• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Co dalej z linią Gdańsk Południe-Wrzeszcz?

Maciej Korolczuk
14 maja 2024, godz. 15:30 
Opinie (553)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka znów protestują przeciwko budowie linii tramwajowej na swojej ulicy. Zarzucają urzędnikom brak konsultacji społecznych, odmowę dostępu do informacji publicznej i dopytują o budowę zbiornika retencyjnego pod ulicą, który wcześniej nie był planowany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w przesłanym oświadczeniu wskazuje, że spotkania z mieszkańcami się odbyły, a wgląd w dokumentację jest możliwy w jej siedzibie.



Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie zgadzający się na budowę linii tramwajowej pod swoimi oknami, obecne działania miasta, mające doprowadzić do rozpoczęcia budowy nazywają skandalicznymi.

- Po pierwsze: inwestycja jest przygotowywana bez konsultacji społecznych - podkreśla Jakub Marchwicki, jeden z protestujących mieszkańców. - Obecnie otrzymaliśmy odmowę dostępu do przygotowanych już planów budowlanych, które jako publiczne powinny być jawne, gdyż nie istnieją żadne bezpośrednie prawne przesłanki dla ich utajnienia. Po drugie: szczątkowe informacje, które otrzymaliśmy od urzędników DRMG wskazują, że zaprojektowana trasa byłaby zupełnie inna niż zapowiadano wcześniej gdańszczanom na spotkaniach, w mediach czy na wizualizacjach. Okazuje się więc, że wcześniejsze zapowiedzi władz były zwykłym kłamstwem. Po trzecie, jednocześnie władze miasta wystąpiły w trybie specustawy autostradowej sprzed ponad 20 lat, o ZRID czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (w tym przypadku głównie torowej) - umożliwiające przeprowadzenie inwestycji. ZRID cechuje krótki 90-dniowy termin wydania i minimalny udziału społeczny. Te wszystkie działania mają miejsce w Gdańsku - mieście, którego władze usiłują stworzyć wokół siebie nimb obrońców demokracji. W praktyce jednak władze Gdańska ignorują głos mieszkańców, oszukują ich i ukrywają przed nimi kluczowe informacje - dodaje.

Przetarg na budowę linii Gdańsk Południe-Wrzeszcz ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Przetarg na budowę linii Gdańsk Południe-Wrzeszcz ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.
W ramach protestu kamienice i płoty na ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego znów przesłaniają transparenty skierowane do władz miasta. Czytamy na nich m.in.

  • Tramwaj przez Bohaterów Getta to utopione pieniądze!
  • To będzie tramwaj wodny
  • Getto nigdy się nie podda
  • Nie dla slalomu tramwajowego
  • Tramwaj zniszczy naszą ulicę
  • Aleksandro Dulkiewicz chcemy dialogu a nie festynów
  • Żądamy ujawnienia ukrywanej dokumentacji
  • Nie chcemy żyć w strachu o życie
  • Kto zarobi na tramwaju?
  • Drzewa tak, tramwaj nie

Mieszkańcy zarzucają miastu m.in. brak konsultacji społecznych i utrudnianie dostępu do informacji publicznych i dokumentacji projektowej. Mieszkańcy zarzucają miastu m.in. brak konsultacji społecznych i utrudnianie dostępu do informacji publicznych i dokumentacji projektowej.
Poza wspomnianymi postulatami, mieszkańcy oczekują od władz miasta spotkania i dialogu.

- Dziś tego nie ma - nie ukrywa Michał Błaut, mieszkaniec ulicy i jeden z protestujących. - Ze szczątkowych informacji, jakie udało nam się uzyskać po odmowie dostępu do informacji publicznych wynika, że miasto planuje budowę zbiornika retencyjnego pod naszą ulicą, czego nie uwzględniały żadne plany i dokumenty. Według nas to absolutna kompromitacja.
Jak dodaje Błaut, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, na ulicy jednak ma się pojawić sieć trakcyjna, a gdy mieszkańcy chcieli uzyskać wgląd w przygotowany projekt budowlany, miasto im odmówiło, tłumacząc że będzie ona elementem przetargu na budowę i nie może być wcześniej udostępniona.

Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę

- Przy ukryciu dokumentacji miasto jednocześnie wystąpiło o wydanie tzw. decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Jako mieszkańcy jesteśmy odcinani od informacji, kneblowani i duszeni w białych rękawiczkach. Ta inwestycja odmieni życie wielu osób, a dziś niewiele o niej wiadomo.
Gdy dopytujemy, czy mieszkańcy dostrzegają jakieś pozytywy z planowanej budowy linii tramwajowej, słyszymy, że cała sprawa ich zintegrowała.

- Ponadto sposób komunikacji - a w zasadzie jej brak - pokazał, ile w mieście warte są wartości demokratyczne. To zwykła fasada - dodaje Błaut. - Aleksandra Dulkiewicz podczas I kadencji poświęciła nam 15 minut i nie chce rozmawiać na tematy, które są jej niewygodne. Przecież ten wariant został wybrany przez miasto ze względu na to, że był najkorzystniejszy finansowo. Dodanie do niego budowy podziemnej ogromnej kapsuły na wodę sprawia, że koszty inwestycji będą znacznie wyższe. Oczekujemy, że miasto zrobi krok wstecz i wróci do lepszego wariantu linii poprowadzonej przez ul. Do Studzienki.

Znowu protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego. Nie chcą tam tramwaju (209 opinii)

Znowu protest? Myślałam ze absurdalny temat dawno zamknięty. Po co komu tramwaj co jedzie dluzej niz autobus??????
Znowu protest? Myślałam ze absurdalny temat dawno zamknięty. Po co komu tramwaj co jedzie dluzej niz autobus??????

Miasto odnosi się do zarzutów



Jeszcze w poniedziałek zwróciliśmy się do biura prasowego Urzędu Miejskiego z prośbą o odniesienie się do stawianych zarzutów. We wtorek otrzymaliśmy oświadczenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w którym czytamy, że projekt Trasy Gdańsk Południe-Wrzeszcz prowadzony jest od wielu lat i w tym czasie odbył się szereg spotkań z mieszkańcami, tylko na etapie prac koncepcyjnych odbyło się ich pięć.

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

- Były to spotkania otwarte i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. W ostatnim czasie DRMG zorganizowało również spotkanie z zainteresowanymi mieszkańcami, które odbyło się 26 kwietnia 2024 roku i na którym pokazano m.in. przebieg linii tramwajowej, który się nie zmienił - podkreśla Aneta Niezgoda z DRMG.

Mieszkańcy mogą zapoznać się z projektem budowlanym



Urzędnicy potwierdzają też, że w ostatnim czasie mieszkańcy zawnioskowali o szereg dokumentów z załącznikami, w tym projekt budowlany. Jednak w przypadku wniosku o przesłanie projektu pojawiły się wątpliwości.

- Będzie on załącznikiem do przetargu i w opinii prawników nie może być powszechnie udostępniony przed ogłoszeniem o zamówieniu, gdyż mogłoby to spowodować naruszenie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, o których mowa w art. 16 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych - podkreślają urzędnicy. - DRMG deklarowało mieszkańcom, że przeanalizuje, które elementy dokumentacji budowlanej możemy przesłać bez ryzyka naruszenia zasad uczciwej konkurencji. Nadal podtrzymujemy deklarację, że mieszkańcy mogą zapoznać się projektem budowlanym w siedzibie DRMG.
Linia ma skrócić czas przejazdu komunikacji miejskiej z Moreny i południa Gdańska w kierunku Wrzeszcza z ominięciem centrum. Linia ma skrócić czas przejazdu komunikacji miejskiej z Moreny i południa Gdańska w kierunku Wrzeszcza z ominięciem centrum.

Trakcja musi być, ZRID to powszechna praktyka



Magistrat odniósł się też kwestii trakcji tramwajowej, której pierwotnie miało nie być, a w projekcie została jednak uwzględniona.

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować? Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

- Trakcja w ulicy Bohaterów Getta to rozwiązanie wypracowane po szeregu spotkań z przedstawicielami miejskich jednostek, a także po otrzymaniu wytycznych do projektowania. Na wczesnym etapie prac koncepcyjnych analizowano możliwość przejazdu na akumulatorach, ale nie wprowadzono takiego rozwiązania z uwagi m.in. na to, że tramwaje w trybie jazdy awaryjnej nie mogą przekroczyć prędkości 10 km/h, co spowoduje, że czas przejazdu pomiędzy przystankami Miszewskiego i Politechnika zostanie znacznie wydłużony. Poza tym, ewentualna awaria akumulatorów czy tramwaju spowodują brak możliwości zepchnięcia unieruchomionego tramwaju - tłumaczą urzędnicy.
Na koniec DRMG tłumaczy też, dlaczego inwestycja realizowana jest w oparciu o decyzję ZRID.

- To powszechna praktyka przy tak dużych inwestycjach. Wnioski o wydanie decyzji ZRID zostały złożone i przekazane zainteresowanym mieszkańcom - czytamy w oświadczeniu.

Opinie (553) ponad 10 zablokowanych

  • (20)

    Kilkanaście osób utrudnia życie około 100 tys. ludzi. Egoiści.

    Wyczerpały się wasze możliwości. Jak się nie podoba, to się wyprowadźcie.

    • 97 87

    • Dokładnie

      wysiedlić patologie za Pruszcz i rozwijać miasto

      • 20 24

    • (5)

      Powinni poprowadzić linię tramwajową przez Twój dom! Nie sprzeciwiałbyś się, prawda?

      • 26 18

      • Nie. (2)

        • 9 10

        • Patrz. (1)

          Normalnie bohater Związku Radzieckiego. Do odznaczenia.
          Wypnij zad.

          • 14 9

          • Tak Geciarzu w slumsach

            • 6 5

      • Tak. Nic nie budujmy bo paru cepom będzie jeździł tramwaj

        Kolej rzeczy, miasto ma się rozwijać i koniec. Skoro nikt nie chce po oknami tramwaju to gdzie niby budować. Nie podoba się to won w inne miejsce.

        • 15 10

      • Poprowadzili mi koło domu Nową Warszawską.

        I wiesz co? Cieszę się, że mam lepszą komunikację.

        • 15 8

    • Przecież tym ludziom (1)

      chodzi tylko o to,ze stracą miejsca parkimgowe dla swoich samochodów i będą musieli przejśc z 200 m....jak tu żyć. Ci mieszkańcy to skrajni egoiści i lenie.

      • 25 25

      • Wysiedlić do baraków za Łęgowo

        • 5 11

    • Takie samo podejście będziemy mieli przy budowie linii kolejowych do CPK....

      • 4 7

    • Się nie wtrącaj... (1)

      ..jesli Ciebie nie dotyczy

      • 4 14

      • właśnie nie rozumiesz

        że to dotyczy nas wszystkich

        • 11 4

    • dzbanie tramwaj niema zadnych zalet jest wrecz kosztownym szkodnikiem rozwiazeniem najlepszym jest autobus bez emisiyjny (4)

      ale to niejest wiedza tajemna tylko dla takich jak ty zatrudna

      • 9 21

      • Lewak wszystko łyknie.

        • 7 6

      • Twoje IQ jest na poziomie mojego porannego kloca którego robię w kiblu (1)

        • 3 4

        • Ty własnie dzbanie swoje potwierdziłes :) swoim wpisem i jeszce oceniasz innych według siebie :) hahah

          • 4 1

      • Zadzwonić po bondulans?

        Czy po prostu nie nauczyli Cię nigdy pisać?

        • 2 0

    • To może zamieńmy się na mieszkania ? Oczywiście jeśli chcesz , żeby Ci jeździł tramwaj po parapecie ?
      ( O ile budynek nie zawali się wcześniej podczas prac budowlanych )

      • 6 2

    • (1)

      Sto tysięcy ludzi dojeżdża do Wrzeszcza? To skąd te tłoki wysiadających w Centrum? Oni zresztą za parę lat nie będą korzystać z tramwaju tylko pojadą PKM z południa

      • 3 8

      • PKM Południe omija takie dzielnice jak Ujeścisko oraz Morena.

        • 6 2

  • Rowerowa Metropolia przeciw komunikacji miejskiej (3)

    Co za rechot historii

    • 59 11

    • A ja nie rozumiem czemu nie przedlużyć (2)

      dalej z Moreny - w dół Potokową aż do Słowaka i Galerii Bałtyckiej. Po co wciskać tramwaj w stare i wąskie uliczki, będzie przez to powolny a więc mało użyteczny.

      • 7 2

      • Ta trasa też jest w planach - Nowa Abrahama.

        Tylko tym razem protestują właściciele ogródków działkowych...

        • 8 1

      • ale to nie zamiast, to oprócz

        niestety na Słowaka nie ma miejsca na taką trasę. Brak pozostawionej rezerwy.

        • 3 1

  • Też nie chcę by oni jeździli pod moimi oknami. (4)

    • 48 21

    • A ja chcę (2)

      • 6 12

      • Graz (1)

        I masz rację. Jest takie piękne miasto Graz w Austrii. Tam tramwaje nie dość, że jadą o wiele starszą ulicą, równie wąską, to jeszcze po tej ulicy łazi masa ludzi... Rozumiem, że mieszkańcy boją się zmian, ale wydaje mi się, że nie powinni bać się tramwaju tylko pomysłów na oszczędności urzędników. Na tym się skupcie i będzie dobrze.

        • 6 5

        • jak widac kazdy moze tutaj brenie wypisywac ty takze

          • 6 2

    • A ja chcę, by jeździł pod oknem Błauta i protestuję przeciwko tramwajowi na Do Studzienki

      • 2 9

  • (3)

    Ależ zorane kamienice. Te pieniądze z czynszow to gdzie lądują od lat? Miasto myślę,że duuużo ukrywa dlatego taka propaganda od lat.

    • 39 22

    • A czy przypadkiem nie do wspólnot należą te kamienice? (2)

      Właściciele powinni o nie zadbać.

      • 13 7

      • (1)

        Miasto jest właścicielem części lokali w tych kamienicach ale w naprawach udziału mieć nie chce. Poczeka aż zaczną się sypać, ludzi wysiedli i zarobi sobie na rewitalizacji jak na Łąkowej.

        • 6 3

        • Czekaj, czekaj.

          Czyli ci protestujący mieszkają w komunalnych mieszkaniach i jeszcze jęczą?

          • 3 6

  • Gdańsk-miasto wolności, solidarności i..po-gardy dla zwykłych ludzi (1)

    • 63 41

    • aha, czyli tysiące pasażerów przyszłego tramwaju zasługuje na pogardę poprzez wybór gorszej trasy

      żeby kilku krzykaczy z jednej uliczki uszanować? Trasa przez BGW jest optymalna ze względu na wygodę pasażerów, po prostu wjazd na Grunwaldzką od strony do Studzienki całkowicie likwiduje możliwość komfortowych przesiadek między liniami w tym miejscu. O korkach na Do Studzienki w takim wariancie nawet nie wspominam...

      • 13 15

  • Ludzie z ul. Getta dajcie spokój (31)

    To że tramwaj pojedzie waszą ulica okaże się dla Was bardzo korzystne z wielu powodów. W wielu miejscach w Polsce np. w Poznaniu Krakwie we Wrocławiu takie tramwaje jeżdżą po ul. takich jak Wasza i nie ma problemu. Tak wygląda życie w dużych miastach. Pojedzcie do Berlina tam tramwaje jeżdżą wszędzie i to na ulicy pod ulica itp. nikt nie protestuje bo nie można żyć w mieście bez tramwaju. Dla mie słabością władz miasta jest to że ta inwestycja jak wiele innych tak bardzo długo trwa już kilka lat temu powinna ona być zakończona a nie że jednemu panu z drugim to się nie podoba sprawa już dawno przesadzona to już nie ma o czym dyskutować tylko miasto powinno dawno wybudować w innym razie wszystko się krisie i przeciąga i tworzą się dyskusje jak wybudują to wszyscy będą zadowoleni tylko szkoda ze tramwaj nie będzie jechał przez UG to byłoby super. pozdrawiam malkontentów i tych co zawsze na nie. :)

    • 118 68

    • Nie ma takiego miasta Krakw.

      • 7 9

    • Gdzie jest miasto Krakw?

      • 6 6

    • Nie przemówisz do nich.

      Ci ludzie to tzw "ciemny lud"

      • 12 17

    • miasto posłuchało pseudoargumentacji z PG (6)

      i zrezygnowało z tramwaju na Siedlickiej. Widać z kim się liczą. Oczywiście PG będzie coś mówić o czułych maszynach. Tym z Getta zostaje bohaterstwo. Albo niech zrobią ośrodek badawczy z czułymi maszynami

      • 12 11

      • Oczywiście że PG ma argumenty (4)

        Przekaz jasny był przez lata, że tramwaj ma iść wzdłuż Do Studzienki

        • 16 2

        • A potem okazało się, że ludzie nie jeżdżą do stoczni, ale do biurowców w Oliwie i tramwaj musi skręcić w stronę Sopotu. (3)

          • 5 3

          • to niech jedzie przez Brętowo do "nowej Abrahama" (2)

            I wszyscy będą zadowoleni.

            Tym bardziej, ze po coś ten beton w Brętowie wylano?!

            • 10 2

            • Heh, po co komu sieć tramwajów. (1)

              Niech jeżdżą dookoła granic miasta, bo parking ważniejszy...

              • 2 4

              • przeciez to jest siec tramwajow

                Z "nowej Abrahama" na druga strone torow. Brakujace ogniwo, tam nadal jest rezerwa terenu...

                Skomunikowane OBC, polaczenie dwoch czesci, polnocnej i poludniowej, miasta.

                To stracilismy przez bieda-decyzje i "oszczednosci" zwiazane z budowa "nowej Slowackiego" i zaniechan zwiazanych z rozbudowa na niej sieci tramwajowej...

                • 5 0

      • Ale trasa przez Siedlicka i tak miała być kontynuowana przez BGW bo niby jak potem inaczej pojechać

        Problem ominięcia Siedlickiej to kwestia sabotowania przez PG własnych pracowników i studentów którzy przez to będą mieć gorszy dojazd na uczelnię a mogli mieć lepszy. Najśmieszniejsze jest to że tłumaczyli się drganiami nieakceptowalnymi w laboratoriach a sami sobie teraz robią większe drgania niż tramwaj poprzez budowę budynku zaraz obok.

        • 8 10

    • Nie porównuj tej wioski do Berlina

      Pojedź tam i zobacz jak działa komunikacja i jak wygląda infrastruktura. Ten tramwaj wcale nie jest korzystny w tym miejscu.

      • 17 5

    • Tramwaj dla owej ulicy będzie z korzyścią z wielu powodów (7)

      Proszę wymienić tylko trzy korzyści?

      • 9 2

      • Ty wymień 1 przeciw. Nie bo nie.

        • 5 10

      • 1. Straż miejska zacznie odholowywać szroty nielegalnie zaparkowane a miejsc parkingowych ubędzie (5)

        więc będzie ładniej i bezpieczniej.
        2. Korzyści komunikacyjne dla całej okolicy - tak, tramwajem będzie można gdzieś pojechać a nie tylko się na niego wkurzać.
        3. Ulica będzie bardziej rozpoznawalna w mieście, czyli będzie łatwiej tam zrobić biznes typu knajpa, sklep.
        4. Będzie remont nawierzchni i całej infrastruktury podziemnej.

        • 13 16

        • Prawda (3)

          Czytam i nie wierzę czy to na serio...
          1. Nawierzchnia jest wyremontowana - proszę się przejść ulica i zobaczyć..
          2. Nie ma żadnych szrotów - wszystkie samochody są użytkowane.
          3. Wytną wszystkie drzewa, które dają urok tej ulicy.
          4. Knajpy tam przez ten urok.
          Jeśli nie potrafią Państwo wybierać sensownych argumentów, to lepiej milczeć... W końcu jest to złoto.

          • 10 8

          • Czy Ty serio twierdzisz, że te rzędy szrotów zostawiają ulicy jakiś "urok"?

            Może faktycznie należy zacząć od poprawienia jakości życia mieszkańców i likwidacji miejsc parkingowych tuż pod ich oknami? W końcu od pojazdów "ginie ulica" według nich samych.

            • 6 11

          • ty musisz mieć parking na ulicy i dokładnie w tym ci przeszkadza tramwaj (1)

            ta uliczka to jest obecnie ohydny obskurny parking pełen złomu i dlatego nie chcecie tramwaju bo przecież parking pod wasz złom jest najważniejszy

            • 6 7

            • Ulało ci się

              To nie ta ulica ma problem tylko chyba ty - albo ze wzrokiem albo samochodową obsesją. Powiedz, masz takie odczucia (ohydne! obskurne!) na każdej ulicy z zaparkowanymi samochodami, czy tylko na tej ze zdjęć?

              • 5 3

        • Nie rób kufy z logiki

          Fajnie, że wyjaśniasz czytelnikom obrazek na swój sposób, ale ani te samochody nie wyglądają na szroty, ani ich sposób parkowania nie odbiega od innych ulic w tym mieście. Nawierzchnia też prezentuje się przyzwoicie, więc po co naprawiać coś co nie jest zepsute. Naciągane te korzyści. Może naprawdę się skup i spróbuj jeszcze raz.

          • 6 3

    • Dzbanie wypociny jakie wypisujesz to przyklad skrajnej głupoty widac ze myslenie najwyrazniej ciebie boli

      i nie porównuj czegos czego nie potrafisz cos na zasadzi gdzies cos dzwni ale niewiesz gdzie wiec soebie dopowiesz.Tam neduzko powinien byc autobus z buspasem najlepsze rozwiazanie dla tego miejsca anie kilkadzisiat ton złomu na poziomie technicznym z epoki zapyzailego PRLu.Dlatego mamy powiedzenie dzien bez awari tramwaju to dzien stracony

      • 7 4

    • Hej,wy z Getta... (4)

      Tworzycie wspólnoty,a do wspólnot należy budynek i przylegający chodnik.Ulica do tego gremium nie należy.Kupcie sobie ulice z całą podziemną infrastrukturą a wówczas będziecie mogli wysuwać rządania.Póki co ulica należy do wszystkich mieszkańców Gdańska.

      • 9 17

      • hej ty a ta głupote i pogarde to z mlekiem matki wyssałes? (1)

        • 11 5

        • Nie ma to jak rzeczowe argumenty.

          Czemu ktokolwiek w ogóle ich słucha?

          • 4 7

      • pierdzielisz!!!

        • 1 1

      • jedź do Centrum i powiedz to samo mieszkańcom. Podpowiem Ci to co oni chcą jest zrobione.

        • 0 0

    • Nasze domy się zawalą jeżeli bedzie linia tramwajowa. (2)

      Nasze domy się zawalą jeżeli będzie linia tramwajowa. To będzie katastrofa budowlana. My bronimy naszych domów przez zawaleniem. Życzymy mieszkańcom Gdańsk-Południe dobrego i szybkiego transportu do centrum Gdańska.

      • 19 8

      • tak jak i cały Nowy Port się wali przez tramwaje jeżdżące pod oknami (1)

        a nie, wróć, nic się nie zawaliło a tramwaje jeżdżą od stu lat

        • 10 6

        • Nie są szczęśliwi z tego powodu,ale nie mają wyboru,gdzieś muszą mieszkać.

          • 2 2

    • Ludzi trzeba szanować i liczyć się z nimi.To obiecała nam nowa--stara władza.

      • 6 2

    • A może dajcie spokój z tym że nie da się zbudować linii tramwajowej ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką? W Toruniu na dużo większym skrzyżowaniu dało się zrobić tkzw gwiazdę

      • 7 0

    • Nikt nie chciałby wijącego się tramwaju obok domu po zobaczeniu odcinka hallera między operą a wiaduktem kolejowym.

      • 0 0

  • (24)

    Przecież mają rację - dlaczego nie puszczą tej trasy przez "do studzienki"?
    Będą dorabiać skrzyżowanie w odległości 20-30m od tego na wysokości przystanku Miszewskiego?

    • 74 69

    • przyczyna (16)

      Bo nie można zrobić łuku torów (zakrętu) tuż przy torach o stosunkowo dużym nachyleniu, jakie tam jest w stronę centrum Wrzeszcza. Było już o tym na forum. Ale fakt, że Miasto słabo o tym informuje - albo wcale.

      • 39 10

      • To jedna z przyczyn (3)

        Drugą jest chęć zrobienia z przystanku Miszewskiego - przesiadkowego

        • 21 5

        • (2)

          Jakie przesiadki? Wszystkie tramwaje pojadą z Wrzeszcza / Oliwy, można od razu wybrać właściwy tramwaj.

          • 0 3

          • a w stronę Letnicy, Brzeźna czy nawet Aniołków? (1)

            • 2 0

            • Z Południa przez Morenę na Brzeźno?

              Kto by tak jechał, zamiast przez Śródmieście i Marynarki?

              • 0 3

      • Okej, dziękuje za informację - Tak jak piszesz, zero informacji - wszystko w atmosferze "sekretu"

        • 11 3

      • Zobacz jakie łuki są na Kartuskiej i nowych liniach na większym nachyleniu niż tu (1)

        • 11 11

        • lepiej zobacz jak wygląda przejazd przez tory armii krajowej/3. maja. albo przejedź.

          • 9 0

      • dobra bajka, jak ilosc cukru w cukrze (3)

        niemcy w 40 roku juz zalozyli ten plan i im sie udawalo ! bo nie klamali ! tylko robili drogi !
        Przeciez to jest ich trasa i ich zalozenie

        • 4 12

        • Za "Niemca" tramwaj miał wyjeżdżać właśnie w tym miejscu (2)

          Tyle, że nowej części PG wtedy nie było i miał jechać prosto, wzdłuż Potoku Królewskiego

          • 11 3

          • Za Niemca tramwaj n=miał biec przez Do studzienki (1)

            Została nawet częściowo umocniona

            • 10 4

            • nie miał, to PRLowski pomysł

              niemieckie częściowe umocnienie jest idealnie na przedłużeniu obecnej BGW, to droga biegnąca przy ogródkach działkowych, wychodząca naprzeciwko parkingu za "starym" ETI.

              • 4 0

      • Oczywiście że można skręcić z Grunwaldzkiej zw Do studzienki i odwrotnie (3)

        Jest na ten temat cały korefferat zaspołu prof Jamroza z PG z kilkunastoma sposobami włączenia ruchu tramwajowego z ul. Do studzienkii w Grunwaldzką. Nic strasznego

        • 9 8

        • (1)

          Pan Jamroz udowodnil, że się da. Trzeba tylko przeorac pol grunwaldzkiej i zwężać chodniki do 1,5 metra

          • 11 0

          • akurat Jamroz specjalizuje się w rozwiązaniach zabijających wygodę pieszych i konkurencyjność komunikacji miejskiej

            jego snem, ciągle powtarzanym jak mantra jest "90% ludzi ma wybierać transport indywidualny"

            • 5 1

        • Prosze zapytać mieszkańców kamienic przy ul. Do Studzienki, co sądzą o swoich popękanych ścianach i puszczeniu tam jeszcze trakcji tramwajowej

          • 0 0

      • O kurde w Toruniu dało się zrobić gwiazdę a tutaj nie da się a może to problem jednej z kamienic?

        • 1 2

    • Nie mają racji !!!

      • 3 6

    • Logika Gdańska

      tutaj nawet przejścia robią nad tunelami....

      • 7 4

    • bo na do studzienki deweloper kupil dzialki ! i sobie nie zyczy (3)

      oraz 1 z radnych ma lokale ! i ich nie odda na wyburzenie ! radny z KO , aktualny

      • 17 10

      • (2)

        Nic nie kupił. Deweloper za to kupił dzialkę po stacji de luxe i jak widać tramwaj mu nie przeszkadza

        • 11 6

        • Dla niego tramwaj to plus parę klocków za metr.

          • 4 4

        • To ma być Akademik wybudowany. Więc studenci będą więcej płacić za tramwaj pod nosem.

          • 5 1

    • bo tam też pękają kamienice

      • 0 0

  • Ta ulica już wygląda jak getto, tylko bohaterów brak. (6)

    • 63 30

    • (5)

      Nic dziwnego, miasto każdego roku na renowację przeznacza tyle że połowy ściany za to nie odnowi nawet jeśli mieszkańcy chcielibyśmy partycypować w kosztach. Bydgoszcz tak chętnie tu przywoływana jako przykład potrafiła o to zadbać.

      • 6 4

      • a dlaczego miasto ma komuś za remont płacić? (4)

        ja mam fundusz remontowy wysoki i spółdzielnia robi za te pieniądze wszystko co potrzeba, wspólnoty na BGW też powinny sobie fundusz podnieść jeśli mają potrzeby zrobienia remontów, no ale widać że to roszczeniowe towarzystwo więc sami nic nie włożą tylko oczekiwania mają

        • 10 4

        • (2)

          Unia dopłaca do remontów zabytków, tylko w mieście muszą być ogarnięci ludzie którzy są w stanie to załatwić jak miało to miejsce w Bydgoszczy. Ale trzeba urzędników którzy nie są zajęci kręceniem własnych interesów.

          • 6 3

          • Środki z UE nie są ograniczone do władz miasta. (1)

            Mieszkańcy mogą równie dobrze sami o nie wystąpić.

            Szkoda tylko że są zajęci robieniem na złość setkom tysięcy ludzi...

            • 4 2

            • to nie zmienia faktu że miasto o dokładaniu się do inwestycji nie chce słyszeć, ale chętnie później zasiedli swoje lokale w tych kamienicach patologią która będzie je niszczyć.

              • 2 0

        • Remont zabytkowej kamienicy zgodnie ze sztuką to milionowe koszta, a część lokali w tych kamienicach należy do miasta więc chyba powinno mieć w tym swój udział. W dodatku większość z nich stoi pusta i zapuszczona a miasto ponosi ogromne koszty w związku z ich utrzymaniem, zamiast się ich pozbyć.

          • 6 0

  • (4)

    Jak się nie podoba droga wolna. Nikt Was ram na siłę nie trzeba

    • 52 66

    • Słusznie. Wyprowadzić się najlepiej na wieś.

      • 10 6

    • Możesz w sposób kulturalny wyrazić swoją opinię, a nie polecenia. (1)

      Ruski miłośniku wolności.

      • 17 2

      • ja tam żadnego polecenia nie widzę, co najwyżej sugestię rozwiązania problemu roszczeniowych mieszkańców

        • 1 4

    • Jacy wyzwoliciele Gdanska

      Taka wolność...

      • 7 1

  • (8)

    Nigdy nie rozwiniemy porządnej komunikacji jeżeli będziemy wstrzymywani przez takie protesty. W każdym porządnym mieście europejskim transport publiczny jest na wyciągnięcie ręki. Tramwaje przeciskają się przez wąskie ulice (np. Lizbona, Praga) a u nas wiecznie niezadowolenie. Z jednej strony chcą mieszkać w centrum a z drugiej chcą mieć ciszę - no niestety coś za coś mili Państwo.

    • 102 48

    • Już po pracy

      W UM?

      • 17 19

    • POkemon dzieki twojej głupocie mamy najgorsza komunikacje w kraju !Wszedzie stawia sie na autobusy z buspasami wiec (1)

      ty co najwyzej brednie jakie wypisujesz swiatcza o tobie Tramwaj to szkodnik i bardzo kosztowny w miescie zalet brak!

      • 5 18

      • Gdzie "wszędzie"?

        Każde duże miasto w Polsce ma tramwaje. Warszawa właśnie kończy linię do Wilanowa.

        Tylko w Gdańsku nie można, bo paru kierowczyków straci sponsorowane z naszych pieniędzy parkingi...

        • 11 4

    • Prawda

      Budynki stoją na palach. Miasto nie dołoży ani złotówki do remontów kamienic przy ewentualnych pęknięciach.

      • 12 5

    • (2)

      No to jaki problem zrobić ul Do Studzienki do skrzyżowania z Grunwaldzką?

      • 6 2

      • (1)

        Po co komu przystanek na Miszewskiego?

        Niech ludzie dygają pod Manhattan, z radością, że dzięki temu mogli uratować szroty zastawiające Bohaterów Getta.

        • 9 7

        • a czemu 5 nie ma przystanku przy operze? jak to wytłumaczysz zrozumiesz że nie trzeba na siłę budować punktu przesiadkowego dla wszystkich linii

          • 0 0

    • Jak chcą mieć ciszę to niech wyprowadzą się na wieś. Tu jest miasto, które musi się rozwijać.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane