• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Krzysztof Koprowski
12 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)
  • Roboty drogowe z pewnością będą się wiązać z dużymi utrudnieniami w ruchu. Obecnie inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej.
  • Zwężenie jezdni pozwoli na poszerzenie chodników i wprowadzenie zieleni.
  • W zatokach autobusowych ułożona będzie kostka kamienna.
  • W rejonie skrzyżowania z ul. Podjazd - Sikorskiego (nz.) i 23 marca doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.
  • Na wysokości ul. 23 Marca zostanie wykonany przejazd rowerowy. Od tego miejsca w kierunku Gdyni dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku.

Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. NiepodległościMapka. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami AndersaMapka23 MarcaMapka. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.



W jaki sposób wykorzystać przestrzeń ze zwężonej jezdni alei?

Przebudowa alei Niepodległości w Sopocie na odcinku AndersaMapka - 23 MarcaMapka jest dopiero na etapie przedprojektowym.

To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
  • wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
  • poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
  • zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
  • budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - GrottgeraMapka
  • doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - SikorskiegoMapka
  • remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni


Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca. Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca.

85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej



Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.

Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).


Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (240) 9 zablokowanych

  • (2)

    Wąską jezdnię zrobili już przy stacji BP do Hospicjum. Autobus ze śmieciarką ocierają się prawie lusterkami. Opamiętajcie się w tym magistracie! Zieleń ważniejsza od bezpieczeństwa kierowców?

    • 45 9

    • bezpieczeństwo kierowców zapewni powolna jazda (1)

      • 6 7

      • Bezpieczeństwo zapewnia siedzenie w domu

        Masz wtedy najmniejsze prawdopodobieństwo wypadku. Możesz jeszcze bardziej zminimalizować ryzyko i leżeć w lozku.

        • 7 0

  • Kto wymyśla te wąskie drogi? Czy ktoś tam myśli w tym urzędzie?

    • 38 6

  • Tunel se zróbcie! Dramat

    • 16 3

  • od razu zwẹżyć do 1 pasa w każdą stronẹ (3)

    korki bẹdą jeszcze wiẹksze a karetki i służby dojadą do potrzebujących później. Przy okazji spaliny w zasyfionym kurorcie bẹdą w jeszcze wiẹkszym stẹżeniu a ruch mniej płynny.

    • 52 8

    • Lepiej jeden pas wspolny z ruchem wahadlowym.

      • 6 0

    • można zwęzić do jednego pasa

      dla służb dorobić 3 awaryjny. zostanie jeszcze miejsce na zieleń i ddr.
      Tak powinno to wyglądać!

      • 2 1

    • Jeden pas plus buspas i po problemie.

      Służby przejadą, komunikacja przejedzie, a jak ktoś chce kisnąć w korku, nie ma sprawy.

      • 0 2

  • Całe trójmiasto powinno być bez aut (16)

    Ze wszystkich ulic zrobić deptaki i drogi rowerowe , to by był piękny kurort . A latem w Kartuzach parking na 500 tysięcy aut i do trójmiasta PKM . W ten sposób pozbędziemy się : wypadków , pijanych kierowców , smrodu spalin i innych problemów . Z portów zrobić przystanie jachtowe . Myślenie boli ? ????

    • 57 138

    • (4)

      Tylko i wyłącznie jeśli rowerzyści będą przechodzić obowiązkowe egzaminy ze znajomości Prawa o ruchu drogowym, które to tak kochacie łamać (tak, chodnik to też droga, tam też przepisy obowiązują moi drodzy ciasnogaci), obowiązkowe OC na rowery, rowery będą musiały mieć obowiązkowe rejestracje abyście nie mogli uciekać. No i oczywiście zwiększamy kwoty mandatów dla rowerzystów o 500%.
      Zaiste piękny będzie to kurort. Zwłaszcza zimą gdy liczba rowerzystów spada do zera.
      Tylko później nie płacz, że wegańskie pudełeczko nie dojechało zaś koszt dostawy ajfonika wzrośnie do 100 zł.

      ped**arze to sekta.

      • 35 14

      • Tylko tyle? Gdzie podpisać?

        Za czyste, ciche i bezpieczne miasto to niewielki koszt.

        • 7 10

      • Nie ma sprawy, 80% rowerzystów i tak ma prawo jazdy. (2)

        OC na rower dorzucają za darmo do ubezpieczenia mieszkania.
        Blachy znacząco zmniejszyłyby plagę kradzieży.

        Wyższe mandaty? Bardzo chętnie, o ile będzie to dotyczyć wszystkich uczestników ruchu.

        • 2 6

        • Wyższe mandaty dla kierujących już są (1)

          • 3 1

          • Dla rowerzystów też.

            To ten sam taryfikator.

            Ale podniesienie ich wszystkim o następne 500% jest całkowicie sensowne, skoro poprzednia podwyżka nie zrobiła wrażenia.

            • 0 2

    • A lotniska kosmodrom

      • 8 4

    • Parking na 500 tyś aut w kartuzach

      • 14 4

    • Twój podpis

      wszystko wyjaśnia

      • 3 1

    • Wyburzenie Kartuz pod parking to pomysł godny rozważenia

      xD

      • 14 1

    • tylko nie zamawiaj (1)

      części do swojego roweru w internecie. Bo kurier ci nie dowiezie.

      • 7 2

      • Kurier dowiezie mi wszystko dużo szybciej jak nie będzie stał w korku.

        Dostawy i służby mogą bez szkody dla nikogo dalej używać samochodów.

        • 5 11

    • Miasta bez aut a ziemia bez ludzi, wtedy będzie się żyło lepiej

      A nie czekaj....

      • 8 0

    • to sarkazm czy ironia? (2)

      • 4 1

      • szczera głupota

        • 3 1

      • Niedobory intelektualne

        • 1 1

    • W twoim przypadku

      Myślenie boli, ale ciebie.

      • 0 0

  • Poszerzanie chodników to betonoza

    Lepiej by poszerzyli jezdnię bo to tylko asfaltoza ;)

    • 9 4

  • zanim zaczniecie tworzyć kolejne utrudnienia dla kierowców (28)

    zróbcie porządną komunikację zbiorową; np. niech SKM jeździ przez cały tydzień co 5-10 minut. SKM w soboty co pół godziny to jakiś żart. miasta nie zarzązdają SKM? i co z tego można się dogadać.

    • 179 26

    • (13)

      Zgoda, KM jest słaba. Ale i tak byś nie korzystał, tak to już z wami jest.

      • 16 22

      • (9)

        A po co skoro jest do kitu? Mapy Google teraz ode mnie do pracy (mieszkam i pracuję w Trójmieście, nie w Baninie lub Kielnie): samochodem 38 minut, komunikacją publiczną 1h 18min. Handluj z tym.

        • 13 3

        • Jest 9:30, ulice są puste. (6)

          Mi pokazuje z Południa do Głównego "deweloperskie" 15min :D

          Ile mapy pokazują samochodem w godzinach szczytu?

          • 5 5

          • Jak wyjeżdżam przed 8 (5)

            To mam 50 minut samochodem, komunikacją 1h25. Dalsze pytania?

            • 7 3

            • (1)

              Na co narzekasz?

              • 2 1

              • Na pajaców którzy odgórnie chcą mi ustalać sposób dojazdu do pracy.

                • 5 5

            • Jak wyjeżdżam przed 8, mam 40 minut samochodem i 30 minut tramwajem (z dojściem itp). (2)

              Nie jestem nawet w stanie przesiedzieć w komunikacji 1:25, bo po godzinie kończy mi się Gdańsk...

              • 3 4

              • Czyli idziesz 10 minut z domu, czekasz 10 minut na tramwaj i idziesz 10 minut od tramwaju? To podjeżdżasz jeden przystanek? (1)

                • 3 3

              • Ostatnio jeździłeś tramwajem za komuny, co?

                W szczycie po nowej linii śmigają co 3 minuty. Do przystanku mam 2, bo pomyślałem o tym kupując mieszkanie. Do pracy następne 3, ale to już standard, bo przy biurowcach są przystanki.

                • 0 0

        • (1)

          czy rusko-polski translator ci zle przetłumaczył ? Po co kłamiesz ? jak mieszkasz na kowalach i chcesz na witomino to jasne ,ze bedize szybicej samochod. Jak z centrum do centrum to komunikacja szybsza nie mówić o rowerze.

          • 6 8

          • Uspokój się

            Poproś lekarza o zmianę leków

            • 4 3

      • (1)

        Korzystałbym, ale jak mam jechać do pracy 1h15 min komunikacją to wole 50 min w korku samochodem.

        • 5 3

        • Zwykle proporcje

          Są jeszcze bardziej na korzyść samochodu

          • 6 2

      • Gdybym był emerytem, rencistą albo młodzieżą szkolną to bym korzystał

        Ci pierwsi mają czas i nigdzie im się nie spieszy i na luzaku sobie jadą zbiorkomem, bo nie muszę na spacer czy do lekarza jechać w godzinach szczytu, a ci drudzy nie mają specjalnie wyjścia. Ewentualnie jeszcze single po studiach w pierwszej robocie, których potrzeby komunikacyjne kończą się na dojechaniu z kawalerki na Żabiance albo Przymorzu do Alchemii czy innej Oliva Gate - całą resztę ogarnia lokalna Biedronka lub Płaz. Dla całej reszty samochód umożliwia sprawne i efektywne działanie i tak jeszcze długo będzie.

        • 1 1

    • Z ciekawość, chociaż otwierałeś rozkład jazdy SKM? (4)

      • 4 11

      • (1)

        Ale przedmówca ma rację - pociągi SKM powinny mieć stały takt. Choćby tak, jak wiele lat temu - co 7 - 7,5 minuty. W weekendy np. co 15 minut. Jeśli np. w niedzielę czeka się na pociąg SKM 30 - to to jest karykatura kolei miejskiej. Dodaj do tego brak prawdziwych wspólnych biletów na komunikację w Trójmieście. A co robią władze miast? Wpakowały nas w system "Fala"... Tak się nie zachęca ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.

        • 25 1

        • To samo dotyczy ZKM. Autobusy dowożące z dzielnic do SKM jak 128, 147, 150

          Powinny być mniej pojemne, czyli te wersje krotkie a nie przegubowe, I jeździć co 15 minut w takcie rownym z SkM rowniez co 15 minut.

          • 7 0

      • Chyba nie, bo tam jest gorzej niż wyżej opisane (1)

        • 0 1

        • Na pewno nie

          Bo byście wiedzieli, że jeździ częściej niż przedmówca postulował

          • 0 0

    • zwężenie jezdni to utrudnienie? (7)

      Tam jest ograniczenie do 50. Przy takiej przędności nie są ci potrzebne pasy jak na autostradzie.
      No chyba ze jednak sa ale to wtedy oddaj prawko

      • 16 8

      • jest to utrudnienie (6)

        to widać doskonale po remoncie drogi w okolicach Malczewskiego. Kiedyś korek się zaczynał za zjazdem w Haffnera, a teraz są dni, że sięga Klifu. Nagłe zwężenie drogi powoduje, że kierowcy instynktownie zwalniają - i to nieważne czy do 50 czy 30 - to zabija płynność ruchu i zwiększa korki. Trójmiasto to nie metropolia, ma układ komunikacyjny charakterystyczny dla zabudowy wiejskiej - jedna ulica prowadząca przez środek i sieć pomniejszych po obu stronach i są miejsca - jak np odcinek od Haffnera aż do skrzyżowania z Wielkopolską w Gdyni, gdzie ma alternatywnej drogi, żeby przejechać, chyba że obwodnicą, kosztem wielu kilometrów nadłożonych i ryzykując korkiem bo jeden z drugim nie potrafi utrzymać odstępu. Oś Grunwaldzka-Niepodległości-Zwycięstwa powinna być tak przepustowa jak Grunwaldzka od Oliwy do Gdańska Głównego, bez żadnych dyrdymałów w postaci buspasów, dróg rowerowych i innych wynalazków z przejściami podziemnymi albo naziemnymi

        • 12 5

        • Masz 100% racji ze kierowcy nie potrafia jezdzić. (5)

          Tyle ze to nie zwęzenia zabijaą płynność ale oni sami.
          Zamiast się doturlać do następnych światłe i przejechać bez zatrzymania to oczywiście musza:
          a - jechać szybciej niz można
          b - wyprzedać wszystkich.
          c - zahamować przed maską innego. I tak w kółko.
          Standard na każdych światłach.

          To zabija płynność ruchu a nie zwężenia.
          ale sie tego nigdy nie nauczycie i będziecie biadolić ze robią wam pod górkę.

          p.s. Nikt przed wjazdem w niepodległości nie zwalnia instynktownie - wiec juz nie snuj jakiś bajek. Chyba ze na aleji zwycięstwa pozwala sobie przekraczać znacznie prędkość.

          • 5 3

          • (4)

            Kolego, czasy, kiedy w ciągu dnia można po Trójmieście jeździć szybciej niż można i wyprzedać wszystkich już dawno minęły. Jak studiowałem te dwadzieścia parę lat temu to dało się przejechać z Orłowa na PG w mniej niż 20 minut. Teraz taka opcja jest tylko nad ranem albo w nocy, chociaż też nie do końca, bo światła działają całą dobę. Jedziesz spod Klifu, to zanim się zdążysz rozpędzić, masz światła przy Bernadowie, potem przy Lidlu i hyc zaraz skrzyżowanie z Malczewskiego. I to nie są żadne bajki - drogowcy celowo zwężają pasy ruchu, żeby 'uspokoić ruch', czyli właśnie zmusić kierowców do zwolnienia, tylko, że ma to sens na drogach osiedlowych, gdzie biegają dzieci, psy, chodzą ludzie po ulicach, a nie na głównej osi drogowej miasta, w którym mieszka ponad pół miliona ludzi - tam trzeba ruch właśnie ożywić, żeby jak najwięcej aut w jednostce czasu mogło przejechać.

            • 4 5

            • "Kolego, czasy, kiedy w ciągu dnia można (...) wyprzedać wszystkich już dawno minęły." (3)

              No nie wiem. Jak jadę 50 -60 to wszyscy jakoś dają radę, wyprzedzają i zajeżdżają drogę.

              2 - szybszy przejazd nic ci nie da jeśli ruchu nie masz jak później płynie rozprowadzić.

              • 4 2

              • (2)

                Ruch sam się rozprowadza bo nie wszyscy jadą w jedno miejsce. Dlatego najważniejsze żeby drogi główne, jak DW468 (czyli Zwycięstwa, Grunwaldzka, Niepodległości...) miały jak największą przepustowość, żeby kierowcy jadący np. z Oruni na Przymorze bezkolizyjnie minęli centrum, Aniołki czy Wrzeszcz a nie stali w korkach wraz z tymi, którzy tam kończą swoją podróż.

                • 2 3

              • dokładnie

                A już jak w tym Przymorzu zjedzie z głównej drogi, to nie ma znaczenia, czy pod dom podjedzie w 5 czy 10 minut - tam już ruch może i powinien być uspokojony.

                • 1 1

              • no przecież korkuję sie właśnie dlatego

                ze rozprowadzanie na boki jest powolniejsze niż napływ nowych samochodów główna arterią.

                • 0 0

    • Ale jakie to "utrudnienia dla kierowców"?

      Zwężą 4 pasy ruchu po 3,5 m szerokości do 4 pasów ruchu po 3,0 m szerokości. I tyle.

      • 5 3

  • Jak zwykle

    Super rozwiązania. Proponuję cały odcinek al. Niepodległości zrobić deptakiem, a cały ruch samochodowy puścić dołem. Niech zwiedzają kurorty.

    • 15 2

  • Co oni mają z tymi zwężeniami dróg w Sopocie??? (1)

    To jest jakaś mania...
    Zakręty ciężko pokonać np. z Malczewskiego czy Armii Krajowej w Niepodległości, bo tak źle wyprofilowane i wąskie.
    Chyba biorą jakiś papudraków, którzy nigdy nawet nie byli na miejscu, a papier wszystko przyjmie.
    ZDiZ w Sopocie to stan umysłu.

    • 31 9

    • Agenda 2030 lewactwo dąży do wyeliminowania prywatnego transportu durnowate systemy sterowania ruchem które od jakiegoś czasu są ustawione na czerwoną fale demontaż przycisków dla pieszych co sprawia że na najgłupszych skrzyżowaniach w środku nocy stoisz jak kołek zwężanie pasów ruchu tak że dwa większe pojazdy nie mogą się minąć. Takie bzdury jak na końcu Warszawskiej w Gdyni gdzie przy dworcu PKP dwa trolejbusy nie są w stanie się wyminąć bo jest tak ciasno te ich pasy minimalnej szerokości i lusterka się nie mieszczą. Wszędzie płatne parkowanie ceny z kosmosu

      • 5 3

  • Tunel (4)

    Rozwiązaniem jest tylko tunel pod tranzyt.Powinien przez całe Trójmiasto być poprowadzony.No ale pewnie niemożliwe do zrealizowania

    • 14 3

    • (1)

      Ta jasne może od razu linie napowietrzną. Głównie chodzi o to żeby włodarze miasta zaczęli myśleć, ale to jest tak samo realne jak tunel pod miastem czy linia napowietrzna

      • 2 3

      • Przy czym "myślenie" według Ciebie to oczywiście podarowanie kierowcom każdego skrawka terenu, nie?

        • 0 1

    • Od tranzytu jest obwodnica

      • 1 2

    • niech się kierowcy zrzucą i sobie zrobią tunel

      żaden problem

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane