• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłuża się remont dworca podmiejskiego w Gdyni. Negocjacje nowego terminu

Patryk Szczerba
24 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (134)
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Dach na peronie SKM Gdynia Główna przecieka, bo prace wciąż nie zostały zakończone.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.

Przebudowa dworca podmiejskiego w GdyniMapka miała zakończyć się w środę, 22 listopada 2023 r. Termin nie został dotrzymany. - Pojawiły się okoliczności wymuszające konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę, które zatrzymały prace - mówią przedstawiciele SKM. Trwają negocjacje nowego terminu.




Jak oceniasz jakość prac remontowych na peronach SKM?

Przypomnijmy: w ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca pracuje nie tylko przy dworcu SKM Gdynia Główna. Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM. Inwestycja powinna być już zakończona minionego lata.

Wtedy się nie udało, a przedstawiciele SKM jako nowy termin podawali jesień. Ta jest w pełni, podobnie jak prace, których końca nie widać.

Zakres prac za 62 mln zł:



  • przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  • budowa w nim centrum monitoringu
  • modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
  • montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo


Rozkład jazdy SKM



Prace zostały zakończone na dziewięciu peronach linii 250, na których zostały uruchomione systemy bezpieczeństwa oraz informacji pasażerskiej. Na pozostałych peronach prace mają różny stopień zaawansowania. W najbliższym czasie powinny rozpocząć się odbiory systemów na kolejnych peronach.



Najwięcej problemów jest z przebudową dworca podmiejskiego w Gdyni.

Prace, które zostały do wykonania na dworcu podmiejskim w Gdyni



  • Wymiana nawierzchni na peronie w Gdyni Głównej wraz z montażem linii nawierzchni specjalnych
  • wymiana małej architektury,
  • Prace wykończeniowe w budynku, m.in. malowanie, posadzki, instalacja,
  • Uruchomienie teletechnicznych systemów budynkowych,
  • Renowacja niektórych elementów stolarki drzwiowej oraz montaż wyposażenia.


Dach na peronie Gdynia Główna cieknie. SKM: będzie szczelny, prace trwają Dach na peronie Gdynia Główna cieknie. SKM: będzie szczelny, prace trwają

- W trakcie modernizacji budynku dworca pojawiły się okoliczności, które spowodowały konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę. Podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień, przez który wchodziło się do budynku - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.

Budynek w rejestrze zabytków, więc konieczne zamienne pozwolenia na budowę



Budynek jest wpisany do rejestru zabytków i objęty opieką konserwatorską, więc konieczna była konsultacja z Wojewódzkim Pomorskim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu.

- Niestety wymagało to wykonania kilku projektów zamiennych oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te zależne od nich musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów. We wrześniu br. została wydana decyzja o zamiennym pozwoleniu na budowę. To umożliwiło wykonawcy wznowienie prac na wspomnianym odcinku, a także pozostałych robót objętych pozwoleniem zamiennym - wyjaśnia Złotoś.
Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia



Na SKM Grabówek prace trwają, gotowy peron SKM Leszczynki



Dodaje przy okazji, że z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wydłużają się też roboty budowlane na przystanku Gdynia Grabówek oraz znacząco zmieniły się terminy modernizacji peronów Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.

Wizualizacja nowego wyglądu SKM Grabówek Wizualizacja nowego wyglądu SKM Grabówek
Ukończony został za to przystanek SKM Leszczynki.



- Całość inwestycji "Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna" będzie mogła zostać zakończona po zakończeniu prac budowlanych na przystankach Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia Uniwersytet-Morski. Umowę na za zaprojektowanie i modernizację tych przystanków spółka PKP SKM podpisała z firmą PORR SA 14 sierpnia 2023 r. Zgodnie z tą umową wykonawca ma 2 lata od podpisania umowy na realizację tych inwestycji - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (134) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Czas w PKP (4)

    Czas w PKP to rzecz względna, będzie jak będzie na pewno nie wcześniej

    • 123 12

    • Poczekaj Kiedyś Przyjedzie (1)

      ;)

      • 15 0

      • Wiadome od zawsze, że czas na wszystkich przyjdzie.

        • 2 0

    • Czas to w ogóle jest rzecz względna. Einstein by Ci to wyjaśnił...

      • 2 0

    • czas w budownictwie i biurokracji

      jest rzeczą względną...

      Patrz droga czerwona.

      • 2 0

  • Nie ma problemu (1)

    I tak już dawno jesteśmy Sosnowcem północy, więc jedno czy dwa opóźnienia niczego nie zmieniają.

    • 27 8

    • Nie obrażaj Sosnowca!

      • 1 1

  • (5)

    W Gdyni nigdy nic nie jest zgodnie z terminem.

    • 26 7

    • Tak działają Państwowe koleje. (2)

      Państwo z kartonu. Jestem zdania, że te opóźnienia to są celowe. Rąbią tak aby było źle, a trolle oskarżą o wszystko władze lokalne.

      • 5 5

      • Droga władzo lokalna (1)

        Trzeba przyznać, że solidnie zapracowałaś na swój wizerunek, ale gdzie tutaj masz jakiekolwiek oskarżenia wobec siebie?

        • 5 1

        • Wszędzie widzisz urzędników?

          Pewnie ciężko ci żyć z taką paranoją.

          • 0 0

    • To nie tylko problem Gdyni. (1)

      Nie przypominam sobie ostatnio duzej inwestycji, która została zakończona w pierwotnym terminie. Najpierw Covid, potem wojna...

      • 5 2

      • Zapomniałeś jeszcze o PiS

        • 2 2

  • By żyło się lepiej wszystkim!

    Budujmy mosty nie perony!

    • 4 6

  • Ależ oni schowali Marka Ł. (4)

    Do niedawna w jakimkolwiek artykule o Gdyni pierwsze skrzypce grał Marek, ostatnio jakby zapadł się pod ziemię.
    Może nie może znaleźć miejsca do zaparkowania albo utknął w korkach.

    • 22 4

    • (3)

      Artykuł jest o SKM. Co miałby tu robić?

      • 7 3

      • O SKM w Gdyni. (2)

        Zawsze jest o czymś. Raz o SKM, raz o PKP a raz o asfalcie. Ale jak się dzieje w Gdyni to Marek opowiada. A teraz Marek schowany żeby wyborcy do wyborów zapomnieli o twarzy tego co "ułatwia" życie w Gdyni

        • 3 6

        • (1)

          Za koklusz gdyńskich pań do wynajęcia też Marek odpowiada ?

          • 4 3

          • A co tak się wziąłeś za obronę Marka? Wojtek, weź...

            • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    To niestety było do przewidzenia. (5)

    Na Grabówku też są jeszcze daleko w polu.

    • 86 4

    • Grabówek i Leszczynki robi ta sam firma.

      Leszczynki gotowe, więc jest szansa, że zagęszczą ruchy na Grabówku.

      • 11 0

    • Grabówek

      Lud post lumpenproletariacki Grabówka już nakupił spraye i farby aby upstrzyć nowe perony , a tutaj opóźnione malowanie.

      • 7 3

    • Ostatnio na Grabówku zaczeli w końcu montować dach, więc idzie do przodu.

      • 3 0

    • We Wrzeszczu też niby prace zakończone od kilku miesięcy, a dworzec zamknięty i robotnicy się kręca.

      PKP to lipa.

      • 2 0

    • To że zabytkowy budynek będzie mieć opóźnienia było jasne.

      Z tym konserwatorem to standard. Ale czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to się ma do dachu peronu? Nie można było na samym początku podzielić tych prac formalnie na dwa remonty i mieć osobne pozwolenie na część peronową niepodlegającą ochronie? Teraz by ludzie nie stali chociaż pod dziurawą wiatą...

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Mimo wszystko widać, że coś robią. (8)

    Korzystam z tych nowych przystanków. Kiedyś Orłowo to była obiekt z innej epoki. Teraz to jeden z najpiękniejszych przystanków w Polsce. Czekam jeszcze na te nowe pociągi i wtedy podróż SKM to będzie już realna alternatywa dla auta.

    • 67 39

    • Orlowo jednym z najpiękniejszych przystanków w Polsce? Nie mam więcej pytań

      • 24 11

    • ty chyba pięknych dworców nie widziałeś....

      • 13 13

    • Nie no troszeczkę poniosło.

      • 9 5

    • Nie będzie nigdy.

      • 3 3

    • Nigdy skm nie będzie alternatywą dla auta. (1)

      • 4 12

      • zależy dla kogo

        • 6 0

    • Uważaj!Peron ci odjechał!

      • 4 3

    • o człowieku, ja wiem że perony w Polsce rzadko są ładne ale ten najładniejszy?

      zwariowałeś? choćby w Sopocie są ładniejsze, w Oliwie też, gdyby jednak nie wliczać zabytkowych tylko nowoczesne no to cała PKM jest ładniejsza a przykłady biorę tylko z trójmiasta

      • 1 2

  • Na PKP nikt się nie przejmuje

    Ważne że wypłata co miesiąc się zgadza na koncie a to że kolejny remont się przedłuża to nic nie szkodzi.

    • 17 5

  • Gdynia to stan umysłu. Nigdy nic na czas nie jest zrobione (1)

    • 21 13

    • Stan umysłu to ten wpis. Inwestycja nie jest miejska ale napisze swoje 3 gr

      • 11 2

  • PKP to stan umysłu (4)

    A kiedy PKP w końcu zajmie się Pucką i wiaduktem nad torami? Blokują to od tylu lat..

    • 22 4

    • Zajmą się tunelem gdy pojawi się kasa z Funduszy Europejskich. (3)

      • 1 1

      • (2)

        Czyli jest nadzieja po nowym roku, po zmianie władz

        • 3 2

        • Nieśmiało chciałem tylko przypomnieć, że w Unii jesteśmy już 19,5 roku (1)

          W tym czasie 9,5 roku przypada na rządy Tuska, Kopacz i tow. Millera. No ale teraz to już na pewno się uda. Nadzieja matką fajnopolaków.

          • 2 4

          • Pucka

            Wiadukt na torami portowymi się robi, bo to było związane z pracami torowymi w porcie.
            Tunel pod torami linii do Wejherowa się nie robi bo pkp plk nie może uruchomić przetargu na Chylonia - Wejherowo. Miał być w połowie mijajacego roku (to już kolejny termin) ale ogłosili że maja błędy w dokumentacji i nie mogą ruszyć z przetargiem. Może to tylko wymówka jak dla linii do Kościerzyny, a może faktycznie dokumentacja jest zwalona.
            Gdynia mogłaby oczywiście przez lata sama zająć się tym tunelem, ale ona woli czekać aż PKP im zrobi. A można inaczej czego przykładem Rumia czy Gdańsk.

            • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane