• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Krzysztof Koprowski
12 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (240)
  • Roboty drogowe z pewnością będą się wiązać z dużymi utrudnieniami w ruchu. Obecnie inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej.
  • Zwężenie jezdni pozwoli na poszerzenie chodników i wprowadzenie zieleni.
  • W zatokach autobusowych ułożona będzie kostka kamienna.
  • W rejonie skrzyżowania z ul. Podjazd - Sikorskiego (nz.) i 23 marca doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.
  • Na wysokości ul. 23 Marca zostanie wykonany przejazd rowerowy. Od tego miejsca w kierunku Gdyni dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku.

Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. NiepodległościMapka. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami AndersaMapka23 MarcaMapka. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.



W jaki sposób wykorzystać przestrzeń ze zwężonej jezdni alei?

Przebudowa alei Niepodległości w Sopocie na odcinku AndersaMapka - 23 MarcaMapka jest dopiero na etapie przedprojektowym.

To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
  • wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
  • poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
  • zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
  • budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - GrottgeraMapka
  • doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - SikorskiegoMapka
  • remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni


Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca. Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca.

85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej



Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.

Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).


Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (240) 9 zablokowanych

  • Droga

    W przyszłości światowa komuna rozwiąże problem komunikacji csłościowo. Lud do tramwajów i na rowery, starzy do domów opieki. I wszystkim po równo. ..Komisarzom równiej.

    • 1 0

  • Zieleń na ul Nipodleglosci

    A co z tunelem pod Sopotem .Był taki projekt ,cały ruch samochodowy pod ziemię a na górze las

    • 1 0

  • Znowu ktos zapomnial o rowerzystach? (1)

    Al. Zwyciestwa ( Gdynia) - Al. Niepodleglosci (Sopot) - Al. Zwyciestwa (Gdansk) powinny umozliwiac przejazd:
    - zintegrowanej komunikacji zbiorowej
    - samochodom
    - rowerom
    Zintegrowana z prawdziwego zdarzenia komunikacja zbiorowa w Trojmiescie to nieosiagalne marzenie, póki co. Zostają samochody i rowery. Zawezanie pasow ruchu dla samochodow to bardzo dobry pomysl, ok. Ale brak realizacji obustronnych pasów ruchu rowerowego (przestrzen odzyskana z zawezen) to duży BLAD, ktory nie wpisuje sie we wspieranie mobilnosci z prawdziwego zdarzenia. Przejazd "tranzytowy" rowerem miedzy Gdynia a Gdańskiem, gdzieś jakimiś odcinkami ścieżek rowerowych, ktore co chwila zmieniają stronę ulicy to jest tylko jakieś miernie minimum (mówimy o Metropolii). Wnioskujemy o prawdziwą infrastrukturę dla rowerzystów w Metropolii, zawężenia głównego ciagu to niepowtarzalna szansa dla realizacji (nieduzym kosztem) takich rowiazań jak pasy ruchu rowerowego. Czy ktoś wogóle rozwarzał taki wariant, czy mozna zapoznać się z analizą takiego rozwiązania? Gdzie?
    Pani Prezydent,
    zwracamy się z prośbą o pochylenie się nad rozwiązaniem ale nie żeby pomysł j/w odrzucić tylko go wprowadzić na całym odcinku tzw. trasy średnicowej w Sopocie.

    • 1 1

    • Na Armi Krajowej jest DDR starczy

      • 0 0

  • Drogowi geniusze

    najpierw narobili wybojów na wyremontowanej ul. 3 Mają teraz zwężą Al.Niepodległości. co by tu jeszcze sp........

    • 1 1

  • I cały Sopot tylko dla mieszkańców i służb.

    Parkingi buforowe od strony Gdańska i Gdyni dla turystów

    • 1 0

  • Pytam

    Po co zawężanie pasów ruchu do 3 metrów?

    • 0 0

  • Rzadzacy zrobia wszystko by ludzie przestali jezdzic autami

    Sami oczywiście nie zrezygnują z limuzyn

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane