- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (63 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (383 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (344 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano
Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.
Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.
Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł
Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.
Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.
Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.
Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2017-12-12 08:46
Zlkiwidować buspas
Autobusy komunikacji miejskiej powinny jechać po trasie torów tramwajowej i mieć wspólne przystanki ( rozwiązanie stosowane w wielu krajach Europy) praktycznie od stadionu GKS do zajezdni przy stoczni miały by swoja trasę . Jest to rozwiązanie najbardziej korzystne dla pasażerów jak i wykorzystanie ciągów drogowych.
- 30 6
-
2017-12-12 08:49
Niech zrezygnują (3)
z wielkiego, brzydkiego i niepotrzebnego parkingu dla urzędasów przy Urzędzie Wojewódzkim, to się nagle pieniądze znajdą. SKM dojeżdża do Śródmieścia, świeżutki tunel kończą, ale leniwe d**y urzędników muszą się wozić samochodami.
- 36 3
-
2017-12-12 10:51
Mistrzu (2)
To jest inny urząd i inna kasa człowieku
- 0 5
-
2017-12-12 10:54
Ale Gdańsk dorzuca się Strukowi do tego parkingu ponad 7 baniek.
- 5 0
-
2017-12-12 11:11
nie każdy jest strasznym mieszczaninem, który wszystko widzi oddzielnie
- 3 0
-
2017-12-12 09:08
Szybko rozpisać przetargi
Dla znajomego królika bo może koryto się skonczyc
- 15 2
-
2017-12-12 09:10
jan adamowicz
To dobra idea zmniejszenia tej ulicy centrum miasta juz dawno odstaje od duzych innych miast widoczny brak zainteresowania wladzy
- 7 8
-
2017-12-12 09:20
MTM czemu mnie to nie dziwi. A sama prsebudowa plus forum bunkier to super pomysl na totalne zakorkowanie miasta. No ale urzednik za biurkiem nie mysli.
- 15 3
-
2017-12-12 09:45
(2)
znów ankieta , jak dla idiotów
- 17 2
-
2017-12-12 11:11
zaproponuj swoją (1)
- 2 0
-
2017-12-12 13:13
ankieta:
czy Świat ma być:
1. Piękny i bezpieczny, i ma być mi dobrze
2. Zły i brzydki, ma być mi żle
Bardzo ciekawy jestem , co ankietowani wybiorą
podpis: Ciekawski Debil
ps. forma pytania, i interpretowanie zagadnienia, sugestie odpowiedzi zawarte w pytaniu, odwoływanie się do ogólników , np: "czy czujesz się bezpiecznie nocą"- 1 0
-
2017-12-12 09:53
..
Trudno, niech doplacaja, skoro tyle lat zwlekali. Jakos na robienie dobrze deweloperom i nic nie warte audyty sa pieniadze.
- 11 1
-
2017-12-12 09:53
po co budują tunele?
w godzinach szczytu, przejścia podziemne lub nadziemne, znacząco usprawniają ruch.
jesli tunele są takie Złe, to po co wybudowali nowy tune na ul. Okopowej?
jeden budują , drugi zasupują,
gdzie tu jest logika?
aaaa budyń ma mieszkanie w okolicy Podwala Przedmiejskiego, to se robi przejscia naziemne, bo Gdańszczan stojących w korkach ma w d....- 20 7
-
2017-12-12 10:01
Co za chora ideologia z tym likwidowaniem podziemnych przejść (1)
W imię szczytnego lewackiego hasła "przywrócenia miasta pieszym i rowerzystom" narażane jest życie ludzi poprzez wpuszczanie ich na siłe na wielkie autostrady. W takich miejscach wszędzie na świecie są formy bezpeicznego przekraczania drogi kłądki, czy przejścia podziemne. Więcej świateł to większe korki. Polityka generowania większch korków rykoszetem odbije się na mieszkańcach śródmieścia wieksze korki to więcej spalin, wiecej wypadków, przyśpieszenie wymierania centrum. Wypychanie samochodów to wyrzucanie ludzi z miasta. Demonizowany przez lewaków samochód jest tylko środkiem transport dla LUDZI, nikt nic lepszego dotąd nie wymyślił. Epokę środkó transpoortu zbiorowego mamy już szczęśliwie za sobą. Powrót do tego socjalitycznego pomysłu to zawracanie Motławy kijem.
- 23 23
-
2017-12-12 11:14
transport zbiorowy nie jest jedyną alternatywą samochodu
w centrum miasta najbardziej sprawdza się transport indywidualny: ruch pieszych.
W USA likwiduje się estakady i inne pseudobezkolizyjne trasy w centrach miast.
Kluczem do poprawy sytuacji jest polityka parkingowa: budowa wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum zwiększa korki na dojazdach do niego i sposobem na duszenie miasta w przenośni i dosłownie.- 4 5
-
2017-12-12 10:02
Banda chamow i tyle ulice na starówce wyglądają jak by dopiero wojna się skończyła
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.