• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt kładki z lotniska do stacji PKM będzie poprawiony. Pójdziemy krótszą drogą?

Maciej Naskręt
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku. W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku.

Władze lotniska i szefostwo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przeanalizują dokumentację kładki łączącej powstającą stację PKM z Terminalem T2. Spotkanie w tej sprawie ma odbyć się jeszcze w tym tygodniu. Jest szansa, że podróżni będą mieli bliżej z pociągu do samolotu.



Po naszym artykule z czerwca o tym, że kładka łącząca port lotniczy z powstającym przystankiem PKM nie jest zbyt przyjazna dla pasażerów, inżynierowie jeszcze raz przemyślą plany obu inwestycji.

Przypomnijmy: spółka Port Lotniczy Gdańsk, zarządzająca gdańskim lotniskiem, zakłada, że piesi po przylocie przejdą z nowej części terminalu do stacji PKM kładką w kształcie litery "L". Ten zawijas wydłuży drogę pasażerom o ok. 60 metrów. Pierwotnie PKM proponowała budowę kładki prostopadle wychodzącą z terminala w kierunku peronu. Okazało się jednak, że na jej drodze stoi filar podtrzymujący konstrukcję rozbudowywanej części terminala, którego w żaden sposób nie można przesunąć.

Możliwe jednak, że piesi pójdą krótszą drogą.

- Kładki co prawda nie przesuniemy, ale proponujemy przedłużenie peronu przy lotnisku do wysokości proponowanego przez nas wejścia - powiedział Trojmiasto.pl Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Z naszych informacji wynika, że pod koniec minionego tygodnia władze lotniska wysłały pismo w sprawie korekty projektu budowlanego do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek dokument dotarł już do kolejarzy.

- Nasi projektanci analizują propozycję portu lotniczego. W tej sprawie ma odbyć się wewnętrze spotkanie, na którym zostanie ustalone dalsze działanie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.

Oprócz kładki piesi będą mieli do dyspozycji dwa zejścia z peronów na poziom ulicy. Niestety, nie będą one wyposażone w schody ruchome. Powód? Przykład dla wykonawcy - spółki PKM - płynie z Parku Handlowego Matarnia, gdzie ruchome pochylnie wystawione na zimowe warunki atmosferyczne są wyłączone przez obsługę, by nie uległy uszkodzeniu.

Rozbudowa Terminala T2 i budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową to dwie równoległe w czasie inwestycje. Obie mają zakończyć się w połowie 2015 r. Pierwsze przedsięwzięcie zakłada zwiększenie kubatury istniejącej hali o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim - wzdłuż lotniska. Pierwsza łopata ma być wbita we wrześniu, na początku lipca został ogłoszony przetarg na wykonawcę rozbudowy. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Drugie przedsięwzięcie - budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - obejmuje wykonanie, zaraz za ulicą, przed frontowymi drzwiami terminalu T2, stacji kolejowej Gdańsk Port Lotniczy, która powstanie jednocześnie z linią łączącą Wrzeszcz z Osową.

Miejsca

Opinie (76) 8 zablokowanych

  • a nie można było (5)

    tak od razu pomyśleć? dobrze, że chociaż słuchają głosu rozsądku.

    • 75 2

    • a może ta kolejka to bzdura (2)

      uważam, że tyle kasy co tu pójdzie to jak to się mówi obecnie to masakra!!
      przedsięwzięcie nie wiadomo czy opłacalne-a za tą kasę lepiej zrobić drogi, wiadukty...co sądzicie o tym?
      tylko bez chorych komentarzy-czy ktoś się z Was zastanawiał

      • 1 20

      • hmmm (1)

        Niemcom opłacało się budować kolej przy znacznie mniejszym zaludnieniu, wtedy to były wsie, więc teraz...
        poza tym wzdłuż transportu kolejowego rozwija się tkanka miejska tak jak wzdłuż SKM więc..

        • 12 0

        • samo lotnisko nie potrzebuje tej kolejki, ale dookoła rośnie sporo firm, więc pracownicy będą mogli dojechać łatwiej, dodatkowo jakby pomyśleli tam o ścierzkach rowerowych i rowerach iejskich, to byłby superowo

          • 4 1

    • Wielka awantura o 60 metrów, tymczasem większe znaczenie będzie mieć to czy wysiadasz z przodu czy z tyłu pociągu

      • 8 2

    • I oby ten śmieszny problem pozostał największym w trakcie tej budowy.

      • 0 1

  • Burżuj lecący samolotem w ciepłe kraje powinien mieć trud i niedogodność! (9)

    Niech idzie od kolejki jak najdalej, najlepiej przez błoto, wyboje i pod górę. Bo nie może być tak, isz ja tyram na magazynie w dyskoncie i nie mam nawet na bilet do Jelitkowa, a taki bogacz (co na pewno nakradł) leci sobie na wakacje w ciepły kraj i to jeszcze z rodziną!

    • 47 56

    • Słaba ironia jest

      Słaba.

      • 16 6

    • Spytałbym tylko - który bogacz po przylocie pójdzie na pociąg? :) (2)

      • 14 1

      • Jak pociągiem będzie szybciej niż taksówką

        a jeszcze z nasypów taaakie widoki :)

        • 5 0

      • Każdy normalny a nie burżuj?

        Po co bulić za taksówkę jeżeli ma się szybszą alternatywę? Na całym świecie nawet pasażerowie business klasy dojeżdżają do centrum pociągami z lotnisk.

        • 1 0

    • bogacz i biedak (3)

      do dziadka edka
      za dużo jadu w twoim języku nie jestem bogata ale oszczędna i raz do roku latam na wycieczkę do ciepłych krajów.Złodziejką też nie jestem ale uczciwą obywatelką i mieszkanką Gdańska.Lepiej się nie wypowiadaj w ten sposób a jak ci żle to nie wchodz tutaj i nie pisz bzdur!!!

      • 10 2

      • do ciepłych krajów? Jak bocian? (1)

        • 1 2

        • Jeżeli bocian może, to my teź możemy!

          • 6 0

      • daj spokój, to ironia miała być tylko wyszła marnie

        • 4 2

    • a uczyć się było

      • 1 0

  • (2)

    No ale te pochylnie w Matarni przez większość roku działają. Na lotnisku też mogłoby tak być.

    • 28 2

    • tak sobie myślę (1)

      czy nie można posłużyć się przykładem miejsca gdzie takie schody funcjonują mimo niesprzyjających warunków pogodowych a nie iść na łatwiznę i się usprawiedliwiać że nie można ich wybudować.

      • 10 1

      • Tak, ale to jest nasze przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!

        • 3 2

  • PKM + remonty przystanków SKM (2)

    gdyby jeszcze dokończyć wymiany składów SKM to bylo by pięknie, a gdyby SKM jeszcze nie miała awarii co jakiś czas to "miodzio".

    • 21 1

    • a Ty czasami awarii nie zaliczasz?

      jakieś przeziębienie? grypa? angina?
      nie może być tak, że wszystko zawsze pięknie i do przodu

      • 1 3

    • Skład żeby w końcu nowe kupili zamiast remontować to stare guano!

      • 0 0

  • (4)

    idealna opcja: wybudowanie całego peronu przy 'końcówce' budynku i z kładką tam, gdzie proponowało lotnisko. 1) budynek nie jest cały zasłonięty peronem na podeście, 2) kładka trafia tam gdzie trzeba.

    Przecież z góry było wiadomo, że lotnisko rozbuduje budynek gdy tylko upora się z tematem własności ziemi. Z całym szacunkiem ewidentnie widać, że inwestycje kolejowe typu PKM zawsze sporo trwają.

    • 14 2

    • Nie, nie, nie...!!!! (2)

      Nie macie wszyscy racji!
      Najlepsze rozwiązanie to wagony PKM z odchylanym dwuskrzydłowym dachem i wywrotnice na peronach.
      Wywrotnica obraca wagon, dach się otwiera po wpływem grawitacji i takoż samo pasażery z czemodanami wypadają.
      Pod wywrotnicą taśmociąg do obornika (bo jak zniesie obornik to i mrozy mu nie straszne) niesie pasażerów wprost pod stanowiska odpraw.
      Panie B..ń za ten pomysł racjonalizatorski nie chcę pieniędzy.

      • 4 3

      • Ależ bierz,bierz pieniądze! (1)

        A potem kup wygodne buty i wypad z tego forum! :D

        • 2 0

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Nie jest to idealna opcja

      Nie zawsze trzeba iść kładką. Kładka ma być od strony zachodniej peronu, natomiast od strony wschodniej zwykłe schody (+windy). Co trzeba zrobić to dostosować te schody czyli zapewnić podjazdy dla ciągnięcia walizek i przykryć daszkiem żeby nie padało na głowę. Zapewni to krótkie dojście do stanowisk odprawy, które są po wschodniej stronie.

      • 0 0

  • Jak zawsze...

    Dogadali się... Skoro chodzi tylko o jeden filar, to można było by wejście zrobić obok filaru, a nie za kolejne tysiące budować dłuższy peron. Pociąg i tak stanie przy krawędzi i droga, nic a nic się nie skróci...

    • 20 1

  • sezon ogórkowy

    ale problem. pewnie chodziliby na skróty. w powietrzu.

    • 4 5

  • A co z przejściem z T2 do T1? (6)

    O tym jakoś nikt nie myśli.
    Jak długo trzeba będzie jeszcze deptać tym ponurym korytarzem, w duchocie aby potem tylko wody w kiblu się napić?

    • 17 11

    • po rozbudowie t2 (1)

      nie bedzie trzeba juz chodzic do t1

      • 7 1

      • No nie do końca. Po najbliższej rozbudowie T1 będzie funkcjonował wyłącznie jako zestaw gate'ów non schengen. Nie trzeba będzie łazić natomiast do T1 po bagaże po przylocie.

        • 3 1

    • starego nie bedzie (2)

      Ten stary barak służacy za terminal przylotów będzie zlikwidowany. Korytarz jest tylko rozwiązaniem tymczasowym.

      • 2 0

      • Aha

        To może być.

        • 2 1

      • Jest takli plan, ale to baaardzo odległy plan.

        Przypomnijmy: aktualnie rozpisano przetarg na dobudowanie brakującej części T2. Następna rozbudowa ma polegać na dalszym przedużeniu T2 w stronę zachodnią. A dopiero kolejna ma polegać na rozbudowie T2 w stronę wchodnią kosztem T1.

        • 3 2

    • Łącznik jest rozbudowywany.

      • 1 1

  • Po co ta kolej (2)

    Powietrze będzie wozić

    • 15 41

    • "airport" to nie jest port do wożenia powietrza,ziomuś:)

      • 9 2

    • Będzie wozić rześkie kaszubskie powietrze do zasyfionego Gdańska

      • 1 1

  • (1)

    Skoro już roztrząsamy ten problem , to ciekawe dlaczego nie można po prostu przesunąć kładki o kilka metrów w którąś stronę, tylko trzeba budować ją w kształcie litery L czy wydłużać peron.

    • 25 0

    • Jak przesuną kładkę za blisko filara to złomiarze po drodze "rozbiorom" albo nachlany pasażer ciężką główką zawadzi.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane