• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa

ms
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku. Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku.

Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.



Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.

- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.

Co byś zmienił w komunikacji miejskiej, gdybyś miał taką możliwość?

Czytaj także: Jacy są kierowcy komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.

I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.

Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
ms

Miejsca

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Zanim PKM pojedzie na lotnisko

    Porządny i szybki autobus z centrum do portu lotniczego z przystankami:
    - Opera Bałtycka
    - Wrzeszcz PKP
    - Potokowa
    Dosyć wsiowych autobusów ze zjawiskami jakie opisałem.

    • 9 2

  • Ja oceniam kierowców z Gdańska na 1 (1)

    Nawet drzwi im się nie chce otwierać.

    • 4 10

    • pewnie matole same się otwierają co za cajmer

      • 4 2

  • kpina!

    • 1 0

  • Kierowcy i motorniczy w większości są bardzo w porządku (2)

    Bardziej bym się przyjrzał pracy słynnej Renomy, bo nie ma chyba pasażera, który by się nie spotkał pośrednio czy bezpośrednio z ich burackim zachowaniem. Tyle było skarg, tyle afer, tyle napisanych artykułów a te cwaniaczki dalej latają jak nawciągani i sprawdzają bilety.

    • 11 7

    • (1)

      Jeszcze nie widziałem kanara , który byłby nie grzeczny bez powodu . A widuję ich często bo jestem kierowcą ZKM . Poproszę bilet : dziękuję i idziemy dalej

      • 10 2

      • "nie grzeczny bez powodu" - w pracy on ma byc grzeczny, z powodem czy bez

        • 1 2

  • a ja jestem zadowolony zwłaszcza z pesy tram!!!

    • 5 2

  • Proszę o wybaczenie ! (1)

    Jest mi bardzo przykro , że pasażerowie nie są zadowoleni z mojej pracy . Od jutra sprzedaję bilety w czasie jazdy - kierownicę będą trzymać - po kolei - pasażerowie . Największy nominał pieniędzy - 10 gr . Kosztem swoich przerw na posiłek - bo wiadomo - mniej żarcia mniej sr...a . Wpuszczani będą tylko Ci , którzy pachną normalnie - czyli śmierdzą . Inni piechotą . Autobus może nie pojechać jeśli w środku będzie mniej niż 8 rowerów . Mile widziani będą pasażerowie z kolumnami na uszach . Kocham muzykę !!! E-papierosy w sprzedaży u kierowcy . Instruktaż w czasie jazdy . Przed każdą pracą wyżyję się na żonie - miłość tylko dla pasażerów .
    P.S. A na poważnie :
    niektórym to w tyłkach się poprzewracało . Na sprzedaż biletów po prostu nie mam czasu bo w ZTM rozkładami zajmują się upośledzeni umysłowo w stopniu średnim . Uwag od nas i pasażerów w ogóle nie przyjmują do pały . Na ilość autobusów na trasie kierowca nie ma wpływu . Żadnego ! I tak mógłbym wymieniać bez końca . Oczywiście , że wśród kierowców zdarzają się buraki . No cóż : jestem taki jakim mnie stworzyliście . A jak mam jechać na Gdańsk Południe to jestem chory już 3 dni wstecz .No i najważniejsze : Czy Wy w pracy jesteście idealni ?

    • 39 3

    • Ostatnie pytanie super . Pasażerowie pochwalcie się , gdzie pracujecie . Czekamy na wasze odpowiedzi .Może będziemy mieli szanse Was ocenić w pracy .

      • 4 0

  • procent czy punkt procentowy?

    "Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc." Lepszy o 9%? Na pewno? A może o 9 pkt. procentowych? To duza różnica :)

    • 4 1

  • biletomaty w autobusach i tramwajach

    to jakaś pomyłka. Ustawi się przed takim kolejka, ludzie nie będą spieszyć się z zakupem i co najważniejsze kupiony bilet trzeba i tak skasować w kasowniku. Dwa przystanki przejedzie cwaniaczek stojąc w kolejce i ... ucieka z tramwaju. Jeśli kolejka krótka to najwyżej będzie musiał kupić bilet, ale oczywiście go nie skasuje. Poza tramwajem kontroler biletów może mu co najwyżej skoczyć, bo takie są przepisy.

    Ludzie niech się nauczą, że kupuje się pliczek kilkunastu biletów na zapas i nie ma problemu. Polecam te normalne, kolorowe, a nie z automatu, bo są bardziej trwałe i przy odrobinie szczęścia pliczek będzie sklejony.

    Niemiły kierowca przy zakupie biletów to bardzo dobra sprawa: mniej kupujących u kierowcy = mniej opóźnień. Proponuję wprowadzić opłatę dodatkową (kilkadziesiąt groszy, może złotówkę) za zakup biletu u motorniczego w tramwaju. Niektóre autobusy jeżdżą po takich za***, że może rzeczywiście zakup biletu u kierowcy to jedyna możliwość.

    • 10 5

  • Moja ocena to 6 (2)

    Tramwaje jeżdżą często jest kilma kultura na 6 na zakupie biletów da się ZAROBIĆ kupując u motorniczego
    Kupiłem dwa bilety dałem mu 5 zł wziął kasę wziął z kasy resztę dał mi bilety 5 zł i jeszcze resztę którą miałem dostać.

    W Toruniu i Gdańsku KM na 6+

    • 6 8

    • (1)

      Aleś zarobił.... mam nadzieję , że ktoś ciebie też walnie w rogi . Biedny frajer.

      • 5 4

      • Dobra weź się nie mądruj bo tb żyłka pęknie

        • 2 3

  • Pracownicy ZKM może i 3+ tylko pogratulować, zawsze to nie mierny. Za to nie wiem jak ocenić firmę Remondis,

    która to od pewnego czasu zaczęła wywozić śmieci z mojego osiedla.
    Gdyby nie firma Remondis (przynajmniej tak mają opisane auto) nigdy nie dowiedziała bym się, że można wywozić śmieci w tak głośny sposób. Począwszy od sprzętu - śmieciarkę wjeżdżającą na osiedle da się wyczuć po wibrujących szybach w oknach i stropie. Jeszcze śmieciarki nie widać a wiadomo, że już jadą. Jak już dojadą huczy jak silnik odrzutowy do tego ciągle coś piszczy - jakby sygnał ostrzegawczy, że "oni tu są". Kontenery podczas wyrzucania walą w śmieciarę z jakaś ogromną siłą, to samo podczas odstawiania a że są z blachy to wiadomo jaki to dźwięk. Na koniec trąbią, że wyjeżdżają w razie czego jakby w uliczkę chciał się wepchać z drugiej strony ktoś inny. Ratunkuuuuuu!!!!!!!!!!!
    Wcześniej w ogóle nie było słychać, że ktoś te śmieci odbiera i kiedy.

    • 5 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane