• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • nie kombinować (3)

    żadnych przejść naziemnych - spowodują większe korki - jestem przeciw!

    • 22 18

    • korki już są (1)

      wynikają z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości

      • 7 4

      • skłonność do korzystania z samochodu wynika z rozbierania linii kolejowych i pomysłach by tam powstały ścieżki rowerowe. Odbudujcie odcinek Puck - Krokowa i Pszczółki-Kościerzyna a korki będą mniejsze

        • 0 1

    • A ja jestem za utworzeniem przejść naziemnych

      • 2 0

  • (1)

    Ja tu widzę sprzeczność. Rząd oczekuje, że Polacy zostaną w kraju, będą pracować i generalnie chce dobrobytu dla wszytskich (500+ itp itp.). Zdrugiej strony od wieeelu lat (mam to gdzieś, czy to było PO czy PiS czy inne korytko) mamy system przetargów i najniższych cen, gdzie zamawiający oczekują pracy charytatywnej albo za miskę ryżu...

    • 13 5

    • zabieranie wszystkim i dawanie z tego wybranym. tj. 5oo+ nazywasz dobrobytem?

      • 5 0

  • wizualizacja z Wrocławia - super

    gratuluję pomysłu autorowi artykułu

    • 4 3

  • Fanaberie FRAGU , wydłużyć czasy jazdy komunikacji miejskiej ,zwęzić ulicę do dwuch pasów , wystarczy wyremontować przejścia

    podziemne i dostosowac dla niepełnosprawnych , a wszystko opisuje człowiek (redaktor) FRAGU..

    Powinno sie dodać w rubryce miejsca : FRAG Gdańsk ul. Ogarna 118

    • 13 7

  • Tunel jest niebezpieczny na Żabim Kruk i bez monitoringu. Po za tym starsze osoby i inwalidzi na wózkachnie mogą przedostać się

    • 12 1

  • (1)

    Spokojnie ludzie z drugiej strony budują molocha 100 sklepów ludzie tamtędy będą latać a podwale lekki lifting za 2 mln i kasa zostaje na co innego

    • 9 1

    • Forum Radunia ?

      100 sklepów ? Chyba sto sklepów tylko z odzieżą damską.

      A INNE SKLEPY ? A usługowe? Kina ? Biura -biurowce ?? itd.

      • 2 0

  • Ankieta dla cymbałów w stylu, czy czujesz się bezpiecznie na pasach naziemnych słabo oświetlonych i nie monitorowanych, czy oświetlonych i monitorowanych.

    • 8 3

  • Ankieta powinna brzmiec: czy remontowac Podwale co wydluzy czasy przejazdy linii tramwajowych bo beda staly na dodatkowych swiatlach?

    • 11 5

  • upłynnienie ruchu samochodowego zacząłbym od walenia mandatów czubkom za kółkiem (1)

    i edukowania tego bezmyślnego barachła. zapierdziela jeden z drugim, siedzą na zderzakach, skaczą z pasa na pas, a później stoją na tych samych światłach, przez które przejechaliby bez zatrzymania się gdyby jechali zgodnie z przepisami. w efekcie wszyscy stoją zamiast jechać. przyjmijcie do świadomości, nie potraficie jeździć głąby.

    • 10 4

    • to prawda, ale to inny temat

      • 4 0

  • Zlikwidujcie ,te obskurne wiay do przejsc podziemnych na przystankach tramwajowych na wysokosci łąkowej

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane