• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Co dalej z linią Gdańsk Południe-Wrzeszcz?

Maciej Korolczuk
14 maja 2024, godz. 15:30 
Opinie (553)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.
  • Na ulicy znów pojawiły się transparenty, w których mieszkańcy sprzeciwiają się planom budowy linii GPW.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka znów protestują przeciwko budowie linii tramwajowej na swojej ulicy. Zarzucają urzędnikom brak konsultacji społecznych, odmowę dostępu do informacji publicznej i dopytują o budowę zbiornika retencyjnego pod ulicą, który wcześniej nie był planowany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w przesłanym oświadczeniu wskazuje, że spotkania z mieszkańcami się odbyły, a wgląd w dokumentację jest możliwy w jej siedzibie.



Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie zgadzający się na budowę linii tramwajowej pod swoimi oknami, obecne działania miasta, mające doprowadzić do rozpoczęcia budowy nazywają skandalicznymi.

- Po pierwsze: inwestycja jest przygotowywana bez konsultacji społecznych - podkreśla Jakub Marchwicki, jeden z protestujących mieszkańców. - Obecnie otrzymaliśmy odmowę dostępu do przygotowanych już planów budowlanych, które jako publiczne powinny być jawne, gdyż nie istnieją żadne bezpośrednie prawne przesłanki dla ich utajnienia. Po drugie: szczątkowe informacje, które otrzymaliśmy od urzędników DRMG wskazują, że zaprojektowana trasa byłaby zupełnie inna niż zapowiadano wcześniej gdańszczanom na spotkaniach, w mediach czy na wizualizacjach. Okazuje się więc, że wcześniejsze zapowiedzi władz były zwykłym kłamstwem. Po trzecie, jednocześnie władze miasta wystąpiły w trybie specustawy autostradowej sprzed ponad 20 lat, o ZRID czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (w tym przypadku głównie torowej) - umożliwiające przeprowadzenie inwestycji. ZRID cechuje krótki 90-dniowy termin wydania i minimalny udziału społeczny. Te wszystkie działania mają miejsce w Gdańsku - mieście, którego władze usiłują stworzyć wokół siebie nimb obrońców demokracji. W praktyce jednak władze Gdańska ignorują głos mieszkańców, oszukują ich i ukrywają przed nimi kluczowe informacje - dodaje.

Przetarg na budowę linii Gdańsk Południe-Wrzeszcz ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Przetarg na budowę linii Gdańsk Południe-Wrzeszcz ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.
W ramach protestu kamienice i płoty na ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego znów przesłaniają transparenty skierowane do władz miasta. Czytamy na nich m.in.

  • Tramwaj przez Bohaterów Getta to utopione pieniądze!
  • To będzie tramwaj wodny
  • Getto nigdy się nie podda
  • Nie dla slalomu tramwajowego
  • Tramwaj zniszczy naszą ulicę
  • Aleksandro Dulkiewicz chcemy dialogu a nie festynów
  • Żądamy ujawnienia ukrywanej dokumentacji
  • Nie chcemy żyć w strachu o życie
  • Kto zarobi na tramwaju?
  • Drzewa tak, tramwaj nie

Mieszkańcy zarzucają miastu m.in. brak konsultacji społecznych i utrudnianie dostępu do informacji publicznych i dokumentacji projektowej. Mieszkańcy zarzucają miastu m.in. brak konsultacji społecznych i utrudnianie dostępu do informacji publicznych i dokumentacji projektowej.
Poza wspomnianymi postulatami, mieszkańcy oczekują od władz miasta spotkania i dialogu.

- Dziś tego nie ma - nie ukrywa Michał Błaut, mieszkaniec ulicy i jeden z protestujących. - Ze szczątkowych informacji, jakie udało nam się uzyskać po odmowie dostępu do informacji publicznych wynika, że miasto planuje budowę zbiornika retencyjnego pod naszą ulicą, czego nie uwzględniały żadne plany i dokumenty. Według nas to absolutna kompromitacja.
Jak dodaje Błaut, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, na ulicy jednak ma się pojawić sieć trakcyjna, a gdy mieszkańcy chcieli uzyskać wgląd w przygotowany projekt budowlany, miasto im odmówiło, tłumacząc że będzie ona elementem przetargu na budowę i nie może być wcześniej udostępniona.

Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę

- Przy ukryciu dokumentacji miasto jednocześnie wystąpiło o wydanie tzw. decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Jako mieszkańcy jesteśmy odcinani od informacji, kneblowani i duszeni w białych rękawiczkach. Ta inwestycja odmieni życie wielu osób, a dziś niewiele o niej wiadomo.
Gdy dopytujemy, czy mieszkańcy dostrzegają jakieś pozytywy z planowanej budowy linii tramwajowej, słyszymy, że cała sprawa ich zintegrowała.

- Ponadto sposób komunikacji - a w zasadzie jej brak - pokazał, ile w mieście warte są wartości demokratyczne. To zwykła fasada - dodaje Błaut. - Aleksandra Dulkiewicz podczas I kadencji poświęciła nam 15 minut i nie chce rozmawiać na tematy, które są jej niewygodne. Przecież ten wariant został wybrany przez miasto ze względu na to, że był najkorzystniejszy finansowo. Dodanie do niego budowy podziemnej ogromnej kapsuły na wodę sprawia, że koszty inwestycji będą znacznie wyższe. Oczekujemy, że miasto zrobi krok wstecz i wróci do lepszego wariantu linii poprowadzonej przez ul. Do Studzienki.

Znowu protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego. Nie chcą tam tramwaju (209 opinii)

Znowu protest? Myślałam ze absurdalny temat dawno zamknięty. Po co komu tramwaj co jedzie dluzej niz autobus??????
Znowu protest? Myślałam ze absurdalny temat dawno zamknięty. Po co komu tramwaj co jedzie dluzej niz autobus??????

Miasto odnosi się do zarzutów



Jeszcze w poniedziałek zwróciliśmy się do biura prasowego Urzędu Miejskiego z prośbą o odniesienie się do stawianych zarzutów. We wtorek otrzymaliśmy oświadczenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w którym czytamy, że projekt Trasy Gdańsk Południe-Wrzeszcz prowadzony jest od wielu lat i w tym czasie odbył się szereg spotkań z mieszkańcami, tylko na etapie prac koncepcyjnych odbyło się ich pięć.

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

- Były to spotkania otwarte i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. W ostatnim czasie DRMG zorganizowało również spotkanie z zainteresowanymi mieszkańcami, które odbyło się 26 kwietnia 2024 roku i na którym pokazano m.in. przebieg linii tramwajowej, który się nie zmienił - podkreśla Aneta Niezgoda z DRMG.

Mieszkańcy mogą zapoznać się z projektem budowlanym



Urzędnicy potwierdzają też, że w ostatnim czasie mieszkańcy zawnioskowali o szereg dokumentów z załącznikami, w tym projekt budowlany. Jednak w przypadku wniosku o przesłanie projektu pojawiły się wątpliwości.

- Będzie on załącznikiem do przetargu i w opinii prawników nie może być powszechnie udostępniony przed ogłoszeniem o zamówieniu, gdyż mogłoby to spowodować naruszenie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, o których mowa w art. 16 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych - podkreślają urzędnicy. - DRMG deklarowało mieszkańcom, że przeanalizuje, które elementy dokumentacji budowlanej możemy przesłać bez ryzyka naruszenia zasad uczciwej konkurencji. Nadal podtrzymujemy deklarację, że mieszkańcy mogą zapoznać się projektem budowlanym w siedzibie DRMG.
Linia ma skrócić czas przejazdu komunikacji miejskiej z Moreny i południa Gdańska w kierunku Wrzeszcza z ominięciem centrum. Linia ma skrócić czas przejazdu komunikacji miejskiej z Moreny i południa Gdańska w kierunku Wrzeszcza z ominięciem centrum.

Trakcja musi być, ZRID to powszechna praktyka



Magistrat odniósł się też kwestii trakcji tramwajowej, której pierwotnie miało nie być, a w projekcie została jednak uwzględniona.

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować? Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

- Trakcja w ulicy Bohaterów Getta to rozwiązanie wypracowane po szeregu spotkań z przedstawicielami miejskich jednostek, a także po otrzymaniu wytycznych do projektowania. Na wczesnym etapie prac koncepcyjnych analizowano możliwość przejazdu na akumulatorach, ale nie wprowadzono takiego rozwiązania z uwagi m.in. na to, że tramwaje w trybie jazdy awaryjnej nie mogą przekroczyć prędkości 10 km/h, co spowoduje, że czas przejazdu pomiędzy przystankami Miszewskiego i Politechnika zostanie znacznie wydłużony. Poza tym, ewentualna awaria akumulatorów czy tramwaju spowodują brak możliwości zepchnięcia unieruchomionego tramwaju - tłumaczą urzędnicy.
Na koniec DRMG tłumaczy też, dlaczego inwestycja realizowana jest w oparciu o decyzję ZRID.

- To powszechna praktyka przy tak dużych inwestycjach. Wnioski o wydanie decyzji ZRID zostały złożone i przekazane zainteresowanym mieszkańcom - czytamy w oświadczeniu.

Opinie (553) ponad 10 zablokowanych

  • (22)

    "Oczekujemy, że miasto zrobi krok wstecz i wróci do lepszego wariantu linii poprowadzonej przez ul. Do Studzienki."

    O. I o to chodzi. Tramwaj jest potrzebny, wiadomo że musi iść pod oknami, tylko niech idzie przez sąsiednią ulicę a nie naszą.

    I pretensje że miasto buduje inwestycję drogową w oparciu o ustawę o budowaniu inwestycji drogowych. Dranie!

    • 193 55

    • (3)

      Było wielokrotnie tłumaczone, dlaczego tramwaj nie może iść przez Do Studzienki. Przy takiej opcji:
      1. Omijałby przystanek Miszewskiego, który ma zostać węzłem przesiadkowym.
      2. Tramwaj nie byłby w stanie skręcić w kierunku Galerii Bałtyckiej ze względu na ukształtowanie terenu.

      • 37 17

      • (1)

        Co ty opowiadasz tam jest wielki plac przy Jantarze

        • 12 5

        • Przystanek Miszewskiego kończy się idealnie 50m od Bohaterów Getta.

          Gdyby tramwaj miał tam wjeżdżać od strony do Studzienki, byłby bezużyteczny. Na wschód od Wrzeszcza połączeń nie brakuje.

          • 7 4

      • pokaż mi gdzie jest węzeł przesiadkowy na Mickiewicza to raz a dwa gdzie niby mają się przesiadać skoro z Moreny masz tramwaj przez Kartuską do Centrum a w stronę Dworca tramwaj ma skręcać? jak to nie da się ale na BGW można wcisnąć tramwaj? to pachnie hipokryzją

        • 1 0

    • Trasa przez Do Studzienki to nie tylko spychanie problemu na sąsiadów... (4)

      To utrudnianie tysiącom gdańszczan korzystającym z tramwaju przesiadek, przecież trasa przez BGW jest optymalna głównie ze względu na możliwość wjazdu na wspólny dla wszystkich linii przystanek Miszewskiego. Trasa przez Do Studzienki to konieczność przesiadania się na różne przystanki i przechodzenia przez przejścia dla pieszych co mocno wydłuża czas przesiadki. Ci hipokryci z BGW w imię ciszy pod oknem mówią o demokracji a stawiają swoje dobro ponad dobrem tysięcy innych ludzi.

      • 48 23

      • (2)

        W imię zachowania dachu nad głową . Nie mówimy o ciszy. Mówimy o kondycji kamienic .

        • 8 11

        • Macie rację i rozum.

          • 5 2

        • Tiry jeżdżące po Grunwaldzkiej mają podobną masę, co tramwaje.

          Jeżeli te drugie mają spowodować zawalenie się kamienic, to należy ewakuować je jak najszybciej.

          • 6 4

      • a kto ci każe przechodzić przez ulicę? wysiądziesz jeden przystanek bliżej lub dalej i masz kolejny tramwaj. Jak ci zależy na czasie to zachęcaj do PKM które ma powstać na Południu

        • 1 0

    • nie dzbanku tramwaj tani nie tylko niejest potrzebny ale jestszkodliwy tam moga byc tylko buspasy które sa najlepszym (1)

      rozwiązaniem w kazdeej dzielnicy ,a na dodatek najtanszym

      • 9 23

      • Czyli buspas zamiast parkingów na Bohaterów Getta?

        Czy znowu źle?

        • 13 3

    • (1)

      Na ulicy obok od dawna jest przygotowa na niego rezerwa terenowa na której znajdują się wysiedlone pustostany. I nikomu nie jechałby pod oknem. Ale przecież można ten teren przeznaczyć na jakiś biurowiec albo osiedle mikro kawalerek i podzielić się kasą z wykonawcą który już jest pewnie na to dogadany.

      • 21 8

      • i tu i na rezerwach na górnym tarasie

        przy Sobieskiego i za sądem...

        Przecież właśnie o to chodzi.
        Paru radnych chodzi przy tym od lat...
        Trzeba do emerytury się przygotować...

        • 9 2

    • (4)

      Oczywiście, że tak. Przez DS tramwaj może jeździć nawet z podwójną trakcją i dwiema decyzjami zdrid. byle nie pod moim domem. Nimbiarze z Błautem i Rogerem na czele, który martwią się o fundusze miasta, jednocześnie wyciągają kasę ze swoich rad dzielnic na śmieszne przejazdy rowerowe

      • 21 12

      • NIMB (2)

        Not in my backyard

        • 11 5

        • Ufff (1)

          Jezuuu, uczę angielskiego, ale nie znałam tego, a już "nimbiarze" to w ogóle nie do wymyślenia ;) piszcie po polsku, bo nie rozumiem!!!!!!!
          PS. Dzięki za wyjasnienie skrótu, kimkolwiek jesteś :)

          • 2 1

          • Proszę bardzo :)

            Zwrot slangowy urbanistów i socjologów

            • 1 1

      • ale jak tylko znajomkom z Chrobrego 78 postawili stację MEVO to właśnie Rogerki protestowały... przeciwko rowerom

        • 5 1

    • Był Pan/Pani kiedykolwiek na tej ulicy? (3)

      Serio nie ma innej opcji niż zniszczenie tej waskiej uliczki i zrujnowanie życia tamtejszym mieszkańcom? Pisałam to już i napiszę ponownie: włodarze Gdańska nigdy nie czuli tego miasta.

      • 5 9

      • ja byłem, miejsce na tramwaj jest. (2)

        I choć osobiście uważam, ze linia powinna przebiegac przez smoluchowskiego przy uck zamiast przy politechnice ( co już jest niemozliwe ze względu na nową inwestycję mieszkaniową w tej okolicy), to w tamtej okolicy to jedyne sensowne miejsce- tramwaj musi jakoś skręcić, nie blokujac najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w okolicy, czyli do studzienki z grunwaldzka....

        • 7 1

        • Nowa Do Studzienki (1)

          Przy Do Studzienki już powinni przejechać spychaczem i budować planowaną nową, dwujezdniową ulicę

          • 1 1

          • sam sobie pod domem zrób autostradę dla cwaniaków z przedmieść

            • 0 2

  • moi drodzy rodacy TO jest nic, jeden radny z KO o nazwisku slynnego napoju oraz szaranczy demolujacej nasze grodki (5)

    o 4 raciczkach -zalatwil zmiane trasy i dlatego całe osiedle na LEMA nie ma tramwaju do wrzeszcza. Dlaczego ? bo przez to jego działka straciłaby mozliwosc 2 linii zabudowy !

    • 15 7

    • Rozwin proszę (4)

      Bo ja zachodze w głowę jak to się stało że nie jest podtrzymana trasa pod wiaduktem na rakoczego. Tylko jakieś głupie pomysły tunelem na górę moreny

      • 8 2

      • oczywista oczywistość, konsumpcja rezerwy terenowej i jej zabudowanie (1)

        Tereny za sądem i przy Sobieskiego.

        Ten człowiek forsuje to od lat. Mniej więcej jak zwierzę, od którego nazwy ma nazwisko i taki stan po sobie zostawia.

        • 6 0

        • no ale przecież to wszystko dla Gdańska!

          • 1 0

      • jak nie wiadomo o co chodzi...

        chodzi o kasę...

        • 3 0

      • Trasa planowana pod wiaduktem na Rakoczego

        To dwujezdniowa ulica z tramwajem. Odjęcie z Trasy tramwaju, nic nie zmienia w tym, że nadal jest rezerwa terenu pod drogę

        • 1 0

  • (53)

    No tak W Sydney mogą, w Pradze, Amsterdamie, też z Polskie podwórka Wrocławiu nawet w Bydgoszczy jest tramwaj w otoczeniu zabytkowej architektury a w Gdańsku protest mieszkańców. No dajcie spokój nie róbcie z tego miasta zaścianka.

    • 282 106

    • Bezrozumowcu tramwaj jest najwkeszym szkodnikiem w miescie niema zadnych zalet a te twoje brenie które wypisujesz bezmyslnie (19)

      swiadcz a tylko o twojej głupocie

      • 20 47

      • (13)

        teraz to kogoś poniosło?? Tramwaj najwiekszy szkodnik?? Na jakiej podstawie takie wnioski, jakies opinie, badania specjalistów czy to Twoj wymysł bo dysponujesz 25 letnim passatem i on jest najlepszy??

        • 26 10

        • "Na jakiej podstawie takie wnioski" (1)

          Dziadek miał konia, ojciec traktor a on 30-letnie BMW. Teraz po przeprowadzce do miasta jest dysonans poznawczy.

          • 20 8

          • Ty zato masz bilet na tramwaj ale nie starczylo ci na mózg hahaha

            • 1 4

        • (9)

          masz klapki na oczach, tramwaj dzieli miasto plotem, nie ma jak przejsc ani przejechac rowerem do tego jest stasznie wolny i nieelastyczny jako srodek komunikacji . W momencie jak mamy autobusy na wodód i coraz lepsze baterie tramwaj jest bez sensu

          • 13 35

          • jakie masz wyksztalcenie i na jakiej uczelni?

            • 4 5

          • (5)

            Jak autobus pojedzie to juz jest miejsc dla przejścia dla pieszych? Rowerem nie można pojechać?? Na Mickiewicza jakoś sie da dziwne moze masz inny rower?? Autobusy na wodór?? W głowach wam sie poprzewracało od tej zielonej technologii.. Człowieku chyba jednak masz małe pojecie o tej technologii. Po pierwsze trzeba zakupić nowy tabór który jest bardzo drogi, po drugie trzeba wybudowac całe zaplecze do obsługi/tankowania no i sam wodór który nadal wychodzi drozej niz disel czy prąd. Co do elektrycznych baterii to nie widze sensu aby po kazdym przejedzie tramwaj zjezdzał na ładowanie, mamy przykład autobusów które mimo tak chwalonych przez Ciebie baterii maja ograniczone zasięgi za czym idzie wykorzystanie ich w ciagu całego dnia.

            • 14 6

            • (1)

              Zakup taboru droższy od budowy nowej trasy z torowiskiem ciekawe. Sam nie masz pojęcia. I tak jak jest jezdnia dla autobusu to mogę przejść, w odróżnieniu od zagrożonego płotem torowiska.

              • 5 5

              • To teraz mi mówisz?

                Codziennie przechodzę przez tory na Hallera i nikt mi nie powiedział że się nie da...

                • 9 3

            • dzbanie jak masz bus pas to masz prezejscie a nie torowisko

              • 2 2

            • Idź na Mickiewicza (1)

              Z miarą i zobacz jak szerokie jest torowisko a potem odmierz sobie tą szerokość na BGW a zobaczysz jak bardzo absurdalny jest to pomysł. Może na drugi raz poświęcisz sekundę na myślenie zanim napiszesz coś tak głupiego.

              • 4 5

              • BGW ma 6 metrów od krawężnika do krawężnika

                3,1 metra pomiędzy osiami torów + 2x1,3m wynikające z szerokości pudła daje 5,7m.

                • 1 0

          • szkoda, że w Katowicach tego nie wiedzą

            • 1 0

          • tramwaj będzie w ulicy współdzielonej z samochodami. Skąd ty wziołeś/łaś płoty !!!

            • 1 0

        • na podstawie doświadczenia w Gliwicach gdzie zlikwidowano tramwaje i już nikt się tym nie martwi

          • 1 0

      • to ty sie popisales glupota (1)

        wiekszosc trasy jest na wydzielonym torowisku, a chcesz mieszkac w centrum to licz sie ze masz tramwaj pod oknami albo wracaj do swojego ketrzyna czy iławy

        • 23 15

        • Meduzo umysłowa wszedzie mozna tramnwajowy złom zatsapic buspasami i autopbusami wiec to ty sie głupota popusałes

          tramwaj to relikt prlu!

          • 2 8

      • Wam bezmózgowce 1000 razy opisywano wiec wy odpowiedzi nie oczekujecie gdyby którs mial mózg z was to by pomyslał (1)

        ze torowiska i 20 tonowy złom pod oknem nie jest przyjkeny ,a jak chesz posłuchac tramwaju to sobie jeszce na które kolwiek sktzyowanie z zakretem usłyszysz te przerazliwy pisk !

        • 2 7

        • Jakbyś nauczył się pisać poprawnie po polsku, nie byłoby tak elegancko widać, że te wszystkie brednie wypisuje jedna i ta sama osoba.

          • 5 0

      • 20 lat mieszkałem przy zajezdni tramwajowej. Tramwaj nie przeszkadza !, ułatwia dojazd. Poprawa komunikacji zbiorowej to jedyne wyjście w Gdańsku. nie da się wybudować więcej dróg i tak jesteśmy 30 lata za innymi państwami Europejskimi.

        • 1 0

    • No bo każdy chce mieć tramwaj, ale nie pod swoimi oknami. (5)

      A tak przy okazji, "Sydney" i "zabytkowa architektura" w jednym zdaniu brzmi z naszego punktu widzenia trochę zabawnie.

      • 19 16

      • Bo mają nowszą niż 1945 r. zabudowę centrum?

        • 10 0

      • (1)

        ja nie chce miec tramwaju pomimo ze to nie moje okno, wole tramwaj na bretowo + pkm i jeden bilet

        • 14 3

        • Wolisz dwie przesiadki?

          Czy po prostu chciałeś pomarudzić o bilecie z którego i tak nie korzystasz?

          • 3 0

      • a ja chcę tramwaj na Nowej Wyzwolenia

        • 2 0

      • czyli nie ma XIX architektury w Sydney? Dziwne ;p Założone w 1788 roku jako pierwsze australijskie miasto (wikipedia)

        • 1 0

    • (7)

      To jedz sobie do Bydgoszczy albo Sydney.

      • 10 15

      • Nie będzie nikt jeździł do Bydgoszczy ani sydnay (6)

        Będziemy jeździli tramwajem i na nowej linii tak jak jest zaplanowane. Będziesz mógł mi pomachać ze swojego okna jak będę jechał nową linią. Chce zobaczyć twoja parszywą i obrażoną mordę.

        • 33 20

        • (4)

          Ja tam nie mieszkam, ale oni mają rację

          • 21 7

          • tak to nigdy nigdzie nic nie powstanie (3)

            cale miasto popiera tą inwestycje poza trzema wesolkami zajmujacymi sie zawodowa malkontenctwem

            • 16 11

            • (2)

              To że ty popierasz to nie znaczy że całe miasto, ja nie popieram bo jest bezsensownym marnowaniem pieniędzy. Nie mieszkam tam

              • 10 7

              • To zróbmy referendum i po problemie. (1)

                • 3 0

              • Referenda

                Zawsze brak quorum, co powoduje nieważność

                • 1 0

        • Bolszewicy nie jeżdżą tramwajami.

          To skąd ten Twój pomysł o jeździe tramwajem?

          • 9 6

    • nie mogą, a muszą...

      Bo jest i trudno go zastąpić...
      Nie dlatego, że jest taki dobry, ale dlatego że wymaga to odważnych decyzji i kasy.
      A lobby tramwajarzy w Gdańsku krzywdy sobie zrobić nie pozwoli.

      • 11 2

    • Jasne

      Wszędzie tam mamy poważne podejście do tematu, zadbanie o zabytki i konsultacje społeczne a nie przepychanie kolanlem, fałszowanie opinii i ukrywanie projektów przed mieszkańcami.

      • 19 8

    • Porozmawiaj z ludzmi z Popowic we Wrocku (4)

      Zapytaj ich jak im się żyje ztramwajem 5 metrów od okna

      • 23 10

      • (3)

        jakoś nie widać akcji protestacyjnych na Mickiewicza, w N. Porcie, Brzeżnie czy wielu innych miejscach gdzie tramwaj jezdzi pod oknami. Ludzie zyją. To jest miasto, jesli ktos liczy na ciszę, spiew ptaków o poranku czy rzechot żab przed zachodem to niestety moze Mazury beda jeszcze takim miejscem.

        • 35 13

        • PO co Mazury, polecam Rodos

          • 1 6

        • Ul.Mickiewicza

          W Nowym Porcie nie ma akcji,ponieważ takiej ulicy nie ma.Natomiast jest brak Nowej Wyzwolenia i akcja będzie.

          • 3 6

        • dzbanie zyja i nie sa z tego zadowoleni dzbanku bo zostali zmuszeni nikt o zdanie ich nie pytał

          • 7 8

    • W Gdańsku- Brzeźnie też mogą (4)

      Linia tramwajowa na pewnym odcinku jest chyba 2m od bloku 4 kondygnacyjnego...
      To jest masakra

      • 13 3

      • (1)

        Miała być Nowa Wyzwolenia a powstało osiedle P....

        • 5 0

        • Kierowczyki dalej chcą tylko dróżek do korkowania?

          • 0 0

      • Dobrze że to tylko jeden tor

        • 3 0

      • To jest skandal

        I niezgodne z przepisami. Albo przenieść tor albo przenieść mieszkańców w nową lokalizację

        • 1 0

    • (1)

      a na Długiej nie ma.

      • 3 0

      • A kiedyś była

        • 2 0

    • tramwaje we Wrocławiu czy Bydgoszczy (linie), zostały zbudowane przez Niemców... (3)

      Na pewno nie są do tego zdolni obecni mieszkańcy Gdańska i jego urzędnicy...
      Patrz projekt Fala...

      • 7 3

      • A co jest nie tak z Falą? (2)

        Fakt, była obsuwa, ale wszystko działa jak należy.

        • 2 11

        • a jakie ma opoznienie? (1)

          Jak sie ma zakres projektu do realizacji?

          Badz laskaw nie rznac glupa...

          • 0 0

          • No jak się ma?

            Mogę skasować bilet? Mogę. Mogę się nie przejmować czym jadę? Mogę.

            Czego brakuje?

            • 0 0

    • Tam działają prawnicy podżegacze

      Szukają szansy na kasę od miasta na odszkodowania dla protestujących. Będzie sowita rekompensata - tramwaje nagle przedtaną przeszkadzać

      • 8 5

  • (7)

    Argumenty przeciwko tramwajowi na tej ulicy są czysto geologiczne. Aby zrozumiec problem nalezy wiedziec, ze kamieniece sa palowane. Zagrozeniem dla takiej konstukcji sa zbiorniki retencyjne poziemne, drgania przy budowie, drgania w uzytkowaniu.

    • 41 9

    • na pobliskiej Fischera był tego przykład (1)

      jak palowali fundament pod ten nowy blok...

      • 2 1

      • Pamiętam jak ta kamienica się zawaliła podczas budowy bloku kilkuset metrów dalej ale najwidoczniej włodarze miasta już nie...

        • 3 1

    • (4)

      Na Dolnym Mieści też są i od końca XIX wieku do lat 90 XX jeździł tam tramwaj. W wyniku działania taboru tramwajowego żadna kamienica nie ucierpiała, żadna się nie zawaliła. Gdzie dowody naukowe jakieś badania.

      • 3 3

      • (1)

        Do tal 90-tych na Dolnym Mieście tramwaj jeździł ul. Łąkową - gdzie tory były między dwoma jezdniami. Trudno to porównać z ul. Bohaterów Getta. Ponadto zasadnicze pytanie jest takie - na ile ta inwestycja naprawdę usprawni komunikację miejską?

        • 2 1

        • Tramwaj jeżdził na Długim Targu!

          • 1 1

      • i nagle zlikwidowali tramwaj na Łąkowej czyli coś musi być na rzeczy

        • 1 0

      • dowodem jest pobliski nowy blok

        Zbudowany na miejscu ogrodu (róg BGW i Fishera?)
        Jego fundamenty początkowo palowano, ale musiano tego zaprzestać, bo pobliskie kamienice zaczęły pękać. Były to lata '80/90. Następny dowód to tańczący budynek ETI, który przez długie lata odrywał się od audytoriów...

        • 3 0

  • (5)

    Cala ta trasa to olbrzymie marnowanie pieniedzy, jedzie w punkt we Wrzeszczu, ktorego nikt nie potrzebuje, salalomem. Przeciez jest Tramwaj z Południa do PKM, a PKM jedzie do wrzeszcza. Tylko fala nie zalatwila jednego biletu. Miasto Klamie!

    • 29 11

    • PKM niby jedzie (1)

      Ale raz na półtorej godziny

      • 7 0

      • no to niech puszcza czesciej

        • 6 1

    • Wytknąłeś kiedyś nos poza BGW? Bo ewidentnie nie wiesz, jakie rejony obsługuje PKM, a jakie ma obsługiwać tramwaj (1)

      Ale chyba dobrze wiesz, tylko jątrzysz

      • 3 6

      • Nie gadaj głupot PKM jedzie do Wrzeszcza w 8 minut, stamtąd masz SKM, autobusy, tramwaje. Natomiast w rejon parku Uphagena nikt prawie nie potrzebuje jechać bo i po co.

        • 7 2

    • Nowe opinie i ekspertyzy

      Nie kłamie,tylko idzie w zaparte.Potrzeba zmiany na urzędniczych stołkach .

      • 2 1

  • Najgłupszy z możliwych wariantów (1)

    urzędnicze lobby w komentarzach musi szczekać i drwić, bo ta decyzja niczym się nie broni.

    • 35 10

    • Jak na razie to wasze decyzje mieszkańców

      Ul Getta się niczym nie bronią bo ma się liczyć tylko dobro garstki mieszkańców tej ulicy a nie dobro ogółu !

      • 0 2

  • Protestują ci co sobie działki powiększyli samowolą budowlaną, (2)

    większość z domów które tak stoją mają działki wychodzące poza obrys nieruchomości łatwo to sprawdzić.

    • 8 25

    • (1)

      Na zdjęciach są ponad stuletnie kamienice - protestują nieboszczycy, którzy je stawiali i dopuścili się samowoli budowlanej za czasów Franza Josefa? :-D (piłeś, nie pisz)

      • 11 1

      • Ogródki które tam mają są poza własnością gruntu.

        • 5 8

  • Tam protestuje socjalny elektorat łopozycji

    Niech miasto postawi tam całodobowy monopolowy z dopłatami a nie buduje jakiś bzdurny tramwaj na prąd, który tylko powoduje efekt cieplarniany

    • 7 17

  • Osowa czeka z utęsknieniem na linię tramwajową (7)

    Mieszkańcy naszej dzielnicy z utęsknieniem czekają na propozycje poprawy komunikacji z Oliwą i Gdańskiem głównym. Linia tramwajową też byłaby super opcją. Tylko 3 linie autobusowe od ponad 30 lat. 2 do Oliwy i 1 nr 210 przez lotnisko do Gdańska. Pani prezydent do nas nie zagląda no bo i po co. Jest dla nas jak zła macocha.

    • 23 14

    • I te linie wam wystarczą, muszą dojeżdżać tylko do dworca w Oliwie (a nie pętli), a na Spacerowej muszą powstać buspasy.

      • 2 7

    • Macie PKM (1)

      PKM jest szybsza niż tramwaj

      • 6 2

      • Południe też będzie miało więc po co tramwaj?

        • 1 0

    • Masz za dużo...

      czasu??!

      • 1 0

    • Buhaha (1)

      Trzeba było nie osiedlać się w dzielnicy za górami za lasami... I za obwodnicą..

      • 5 0

      • ta dzielnica należy do Gdańska

        • 1 0

    • A jak już bedzie to bedą protestować przeciw

      • 1 0

  • BGW straty i zyski (3)

    Protestujący Panowie to sądząc z outfitu artystyczne pięknoduchy. Protestują, bo faktycznie stracą cichy i spokojny zakątek do mieszkania...
    Jednak gdyby spojrzeli na sytuację z innej strony, bardziej biznesowej, z obecności przystanków tramwajowych mogą być zadowoleni. Dostępność okolicy się zwiększy (o ludzi Południa), także kamienice przekształcą funkcję na usługi, świetne miejsce na gabinety lekarskie, kancelarie prawne, biura, małe przychodnie, galerie sztuki itp. To pozwoli właścicielom na wynajem powierzchni za dużą cenę (centrum miasta tj. dzielnica Wrzeszcz+ campus PG z przyległościami + prestiż).
    Jeśli natomiast chodzi o wyciśnięcie z Ratusza możliwie najwięcej jak się da, jestem w 100% za. Należy przycisnąć Prezydętkę i drogo sprzedać skórę :)
    Tak więc protestujcie ale z jakimś celem, a nie tylko żale i skargi, trzeba umieć wycisnąć sytuację, inaczej miasto Was zrobi w trąbę

    • 5 17

    • Z terrorystami się nie negocjuje.

      • 1 2

    • Co za bzdury. Jakim cudem tramwaj ma zwiększyć atrakcyjność ulicy, która i tak jest praktycznie w centrum Wrzeszcza?

      • 4 1

    • ludzie z południa będą chcieli robić wycieczki tramwajem do Wrzeszcza mając PKM pod nosem...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane