• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Krzysztof Koprowski
12 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)
  • Roboty drogowe z pewnością będą się wiązać z dużymi utrudnieniami w ruchu. Obecnie inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej.
  • Zwężenie jezdni pozwoli na poszerzenie chodników i wprowadzenie zieleni.
  • W zatokach autobusowych ułożona będzie kostka kamienna.
  • W rejonie skrzyżowania z ul. Podjazd - Sikorskiego (nz.) i 23 marca doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.
  • Na wysokości ul. 23 Marca zostanie wykonany przejazd rowerowy. Od tego miejsca w kierunku Gdyni dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku.

Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. NiepodległościMapka. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami AndersaMapka23 MarcaMapka. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.



W jaki sposób wykorzystać przestrzeń ze zwężonej jezdni alei?

Przebudowa alei Niepodległości w Sopocie na odcinku AndersaMapka - 23 MarcaMapka jest dopiero na etapie przedprojektowym.

To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
  • wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
  • poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
  • zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
  • budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - GrottgeraMapka
  • doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - SikorskiegoMapka
  • remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni


Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca. Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca.

85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej



Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.

Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).


Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (240) 9 zablokowanych

  • Jako kierowca powiem że to fajny pomysł. Tunel jest nie do zrealizowania niestety ale to pomoże uratować tą ulicę (1)

    Wizualnie jest dramat, drzewa dużo pomogą, ulica też nie musi być taka szeroka, wystarczą 3m / przynajmniej będzie się wolniej jechało. Póki co wygląda to jak eksterytorialna autostrada przez miasto.
    Ciekawy jestem tego projektu!

    • 5 7

    • A tam da się szybko jechać? Praktycznie cały dzień jest bardzo duży ruch - więc szybko nie da rady jechać

      • 2 2

  • Postawcie tam stały patrol Policji. To radykalnie poprawi standard życia mieszkańców

    Ta ulica to główna trasa rajdowa motocykli i samochodów "ze sportowym wydechem" przekraczających radykalnie dozwoloną prędkość.

    • 6 4

  • No i to mi się pododba - tam powinni ludzi do tunleu wpuścić aby upłynnić ruch

    aaa nie czekaj.... ;)

    • 1 1

  • prawy pas zamienić w miejsca postojowe

    w ten sposób osiągnie się ten sam efekt, tyle że taniej.
    Sopot będzie już wyłącznie miastem dla turystów, którym mieszkańcy i ich samochody już w niczym nie będą przeszkadzać.

    • 5 1

  • piesi, zieleń, rowery

    a co z rosnącym ruchem samochodowym? Alternatywy tranzytu przez Sopot brak.

    • 8 3

  • Dziwne pomysły. Moze zabrać jeden pas ruchu?

    • 4 1

  • Wąskie horyzonty ma władza w Sopocie

    Potrafi tylko zwężać

    • 10 4

  • brak miejsc parkingowych zabije Niepodległości (2)

    do reszty padnie handel i usługi, zostanie tylko ZUS i MOPS

    • 7 3

    • Co tam jest do zabicia? (1)

      Co druga kamienica się sypie, sklepów prawie nie ma,

      • 2 0

      • Ale przynajmniej szrotów pełno.

        • 2 0

  • Zlikwidowac Sopot i wlaczyc go do Gdyni czy Hdanska

    Zrobic porzsdek z tym trojmiejskim pasozytem jakim jest Sopot

    • 6 4

  • Sopocianin (1)

    Mieszkałem od urodzenia (20 lat) przy ul. Stalina/20 Października, pamiętam drzewa które rosły po obydwóch stronach ulicy Ale wszystkie wycięto w raz z korzeniami. Ojcowie obecnych nuworyszów, jak również u przy ul. M Cassino wszystko wycięli. Plac pomiędzy Algą a dawnym Pawilonem i budynkiem Cepelii kwitł rabatami kwiatów, drzewami i rzędami ławek po obydwu strojach. To był Sopot który pamiętam. Rządy p. Karnowskiego i Rady miasta zabetonowały ten plac. Wydani potężne pieniądze a obecnie nuworysze maja pomysł by dokonać powrotu w pewnym wymiarze do stanu z lat 60/70/80 lat.
    Ilu w Sopocie mieszka sopocian - urodzonych w tym mieścię? 10%? ?

    • 8 0

    • Sopocianka

      Bardzo nas mało i żeby było zabawniej to wielu z nas nie przysługuje nawet karta sopocka...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane