• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • Gdyby stronniczość dziennikarska mogła latać, bylibyście pierwszymi ludźmi na Marsie.

    Gugol razy przechodziłem tunelem dla pieszych i nigdy nie była to dla mnie trauma. Bo pewnie na powierzchni nikt nigdy nie dostał w makówę od żadnego zakapiora.

    Kraje zachodnie są na maksa pochrzanione. Muszą robić bariery by nachodźcy nie rozjeżdżali ich autami. Mogą zakazać aut, tak. Ale wtedy zaczną porywać pojazdy uprzywilejowane i zabijać nimi. Nie można im odmówić nieustępliwości...

    • 8 4

  • kompletnie niepotrzebne nikomu wyrzucanie publicznych pomiędzy

    ot takie idee fix ekoterrorystów i stowarzyszeń quasi obywatelskich

    • 8 7

  • debilstwo i powinien się tym zająć prokurator i CBA

    jak można tak marnotrawić pieniądze

    • 5 7

  • Koniecznie zlikwidowac niebezpieczne ibrudne tunele utrudniające starszym przejscie!

    • 12 5

  • Odpowiedzialność

    Jeśli przejścia naziemne dojdą do skutku,
    "bezinteresowni" pomysłodawcy zostaną pociągnięci do odpowiedzialności za każde stracone na przejściach ludzkie istnienie.

    • 5 5

  • Czekam niecierpliwie na tą inwestycję. Zapowiedź ścieżek rowerowych to krok w dobrą stronę.

    • 3 6

  • Danziger

    Most do Sobieszewa za 80 mln a to 20 - 30 mln ???!!!!!! Puścić ruch pieszych górą. Dla słoików i reszty aut światła ( długie )

    • 8 2

  • Jestem osobą starszą i jestem uwięzina na Żabim Kruku - nie mogę przejść tenelem do ulicy Długiej i Neptuna. Żałuję, że nie

    • 9 3

  • Mam nadzieję, że projekt dojdzie do skutku. Jest to jedyna szansa żeby połączyć to te dwie części miasta, które były nierozłączne i zostały sztucznie rozdzielone. Przez to scalenie na pewno zyska całe śródmieście i przyczyni się do rozwoju zaniedbanych przez lata dzielnic.

    • 5 5

  • UM Gdańska działa tak, aby zniweczyć ten b. potrzebny projekt.

    Śródmieście Gdańska w większości wygląda fatalnie, jakby czas się zatrzymał w PRL... naprawdę, porównując inne duże miasta w Polsce Gdańsk wypada b. słabo...
    Koszmarne podwale przedmiejskie to czysty relikt PRL, koszmarna autostrada przecinająca Śródmieście tak, żeby nie mogło się zrosnąć. Ohydne tunele zmuszające wszystkich mniej sprawnych fizycznie do przebywania w ohydnej przestrzeni jak z ZSRR, betonowy syf, BO KIEROWCY KTÓRZY NAWET NIE MIESZKAJĄ W GDAŃSKU MUSZĄ ROZJEŻDŻAĆ NASZE MIASTO I WOZIĆ SWE TŁUSTE d*pSKA AKURAT PRZEZ SAMO ŚRÓDMIEŚCIE !!!
    Przecież to jest urbanistyczna patologia, Trzeci Świat i mentalność tubylców, którzy za paciorki z tzw. Zachodu dadzą się pokroić... Ech, Capitalist from the East

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane