• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Krzysztof Koprowski
12 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)
  • Roboty drogowe z pewnością będą się wiązać z dużymi utrudnieniami w ruchu. Obecnie inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej.
  • Zwężenie jezdni pozwoli na poszerzenie chodników i wprowadzenie zieleni.
  • W zatokach autobusowych ułożona będzie kostka kamienna.
  • W rejonie skrzyżowania z ul. Podjazd - Sikorskiego (nz.) i 23 marca doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.
  • Na wysokości ul. 23 Marca zostanie wykonany przejazd rowerowy. Od tego miejsca w kierunku Gdyni dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku.

Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. NiepodległościMapka. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami AndersaMapka23 MarcaMapka. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.



W jaki sposób wykorzystać przestrzeń ze zwężonej jezdni alei?

Przebudowa alei Niepodległości w Sopocie na odcinku AndersaMapka - 23 MarcaMapka jest dopiero na etapie przedprojektowym.

To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
  • wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
  • poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
  • zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
  • budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - GrottgeraMapka
  • doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - SikorskiegoMapka
  • remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni


Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca. Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca.

85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej



Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.

Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).


Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (240) 9 zablokowanych

  • I na dzien dobry wiadomosc o inwestycjach (3)

    w infrastrukture. Super, to wlasnie Polska!

    • 7 24

    • przecież to inwestycja samorządu a nie państwa (2)

      • 12 2

      • Być może ostatni dzwonek

        Samorządom już się nie spinają budżety, m.in. ze względu na zabranie PITu przez P*S. Jeżeli znów wygrają, będzie zupełna stagnacja.

        • 8 4

      • I trzeba od razu szufladkiwac gamoniu?

        Samorzadowa, rzadowa, od kosmitow... wazne ze sa. Ale nie, ktos tu z nudnym zyciem i pewnie cera jak papier scierny musi narzekac

        • 1 7

  • To chyba nie za madre posuniecie. (10)

    Chca stwarzac wieksze niebezpieczenstwo dla kierowcow?

    • 42 30

    • tak, pieszy stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo dla kierujących

      • 16 5

    • Dokładnie na odwrót (1)

      Kierowcy na węższej drodze rozwijają mniejszą prędkość.

      • 17 4

      • a założysz sie ze tak nie będzie

        Będą tak samo jeździć tylko że na węższej drodze, pisząc smsy podczas jazdy szybciej stracisz panowanie i tym samym szybciej wjedziesz na chodnik robiąc miazgę z pieszych...

        • 0 4

    • naucz się jeździć

      • 4 5

    • Ani słowa w pierwszej kolejności (5)

      O rowerzystach z pełnym pierwszeństwem ????

      • 3 7

      • Rower nie ma ani mniejszego, ani większego pierwszeństwa niż każdy inny pojazd. (4)

        A to że kierowcy w większości nie widzieli na oczy kodeksu drogowego, to już inny problem.

        • 14 4

        • Rower nie, ale rowerzyści w Gdańsku tak.

          Przynajmniej tak im się wydaje.

          • 3 7

        • Raczej rowerzyści (1)

          Rowerzysta walący na pełnej z podporządkowanej albo nie umiejący lewej od prawej odróżnić to bardzo częsty widok.

          • 2 5

          • Raczej kierowcy, którzy zrobili prawko w czasach kiedy pytania można było wykuć na blachę...

            Ta "podporządkowana" jest zazwyczaj DDR biegnącą wzdłuż ulicy, gdzie kierowca skręca.

            • 4 2

        • To ciekawe bo co innego widzę

          Poczynając od deptaku od Orlowa do Jelitkowa po każde przejście dla pieszych

          • 1 0

  • chociaż jedno miasto, które robi PO wakacjach (6)

    te remonty. IMO - tak trzymać

    • 5 43

    • Ale wiesz, że Sopot remontowal (3)

      kolejne odcinki Niepodległości przez całe wakacje? I teraz po prostu wchodzi kolejny?

      • 17 0

      • Nie wie ale się wypowie

        • 14 0

      • Wie, ale musi napisać bo 60 kopiejek od ciemnogrodzkiej nie wpłynie. (1)

        • 2 1

        • Dostałem 65

          • 0 0

    • tak, tak po wakacjach gdy ruch samochodowy jest większy (praca, szkoła, studenci) niż w wakacje gdy są urlopy i ludzie wyjeżdżają.

      • 8 2

    • I cyk! 60 kopiejek od wPiSu.

      • 3 2

  • Ja sie pytam gdzie ten tunel? (2)

    Ja bym tam zrobil z Niepodleglosci jednokierunkowa albo w ogole deptak z zaznaczeniem, ze nie dotyczy Prezydenta miasta

    • 43 13

    • Brawo !!

      Należy się nagroda ! I wieczne narzekanie na brak kasy na inwestycje a wydają na byle co !

      • 0 10

    • Zwężenie drogi to nic innego jak obniżenie jej klasy

      potem nagle pretensje, że tiry czy autobusy w strefie zamieszkania - a którędy mają jeździć jak nie buduje się nowych dróg a już istniejącym obniża klasę?
      Pamiętam jak kiedyś Trójmiasto było chwalone za inwestycje drogowe, likwidowanie wąskich gardeł itp. - wtedy korki były najmniejsze w Polsce - ale wiadomo, przyszły z Brukseli inne wytyczne i teraz mamy spędzać czas w korkach.
      I w ogóle co za paranoja, rowerzyści się tłoczą nad morzem, trąbią na pieszych na promenadach i inwestycji tam dla nich zero - natomiast tam, gdzie nie chcą jeździć bo smród spalin i światła to buduje im się ścieżki rowerowe. Idiokracja rozdział pierdzilion któryś.
      Między innymi z tego powodu wyprowadziliśmy się z Trójmiasta - w Polsce B na razie nikt nie chce zmieniać miasta w chlew.

      • 7 4

  • Nikt tyle nie da co Sopot obieca. Przed wyborami. (2)

    • 13 22

    • remonty w Sopocie są bez przerwy więc nie zmyślaj

      • 11 1

    • Nikt?

      800+, laptopy dla uczniów, posiłki w szpitalach, przyjazne osiedle, "rządowe" tarcze..
      Obiecują złote góry, bo za wszystko i tak płaci ciężko pracujący obywatel.

      • 5 2

  • Przecież tymi syfiastymi chodniczkami intak nikt nie chodzi (11)

    Poza socjalnymi nierobami po zasiłek ale oni po bagnie by przeszli jak robaki, żeby dostać kasę za nic

    • 60 39

    • (4)

      fajnie się przedstawiłeś

      • 5 9

      • No nie. Bo ja już w pracy a nieroby śpią (3)

        • 6 6

        • to pracuj a nie bzdury wypisujesz

          • 3 3

        • Praca jest dla biednych.

          • 1 1

        • Kiepska praca

          • 0 1

    • Mieszkam w okolicy, i stwierdzam, że po chamsku kłamiesz.

      • 6 3

    • (3)

      no cóż, tam gdzie budują kolejną obwodnicę też nikt nie jeździ...

      • 3 1

      • Ale będzie (2)

        Tym się różnią drogi samochodowe od rowerowych, że te pierwsze natychmiast zaczynają być używane i okazuje się jak były potrzebne, a na tych drugich wiatr kurz zamiata.

        • 0 6

        • Które drogi rowerowe są nieużywane? (1)

          • 3 1

          • Wszystkie

            Dobrze, że jest licznik rowerowy, bo pokazuje, że liczby samochodów i rowerów są porównywalne. Otóż dobowe natężenie ruchu na średnio uczęszczanych gdańskich skrzyżowaniach wynosi mniej więcej tyle, ilu rowerzystów zlicza licznik obok Manhattanu. Na kwartał.

            • 1 3

    • Tak samo ścieżkami rowerowymi - bo smród spalin, światła co chwila i ryzyko dzwonu z autem

      a za chwilę artykuł, że w Orłowie rowerzyści rozjeżdżają pieszych bo nie mają gdzie jeździć :)
      Ciekawe, kiedy politycy wymyślą, jak nas zmusić do korzystania z tej wspaniałej infrastruktury robionej za nasze własne pieniądze.

      • 2 0

  • Zwężajcie, zwężajcie... (3)

    Potem afera, że karetka nie dojedzie? Jak zrobić korytarz jak nie ma gdzie zjechać?

    • 93 20

    • I tu jest problem

      Bo przecież "inżyniera" to nie obchodzi bo nie on w tej karetce będzie jechał. A że wszystko jest zgodnie z projektem robione przez człowieka z branży,
      I kiedy w końcu wykonawca użyje do robót swoich wszystkich trzech maszyn?

      • 7 4

    • zwęzić do jednego pasa w każdym kierunku (1)

      dla służb zrobić pas awaryjny. zostanie jeszcze miejsce na ddr oraz zieleń. Proste jak drut!
      samochodziarze nie powinni być najważniejsi.

      • 4 8

      • Rowerowej zarazie mówimy - NIE!

        Przestańcie wjeżdżać na przejścia dla pieszych - to pogadamy.

        • 1 0

  • No i będzie kamienna zatoka. Super! (4)

    Nie tylko spowolni to komunikację publiczną, ale jeszcze będzie rozwalać podwozia pojazdów. Tak trzymać!

    • 86 21

    • (2)

      Bzdury wypisujesz nie oparte na faktach

      • 5 9

      • Przecież tak jest na wzgórzu Maksymiliana jak to wygląda zatoka jest bardzo długa w kierunku Orłowa ale prawie nikt nie jeździ nią tylko wjeżdżają w ostatnim momencie żeby zęby ludziom nie wypadły

        • 3 1

      • Bzdury akurat Ty piszesz. Zobacz w Gdańsku pod galerią bałtycką jak wyglądają i jak łatają zatoki. Tego typu zatoki opóźniają autobusy i dodatkowo je niszczą. Nie wspomnę o tym że kierowca przez 10 godzin pracy jest wymordowany wstrząsami i telepiącymi się elementami autobusu podczas wjazdu do wybrukowanej zatoki.

        • 5 1

    • Posadził bym tego patafiona który wymyśla wybrukowane zatoki i niech jeździ po nich autobusem latami przez 8 godzin dziennie a z reguły dłużej. Tego typu budowle
      Powinny być zabronione przepisami. Tego typu działanie powoduje uszczerbek na zdrowiu kierowcy autobusu. Zbrodniarze!

      • 4 1

  • zaorać i zrobić tam park (3)

    a ratowników i straż pożarną w konia, dostawców, kurierów na bryczki, a ludzie niech do pracy w gd i ga pieszo chodzą

    • 65 13

    • a sio, tfu

      • 4 4

    • Wystarczy zakaz wjazdu osobówek, które blokują ratowników, straż pożarną, dostawców i kurierów.

      • 12 5

    • Brawo

      A Karnowski będzie ruch regulował bo już nikt go nie wybierze !

      • 0 5

  • Juz widze te giga korki

    • 45 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane