• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa

ms
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku. Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku.

Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.



Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.

- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.

Co byś zmienił w komunikacji miejskiej, gdybyś miał taką możliwość?

Czytaj także: Jacy są kierowcy komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.

I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.

Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
ms

Miejsca

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Nas oceniono, to teraz może my ocenimy zaangażowanie w prace prezesa Zgliczyńskiego i jego klichy, ciekawe ile sie jedynek posypie za ich jakże skromne premie ;)

    • 8 1

  • zawrotka 118 na Piotrkowskiej

    Większość kierowców przejeżdża przez nią ale jest chyba dwóch , którzy się do tego nie stosują. Generalnie komunikacja jest ok.

    • 3 1

  • Kultura ...

    Moj maz ( byly na szczescie ) - kierowca komunikacji miejskiej zawsze mowil : " pasazer dobiegajacy jest pasazerem nastepnego autobusu " . Zawsze sie stosowal do tej reguly . Bardzo byl " kulturalny " ...

    • 14 1

  • osik

    a ja pozdrawiam przesympatycznego kierowcę z nocnej lini N8 starszy Pan ale bardzo kulturalny, takich kierowców jak najwięcej.

    • 6 1

  • autobus 106 (1)

    Nie rozumie dlaczego autobus kursujący inne lat od dworca PKP na Westerplatte zaczyna swoją trasę od akademij muzycznej.Niejednokrotnie turyści chcący dostać na są zawiedzeni i zachęceni szukaniem akademij muzycznej.Niemówiąca o pracujących w tamtym rejonie.

    • 5 0

    • To ,, cudny'' wymysł ZTM przy urzędzie miejskim .Ktoś dostał za to premię .

      • 0 1

  • Ciekawe, bo ja zauważyłam, że chamscy to są pasażerowie, a nie kierowcy.

    Czy pociąg na was czeka jak sie spóźnicie, a może samolot czeka??

    • 18 2

  • !!!

    Nie rozumiem po co ta ankieta,kierowcy i motorniczy wzorem dla rodaków!

    • 2 1

  • (1)

    JESTEM KIEROWCA AUTOBUSU TURYSTYCZNEGO WIEC WIEM JEK TO JEST JA MAM KLIME W AUCIE TO JA ODPOWIADAM ZA OSOBY KTORE WIOZE PASAZER MA TEZ OBOWIAZKI I PRZEPISY A W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ MAJA KLIME I TEZ NIE ROWERY W TYCH AUTACH NIE MOGA BYC PRZEWOZONE BO NIE SA PRZYSTOSOWANE DO TEGO BILETOW NIE POWINI SPRZEDAWAC BO NIE MAJA KASY FISKALNEJ autobus jest traktowany jako smietnik i bar bo przeciez mozna wiec to wy decydujecie jak jedziecie lepiej cos powiedziec milego napewno kierowca to OdwZajemni POSTARAJCIE SIE POSIEDZIEC 8 GODZ.W 30 STOPNIACH NA SLONCU NIE ISC DO TOALETY NIE PIJAC TAK MAJA W KOMUNIKACJI BO GONIA ROZKLAD WIEC SAMI ZDECYDUJCIE

    • 9 3

    • kropki , przecinki

      proponuje używać. Bo za diabła nie można się połapać o co chodzi.

      • 1 0

  • zwykle jest tak, (2)

    że najbardziej wyrozumiali i uprzejmi są młodzi kierowcy i motorniczy. jadąc autobusem/tramwajem pare lat temu, kiedy też byłam zmuszona kupić u nich bilet, byłam zszokowana ich zachowaniem, uprzejmością i co najważniejsze-szerokiem uśmiechem na twarzy! minęły lata, a ci, już dzisiaj 25letni kierowcy - autobusu i motorniczy są moimi jednymi z najlepszych kumpli. coś o tym świadczy.

    • 5 2

    • Młodzi są mili bo jeszcze nie poznali prawdziwego oblicza tzw pasażerów.

      • 3 1

    • Za to młodzi zapieprzają , jakby zapomnieli , że nie jadą swoją osobówką , tylko z pasażerami .

      • 0 1

  • Żeby nie gadali przez całą drogę przez komórkę i cały tramwaj musiał słuchać przeżyć pani motorniczej na liniach 3 i 9- najczęściej, to można dać im nawet 4 z dwoma minusami, ale jak się wiezie cały tramwaj ludzi to ja poproszę o rozwagę motorniczych i dbanie o nasze życie i zdrowie

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane