- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
W tym roku po prawdziwej drodze przez mękę rozpoczęła się budowa autostrady A1, która połączy Trójmiasto z południem Polski. Budowa ruszyła pod Tczewem. Trasa do Grudziądza ma powstać w ciągu dwóch lat, a cała inwestycja do 2013 roku. Przy pierwszym odcinku budowy, prace znajdzie półtora tysiąca osób. Autostrada ma ściągnąć na Wybrzeże inwestorów i turystów. Szacuje się, że na samej obsłudze turystycznej pomorskie firmy mogą zarobić 4 mld dolarów rocznie.
Komunikacja portów
Autostrada może przyczynić się do zwiększenia przeładunków w gdańskim i gdyńskim porcie o jedną trzecią. Zanim jednak dojdzie do poważnego zwiększenia przeładunków, porty trzeba skomunikować z trasami szybkiego ruchu. Jeśli chodzi o gdyński port, wszystko jest na dobrej drodze, wiosną rozpocznie się budowa III etapu trasy Kwiatkowskiego, która połączy port z trójmiejską obwodnicą, a dalej siecią dróg krajowych i międzynarodowych.
Połączenie gdańskiego portu z obwodnicą i dalej z A1 to perspektywa bardziej odległa, ponieważ najpierw trzeba zbudować południową obwodnicę Trójmiasta. Początek tej inwestycji zapowiada się na 2008 rok.
Nadchodzący rok będzie jednak szansą na pozytywne zmiany w gdańskim porcie. Przebudowa nabrzeży portowych, wewnętrznych dróg, no i przede wszystkim budowa ogromnego terminalu kontenerowego.
- Planuje się, że terminal będzie przeładowywał milion kontenerów rocznie - mówi Roman Kalicki, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prostsze procedury
Na rozwój regionu będzie miał też wpływ gdański port lotniczy, który w tym roku zwiększył liczbę obsługiwanych pasażerów prawie o połowę.
- Przylatuje do nas większa liczba biznesmenów, to sygnał, że w regionie dzieje się coraz więcej - twierdzi Adam Skonieczny, kierownik działu analiz ekonomicznych gdańskiego lotniska.
Impulsem do rozwoju gospodarki Trójmiasta będą, jak w ubiegłych latach, pieniądze unijne. Do tej pory pomorskie, z Gdynią na czele, poradziło sobie z pozyskiwaniem środków najlepiej w kraju, ale mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby nie trudna procedura, która eliminowała wniosek np. za brak przecinka we właściwym miejscu.
- Wina w tej sprawie leży po stronie polskiej - mówi eurodeputowany Janusz Lewandowski. - Mam nadzieję, że nowy rząd szybko to uprości.
Należy przypuszczać, że poprawiająca się kondycja przedsiębiorstw pozytywnie wpłynie też na sytuację na rynku pracy.
Opinie (35) 3 zablokowane
-
2005-12-29 23:50
ble ble ble
ciągle ta sama gadka..
i nic sie nie zmienia- 0 0
-
2005-12-29 23:52
ale merytoryczna opinia, niech Cię....
- 0 0
-
2005-12-30 00:08
LoL
- 0 0
-
2005-12-30 00:17
Ryby !
Swieze wiadomosci jak buleczki, czytalem to 14 h temu moglibyscie wziac cos ciekawszego niz brac taki shit z echa miasta...
- 0 0
-
2005-12-30 00:19
może dzięki temu portowi będzi tańsza chińszczyzna na ryneczku ;)
- 0 0
-
2005-12-30 01:55
profesor Bogdaniuk (z PG ) powiedzial mniej wiecej tak: "zdolnośc przeladunkowa portów wynosi 600 tys kontenerow rocznie czyli co 3 minuty z portu wyjezdza TIR i co 3 minuty na naszej autostradzie jedzie TIR ktorego musimy wyprzedzac i ktory niszczy nam nową drogę" Wniosek był następujący: Dlacezgo nie wozimy towarów koleją, jeżeli jest to bardziej bezpieczne, drogi nie są niszczone a co najwazniejsze jest to 8 razy tanszcze od transportu drogowego. Transport drogowy jak dobrze pamietam z wykladu jest oplacalny w promieniu 200 km. Nie rozumiem tak jak prof. Bogdaniuk dlaczego nie ładuje się kontenerow na pociągi lub całych TIR`ów na pociagi.... Po prostu nie rozumiem....Autostrada jest bardzo potrzebna owszem ale do szybkiego transportu ludzi, towarów w promieniu 200km czy szybkiego przejazdu turysty przez Polskę.
- 0 0
-
2005-12-30 03:14
ładnie wyglądają z tymi łopatami
- 0 0
-
2005-12-30 06:22
Nic dziwnego !!
Nic dziwnego że, nie umniejszając zasług, prof. B. Bogdaniuk optuje za transportem kolejowym, skoro jest pracownikiem naukowy Katedry Inżynierii Kolejowej PG; a ponieważ skończyłem wydział OiO, optuje za wykopaniem kanałów żeglownych dla barek, wzdłuż i wszerz całego kraju, transport morski i rzeczny, to dopiero jest ekologia. :))))
- 0 0
-
2005-12-30 07:33
jasne ze koleja
czywiuście my to zrozumiemy ale jak juz nic morzem nie przyplynie a dojedzie koleja z Chin
- 0 0
-
2005-12-30 08:08
Lepiej by wygladali z lopatami do odsniezania. Zwlaszcza wczoraj...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.