- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (254 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Pociąg na stadion w Letnicy dopiero wiosną
Jest opóźnienie przy przebudowie linii kolejowej z centrum Gdańska do Letnicy. Na stadion kibice pojadą pociągiem wiosną, ale wcześniej po wyremontowanej linii pojadą pociągi towarowe.
Do 30 listopada firma Tor-kar-sson miała uporać się z przebudową linii kolejowej, którą kilka lat temu kursowały pociągi SKM z centrum Gdańska do Nowego Portu. Robót nie udało się zakończyć do tej pory i wszystko wskazuje na to, że jeszcze się przedłużą.
- Wykonawca będzie musiał liczyć się z konsekwencjami niedotrzymania zapisów umowy. Z naszych informacji wynika, że przyczyną opóźnienia są problemy z najmem maszyn u podwykonawców - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Co innego twierdzi wykonawca. - Mamy opóźnienie, bo wciąż nie ma decyzji lokalizacyjnej dla peronu, który ma powstać przy stadionie. Przez to nie wiemy, jak mamy przebudować m.in. sieć trakcyjną - przekonuje Jerzy Lamek, dyrektor firmy Tor-kar-sson.
Decyzję lokalizacyjną dla budowy peronu przy stadionie w Letnicy powinien wydać Wojewoda Pomorski na wniosek inwestora, czyli Polskich Linii Kolejowych. - Dokumentację złożyliśmy kilka dni temu, teraz czekamy na decyzję - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PLK.
Tego rodzaju terminy to jednak wariant pesymistyczny. - Jeśli nie będzie braków we wniosku złożonym przez PLK, inwestor szybciej otrzyma obie decyzje i będzie mógł ruszyć z pracami - dodaje rzecznik.
Na początku roku gdańscy urzędnicy zakładali, że pociągi z kibicami pojadą na stadion jeszcze w 2011 r. Jednak już latem zastrzegali, że jeśli wystąpią kłopoty ze strony wykonawcy lub inwestora (Polskie Linie Kolejowe), na ruch pasażerski po nieczynnej linii przed i po meczach będzie trzeba poczekać do wiosny 2012 r.
Co ciekawe przebudowanym torem z centrum Gdańska do Nowego Portu pojadą najpierw, zamiast pociągów z kibicami, składy towarowe. Dlaczego? - Z powodu przebudowy linii dalekobieżnej Gdańsk-Gdynia, na pewien czas musimy zamknąć wiadukt kolejowy obok stacji Gdańsk-Politechnika. Dlatego na tym odcinku pociągi pojadą zmodernizowaną linią na stadion - tłumaczy Leszek Lewiński.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (115) 9 zablokowanych
-
2011-12-16 13:05
Co z tego że będzie jeżdził pociąg
Jak w koło ( co widać na zdjęciach) niezły jest pier...nik. Najpierw niech uprzątna okolice stadionu bo wstyd jak cholera.
- 5 1
-
2011-12-16 13:32
SKM DO NOWEGO PORTU ! (1)
w kija walą , skm kiedyś jeździła do nowego portu więc czemu teraz ma jeździć tylko do letnicy ?
- 5 3
-
2011-12-16 13:43
Z wielu prostych, logicznych powodów.
Bo do nowego Portu jeździ tramwaj, bo przed zamknięciem linii (jaszcze kilka lat temu) korzystało z niej tylko kilka osób, bo częstotliwość kursowania i cena nigdy nie będą konkurencyjne do tramwaju, bo szkoda wydawać kasę na coś obecnie niepotrzebnego...
- 2 3
-
2011-12-16 14:00
Gdańsk Stocznia to przystanek, a nie stacja... (1)
Po co wywalać pieniądze na nowy przystanek skoro w odległości do 1 km istnieją dwa inne ???
- 1 2
-
2011-12-16 14:17
żeby kibice nie musieli tak daleko chodzić
- 2 0
-
2011-12-16 14:15
KURDE JEŻA. DO N. PORTU już nie dojedzie pociąg (1)
A nie mozna by puścić szynobus do N> PORTU po tych samych torach.przecież kupa ludzi codzinnie tłoczy się w 94 do Gdańska - taka alternatywa rozładowała by te korki. PO dryugie jest możłiwość na szybsze połaczenie i lepsze wykorzystanie środków włożonych w remont.
Poparaki jedne zbudować trasę i raz do roku ją uzywać. A miezkańcyt zapłacą dzieki temu wyższy podatek za grunt , lokale itp.- 5 1
-
2011-12-16 14:29
jakoś ta "kupa ludzi" nie chciała jeździć SKM wtedy gdy ta jeszcze kursowała
Z kolejki korzystało tylko kilka osób a było to ledwie kilka lat temu. Pomyślałeś Juzek dlaczego?
Bo kolejka nie mogła być konkurencyjna do tańszego i częściej kursującego tramwaju, który w zupełności wystarcza do obsługi Nowego Portu.
Zamiast pakować ogromne środki w SKM z którego i tak mało kto by korzystał lepiej niższym kosztem zwiększyć częstotliwość linii tramwajowych.- 2 2
-
2011-12-16 14:35
szkoda że
w urzędzie nie wydają po kolejnych 65 dniach decyzji o decyzji o wydaniu decyzji w sprawie decyzji
- 4 1
-
2011-12-16 14:54
a ci z nowego portu to napiechote na stadion (1)
- 2 1
-
2011-12-16 15:09
no bo to tak strasznie daleko
- 1 0
-
2011-12-16 14:55
Po co
tam pociag potrzebny ? ,przecież po Euro i tak ten stadion trawą zarośnie!!!!!!!!
- 3 1
-
2011-12-16 15:02
Jak zwykle brak kompetencji
a ta reszta co jest to się rozmywa. Do tego można dopisać bezkarność w podejmowaniu decyzji, bo jakoś to będzie.
- 1 0
-
2011-12-16 18:20
euro 2012
a po co komu euro ? lepiej nic nie remontowac rozkrasc i bedzie gorzej niz w trzecim swiecie . po co martwicie sie o tory ???? jak sklady skm ki maja lekko ponad 20 lat tramwaje nie przezyja zimy a dortmundy co i rusz rozkraczaja na kazdym przystanku . i tyle wtym temacie rzady po i po polsce
- 4 1
-
2011-12-16 21:40
JEDEN TOR ?
No i co ?
Odjedzie z 800 pasażerami a kolejni będą czekać aż odjedzie, wysadzi i wróci ???- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.