• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa

ms
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku. Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku.

Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.



Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.

- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.

Co byś zmienił w komunikacji miejskiej, gdybyś miał taką możliwość?

Czytaj także: Jacy są kierowcy komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.

I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.

Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
ms

Miejsca

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Jak to jest gdzieindziej (1)

    jak kierowca jest chamem to go już żadne szkolenie kultutry nie nauczy. Są też inne streesujące zawody, gdzie mimo stresu jest się miłym i kulturalnym. Ciężka praca kierowców (sami sobie ten zawód wybrali) nie może być wytłumaczenien ich chamstwa i braku kompetencji.
    Dlaczego w innych krajach o o wiele wyższym poziomie kultury, można spokojnuie kupić bilet u kierowcy, czy motorniczego i być mile obsłużonym??? Niestety chamstwwo budzi chamstwo (chociaż wśród kulturalnych ludzi tak nie powinno być) - to już taka polska mentalność i tego się nie zmieni (przynajmniej nie tak szybko).

    • 3 7

    • XYZ

      Jeżeli kierowca jeżdzący w komunikacji zarządzanej przez "cudowny" ZTM, który to układa rozkłady jazdy, jedzie przez około 80 minut(np linia 199) i na pętli czy np. przystanku końcowym ma tylko około 10 minut czasu wyrównawczego, to jak myślisz co wybierze? wydawanie pasażerowi z nieodliczonej kwoty, czy przerwę w czasie której może iść do toalety, albo np. zjeść kanapkę czy zrobić sobie kawę.

      • 5 0

  • autobus król szos (1)

    tak spotkałam się kilka razy z wymuszaniem przez autobusy pierwszeństwa z racji wielkości jak robią to wyjeżdżając z przystanku pół biedy bo czasem nikt ich nie che wpuścić jednak jak jestem świadkiem kiedy wymusza na rowerzystach ?? to już jest patologia i brak wyobraźni!! nadmieniam autobus skręcał była ścieżka do przejazdu i rower nie wjechał nagle !! kierowca autobusu uznał że sobie wiedzie pawie potrącił rowerzystę i przechodnia.

    • 2 3

    • A ja widziałem wczoraj o 15.20, jak rowerzysta zajechał drogę 210

      Sandomierska - kierunek Gościnna

      • 1 0

  • dlaczego

    dlaczego w tych ankietach niemożna wybrać np. dwóch odpowiedzi....jedną jest trudno wybrać!!!!

    • 0 0

  • szkoda że spora część kierowców autobusów to zwykłe chamy ze wsi którzy robili prawo jazdy na zetorach.
    Poza tym naprawdę mamy jedną z najlepszych w polsce miejską sieć komunikacyjną.

    • 2 0

  • SKM

    darmowy bilet dla zasłużonych honorowych dawców krwi 15 k /18 m w SKM, jest w Gdyni jest w Gdańsku ale oczywiście SKM nie ma

    • 0 2

  • wynagrodznie kierowców zkm

    jak będzie pensja 4 lub 5 tys.( oczywiście kierowców i motorniczych) to będzie i czwórka a może piątka, bo w tej chwili to jest jałmużna....

    • 6 1

  • numery służbowe

    numery służbowe wyświetlane w pojazdach są po to aby udupić prowadzących pojazd i obciąć im pensje bo za dużo zarabiają

    • 5 1

  • To na cholerę (1)

    A mnie wq...ją tacy co mówią trzeba było kupić bilet w automacie lub kiosku. Ok zgadzam się. Tylko po cholerę w takim razie te hrabiostwo co siedzi za kółkiem to sprzedaje? Wycofać sprzedaż biletów z pojazdów i po sprawie. Jeżeli tak nie jest to gdy chcę taki bilet kupić musi go sprzedać a nie odpowiadać, że nie ma jak wydać. A co mi do tego? Ja mam pieniądze i chcę bilet a to już ich problem żeby mi wydał resztę. Jeżeli jest sprzedaż w pojeździe to kierowca staje się sprzedawcą i niech zachowuje się jak sprzedawca czyli wymyśla jak tu wydać a nie odpowiada, że on nie ma. W takim razie albo wycofać sprzedaż albo niech kierowcy posiadają drobne.

    • 1 9

    • To na cholerę

      Oj tam oj tam przecież złość piękności szkodzi.
      A tak na poważnie to pomyśl dlaczego wprowadzono odliczoną kwotę pieniędzy? Po to żeby kierowca, czy motorniczy jeżdził punktualnie (no w miarę punktualnie), a nie stał na przystanku i wydawał ze stówek.

      • 2 0

  • Pasażer ;)

    Pasażer w krawacie,jest mniej awanturujący się ;)

    • 5 0

  • Opinie

    A teraz zastanówcie się,ilu z Was korzysta z usług Warbusa lub PKS - u i nawet o tym nie wie? I Ci korzystający tylko z usług tych przewoznikow , wzieło udział w ankiecie ZKM - u ???

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane