• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg na stadion w Letnicy dopiero wiosną

Maciej Naskręt
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion. Nowe tory już leżą, ale remont wciąż trwa. W miejsce hałdy piachu widocznej po prawej stronie zdjęcia powstanie peron stacji Gdańsk-Stadion.

Jest opóźnienie przy przebudowie linii kolejowej z centrum Gdańska do Letnicy. Na stadion kibice pojadą pociągiem wiosną, ale wcześniej po wyremontowanej linii pojadą pociągi towarowe.



Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika. Po zakończeniu przebudowy linii w stronę stadionu Letnicy wjadą na nią najpierw pociągi towarowe. Powodem jest remont wiaduktu kolejowego przy stacji Gdańsk-Politechnika.
Do 30 listopada firma Tor-kar-sson miała uporać się z przebudową linii kolejowej, którą kilka lat temu kursowały pociągi SKM z centrum Gdańska do Nowego Portu. Robót nie udało się zakończyć do tej pory i wszystko wskazuje na to, że jeszcze się przedłużą.

- Wykonawca będzie musiał liczyć się z konsekwencjami niedotrzymania zapisów umowy. Z naszych informacji wynika, że przyczyną opóźnienia są problemy z najmem maszyn u podwykonawców - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Co innego twierdzi wykonawca. - Mamy opóźnienie, bo wciąż nie ma decyzji lokalizacyjnej dla peronu, który ma powstać przy stadionie. Przez to nie wiemy, jak mamy przebudować m.in. sieć trakcyjną - przekonuje Jerzy Lamek, dyrektor firmy Tor-kar-sson.

Decyzję lokalizacyjną dla budowy peronu przy stadionie w Letnicy powinien wydać Wojewoda Pomorski na wniosek inwestora, czyli Polskich Linii Kolejowych. - Dokumentację złożyliśmy kilka dni temu, teraz czekamy na decyzję - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PLK.

Czy przebudowa linii kolejowej na stadion została dobrze zaplanowana?

Informację potwierdzają urzędnicy wojewody. - Trwa praca nad dokumentacją. Zgodnie z procedurą mamy 65 dni na wydanie decyzji lokalizacyjnej. Potem musi ona się jeszcze uprawomocnić, co potrwa dwa tygodnie. Dopiero wtedy wydajemy drugą decyzję, o pozwolenie na budowę peronu. Tu również mamy 65 dni i tyle samo czasu na uprawomocnienie - tłumaczy Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

Tego rodzaju terminy to jednak wariant pesymistyczny. - Jeśli nie będzie braków we wniosku złożonym przez PLK, inwestor szybciej otrzyma obie decyzje i będzie mógł ruszyć z pracami - dodaje rzecznik.

Na początku roku gdańscy urzędnicy zakładali, że pociągi z kibicami pojadą na stadion jeszcze w 2011 r. Jednak już latem zastrzegali, że jeśli wystąpią kłopoty ze strony wykonawcy lub inwestora (Polskie Linie Kolejowe), na ruch pasażerski po nieczynnej linii przed i po meczach będzie trzeba poczekać do wiosny 2012 r.

Co ciekawe przebudowanym torem z centrum Gdańska do Nowego Portu pojadą najpierw, zamiast pociągów z kibicami, składy towarowe. Dlaczego? - Z powodu przebudowy linii dalekobieżnej Gdańsk-Gdynia, na pewien czas musimy zamknąć wiadukt kolejowy obok stacji Gdańsk-Politechnika. Dlatego na tym odcinku pociągi pojadą zmodernizowaną linią na stadion - tłumaczy Leszek Lewiński.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Linia kolejowa do stadionu w Letnicy.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 1,6 mln zł. Milion złotych do inwestycji dokłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (115) 9 zablokowanych

  • I skąd ten skrajny pesymizm, co? Przeca lada dzień po niedzieli Włochy, Grecja, Irlandia, Hiszpania, Portugalia i Belgia (1)

    przeleją na nasze konta 300 miliardów euro i zobaczycie jak wszystko ruszy z kopyta Już wybudowano 2012 Orlików, a po 2030 roku nasz kochany rząd wybuduje sieć szybkich kolei. A wtedy nienawistnym pisiorom, które tylko potrafią dzielić Polaków, zmięknie rura.

    • 9 8

    • matołek, wstawaj!

      już czas!

      • 1 2

  • Budować tory bo na Zilonym Trójkącie można oszaleć od ćpunów, pijaków, dresiarzy (1)

    wandali, sikających po blokach brudasów , zwyrodnialcó, pseudo kibiców!!!

    Gdzie jest Policja - pytam!!???

    • 6 5

    • Przecież taki sam klimat panował tam zanim stadion wybudowali

      • 1 0

  • (4)

    Nie jestem specjalistą od infrastruktury kolejowej,ale dziwi mnie,że kilka km toru pojedyńczego remontuje się rok.Niemcy pod koniec 19 wieku wybudowali całą linię ze Szczecina do Gdańska tj 360km w ciągu bodajże 5 lat,korzystali przy tym tylko z pracy ręcznej i transportu furmankami,oraz koleją na odcinkach już zbudowanych.W XXI wieku są maszyny do układania torów,koparki itd,więc zrobienie tego toru do stadionu to powinno być kilka tygodni.

    • 11 3

    • (2)

      O ile dobrze pamiętam, to Polacy zbudowali magistralę śląską, do Gdyni, w 2 lata. Też przed wojną. A jeszcze dawniej Ernest Malinowski zbudował linię w Andach, która ma do tej pory mnóstwo wiaduktów, mostów i tuneli też w kilka lat. A u nas teraz jeden durny wiadukt ponad rok remontują, szkoda słów.

      • 8 1

      • Ale to były mroczne czasy dzikiego kapitalizmu! (1)

        Pozbawione współczesnych osiągnięć, czyli przetargów, odwołań, decyzji, nakazów, zakazów, wykazów i Natura 2000.

        • 5 0

        • Tylko problem w tym, że Niemcy dzisiaj budują jeszcze szybciej niż kiedyś,

          a podobno są w tej samej Unii. Mają chyba innych urzędników.

          • 5 0

    • jaki rok? We wrześniu zaczęli

      • 2 0

  • Masakra jakaś....

    obejrzałem galerie pod artykułem i jak taki widok w czerwcu zobaczą kibice to "na pewno" do nas wrócą ;/ syf syf i jeszcze raz syf... perony syf, wiadukty syf, kładki nad torami syf, tory zarośnięte krzaki do pasa, wizytówka Gdańska jak nic...
    Wszystko jakaś prowizorka... tory kładą na stare tory??? tak się w ogóle robi?? no ale jasne kolejki pojadą tam kilka razy podczas euro a potem zarośnie jak to było jeszcze parę miesięcy temu.... ale gruba kasa się rozeszła

    • 3 3

  • a ta firma Tor-coś-tam to nie przypadkiem z Tczewa?

    • 2 1

  • POCIĄG DO NOWEGO PORTU (1)

    czy pociąg będzie dojeżdżał do Nowego Portu???? czy to już trzeci świat zabity dechami dla których nic się nie robi!!!!!!!!!

    • 2 5

    • A trzy linie tramwajowe i dwie autobusowe Ci nie wystarczą?

      Wiele rzekomo lepszych dzielnic Gdańska może tylko pomarzyć o tak dobrej komunikacji miejskiej. Nawet teraz gdy przez remonty i budowy (które przecież w końcu się skończą) są kolosalne utrudnienia.

      Wracając do SKM. Jeszcze parę lat temu, przed likwidacją tego połączenia, korzystało z niego raptem kilka osób.

      Na tej trasie od lad dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku nie ma już wystarczająco dużych potoków pasażerskich i dopóki się to nie zmieni to pociągi kursować nie będą.

      Większość ludzi i tak woli jechać (tylko kilka minut dłużej) tańszym i o wiele częściej kursującym tramwajem.

      • 4 0

  • Słuszną linię mają nasze władze! Zbyt wczesne oddanie tej trasy do użytku może skutkować po-twornymi stratami

    Czy ktoś pomyślał, że zwinięcie przewodów sieci trakcyjnej trwa dziś nie dłużej niż godzinę? A odkręcenie szyny nawet mniej niż kwadrans? Na Ukrainie też zwlekają z wylaniem asfaltu do wiosny żeby go zbyt szybko nie rozjechały Kamazy. Oczywiście nikt tego głośno wam nie powie, przecież nie można wszystkich uznać za złodziei, dlatego nasza kochana władza woli nadstawić drugi policzek

    • 1 2

  • co tam.. (1)

    piszecie, piszecie , a oni i tak mają to gdzieś, przecież to nikt nie czyta.. a wnioski wyciągnąć ? a po co? wiedzą lepiej... to są h...

    • 1 1

    • Ortografia...

      Matko ile błedów dzisiaj na tym forum....
      chaos pisze się przez CH.
      słowo na h... również ;]

      • 0 0

  • Mi się wydaje,że

    to są stare tory i zostały tylko 'odświeżone'.

    • 3 0

  • Co z tego że będzie jeżdził pociąg

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane