• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni

Krzysztof Koprowski
12 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (240)
  • Roboty drogowe z pewnością będą się wiązać z dużymi utrudnieniami w ruchu. Obecnie inwestycja jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej.
  • Zwężenie jezdni pozwoli na poszerzenie chodników i wprowadzenie zieleni.
  • W zatokach autobusowych ułożona będzie kostka kamienna.
  • W rejonie skrzyżowania z ul. Podjazd - Sikorskiego (nz.) i 23 marca doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.
  • Na wysokości ul. 23 Marca zostanie wykonany przejazd rowerowy. Od tego miejsca w kierunku Gdyni dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku.

Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. NiepodległościMapka. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami AndersaMapka23 MarcaMapka. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.



W jaki sposób wykorzystać przestrzeń ze zwężonej jezdni alei?

Przebudowa alei Niepodległości w Sopocie na odcinku AndersaMapka - 23 MarcaMapka jest dopiero na etapie przedprojektowym.

To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
  • wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
  • poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
  • zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
  • budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - GrottgeraMapka
  • doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - SikorskiegoMapka
  • remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni


Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca. Projektem, a w kolejnym etapie robotami budowlanymi, zostanie objęty odcinek al. Niepodległości pomiędzy ulicami Andersa oraz 23 Marca.

85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej



Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.

Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).


Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (240) 9 zablokowanych

  • Karnowski sobie aleję buduje.... (1)

    a my, emeryci i ludzie ciężkiej pracy, nie mamy co do garnka wsadzić.

    • 5 4

    • Ale jaja, emeryci dzisiejsi pracowali w czasach komuny

      Czy się stoi czy się leży....

      • 0 1

  • (5)

    Proponuję zrobić strefę 30, po jednym pasie w każdym kierunku i garby co 50 metrów.

    • 9 2

    • Nie podpowiadaj

      • 0 1

    • Może wtedy by była szansa na ograniczenie faktycznej prędkości poniżej 100km/h... (2)

      • 3 3

      • No to trzeba się zdecydować (1)

        Czy ci krwiożerczy blachosmrodziarze całymi dniami stoją w korkach i dobrze im tak, czy też gnębią uciśnionych rowerzystów prując 100 km/h

        • 0 2

        • Zdecydowanie lepiej jak stoją

          Przynajmniej nikomu krzywdy nie zrobią. To nie oznacza, że nie szkodzą. Wciąż smrodzą i hałasują.

          • 1 1

    • I ckm co 100 na wypadek, gdyby któreś auto miało wysokie zawieszenie

      I dało radę 50 po garbach zamiast 20

      • 0 0

  • Kolejny zakup Sopotu ~ karetki szerokości 100 cm (1)

    Przy zwężeniu ulicy i obecnych szerokościach samochodów korytarz życia może mieć 120 cm szerokości. Tak wiec czekamy na karetki szerokości 120 cm.

    • 15 2

    • To 3/4 mieszkańców się nie zmieści bo żrą

      I tyją

      • 0 0

  • A wystarczyłoby by pozostawić pomiędzyqjazdem i wyjazdem z Sopotu

    1. Odcinkowy pomiar szybkości taki co łapie motocyklistów, kamery co 500 m

    2.Parkometry i parkowanie tylko Wzdłuż całej Al.Niepodległości a chodniki staną się szersze bez tak znacznej inwestycji i będzie spokój bez nocnych gonitw jednośladów
    A i Przy okazji miasto zarobi!

    • 6 1

  • Ta ulica to wstyd dla miasta. Tam jedynym rozwiązaniem jest tunel. Tak jak w okolicy Placu Przyjaciół Sopotu. (3)

    Kierowczyki zajęły już najlepsze tereny miasta, trzeba je powoli odzyskiwać. Ponieważ będzie to sporo kosztować to obciążyć tym kierowczyków. I tak dla nich to przelotówka.
    I niech zapłacą, te roszczeniowe komuchy zza kółek. Chcą mieć to niech płacą. Proste.

    • 7 13

    • Staraj się nie pomijać dawek psychotropów

      • 0 2

    • Nie kierowczyki, tylko włodarze miasta pozwoliły na puszcznie drogi przez środek miasta. (1)

      Tunel był za drogi, więc wybrali taką opcję.

      • 0 1

      • Ta droga zawsze tam była

        • 0 0

  • Lubię wycie samochodziarzy

    • 2 9

  • Tam to od 50 lat zieleń by się przydała

    Lepiej późno niż wcale ... ale jak znam życie to zrobią jeden pas w każdą stronę i zajmą całe miejsce, dzisiaj to działa jako tako i można przejechac ale jak dołożą coś dla pedałujących albo nowy pas zieleni i zabiorą miejsce to będzie partactwo

    • 9 1

  • Trzeba było kilkanaście lat temu zgodzić się na przedłużenie Drogi Różowej. (22)

    Gdynia i Gdańsk chciały miec alternatywę dla drogi w mieście, ale Sopot się nie zgodził, w związku z czym cały ruch jest poprowadzoy przez centrum "kurortu". Takie remonty jak ten nic nie dadzą, nadal tam będzie wąskie gardło i największe spowolnienie ruchu.

    • 150 10

    • (2)

      Remont centralnej, najbardziej reprezentacyjnej alei w mieście nic nie daje? Poszerzenie bardzo wąskich chodników, nowe nasadzenia (tłumienie hałasu, spalin, retencja). To dla Ciebie nic? Dla kierowców nic się nie zmieni - były 4 pasy i będą tylko z uregulowaną szerokością.

      • 9 16

      • to jest oś drogowa trójmiasta a nie reprezentacyjna aleja (1)

        Ludzie chodzą po Monciaku, Molo, w parku, bulwarami w kierunku Brzeźna, w Jelitkowie - to jest część reprezentacyjna tego miasta, a nie Niepodległości. Po jaką cholerę tam szerokie chodniki? Po co nasadzenia? Jak się nie da tej ulicy poszerzyć do trzech pasów każdą stronę, to chociaż jej nie zwężajmy. To jest jedyna droga w mieście, która łączy Sopot z Gdynią.

        • 19 8

        • Jedyna?

          Słabo znasz Trójmiasto

          • 5 4

    • Którędy? (15)

      A gdzie miałaby przebiegać ta droga na terenie Sopotu?

      • 3 2

      • miała iść tunelem przez całe miasto (14)

        W Sopocie już nic więcej się nie wciśnie - tunel to jedyna opcja, ale wiadomo, kosztowna. Ale wtedy proszę bardzo - zwężajcie sobie Niepodległości, budujcie buspasy, DDRy i inne fanaberie.

        • 7 6

        • LOL - a kto by za to płacił? (13)

          Tunel przez cały sopot? litości - przecież to jakieś fantazje bez związku z realiami.

          • 10 4

          • Dlatego koncepcja jest od paru lat w szufladzie (12)

            Ale kiedyś kasa na to się będzie musiała znaleźć, zresztą to aż takie science fiction nie jest - w końcu zbudowano tunel pod Martwą Wisłą, wprawdzie zaledwie o długości 1.7 km (ten projektowany w Sopocie ma mieć 5.4km), ale podejrzewam, że jego koszt będzie podobny z uwagi na to, że trzeba było bardzo głęboko kopać, i jednak przekopanie się pod rzeką to jednak większe zagadnienie inżynieryjne. Nie ma wyjścia - Trójmiasto jest jakie jest, a przez to, że puszczono na żywioł suburbanizację, doprowadzono do zakorkowania obwodnicy. Jedyna opcja to droga średnicowa, która już dawno została zaplanowana i nikt rozsądny nie ma wątpliwości, że powinna powstać.

            • 6 4

            • nie powstanie (11)

              - zwiększanie ruchu samochodowego to dla miasta tylko koszty i praktycznie zerowe korzyści.

              • 7 8

              • sorry, ale ludzie się muszą jakoś po mieście przemieszczać (10)

                Mimo, że Sopot to niby kurort, to jednak łączy Gdańsk z Gdynią - jest mnóstwo ludzi, którzy mieszkają w Gdańsku i pracują w Gdyni i na odwrót. Jak przez nieodpowiedzialną suburbanizację zakorkowano jedyną alternatywną drogę, to trzeba zbudować kolejną, bo ludzi w Trójmieście ubywać nie będzie aż w takim tempie.

                • 4 3

              • dlatego myśli sie o zwiększaniu prędkości i wydajności zbiokomu (9)

                aby ludzie nie musieli korzystać z samochodu podczas codziennych dojazdów.
                Co do suburbunizacji - kolej metropolitalna, następnie jej elektryfikacja oraz dodanie drugiego toru, czy wybudowanie bajpasu kartuskiego - to sa rozwiązania mające tutaj pomóc.

                • 7 1

              • dopóki się nie myśli o metrze to reszta to żart w XXI w. no ale to trzeba by było się porozumieć (8)

                w ramach 3 miast a to jak wiemy na Sycylii jest nierealne

                • 2 3

              • (6)

                Spójrzcie sobie mądrale na mapę Trójmiasta a potem na mapę Paryża, czy Londynu, a nawet Warszawy - wszędzie tam metro sprawia, że człowiek się teleportuje w piętnaście minut na drugi koniec miasta. Owszem, o komforcie można zapomnieć, jednak trzeba brać pod uwagę ilość mieszkańców - tutaj nie ma prostej metody, ale warto wspomnieć, że w godzinach szczytu podróż żółtą linią z La Defense do Chatelet to prawdziwa męczarnia. Ludzie są upchnięci jak sardynki, a na każdym przystanku przeciska się albo w jedną, albo w drugą stronę chmara ludzi - jak dla mnie koszmar. A teraz słucham kędy byście poprowadzili metro w Trójmieście? Ja już wiem - dokładnie w tym miejscu co dzisiejsza SKMka - pytanie tylko... po co? Może taniej by było zwiększyć ilość kursujących składów, może są składy piętrowe, może szybsze?

                Pamiętajcie, że Trójmiasto ma swoje naturalne ograniczenia - z jednej strony zatoka, a z drugiej porośnięte lasami wzgórza. Linia metra z Wrzeszcza na Jasień? Ledwo sobie poradzono z linią tramwajową ze względu na różnicę poziomów, a co dopiero metro?

                • 3 1

              • A czm jest SKM jak nie formą metra? (5)

                Metro nie musi iść koniecznie pod ziemią.
                Po prostu SKM musi jeździć często, i musi odbijać na boki. Linia na morenę już jest a będzie dwutorowa.
                Potrzeba jeszcze by coś leciało na południe. Tyle - resztą to dużo składów i często.

                • 7 0

              • Szybkością, jakością taboru, czasem który spędza na przystanku, po to jest pod ziemią żeby być niezależnym od czynników (2)

                atmosferycznych zwłaszcza zimą

                • 0 2

              • Akurat budowa pod ziemią (1)

                To miała inne motywację niż ochronę pasażerów przed deszczem i wiatrem. W tym celu wystarczy zrobić zadaszony i osłonięty peron. To jest znacznie tańsze niż rycie tuneli.

                • 4 0

              • to nie takie głupie, żeby SKMkę w tunel wpuścić podziemny

                Wtedy górą poszłaby droga średnicowa dla samochodów i wszystko gra.

                • 0 1

              • (1)

                Gdzie ty masz linie SKM na Morene? W Trójmieście nie ma metra.

                • 0 0

              • chodziło mu o PKM

                Ona idzie na Morenę.

                • 1 0

              • Taki S bahn

                To jest kolej naziemna i spełnia dokładnie to samo zadanie co SKM.
                U bahn czy S bahn to szkielet i one nie są transportem ostatniej mili. To rolę spełnia albo tramwaj czy autobus albo rower, hulajnoga czy inne UTO.

                • 4 0

    • Bzdura

      A niby którędy ta droga miałaby przebiegać?

      • 1 4

    • wolę lasy niż drogi

      postoicie trochę w korku to korona nie spadnie, a jakby co jest SKM :)

      • 4 5

    • Tutaj jest kuhrort!!!

      Tu się inhaluje golfem bez katalizatora!

      • 0 1

  • Tam kiedyś był bruk. Był tylko jeden pas w każdym kierunku. Mieszkańcy cieszyli się swoimi ogrodami, które sięgały do prawego pasa współczesnej drogi. Przywróćmy to. Planeta nam za to podziękuje.

    • 2 6

  • Po co Wy piszesie te komentarze? Przecież wszyscy wiedzą, że Partia Oszustów nie słucha ludzi.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane