• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy wygodniej, dzięki 110 mln zł na komunikację w Trójmieście

Maciej Naskręt
21 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów. Gdynia otrzyma pieniądze na zakup nowych autobusów.

Marszałek Województwa Pomorskiego przyznał ponad 110 mln zł dofinansowania na komunikację w Trójmieście. Wybudowane zostaną m.in. węzły integracyjne oraz dojazdy do przystanków budowanej linii PKM. Duże zmiany planuje Gdynia, gdzie do czerwca 2015 r. powstaną wydzielone pasy ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej.



Podczas ostatniego posiedzenia Zarządu Województwa Pomorskiego wybrano do dofinansowania dwa projekty, które zostaną zrealizowane w Trójmieście. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, finansowanego z funduszy europejskich, na ten cel przekazanych zostanie łącznie ponad 110 mln zł.

- Konsekwentnie realizujemy strategię zmierzającą do rozbudowy, ale przede wszystkim integracji transportu publicznego. Każdy z realizowanych projektów musi być związany z innym rodzajem komunikacji, na przykład poprzez węzły przesiadkowe. Stąd m.in. nasza decyzja o dofinansowaniu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej gwarantującego dostępność do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w poszczególnych dzielnicach Gdańska - podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa.

Z uwagi na ograniczone środki dostępne w ramach konkursu, Zarząd Województwa Pomorskiego musiał podjąć decyzję o obniżeniu wysokości dofinansowania w stosunku do tego, co oczekiwali wnioskodawcy.

Która komunikacja wymaga największych nakładów w Trójmieście?

Największe dofinansowanie otrzymał Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap III C, w ramach którego planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek. Zbudowane zostaną także dojazdy do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach wspomnianego projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.

GPKM IIIc ma zastać zrealizowany do 30 czerwca 2015 roku i pochłonie 160 mln zł. Wartość dofinansowania zapewnionego przez marszałka wyniesie 94,2 mln zł.

Władzom województwa zależy także na zwiększeniu konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni. Ma to się odbyć dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru, która pochłonie 38,7 mln zł.

Projekt zakłada wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej zobacz na mapie Gdańska (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG).

Projekt zostanie zrealizowany do 26 czerwca 2015 r, a województwo na ten cel zdecydowało się dołożyć 16,2 mln zł.

Marszałek Województwa nie dofinansował inwestycji kolejowych - m.in. związanych z Szybką Koleją Miejską.

Miejsca

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • bo powinnismy miec kolejke linową niebyło by korków!!

    • 1 1

  • W końcu.... (7)

    Mam nadzieję, że wreszcie wymienią te stare autobusy w Gdyni. O ile trolejbusy są w miarę nowoczesne to autobusy (szczególnie te krótkie, nie przegubowe) to tragedia - ledwo jeżdżą. Gdańsk już dawno wymienił autobusy (w dodatku tramwaje też), a Gdynia potrzebowała na to niestety kilka ładnych lat dłużej...

    • 8 7

    • I jeszcze powinny być automaty biletowe.

      • 3 1

    • Widac ze tylko propagande budynia czytałes i nic wiecej! (4)

      Gdańsk wymienił i to bardzo niedawno autobusy i niestety na najgorsze z możliwych turecki szajs!!A tramwaje to kupili 40 letnie złomowisko z Niemiec!!Wiec jak widać nie masz zielonego pojęcia jak jest u nas w Gdańsku!! Dodatkowo wprowadzili podwyżkę cen biletów!!!

      • 7 1

      • (1)

        te trolejbusy solaris to taki sam albo gorszy szajs roczne egzemplarze pordzewiałe na dole drzwi skrzypiące trzeszczące plastiki

        • 2 3

        • o rany, o co Wy znowu sie spieracie ?

          Wiecej checi do wspolpracy, do roboty i duzo wiecej optymizmu Wam zycze

          • 4 1

      • Darmowa,czyli z podatków? (1)

        • 5 0

        • tak z podatków bo obecnie jest z Podatków i jeszce dodatkowo z biletów!

          płacimy podwójnie poto by urzedasy miały prace i dostawali premie!

          • 1 0

    • właśnie

      kiedy trolejbusy przegubowe, więcej trolejbusów akumulatorowych i autobusów gazowych

      • 2 0

  • Gdyni gratulujemy ! (3)

    Utworzenie wydzielonych pasów na pewno poprawi przepustowość ulic :D

    • 5 0

    • przepustowość warto poprawiać dla ludzi a nie dla indywidualnych pojazdów (2)

      tworzenie buspasów to jeden ze sposobów na to.

      • 4 3

      • Utworzenie buspasu (1)

        automatycznie zmniejsza przepustowość danej ulicy o 33-50% (bo czteropasmówek w Gdyni nie ma). Ludzie poruszają się zarówno autobusami, jak i samochodami, tak więc zyskają tu TYLKO poruszający się komunikacją miejską.
        Jest to przykład mydlenia oczu powołując się na "dobro ludzi", gdzie celem nadrzędnym jest zwiększenie przychodów z komunikacji.
        Jest to najtańszy sposób usprawnienia komunikacji gdy się ma trolejbusy, a że powoduje zatory w ruchu osobowym to nieważne. Drugie tyle Gdynia wyda na marketing związany z ekologicznym rozwiązaniem i wszyscy (?) mieszkańcy będą zachwyceni.
        Bardziej kojarzy mi się to z udawaniem, że się coś robi niż z faktycznym rozwiązaniem problemu. Już za kilka lat Gdynia zacznie się dławić wskutek swoich wspaniałych trolejbusowych rozwiązań i zawężania jezdni...

        • 1 4

        • Właśnie dlatego, bo musi czekać aby wyjechać z zatoczki przez takich nie znających kodeksu a tak...pa, pa

          • 0 0

  • w ankiecie brakuje alternatywy typu rower+ kolej (6)

    Komunikację rowerową warto promować nie tylko dlatego, że jest ekologiczna etc., ale dlatego, że podnosi efektywność funkcjonowania komunikacji szynowej - metra lub SKM. Zwiększa zasięg dostępu do stacji SKM. Dobrze prowadzona polityka rowerowa poprawia także komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych po mieście.

    • 3 2

    • w teorii brzmi dobrze... (5)

      jeździsz do pracy rowerem?
      Jak mają to rozwiązać ludzie pracujący w w eleganckim ubraniu kiedy po przyjechaniu na rowerze trzeba zacząć od prysznica i zmiany brudnego ubrania?
      W garniturze pod krawatem pomykać w deszczu?
      Takie głupoty są dobre na happening polityków przed wyborami a nie w życiu codziennym.

      • 5 4

      • gdybys nie był z prowincji to bys wiedział ze na zachodzie niemaja zadnych problemów z jazdą rowerem do pracy w garniturach (4)

        do pedogłupoty

        • 1 4

        • Petarda najdalej na Zachód był w Bytowie ;)

          PS. Sprawdźcie sobie pochodzenie słowa "la petarde" ;)

          • 1 1

        • (1)

          Jak się mocno pocisz idź do lekarza !

          • 1 1

          • może też się pocisz...

            tylko masz dobrze wychowanych znajomych którzy ci o tym nie mówią

            • 0 0

        • gdybyś nie był taki wielkomiejski...

          wiedziałbyś że to głupota, chyba w garniturach z poliestru od Auchan, tak może pitolić ktoś kto nie jechał na rowerze w zmiennych warunkach pogodowych.
          Chciałbym zobaczyć typa w drogim garniturze pomykającego w deszczu na rowerze.

          • 0 0

  • NAPRAWCIE WRESZCIE WOJEWÓDZKĄ 222 (2)

    Kiedy w końcu ktoś się obudzi i dojdzie do wniosku, ze czas zrobić normalną drogę wojewódzką. To jakaś kpina, różnica między polną drogą a tym, czymś co nazywa się drogą wojewódzką 222 jest powyginany asfalt, na każdym km tej "drogi" można po prostu wylecieć! Mln ton żwiru przewożone na budowę chociażby A1 zniszczyły całkowicie tą nawierzchnię. Czy wczoraj skończyła się II wojna? Bo takie mam wrażenie poruszając się "drogą wojewódzką 222" Gdańsk- Starogard Gd.!!! Kolej metropolitalna Na lewo, Na prawo, Na północ od Gdańska, na południu województwa też mieszkają ludzie!!!

    • 6 0

    • (1)

      Na tej trasie najlepszy jest mostek nad Radunią, cud techniki na miarę XXI wieku... Kawałek tej trasy jest w bardzo dobrym stanie, między Trąbkami Wielkimi a Gołębiewkiem, był przecież gruntownie remontowany kilka lat temu, reszta rzeczywiście nadaje się do remontu, szczególnie kawałek do Straszyna

      • 0 0

      • To ta droga przechodzi nad Radunią?

        • 0 0

  • Banino

    Ludzie, pomyslcie; z rebiechowa obecnej stacji gdynia -zukowo do lotniska trzeba jechac pol godz a w korkach poltora godz . To po co te drogie autobusy jesli nie polacza zukowa z . Ta koleja ;trzeba by przywrocic kolej zukowo -kokoszki . Same bajki . Korki z budowlanych nie znikna bo nawet chodnika nie ma, tylko pelno zjazdow do firm--masakra

    • 0 0

  • bus lines?

    Jak beznadziejnie nietrafionym pomyslem jest wydzielanie pasow tylko dla komunikacji miejskiej moze pokazac przyklad Dublina gdzie z wykonanych 2pasmowek zabrano jedne pasmo dla tzw.bus lana's.
    Oprocz zwiekszenia korkow dla komunikacji samochodowej razy 2 nic to nie daje,to jest najtanszy sposob dla gdynskich radnych zeby pokazac ,ze cos naprawde zamierzaja zrobic z komunikacja a tak kompletnie nie jest!
    Wyjsciem z sytuacji na tych 2 ulicach byloby jedynie pociagniecie srodkiem drogi lini tramwajowej a nie zabieranie jednego pasa ruchu.Ale to oczywiscie kosztuje i dlatego nikt sie tego nie podejmie ,wiec lepiej jak zwykle durne i niesprawdzone polsrodki.pozdrawiam

    • 0 5

  • Kurcze-Frak !! a Sopot ? (1)

    • 0 0

    • A Sopot kurcze-frak...

      to taki przecinek pomiędzy Gdańskiem i Gdynią, tu zazwyczaj na chwilę budzą się pijani w pociągu :))

      • 1 0

  • Pewnie już czas na trolejbusy

    w 21. wieku autobusy odchodzą do lamusa, a napęd elektryczny jest na czasie.

    • 2 1

  • duzi chłopcy zapragneli miec własna kolejke ktorej im mamusia za młodu nie kupiła (2)

    wiec po dorwaniu sie do koryta wycieli lasy, sprowadzili z arabii piasek pustynny na podsypke i zaczeli budowe. a teraz mysla co bedzie jesli kolejka bedzie musiala przewozic pasazerow... skad ich wziąć

    • 6 5

    • Nie wiem,co paliłeś,ale chce to samo :))) (1)

      • 1 2

      • to daj namiary

        byle nie okopowa

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane