- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa
Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.
Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.
- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.
W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.
I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.
Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.
Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.
Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.
Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
Miejsca
Opinie (248) 10 zablokowanych
-
2013-07-30 11:11
Jak to jest gdzieindziej (1)
jak kierowca jest chamem to go już żadne szkolenie kultutry nie nauczy. Są też inne streesujące zawody, gdzie mimo stresu jest się miłym i kulturalnym. Ciężka praca kierowców (sami sobie ten zawód wybrali) nie może być wytłumaczenien ich chamstwa i braku kompetencji.
Dlaczego w innych krajach o o wiele wyższym poziomie kultury, można spokojnuie kupić bilet u kierowcy, czy motorniczego i być mile obsłużonym??? Niestety chamstwwo budzi chamstwo (chociaż wśród kulturalnych ludzi tak nie powinno być) - to już taka polska mentalność i tego się nie zmieni (przynajmniej nie tak szybko).- 3 7
-
2013-07-30 17:05
XYZ
Jeżeli kierowca jeżdzący w komunikacji zarządzanej przez "cudowny" ZTM, który to układa rozkłady jazdy, jedzie przez około 80 minut(np linia 199) i na pętli czy np. przystanku końcowym ma tylko około 10 minut czasu wyrównawczego, to jak myślisz co wybierze? wydawanie pasażerowi z nieodliczonej kwoty, czy przerwę w czasie której może iść do toalety, albo np. zjeść kanapkę czy zrobić sobie kawę.
- 5 0
-
2013-07-30 11:34
autobus król szos (1)
tak spotkałam się kilka razy z wymuszaniem przez autobusy pierwszeństwa z racji wielkości jak robią to wyjeżdżając z przystanku pół biedy bo czasem nikt ich nie che wpuścić jednak jak jestem świadkiem kiedy wymusza na rowerzystach ?? to już jest patologia i brak wyobraźni!! nadmieniam autobus skręcał była ścieżka do przejazdu i rower nie wjechał nagle !! kierowca autobusu uznał że sobie wiedzie pawie potrącił rowerzystę i przechodnia.
- 2 3
-
2013-07-30 14:36
A ja widziałem wczoraj o 15.20, jak rowerzysta zajechał drogę 210
Sandomierska - kierunek Gościnna
- 1 0
-
2013-07-30 13:46
dlaczego
dlaczego w tych ankietach niemożna wybrać np. dwóch odpowiedzi....jedną jest trudno wybrać!!!!
- 0 0
-
2013-07-30 14:03
szkoda że spora część kierowców autobusów to zwykłe chamy ze wsi którzy robili prawo jazdy na zetorach.
Poza tym naprawdę mamy jedną z najlepszych w polsce miejską sieć komunikacyjną.- 2 0
-
2013-07-30 14:05
SKM
darmowy bilet dla zasłużonych honorowych dawców krwi 15 k /18 m w SKM, jest w Gdyni jest w Gdańsku ale oczywiście SKM nie ma
- 0 2
-
2013-07-30 14:50
wynagrodznie kierowców zkm
jak będzie pensja 4 lub 5 tys.( oczywiście kierowców i motorniczych) to będzie i czwórka a może piątka, bo w tej chwili to jest jałmużna....
- 6 1
-
2013-07-30 14:57
numery służbowe
numery służbowe wyświetlane w pojazdach są po to aby udupić prowadzących pojazd i obciąć im pensje bo za dużo zarabiają
- 5 1
-
2013-07-30 15:54
To na cholerę (1)
A mnie wq...ją tacy co mówią trzeba było kupić bilet w automacie lub kiosku. Ok zgadzam się. Tylko po cholerę w takim razie te hrabiostwo co siedzi za kółkiem to sprzedaje? Wycofać sprzedaż biletów z pojazdów i po sprawie. Jeżeli tak nie jest to gdy chcę taki bilet kupić musi go sprzedać a nie odpowiadać, że nie ma jak wydać. A co mi do tego? Ja mam pieniądze i chcę bilet a to już ich problem żeby mi wydał resztę. Jeżeli jest sprzedaż w pojeździe to kierowca staje się sprzedawcą i niech zachowuje się jak sprzedawca czyli wymyśla jak tu wydać a nie odpowiada, że on nie ma. W takim razie albo wycofać sprzedaż albo niech kierowcy posiadają drobne.
- 1 9
-
2013-07-30 16:50
To na cholerę
Oj tam oj tam przecież złość piękności szkodzi.
A tak na poważnie to pomyśl dlaczego wprowadzono odliczoną kwotę pieniędzy? Po to żeby kierowca, czy motorniczy jeżdził punktualnie (no w miarę punktualnie), a nie stał na przystanku i wydawał ze stówek.- 2 0
-
2013-07-30 17:58
Pasażer ;)
Pasażer w krawacie,jest mniej awanturujący się ;)
- 5 0
-
2013-07-30 18:47
Opinie
A teraz zastanówcie się,ilu z Was korzysta z usług Warbusa lub PKS - u i nawet o tym nie wie? I Ci korzystający tylko z usług tych przewoznikow , wzieło udział w ankiecie ZKM - u ???
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.