• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy wygodniej, dzięki 110 mln zł na komunikację w Trójmieście

Maciej Naskręt
21 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów. Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów.

Marszałek Województwa Pomorskiego przyznał ponad 110 mln zł dofinansowania na komunikację w Trójmieście. Wybudowane zostaną m.in. węzły integracyjne oraz dojazdy do przystanków budowanej linii PKM. Duże zmiany planuje Gdynia, gdzie do czerwca 2015 r. powstaną wydzielone pasy ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej.



Podczas ostatniego posiedzenia Zarządu Województwa Pomorskiego wybrano do dofinansowania dwa projekty, które zostaną zrealizowane w Trójmieście. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, finansowanego z funduszy europejskich, na ten cel przekazanych zostanie łącznie ponad 110 mln zł.

- Konsekwentnie realizujemy strategię zmierzającą do rozbudowy, ale przede wszystkim integracji transportu publicznego. Każdy z realizowanych projektów musi być związany z innym rodzajem komunikacji, na przykład poprzez węzły przesiadkowe. Stąd m.in. nasza decyzja o dofinansowaniu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej gwarantującego dostępność do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w poszczególnych dzielnicach Gdańska - podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa.

Z uwagi na ograniczone środki dostępne w ramach konkursu, Zarząd Województwa Pomorskiego musiał podjąć decyzję o obniżeniu wysokości dofinansowania w stosunku do tego, co oczekiwali wnioskodawcy.

Która komunikacja wymaga największych nakładów w Trójmieście?

Największe dofinansowanie otrzymał Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap III C, w ramach którego planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek. Zbudowane zostaną także dojazdy do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach wspomnianego projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.

GPKM IIIc ma zastać zrealizowany do 30 czerwca 2015 roku i pochłonie 160 mln zł. Wartość dofinansowania zapewnionego przez marszałka wyniesie 94,2 mln zł.

Władzom województwa zależy także na zwiększeniu konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni. Ma to się odbyć dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru, która pochłonie 38,7 mln zł.

Projekt zakłada wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG).

Projekt zostanie zrealizowany do 26 czerwca 2015 r, a województwo na ten cel zdecydowało się dołożyć 16,2 mln zł.

Marszałek Województwa nie dofinansował inwestycji kolejowych - m.in. związanych z Szybką Koleją Miejską.

Miejsca

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • A kiedy metro w Trójmieście? (1)

    Na pewno bardziej potrzebne niż PKM

    • 4 12

    • Nie łudź się...

      mamy zbyt wysoki poziom wód gruntowych, byłoby jak w filmie o rosyjskim metrze :)

      • 1 0

  • i tak bedzie problem z bezdomnymi (1)

    Wszystko pięknie ale nadal będziemy musieli podróżować z osobami bezdomnymi, którzy piją alkohol w autobusach.

    • 6 3

    • zwłaszcza bezdomni w 127 na tej linii to standard

      • 1 0

  • wyrzucone pieniądze (2)

    póki cała trójmiejska komunikacja publiczna to nie będzie jedna firma,
    nigdy nie będzie jednego biletu
    i nigdy nie będzie u nas w 3m normalnie
    niezależnie od ilości forsy utopionej w tym mętnym bagnie

    • 17 2

    • (1)

      a poza tym, jedna dziura pod Pachołkiem ma kosztować PONAD dwa miliardy
      te sto milionów to przy tym grosze, w sam raz na podwyżki dla PIĘCIU zarządów

      • 4 0

      • z dojazdami 4 mld

        • 3 0

  • wystarczy zrobić uczciwy przetarg bez ustawiania pod P.A.GRYF (2)

    przetarg na 6- 8 lat i nowe autobusy są firmy które to mogą spełnić ale przetargi sa ustawione pod pana Koteckiego na 6-9 miesięcy bez wymogu nowego pojazdu i dla tego jeździmy 20 letnimi padłami za to ktoś powinien się zabrać

    • 12 1

    • i miasto nie poniosło by żadnych kosztów a mogło pochwalić sie jaka wspaniałom ma komunikacje

      • 0 0

    • kto w rodzinie ten nie zginie

      Połowa tego całego złodziejskiego ZKMu to rodzina. Dziwne przetargi, pełno niepotrzebnych stanowisk, bo przecież jakoś trzeba się dorobić i rodzince też załatwić. Banda złodziei

      • 1 0

  • Myślisz , że jeśli w Gdańsku jest , dajmy na to , 2 x więcej mieszkańców to i 2 x więcej pasażerów ? (2)

    Nie.

    10 x więcej !

    Bo to stolica Pomorza i mekka turystyczna chociażby. Budujesz w Gdańsku a korzysta całe Pomorze / Polska , budujesz w zadupiu to korzysta garść śledzikoow.

    Poniał ?
    Durak, paszoł won.

    • 17 22

    • to sie (1)

      betonowy megaloman wypowiedziel... mekka :)))))

      • 7 1

      • on już ćwiczy jezyk i maniery kacapów
        liczy ze po krymie przyjdą tu i jemu dadzą fuchę kapo

        • 4 1

  • do kas

    • 1 0

  • Gdańsk 94 mln Gdynia 16 mln i prawidłowo (1)

    choć biorac poduwage zmarnowane pieniądze na lotnisko i późniejszą decyzje UE nicnie powinni dostać.

    • 18 6

    • jasne kasa dla partyjnych braci

      Słuszną linię ma nasza władza

      • 5 2

  • (5)

    Bus pasy w Gdyni ? To chyba jakiś żart...

    • 20 7

    • dlaczego żart (3)

      jak buractwo ma problem żeby wypuścić pojazd Km z zatoczki przystankowej, to utrudnić im życie i zrobić buspas, niech sobie postoją w korkach dłużej o 10 minut. Wyrówna się z czasem jaki kierowca KM traci na wyjazd z zatoczki.

      • 10 2

      • (2)

        problem punktualności na liniach jeżdżących Morską to patałachy za kierownicą autobusów i trolejbusów i źle ustawione sygnalizacje żadne bus pasy nie poradzą jak kołek jedzie trolejbusem 39 km/h między przystankami bo ma kaprys sobie jechać jak na wycieczkę żadne bus pasy nie pomogą na to że kołek stoi i przepuszcza wszystkie auta mając zamknięte drzwi i zamiast jechać traci czas.Kto ma go wpuścić jak kołek nawet kierunku lewego specjalnie nie włącza

        • 3 4

        • Trolejbus wiezie pasażerów i nie będzie co chwilę hamował odf 60 do 0 dla twojej wygody.Ty pewnie na Morskiej chcesz min.

          Są dwa pasy,to sobie wyprzedź... "patałachu".

          • 2 0

        • problem punktualności ?

          bo przed autobusem, jedzie ROWERZYSTA!!!

          • 2 0

    • a ja sie zgadzam na Kielecka !

      Dopoki nie przebuduja drogi od Falochronu do Nordei (Hotelu Baltyk) dopoty beda korki i bajzel na tej drodze.
      Wkrotce ruszy kolejny odcinek Chwarznienskiej, oj bedzie sie dzialo........

      • 1 0

  • a może tak podwyżki kierowcom byście dali, od pięciu lat za tą samą stawkę z bydłem się użerać, nawet nie ma za co odreagować bo pensja cała na rachunki idzie !!!

    • 10 4

  • Złodziejom dopłacać z naszych podatków? (1)

    Taniej podróżuję własnym samochodem w pojedynkę niż u tych wyłudzaczy w 50 osób! Proponuję jeszcze wyższe dofinansowanie i wzrost cen biletów!

    • 7 6

    • bo ceny biletów są za wysokie bo urzedasy muszą miec na premie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane