• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg na stadion w Letnicy dopiero wiosną

Maciej Naskręt
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion. Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion.

Jest opóźnienie przy przebudowie linii kolejowej z centrum Gdańska do Letnicy. Na stadion kibice pojadą pociągiem wiosną, ale wcześniej po wyremontowanej linii pojadą pociągi towarowe.



Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika. Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika.
Do 30 listopada firma Tor-kar-sson miała uporać się z przebudową linii kolejowej, którą kilka lat temu kursowały pociągi SKM z centrum Gdańska do Nowego Portu. Robót nie udało się zakończyć do tej pory i wszystko wskazuje na to, że jeszcze się przedłużą.

- Wykonawca będzie musiał liczyć się z konsekwencjami niedotrzymania zapisów umowy. Z naszych informacji wynika, że przyczyną opóźnienia są problemy z najmem maszyn u podwykonawców - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Co innego twierdzi wykonawca. - Mamy opóźnienie, bo wciąż nie ma decyzji lokalizacyjnej dla peronu, który ma powstać przy stadionie. Przez to nie wiemy, jak mamy przebudować m.in. sieć trakcyjną - przekonuje Jerzy Lamek, dyrektor firmy Tor-kar-sson.

Decyzję lokalizacyjną dla budowy peronu przy stadionie w Letnicy powinien wydać Wojewoda Pomorski na wniosek inwestora, czyli Polskich Linii Kolejowych. - Dokumentację złożyliśmy kilka dni temu, teraz czekamy na decyzję - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PLK.

Czy przebudowa linii kolejowej na stadion została dobrze zaplanowana?

Informację potwierdzają urzędnicy wojewody. - Trwa praca nad dokumentacją. Zgodnie z procedurą mamy 65 dni na wydanie decyzji lokalizacyjnej. Potem musi ona się jeszcze uprawomocnić, co potrwa dwa tygodnie. Dopiero wtedy wydajemy drugą decyzję, o pozwolenie na budowę peronu. Tu również mamy 65 dni i tyle samo czasu na uprawomocnienie - tłumaczy Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

Tego rodzaju terminy to jednak wariant pesymistyczny. - Jeśli nie będzie braków we wniosku złożonym przez PLK, inwestor szybciej otrzyma obie decyzje i będzie mógł ruszyć z pracami - dodaje rzecznik.

Na początku roku gdańscy urzędnicy zakładali, że pociągi z kibicami pojadą na stadion jeszcze w 2011 r. Jednak już latem zastrzegali, że jeśli wystąpią kłopoty ze strony wykonawcy lub inwestora (Polskie Linie Kolejowe), na ruch pasażerski po nieczynnej linii przed i po meczach będzie trzeba poczekać do wiosny 2012 r.

Co ciekawe przebudowanym torem z centrum Gdańska do Nowego Portu pojadą najpierw, zamiast pociągów z kibicami, składy towarowe. Dlaczego? - Z powodu przebudowy linii dalekobieżnej Gdańsk-Gdynia, na pewien czas musimy zamknąć wiadukt kolejowy obok stacji Gdańsk-Politechnika. Dlatego na tym odcinku pociągi pojadą zmodernizowaną linią na stadion - tłumaczy Leszek Lewiński.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Linia kolejowa do stadionu w Letnicy.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 1,6 mln zł. Milion złotych do inwestycji dokłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (115) 9 zablokowanych

  • pamietajcie po euro 4 meczach zburzyc to wszystko i wybudowac dzialki dla emerytow i rencistow !

    acha i zerwac asfal w calym miescie ! i zburzyc most !

    • 0 0

  • opoznienie hmmmm

    mozeby nie tylko na stadion i dalej do portu w koncu w jakim celu przeciążac biedna Marynarki Polskiej ?

    • 0 0

  • Już nie długo w lidze Mistrzów ...

    Lechia-Barcelona 3:0 .....

    • 0 0

  • To firma wykonawcza podpisujaca umowę z miastem nie znała obowiązującego prawa w zakresie uzyskiwania pozwoleń. Wyszli z założenia, że jakoś będzie. Ponieważ miasto jest prawie pod ścianą z terminami na euro, to jakoś się upiecze. Przy prawidłowo działających organach sądowniczych i rozjemczych (w Polsce co rzeczoznawca to inna opinia), wykonawca działający w ten sposób powinien być zdmuchnięty z rynku. Kary i jeszcze raz kary.

    • 0 0

  • opóżnienie

    Śmiechu warte - jak można komuś zlecić wykonanie prac nie mając pojęcia o lokalizacji peronu uważam ,że wykonawca o ile to jest powodem opóżnienia ma rację i nie powinien ponosić kar przez głupotę urzędników (Polskich Linii Kolejowych).

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane