- 1 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (84 opinie)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (163 opinie)
- 4 Co się stało z młodymi drzewami? (128 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (201 opinii)
- 6 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (294 opinie)
Ponad 430 mln zł oszczędności na budowie S7 z Gdańska do Warszawy
431 mln zł mogą zaoszczędzić drogowcy na budowie warmińskich odcinków drogi ekspresowej S7 z Trójmiasta do Warszawy. Na Pomorzu budowa ekspresowej S7 ma ruszyć w połowie tego roku.
Olsztyński oddział GDDKiA zaplanował budowę ekspresówki na dwóch odcinkach. Pierwszy wiedzie od Miłomłyna do Olsztynka wraz z obwodnicą Ostródy (39 km) i został podzielony na cztery zadania (A - 9,2 km, B - 9,7 km, C1 - 8,8 km, C2 - 11,3 km).
Drugi odcinek, od Nidzicy do granicy województwa mazowieckiego, składa się z dwóch zadań (D1 - 9,1 km i D2 - 13,6 km).
Obecnie znamy oferty cenowe na wszystkie sześć odcinków wokół Ostródy i Nidzicy. Największe oszczędności (procentowo) wygenerowało zadanie A. Firma Budimex złożyła tam o 19 proc. tańszą ofertę (wynosiła ona ok. 292 mln zł) od kosztorysu inwestorskiego, który opiewał na kwotę 362 mln zł.
Z kolei największą oszczędność w ujęciu kwotowym zapewnia propozycja firmy Budimex dla odcinka B. Tam oferta wykonawcy była o 134 mln zł niższa od kosztu inwestorskiego. To będzie najdroższy odcinek S7 na Warmii - jeden kilometr ekspresówki ma kosztować ponad 70 mln zł.
Skąd taka wysoka cena? Z powodu dużej liczby obiektów inżynieryjnych oraz trudnych warunków geologicznych, bowiem droga biegnie po podmokłym terenie. Ponadto powstanie węzeł zespolony z drogą krajową nr 16, która zostanie rozbudowana na dużym odcinku (wokół Ostródy) do dwóch jezdni.
Konsorcjum Salini, Impregilo i Todini chciało budować drogę za 995,9 mln zł. Ofertę jednak drogowcy odrzucili, ponieważ uznali ją za rażąco niską. Sprawa z odwołania konsorcjum trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która jednak podtrzymała stanowisko drogowców. Następna w kolejności jest oferta Budimexu, która opiewa na 1,318 mld zł.
Sęk w tym, że włoskie konsorcjum odwołało się od decyzji KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie. Ten uznał, że nie jest właściwy w sprawie i dokumentację przesłał do Sądu Okręgowego w Olsztynie. Z kolei sędziowie w Olsztynie uznali, że skoro centrala GDDKiA znajduje się w Warszawie, to tam powinien odbyć się proces. Pierwszą rozprawę wyznaczono na początek marca.
Pod koniec stycznia natomiast wybrano najkorzystniejsze oferty w przetargu na budowę odcinka S7 Ostróda - Olsztynek. Oferty złożyły firmy Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner ) na zadanie C1 z kwotą 299,2 mln zł oraz Strabag na zadanie C2 z kwotą 388,5 mln zł.
Czytaj też: 8,7 mld zł na przebudowę drogi do Warszawy
Wykonawcy mają zrealizować swoje zadania w 20 miesięcy, oferują też 10 lat gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.
- Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac - mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.
Jeśli realizacja zadania B przypadnie firmie Budimex to budżet państwa zaoszczędzi w sumie 429 mln zł. Jeśli wygra spółka Salini oszczędności wzrosną o ok. 320 mln zł. Szczegółowe zestawienie kosztów za odcinki znajduje się poniżej.
- Nie jesteśmy dysponentem zaoszczędzonych pieniędzy. To raczej dobra informacja dla Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, a także rządu. To tam zapadną decyzję, co zrobić z tą kwotą - mówi Karol Głębocki.
Ministerialni urzędnicy na razie decyzji nie podjęli.
Tak będzie wyglądać droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem
Kiedy ruszy budowa S7 na Żuławach?
Prace na 40-kilometrowym odcinku drogi na Żuławach - z Gdańska do Elbląga - ruszą w czerwcu. 30 grudnia w ręce drogowców trafiło wydane przez wojewodę zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla pierwszego odcinka, z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Kolejna decyzja, ale dla odcinka z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa, ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w lutym
Obecnie drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA zakończyli pierwszy etap postępowania przetargowego, w którym przyjmowali wnioski firm o dopuszczenie do zamówienia. Każdym z zadań zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Najpóźniej w tym miesiącu urzędnicy zaproszą je do składania ofert cenowych.
Wykonawca: Budimex;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 362,562 mln zł;
Oferta wykonawcy: 292,292 mln zł;
Różnica: 70,270 mln zł (19,38 proc.);
Odcinek: 9,2 km;
Koszt za jeden kilometr: 31,770 mln zł.
Zadanie B - odc. Ostróda Północ - Ostróda Południe
Wykonawca: Budimex (albo Salini);
Umowa: nie podpisana;
Kosztorys inwestora: 1 452,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 1 318,498 mln zł;
Różnica: 134,085 mln zł (9,23 proc.);
Odcinek: 18,4 km;
Koszt za jeden kilometr: 71,657 mln zł.
Zadanie C1 - odc. Ostróda Południe - Rychnowy
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 356,073 mln zł;
Oferta wykonawcy: 299,205 mln zł;
Różnica: 56,868 mln zł (15,97 proc.);
Odcinek: 8,8 km;
Koszt za jeden kilometr: 34 mln zł.
Zadanie C2 - odc. Rychnowy - Olsztynek
Wykonawca: Strabag;
Umowa: nie podpisana (przetarg rozstrzygnięty);
Kosztorys inwestora: 471,583 mln zł;
Oferta wykonawcy: 388,528 mln zł;
Różnica: 83,055 mln zł (17,61 proc.);
Odcinek: 11,3 km;
Koszt za jeden kilometr: 34,383 mln zł.
Zadanie D1 - odc. Nidzica Północ - Nidzica Południe
Wykonawca: Strabag;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 268,971 mln zł;
Oferta wykonawcy: 229,372 mln zł;
Różnica: 39,599 mln zł (14,72 proc.);
Odcinek: 9,1 km;
Koszt za jeden kilometr: 25,205 mln zł.
Zadanie D2 - odc. Nidzica Południe - Napierki
Wykonawca: Strabag Infrastruktura Południe;
Umowa: podpisana;
Kosztorys inwestora: 310,374 mln zł;
Oferta wykonawcy: 263,129 mln zł;
Różnica: 47,245 mln zł (15,22 proc.);
Odcinek: 13,6 km;
Koszt za jeden kilometr: 19,347 mln zł.
Suma
Łączny kosztorys inwestora: 3 222,146 mln zł;
Łączna oferta wykonawców: 2 791,024 mln zł;
Odcinek: 70,4 km;
Różnica: 431,122 mln zł (13,38 proc.);
Średni koszt za jeden kilometr: 39,645 mln zł.
Opinie (175) 6 zablokowanych
-
2015-02-13 15:35
Lepsze to niż wiadomość, iż Jarkowi K. uciekł kot. (1)
cała Warszawka go szuka..
- 3 1
-
2015-02-13 16:28
Jestem w Warszawie i dementuję. Tu jest dzień,jak codzień.
- 0 0
-
2015-02-13 16:33
jest co dzielić
- 0 0
-
2015-02-13 16:54
covec mówi wam to coś ? (1)
mój mechanik oszacował że naprawa mojego auta będzie kosztować 500 pln ale pan zdzisiek powiedział że naprawi za 200. I gdzie mam naprawiać auto ?
- 2 0
-
2015-02-13 17:06
u pana Wacka
- 1 0
-
2015-02-13 20:58
ma byc gotowe za 2 lata? to mamy 2009? (1)
Słonce Peru OBIECAŁ nam S& na Euro2012 a jako że Donald zawsze Słowa Dotrzymuje... to mamy teraz rok 2009 :)
- 1 3
-
2015-02-13 22:29
A Kaczy obiecał obwodnicę Augustowa i oto jest! I nawet nie kończy się w lesie, jak ostatnio! Chwalmy Kaczego!
- 0 0
-
2015-02-13 22:38
Głupszej sondy nie udało się wymyślić?
- 1 1
-
2015-02-14 09:50
znów
za te zaniżone ceny zapłacą podwykonawcy których z torbami puszczą generalni wykonawcy ?
- 1 0
-
2015-02-14 10:57
Bardzo się cieszę z tego powodu.
jest OK
- 0 0
-
2015-02-14 11:02
Winna jest Platforma - jak zwykle.
nic dodać nic ująć - Polacy to jednak dziwny naród, nie potrafią się z niczego cieszyć. A jak nie daj Boże przyjdzie nasze słoneczko - Dziadosław, to będzie w Polsce "jeszcze lepiej".
- 0 2
-
2015-02-14 13:35
Teraz zaoszczędzą 431 ml by potem w łatanie dziur wlać z podatków 2 miliardy złotych...cały czas ludzi uważa się za idiotów. W życiu nie ma nic za darmo i prawda jest taka, co tanie to drogie, sorry, taką mamy rzeczywistość...
- 4 0
-
2015-02-15 07:40
Pewnie bedą oszczędzać na wynagrodzeniach dla podwykonawców!
Budimex swoje weźmie!!!!!!! (Jak zwykle)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.