- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (64 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (383 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (350 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (25 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano
Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.
Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.
Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł
Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.
Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.
Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.
Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2017-12-12 10:12
nie kombinować (3)
żadnych przejść naziemnych - spowodują większe korki - jestem przeciw!
- 22 18
-
2017-12-12 11:10
korki już są (1)
wynikają z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości
- 7 4
-
2017-12-12 22:38
skłonność do korzystania z samochodu wynika z rozbierania linii kolejowych i pomysłach by tam powstały ścieżki rowerowe. Odbudujcie odcinek Puck - Krokowa i Pszczółki-Kościerzyna a korki będą mniejsze
- 0 1
-
2017-12-12 21:20
A ja jestem za utworzeniem przejść naziemnych
- 2 0
-
2017-12-12 10:20
(1)
Ja tu widzę sprzeczność. Rząd oczekuje, że Polacy zostaną w kraju, będą pracować i generalnie chce dobrobytu dla wszytskich (500+ itp itp.). Zdrugiej strony od wieeelu lat (mam to gdzieś, czy to było PO czy PiS czy inne korytko) mamy system przetargów i najniższych cen, gdzie zamawiający oczekują pracy charytatywnej albo za miskę ryżu...
- 13 5
-
2017-12-12 12:00
zabieranie wszystkim i dawanie z tego wybranym. tj. 5oo+ nazywasz dobrobytem?
- 5 0
-
2017-12-12 11:17
wizualizacja z Wrocławia - super
gratuluję pomysłu autorowi artykułu
- 4 3
-
2017-12-12 11:19
Fanaberie FRAGU , wydłużyć czasy jazdy komunikacji miejskiej ,zwęzić ulicę do dwuch pasów , wystarczy wyremontować przejścia
podziemne i dostosowac dla niepełnosprawnych , a wszystko opisuje człowiek (redaktor) FRAGU..
Powinno sie dodać w rubryce miejsca : FRAG Gdańsk ul. Ogarna 118- 13 7
-
2017-12-12 11:28
Tunel jest niebezpieczny na Żabim Kruk i bez monitoringu. Po za tym starsze osoby i inwalidzi na wózkachnie mogą przedostać się
- 12 1
-
2017-12-12 11:48
(1)
Spokojnie ludzie z drugiej strony budują molocha 100 sklepów ludzie tamtędy będą latać a podwale lekki lifting za 2 mln i kasa zostaje na co innego
- 9 1
-
2017-12-12 13:50
Forum Radunia ?
100 sklepów ? Chyba sto sklepów tylko z odzieżą damską.
A INNE SKLEPY ? A usługowe? Kina ? Biura -biurowce ?? itd.- 2 0
-
2017-12-12 11:55
Ankieta dla cymbałów w stylu, czy czujesz się bezpiecznie na pasach naziemnych słabo oświetlonych i nie monitorowanych, czy oświetlonych i monitorowanych.
- 8 3
-
2017-12-12 12:08
Ankieta powinna brzmiec: czy remontowac Podwale co wydluzy czasy przejazdy linii tramwajowych bo beda staly na dodatkowych swiatlach?
- 11 5
-
2017-12-12 12:32
upłynnienie ruchu samochodowego zacząłbym od walenia mandatów czubkom za kółkiem (1)
i edukowania tego bezmyślnego barachła. zapierdziela jeden z drugim, siedzą na zderzakach, skaczą z pasa na pas, a później stoją na tych samych światłach, przez które przejechaliby bez zatrzymania się gdyby jechali zgodnie z przepisami. w efekcie wszyscy stoją zamiast jechać. przyjmijcie do świadomości, nie potraficie jeździć głąby.
- 10 4
-
2017-12-12 13:01
to prawda, ale to inny temat
- 4 0
-
2017-12-12 14:08
Zlikwidujcie ,te obskurne wiay do przejsc podziemnych na przystankach tramwajowych na wysokosci łąkowej
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.