• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy wygodniej, dzięki 110 mln zł na komunikację w Trójmieście

Maciej Naskręt
21 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów. Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów.

Marszałek Województwa Pomorskiego przyznał ponad 110 mln zł dofinansowania na komunikację w Trójmieście. Wybudowane zostaną m.in. węzły integracyjne oraz dojazdy do przystanków budowanej linii PKM. Duże zmiany planuje Gdynia, gdzie do czerwca 2015 r. powstaną wydzielone pasy ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej.



Podczas ostatniego posiedzenia Zarządu Województwa Pomorskiego wybrano do dofinansowania dwa projekty, które zostaną zrealizowane w Trójmieście. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, finansowanego z funduszy europejskich, na ten cel przekazanych zostanie łącznie ponad 110 mln zł.

- Konsekwentnie realizujemy strategię zmierzającą do rozbudowy, ale przede wszystkim integracji transportu publicznego. Każdy z realizowanych projektów musi być związany z innym rodzajem komunikacji, na przykład poprzez węzły przesiadkowe. Stąd m.in. nasza decyzja o dofinansowaniu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej gwarantującego dostępność do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w poszczególnych dzielnicach Gdańska - podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa.

Z uwagi na ograniczone środki dostępne w ramach konkursu, Zarząd Województwa Pomorskiego musiał podjąć decyzję o obniżeniu wysokości dofinansowania w stosunku do tego, co oczekiwali wnioskodawcy.

Która komunikacja wymaga największych nakładów w Trójmieście?

Największe dofinansowanie otrzymał Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap III C, w ramach którego planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek. Zbudowane zostaną także dojazdy do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach wspomnianego projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.

GPKM IIIc ma zastać zrealizowany do 30 czerwca 2015 roku i pochłonie 160 mln zł. Wartość dofinansowania zapewnionego przez marszałka wyniesie 94,2 mln zł.

Władzom województwa zależy także na zwiększeniu konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni. Ma to się odbyć dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru, która pochłonie 38,7 mln zł.

Projekt zakłada wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG).

Projekt zostanie zrealizowany do 26 czerwca 2015 r, a województwo na ten cel zdecydowało się dołożyć 16,2 mln zł.

Marszałek Województwa nie dofinansował inwestycji kolejowych - m.in. związanych z Szybką Koleją Miejską.

Miejsca

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • Nie rozumiem, o co tutaj chodzi ??????????????????? (13)

    Gdańsk jest dwa razy większy niż gdynia i mieszka w nim dwa razy więcej mieszkańców, ale dlaczego po raz kolejny otrzymuje od struka 6-ścio krotnie więcej kasy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    jak się ma 94mln do 16mln. Śmiechu warte.................
    jak się ma gdański projekt za 160mln do gdyńskiego za 35mln.

    cholerna polityka i politycy

    • 22 34

    • Normalnie się ma (5)

      Gdańsk daje netto 75 mln a biedna Gdynia 19 mln.
      Gdynia dziękuje już Szczurkowi.

      • 15 5

      • PO daje swoim partyjnym kolegom kasę

        Dziadygów z gdyni trzeba gonić

        • 1 5

      • a ja sie z anty-Szczurkiem nie zgadzam (3)

        Wspolpraca miast musi byc czyms podparta,
        wiec rowniez uwazam ze kazdemu proporcjonalnie do potrzeb.

        Poki co jest tak: jednemu garscia, a drugiemu okruchy, tak faktycznie wspolpracy nie bedzie

        • 3 3

        • ale projekt dostaja dofinansowanie proporcjonalnie (1)

          Wiec to nie jakis spisek tylko Gdynia zglosila mniejszy projekt.

          • 6 1

          • Rozumiem, ze pytanie powinno byc skierowane do wladz miasta Gdyni

            Pytam wiec: Dlaczego w Szczurkolandzie robi sie tak malo i za tak mala kase. Czy gdynska wladza jest juz wladza bez ambicji ?????????

            • 3 1

        • To niech do SKM się dokłada proporcjonalnie. Bo na razie Gdańsk płaci pięć razy więcej, niż Gdynia. A na marginesie - Sopot dokłada 80%, a Pruszcz 50% tego co Gdynia. Gmina Miasta Gdańsk pokrywa 60% wydatków ponoszonych przez samorządy gminne.

          Gdyby wszystko funkcjonowało na zasadzie proporcji, to za Rumią się powinny urywać tory dla eskaemek.

          • 6 0

    • Gdynia, miasto z marzen i morza. (1)

      Zyj więc dalej marzeniami i morzem.

      • 8 4

      • chyba "możem pomarzyć"

        • 9 1

    • Bo przepłacacie za wykrzykniki i pytajniki!

      Stop kosztownej nadinterpunkcji!

      • 9 1

    • Większość dofinansowania dla Gdańska

      to przystanki PKM. Możesz być spokojny, że Gdynia w swoim czasie też dostanie dofinansowanie na przystanki PKM na swoim terenie.

      • 1 1

    • pooddychaj głęboko

      nie wiem dlaczego Gdynia dostała więcej kasy , ale wisz kumie może Gdańsk zgłosił do urzędu mniejsze zapotrzebowanie tzn napisał gorszy projekt, a Gdynia lepszy (może na wyrost ?). "Tak wiele pytań,a tak mało odpowiedzi". Ja na twoim miejscu tak bym się nie gorączkował,bo te pieniądze i tak nie miały trafić do twojej kieszeni więc nie ma się co podniecać,że "ktoś" cię "znowu" okradł. pozdrawiam z rana i życzę miłego spokojnego dnia

      • 1 0

    • A ile Gdynia daje na SKM ???

      Więcej czy mniej od Sopotu, czy Pruszcza ???
      Zgodnie ze swoim zaangażowaniem w rozwój Metropolii Gdańskiej powinni dostać 0 (słownie - zero), a nawet dopłacać do rozwoju komunikacji w Metropolii !

      • 5 1

    • Zapewne jak w przypadku SKM Gdańsk pokrywa znaczącą część sumarycznych wydatków zainteresowanych gmin, to raz. A dwa, że na 100% zgłosił więcej projektów.

      • 1 0

  • zajo

    wybory ida

    • 8 1

  • A co z gdyńskim odcinkiem PKM, co z węzłami komunikacyjnymi ??? (6)

    Co z Karwinami, co ze Wzgórzem (porządny duży parking dla aut),
    co ze Stadionem, ew. Małym Kackiem.

    Co za krótkowzroczność .......

    A Prezydent Szczurek co ? też zadowolony ??????
    Jakaś cisza panuje w eterze.............

    • 14 5

    • Z komunikacji lotnisko jest. Mało? (5)

      • 7 2

      • no wlasnie

        przez to zje..ne wolne miasto nie ma...

        • 3 5

      • a co ma piernik do wiatraka (2)

        Kasa winna byc dzielona proporcjonalnie

        • 0 2

        • jest dzielona proporcjonalnie wg. wielkosci zgloszonych projektow czy wkladu gminy (1)

          Jak chcecie miec proporcjonalnie do wielkosci Szczurogrodu to musicie wlodaza poprosic aby wiecej na to przeznaczal. W wydatkach na PR per capita bijecie inne miasta na glowe.

          • 7 0

          • W takim razie bardzo Cie prosimy Drogi Szczurku........Rusz d*p.e !!!

            • 0 0

      • Ale to ze swoich, a nie od marszałka.

        • 0 0

  • Wreszcie Stare Złomy nie będą jeździły na Stogi!!! (1)

    • 10 2

    • i tu się mylisz

      bo na Stogach nic nie poprawią; torowisko zrąbane, podstacje za słabe. Poprawią wizerunek do Przeróbki, żeby oficjele dojeżdżający na Westerplatte się nie wystraszyli. Przecież Adamowicz nawet nie zna drogi dalej niż Przeróbka, bo poco mu ta świadomość.

      • 0 0

  • Przybłędy znowu na NIE...!!!

    chyba ich lubię . te błazny wprowadzają inną stronę życia..

    • 4 5

  • no to git!

    • 1 1

  • Nie ma się czym podniecać... (1)

    i tak kasa w błoto, po naszych drogach autobusy są rozklekotane, po społeczeństwie oszczędzającym na proszku i mydle, brudne.
    Na nasze drogi powinni wyprodukować autobusy na podwoziu wojskowego transportera.

    • 14 5

    • Dokładnie

      Ale o tym powiedzą po wyborach.
      Niech karnawał obietnic trwa nadal

      • 1 1

  • Marszałek nic nie dał, tylko ludzie, w podatkach

    Marszałek, to urzędnik zatrudniony za pensje z podatków.

    • 26 0

  • (4)

    Super , tylko niech może w tym całym planie uwzględnią to czego potrzebują mieszkańcy trójmiasta , a to tylko jeden pomysl np. z Przymorza nie ma połączenia ze Załotą Karczmą , Osową i ciekawe czy kiedyś będzie można swobodnie podróżować np. autobusem przez Trójmiasto jak SKM

    • 7 3

    • No wiesz... (1)

      Jak sie mieszka tak daleko od peryferiow to chyba jasne, ze beda problemy z dojazdem z centrum.

      • 5 3

      • złota karczma - wiocha z mieszkańcami w domkach, którzy podniecają się sikającymi aniołkami
        osowa - wciąż wygląda jak wieś z której nie ma jak nawet wyjechać

        • 7 7

    • nie można dojechać bezpośrednio (1)

      ze Strzyży do pracy na Marynarki Polskiej, trzeba się przesiąść pod operą i drugi raz na klinicznej, to jest chore!

      • 4 4

      • Jest więcej takich utrudnień...

        z wielu dzielnic do innych trzeba podróżować z przesiadkami, marnotrawić czas ale komunikacja i rowery mają być eko trendy.
        To że w pracy od wyjścia z mieszkania jestem w 15 minut samochodem a autobusem w 60, nikogo nie interesuje, mam być eko nowoczesny i głupi.
        Rowerem też jeździłem ok, jak to mają robić ludzie mający w pracy wyglądać elegancko kiedy po przyjściu do pracy z rowerem trzeba zacząć od prysznica i przebrania.

        • 4 2

  • Sprytnie (2)

    To niech teraz zlikwidują w Gdyni resztkę kiosków z garstką biletów i pozostawią tylko karnety po 7,50, kasa szybciej się zwróci... ;)

    • 14 1

    • (1)

      z tymi karnetami to paranoja. W Gdańsku już wiele lat temu to usunęli i dzięki Bogu, bo masakra.

      • 12 0

      • Masz racje, masakra... teraz jeździ się kioskami.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane