- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (83 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (172 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (299 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Prostą drogą do Warszawy
Pociągi do Warszawy - pomimo rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej - będą kursowały zwykłą trasą. - Stracilibyśmy zbyt wielu pasażerów każąc im jechać do stolicy siedem godzin - przyznają kolejarze.
Rozpoczęła się modernizacja 350-kilometrowej trasy kolejowej E65 z Gdyni do Warszawy. Będzie kosztować gigantyczne pieniądze - ok. 1,385 mld euro. Po jej zakończeniu najszybsze pociągi będą pokonywać dystans pomiędzy Gdańskiem Głównym a Warszawą Wschodnią w 2 godz. 43 minuty, a te wychylające się na zakrętach nawet pół godziny szybciej. Dziś potrzebują na to ponad 4 godziny. Tylko jeden pociąg na dobę schodzi poniżej 4 godzin - poranny InterCity do Krakowa.
Dziś wiemy już, że pomimo remontu torów, pociągi będą jeździły do Warszawy zwykłą trasą - przez Tczew, Iławę, Działdowo.
- W tej chwili nie rozważamy skierowania pociągów z Trójmiasta do Warszawy na inną trasę - potwierdza Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych. - Chcemy zrealizować ten remont w jak najmniej uciążliwy sposób dla pasażerów.
Technicznie jest to możliwe: - Maszyna do układania szyn pracowałaby na jednym torze, zaś pociągi poruszałyby się wahadłowo po drugim. Tak pracujemy już dziś, m.in. na liniach z Warszawy do Łodzi i z Warszawy do Kielc. - dodaje Krzysztof Łańcucki.
Nieoficjalnie kolejarze mówią, że skazanie pasażerów na siedmiogodzinną podróż do stolicy mogłoby być zabójcze dla PKP. Skończyłoby się pustkami w pociągach i... ekspansją transportu autobusowego na tej trasie. - Stracilibyśmy wielu klientów, których później trudno byłoby odzyskać - przyznają.
Na samym końcu modernizowane będą odcinki nieopodal Pruszcza Gdańskiego i Iławy, na których dziś można się rozpędzać do ponad 100 km/h. Zakończenie całej inwestycji planowane jest najpóźniej do 2013 roku. Większość trasy z Gdyni do Ciechanowa będzie gotowa już dwa lata wcześniej.
Opinie (62) ponad 10 zablokowanych
-
2007-08-21 07:46
hehe całość inwestycji gotowa w 2013
oj oj oj :P chyba przydałoby sie o rok wcześniej :)
- 0 0
-
2007-08-21 07:49
Ale tak naprawde.
To wystarczyło by na poczatek zrobic remont Nasielsk - Wawa, a reszte polozyc zupelnie nowa linie na tory przystosowane do 300km/h, aby za 10 - 20 lat nie robic nastepnej modernizacji.
- 0 0
-
2007-08-21 08:03
Bardzo dobrze
Pochodzę z Ciechanowa, więc jakby wyłączyli tą linię, to byłbym odcięty od rodzinki na święta - autobusu z Trójmiasta do Ciechanowa nie ma. Chyba że z przesiadką w Olsztynie - łącznie 9 godzin jazdy! A tak wystarczy poczekać i niecałe dwie godzinki... ładnie. Szkoda, że do 2013, ale lepsze to niż nic. Do Warszawy za Nasielskiem jedzie się teraz 30-40km/h
Komentarz do jednego z poprzednich postów: pociągi na trasie Warszawa-Gdańsk NIGDY nie jeździły krócej niż 3,5 godziny. Ale faktem jest, że wg rozkładu z 1987 czas przejazdu był 3h 30 min. a teraz 4,5 h.- 0 0
-
2007-08-21 08:04
CodeBoy
Trasa przystosowana do predkosci ok.300 km/h,kosztowalaby niestety troche wiecej.
- 0 0
-
2007-08-21 08:05
szkoda tylko że Euro 2012 bedą
organizwać Włosi..
- 0 0
-
2007-08-21 08:08
Rumun
Zgoda kosztowała by wiecej, ale z drugiej strony to "modernizacja" modernizowanej teraz lini bedzie jeszcze drozsza niz teraz. Dla mnie akurat jazda 2,5 a np 3h juz nie robi roznicy , a wolalbym sie przemeczyc np do 2018 ay jechac 1,5h zamiast tych 2,5 na przyklad.
- 0 0
-
2007-08-21 08:09
Viljar
Nie wiem co dla ciebie znaczy nigdy,osobiscie w takim czasie pokonywalem te odleglosc.
- 0 0
-
2007-08-21 08:21
myslenie krotkoterminowe
kurde, jak juz buduja drogi, wezly bezkolizyjne itd, to nie mozna bylo wzdluz np. A1 machnac toru przystosowanego do 500 km/h? myslec przyszlosciowo?
druga linia wzdluz A2, jakis megawezel bezkolizyjny (bo promien skretu przy chocby 300km/h to nie pol kilometra) i juz moznaby sie w pare miejsc przejechac szybkim pociagiem...- 0 0
-
2007-08-21 08:30
W końcu...
"Nareszcie, miejmy nadzieję, że nie będzie opóźnień w tym remoncie.
Być może za kilka lat skończy się monopol PLL LOT, który za komfort podróży z Trójmiasta do Stolicy w 1,5h każe sobie płacić ponad 500zł!
Poza tym do tego czasu powinna być gotowa większość trasy S7. Jest szansa, że przestaniemy być komunikacyjnym zadupiem."- 0 0
-
2007-08-21 08:37
Nasielsk przede wszystkim
na tamtym odcinku jedzie się 40 na godzinę!
Nie wiem dlaczego drugi w kolejności jest most w Tczewie, który, jeżeli chodzi o długość trasy jest przecież ułamkiem całości (a jak znam życie będą go remontowali ze 3 lata),
dla mnie on może jechać tam nawet 10 km na godzinę, bo i tak trwa to tylko 5 minut.
Skupiłbym się na ważniejszych i dłuższych odcinkach.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.