• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg na stadion w Letnicy dopiero wiosną

Maciej Naskręt
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion. Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion.

Jest opóźnienie przy przebudowie linii kolejowej z centrum Gdańska do Letnicy. Na stadion kibice pojadą pociągiem wiosną, ale wcześniej po wyremontowanej linii pojadą pociągi towarowe.



Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika. Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika.
Do 30 listopada firma Tor-kar-sson miała uporać się z przebudową linii kolejowej, którą kilka lat temu kursowały pociągi SKM z centrum Gdańska do Nowego Portu. Robót nie udało się zakończyć do tej pory i wszystko wskazuje na to, że jeszcze się przedłużą.

- Wykonawca będzie musiał liczyć się z konsekwencjami niedotrzymania zapisów umowy. Z naszych informacji wynika, że przyczyną opóźnienia są problemy z najmem maszyn u podwykonawców - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Co innego twierdzi wykonawca. - Mamy opóźnienie, bo wciąż nie ma decyzji lokalizacyjnej dla peronu, który ma powstać przy stadionie. Przez to nie wiemy, jak mamy przebudować m.in. sieć trakcyjną - przekonuje Jerzy Lamek, dyrektor firmy Tor-kar-sson.

Decyzję lokalizacyjną dla budowy peronu przy stadionie w Letnicy powinien wydać Wojewoda Pomorski na wniosek inwestora, czyli Polskich Linii Kolejowych. - Dokumentację złożyliśmy kilka dni temu, teraz czekamy na decyzję - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PLK.

Czy przebudowa linii kolejowej na stadion została dobrze zaplanowana?

Informację potwierdzają urzędnicy wojewody. - Trwa praca nad dokumentacją. Zgodnie z procedurą mamy 65 dni na wydanie decyzji lokalizacyjnej. Potem musi ona się jeszcze uprawomocnić, co potrwa dwa tygodnie. Dopiero wtedy wydajemy drugą decyzję, o pozwolenie na budowę peronu. Tu również mamy 65 dni i tyle samo czasu na uprawomocnienie - tłumaczy Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

Tego rodzaju terminy to jednak wariant pesymistyczny. - Jeśli nie będzie braków we wniosku złożonym przez PLK, inwestor szybciej otrzyma obie decyzje i będzie mógł ruszyć z pracami - dodaje rzecznik.

Na początku roku gdańscy urzędnicy zakładali, że pociągi z kibicami pojadą na stadion jeszcze w 2011 r. Jednak już latem zastrzegali, że jeśli wystąpią kłopoty ze strony wykonawcy lub inwestora (Polskie Linie Kolejowe), na ruch pasażerski po nieczynnej linii przed i po meczach będzie trzeba poczekać do wiosny 2012 r.

Co ciekawe przebudowanym torem z centrum Gdańska do Nowego Portu pojadą najpierw, zamiast pociągów z kibicami, składy towarowe. Dlaczego? - Z powodu przebudowy linii dalekobieżnej Gdańsk-Gdynia, na pewien czas musimy zamknąć wiadukt kolejowy obok stacji Gdańsk-Politechnika. Dlatego na tym odcinku pociągi pojadą zmodernizowaną linią na stadion - tłumaczy Leszek Lewiński.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Linia kolejowa do stadionu w Letnicy.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 1,6 mln zł. Milion złotych do inwestycji dokłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (115) 9 zablokowanych

  • Co z tego że będzie jeżdził pociąg

    Jak w koło ( co widać na zdjęciach) niezły jest pier...nik. Najpierw niech uprzątna okolice stadionu bo wstyd jak cholera.

    • 5 1

  • SKM DO NOWEGO PORTU ! (1)

    w kija walą , skm kiedyś jeździła do nowego portu więc czemu teraz ma jeździć tylko do letnicy ?

    • 5 3

    • Z wielu prostych, logicznych powodów.

      Bo do nowego Portu jeździ tramwaj, bo przed zamknięciem linii (jaszcze kilka lat temu) korzystało z niej tylko kilka osób, bo częstotliwość kursowania i cena nigdy nie będą konkurencyjne do tramwaju, bo szkoda wydawać kasę na coś obecnie niepotrzebnego...

      • 2 3

  • Gdańsk Stocznia to przystanek, a nie stacja... (1)

    Po co wywalać pieniądze na nowy przystanek skoro w odległości do 1 km istnieją dwa inne ???

    • 1 2

    • żeby kibice nie musieli tak daleko chodzić

      • 2 0

  • KURDE JEŻA. DO N. PORTU już nie dojedzie pociąg (1)

    A nie mozna by puścić szynobus do N> PORTU po tych samych torach.przecież kupa ludzi codzinnie tłoczy się w 94 do Gdańska - taka alternatywa rozładowała by te korki. PO dryugie jest możłiwość na szybsze połaczenie i lepsze wykorzystanie środków włożonych w remont.
    Poparaki jedne zbudować trasę i raz do roku ją uzywać. A miezkańcyt zapłacą dzieki temu wyższy podatek za grunt , lokale itp.

    • 5 1

    • jakoś ta "kupa ludzi" nie chciała jeździć SKM wtedy gdy ta jeszcze kursowała

      Z kolejki korzystało tylko kilka osób a było to ledwie kilka lat temu. Pomyślałeś Juzek dlaczego?

      Bo kolejka nie mogła być konkurencyjna do tańszego i częściej kursującego tramwaju, który w zupełności wystarcza do obsługi Nowego Portu.

      Zamiast pakować ogromne środki w SKM z którego i tak mało kto by korzystał lepiej niższym kosztem zwiększyć częstotliwość linii tramwajowych.

      • 2 2

  • szkoda że

    w urzędzie nie wydają po kolejnych 65 dniach decyzji o decyzji o wydaniu decyzji w sprawie decyzji

    • 4 1

  • a ci z nowego portu to napiechote na stadion (1)

    • 2 1

    • no bo to tak strasznie daleko

      • 1 0

  • Po co

    tam pociag potrzebny ? ,przecież po Euro i tak ten stadion trawą zarośnie!!!!!!!!

    • 3 1

  • Jak zwykle brak kompetencji

    a ta reszta co jest to się rozmywa. Do tego można dopisać bezkarność w podejmowaniu decyzji, bo jakoś to będzie.

    • 1 0

  • euro 2012

    a po co komu euro ? lepiej nic nie remontowac rozkrasc i bedzie gorzej niz w trzecim swiecie . po co martwicie sie o tory ???? jak sklady skm ki maja lekko ponad 20 lat tramwaje nie przezyja zimy a dortmundy co i rusz rozkraczaja na kazdym przystanku . i tyle wtym temacie rzady po i po polsce

    • 4 1

  • JEDEN TOR ?

    No i co ?
    Odjedzie z 800 pasażerami a kolejni będą czekać aż odjedzie, wysadzi i wróci ???

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane