• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg na stadion w Letnicy dopiero wiosną

Maciej Naskręt
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion. Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion.

Jest opóźnienie przy przebudowie linii kolejowej z centrum Gdańska do Letnicy. Na stadion kibice pojadą pociągiem wiosną, ale wcześniej po wyremontowanej linii pojadą pociągi towarowe.



Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika. Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika.
Do 30 listopada firma Tor-kar-sson miała uporać się z przebudową linii kolejowej, którą kilka lat temu kursowały pociągi SKM z centrum Gdańska do Nowego Portu. Robót nie udało się zakończyć do tej pory i wszystko wskazuje na to, że jeszcze się przedłużą.

- Wykonawca będzie musiał liczyć się z konsekwencjami niedotrzymania zapisów umowy. Z naszych informacji wynika, że przyczyną opóźnienia są problemy z najmem maszyn u podwykonawców - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Co innego twierdzi wykonawca. - Mamy opóźnienie, bo wciąż nie ma decyzji lokalizacyjnej dla peronu, który ma powstać przy stadionie. Przez to nie wiemy, jak mamy przebudować m.in. sieć trakcyjną - przekonuje Jerzy Lamek, dyrektor firmy Tor-kar-sson.

Decyzję lokalizacyjną dla budowy peronu przy stadionie w Letnicy powinien wydać Wojewoda Pomorski na wniosek inwestora, czyli Polskich Linii Kolejowych. - Dokumentację złożyliśmy kilka dni temu, teraz czekamy na decyzję - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PLK.

Czy przebudowa linii kolejowej na stadion została dobrze zaplanowana?

Informację potwierdzają urzędnicy wojewody. - Trwa praca nad dokumentacją. Zgodnie z procedurą mamy 65 dni na wydanie decyzji lokalizacyjnej. Potem musi ona się jeszcze uprawomocnić, co potrwa dwa tygodnie. Dopiero wtedy wydajemy drugą decyzję, o pozwolenie na budowę peronu. Tu również mamy 65 dni i tyle samo czasu na uprawomocnienie - tłumaczy Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

Tego rodzaju terminy to jednak wariant pesymistyczny. - Jeśli nie będzie braków we wniosku złożonym przez PLK, inwestor szybciej otrzyma obie decyzje i będzie mógł ruszyć z pracami - dodaje rzecznik.

Na początku roku gdańscy urzędnicy zakładali, że pociągi z kibicami pojadą na stadion jeszcze w 2011 r. Jednak już latem zastrzegali, że jeśli wystąpią kłopoty ze strony wykonawcy lub inwestora (Polskie Linie Kolejowe), na ruch pasażerski po nieczynnej linii przed i po meczach będzie trzeba poczekać do wiosny 2012 r.

Co ciekawe przebudowanym torem z centrum Gdańska do Nowego Portu pojadą najpierw, zamiast pociągów z kibicami, składy towarowe. Dlaczego? - Z powodu przebudowy linii dalekobieżnej Gdańsk-Gdynia, na pewien czas musimy zamknąć wiadukt kolejowy obok stacji Gdańsk-Politechnika. Dlatego na tym odcinku pociągi pojadą zmodernizowaną linią na stadion - tłumaczy Leszek Lewiński.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Linia kolejowa do stadionu w Letnicy.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 1,6 mln zł. Milion złotych do inwestycji dokłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (115) 9 zablokowanych

  • A gdzie wprowadził tą cenzurę i w którym miejscu zakazywał pisania prawdy? Ba, sam napisał trochę prawdy osobiście :)

    • 0 0

  • niech ta linia skreci w lewo na wys stadionu wzdłuż Drogi zielonej to odrazu bedzie oplacalna..jak dotrze pod ERGO pol Pomorza

    bedzie smigac pomysl jest tylko pomyslu brak...

    • 10 2

  • Czyżby Bojanowski robił wszystko, żeby promować cyrk autobusowo-tramwajowymy podczas EURO 2012? (1)

    • 5 4

    • cyrk to jest SKMowy - najgorsza dziadowska firma przewozowa w Trójmieście

      będzie szyderczy śmiech jak kibice zobaczą te trupy malowane w barwy ukrainy

      • 3 2

  • Ta linia kolejowa to niewypał (2)

    I tak większośc kibiców przyjedzie autami i tramwajami.

    • 3 19

    • hahhhahha

      dobry żart

      • 5 1

    • Smiej się smiej

      Zobaczymy jak szybko smk zawiesi kursy na tej linii bo będę nierentowne.
      Jak Lechia będzie tak dalej grala to najdalej za rok cała publiczność wejdzie do jednego skladu hahahahahaha

      • 4 4

  • kto za to zapłaci

    ILe to EURO będzie kosztować kto za to zapłaci a kto zarobi ,piękny stadion ,dla klubu kóry ledwie się trzyma w ekstraklasie? ,po euro jak pobliski wiadukt zrobiono i rozwalono

    • 6 5

  • Czy miasto ma jakąś (1)

    kompleksową wizję rozwoju komunikacji, bo jak na razie dominuje haos

    • 3 7

    • CHaos ;)

      • 2 0

  • (5)

    Dlaczego panie budyń nie zrobiłeś torów do Nowego Portu, albo przynajmniej do stacji Gdańsk - Brzeźno? Żeby kibice z przystani nie mieli zbyt łatwego dojazdu? Nie pomyślał żaden z włodarzy Trójmiasta, że atrakcją byłby transport kibiców łodzią ze stref kibica w Gdyni czy Sopocie do przystani w Gdańsku, a następnie jeden przystanek koleją? Robicie jedną wielką lipę na EURO, brakuje tylko malowania trawy, ale tak to jest jak ktoś stawia ECS a za stadion przepłaca dwukrotnie.

    • 13 7

    • (2)

      bo do N. Portu już się nie da dojechać - torowisko rozebrane.
      A z drugiej strony - dlaczego Budyń ma płacić za remont torów PLK/SKM, to jest ich inwestycja. Wiecie ze w 2007 roku PLK chciało aby miasto przebudowało tory do predkości 100km/h gdzie szacunkowe koszty to ok. 100mln zl

      • 3 3

      • bo to komunikacja miejska ,która ma odkorkować miasto. brak dróg ,brak torów, pozostaję pichtą.

        • 4 4

      • z tego samego powodu, z jakiego powinien dofinansować zkm skoro drogi buduje tak wolno i marnie

        • 0 1

    • a teraz napij się wody (1)

      bo od toczenia piany łapiesz czkawkę :)))

      • 3 4

      • a ty idz poklaszcz budyniowi, zreszta pewnie i tak jestes ze wsi

        • 2 4

  • 3 żywioły się spotkały

    Polski prywaciarz, spółka-córka PKP i urząd - opóźnienia są nieuniknione. Oby zima była łagodna...

    • 12 2

  • budynowe salaterki w Gdańsku jest komunikacyjny haos,przestańcie klikać ,zacznijcie to zmieniać

    • 7 7

  • to sa stare tory skm z nowego portu do gdanska głownego

    ciekawe jak tym razem długo będą po nich jezdzić skmki...

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane