• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • Poheby

    Kutwa mać i znowu przez z**busów będziemy stać co 50 m na światłach. Ciekawe czy tym razem syn, zięć czy może babcia prezydenta Adamowicza prowadzi firmę zajmująca się sygnalizacją świetlną? W końcu trzeba dawać swoim zarabiać a Ty Kowalski jesteś byłeś i zawsze będziesz frajerem i będziemy Cię dymać jak tylko się da

    • 6 5

  • Wykonawca dokumentacji - firma Highway z Banina

    Brzmi mocno

    • 5 1

  • dzisiaj 15.50 korek od Okopowej do Elbląskiej tak tristar przyśpieszył Gdańsk

    • 4 2

  • Trzeba połączyć Stare Przedmieście z głównym mkruk i Żabi kruk i słodowników skrzyżowanie i przejście nadziemne

    i przejście naziemne osoby starsze nie mogą przejść osoby na wózkach jak również turyści mają utrudnione przejście do Muzeum Narodowego Jeśli chcemy być miastem turystycznym prawdziwym nie dzielmy Śródmieścia na dwie części przydzielone szosą trzypasmowym w każdą stronę

    • 8 4

  • Wrocław

    Do filmiku trzeba dodać komentarz, że podziemne przejście świdnickie ma łągodny kąt schodów w porównaniu z naszymi i jest bardzo komfortowe. Mimo tego ludzie wybierają zebrę.

    • 4 1

  • Ciągle te tunele... (1)

    Wielkie remonty ciągle są zapowiadane, tak samo jak z przejściem przy bramie wyżynnej. Zlikwidowali wszystkie małe sklepiki i teraz to tam jest sajgon... Cały tunel wali jednym wielkim kiblem i gdzie się człowiek nie obejrzy tam same ku**** na ścianach. Brawo

    • 3 0

    • To na kij się oglądasz? Jak się nie podoba to z powrotem na wieś poszedł

      • 0 1

  • hulajnoga

    Aż dwie jezdnie w stronę Elbląga? Dlaczego nie jedna.

    • 3 1

  • Tunel na Żabim Kruku jest ogromnym problemem do przejścia dla osób starszych, na wózkach oraz dla turystów do Muzeum Narodowego

    Kościołów Św. Trójcy i Piotra i Pawła. Rozdzielenie Głównego Miasta i Podwala Przedmiejskiego jest błędem więc należy zintegrować naziemnym przejściem. Nie możemy ulegać lobby samochodziarzy.

    • 6 1

  • cor

    Przejście naziemne to poroniony pomysł. To jest całkowity paraliż miasta w godzinach szczytu. Wystarczą dodatkowe przejścia przy PKP i nowo budowanego centrum. I bez nich ślimak jest szybszy. Takie korki to dla naszego ukochanego państwa, to sama słodycz dla budżetu. Większe zużycie paliwa to więcej kasy z podatku. A, że wdychamy spaliny ,to nieważne. Co najwyżej szybciej . wykonujemy i oszczędność na rentach i emeryturach . Potem jak już wyjedziemy z miasta to gaz do dechy i mandacik za prędkość. I znów kasiora do budżetu.

    • 2 0

  • Przejscia i ulice we Wrocławiu

    Mieszkam we Wrocławiu dopiero od miesiąca. I porównując Gdańsk do Wrocławia gdzie Wrocław jest większym miastem. Jest duzo bardziej zakorkowanym miastem. I przejscia naziemne powodują mega korki. Nie idźmy w tym kierunku. Gdańsk ma naprawdę bardzo dobrą przepustowość.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane