• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłuża się remont dworca podmiejskiego w Gdyni. Negocjacje nowego terminu

Patryk Szczerba
24 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (134)
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Dach na peronie SKM Gdynia Główna przecieka, bo prace wciąż nie zostały zakończone.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.

Przebudowa dworca podmiejskiego w GdyniMapka miała zakończyć się w środę, 22 listopada 2023 r. Termin nie został dotrzymany. - Pojawiły się okoliczności wymuszające konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę, które zatrzymały prace - mówią przedstawiciele SKM. Trwają negocjacje nowego terminu.




Jak oceniasz jakość prac remontowych na peronach SKM?

Przypomnijmy: w ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca pracuje nie tylko przy dworcu SKM Gdynia Główna. Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM. Inwestycja powinna być już zakończona minionego lata.

Wtedy się nie udało, a przedstawiciele SKM jako nowy termin podawali jesień. Ta jest w pełni, podobnie jak prace, których końca nie widać.

Zakres prac za 62 mln zł:



  • przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  • budowa w nim centrum monitoringu
  • modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
  • montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo


Rozkład jazdy SKM



Prace zostały zakończone na dziewięciu peronach linii 250, na których zostały uruchomione systemy bezpieczeństwa oraz informacji pasażerskiej. Na pozostałych peronach prace mają różny stopień zaawansowania. W najbliższym czasie powinny rozpocząć się odbiory systemów na kolejnych peronach.



Najwięcej problemów jest z przebudową dworca podmiejskiego w Gdyni.

Prace, które zostały do wykonania na dworcu podmiejskim w Gdyni



  • Wymiana nawierzchni na peronie w Gdyni Głównej wraz z montażem linii nawierzchni specjalnych
  • wymiana małej architektury,
  • Prace wykończeniowe w budynku, m.in. malowanie, posadzki, instalacja,
  • Uruchomienie teletechnicznych systemów budynkowych,
  • Renowacja niektórych elementów stolarki drzwiowej oraz montaż wyposażenia.


Dach na peronie Gdynia Główna cieknie. SKM: będzie szczelny, prace trwają Dach na peronie Gdynia Główna cieknie. SKM: będzie szczelny, prace trwają

- W trakcie modernizacji budynku dworca pojawiły się okoliczności, które spowodowały konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę. Podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień, przez który wchodziło się do budynku - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.
  • Remont budynku Dworca Podmiejskiego oraz peronu SKM Gdynia Główna przedłuża się. Nie ma terminu zakończenia prac.

Budynek w rejestrze zabytków, więc konieczne zamienne pozwolenia na budowę



Budynek jest wpisany do rejestru zabytków i objęty opieką konserwatorską, więc konieczna była konsultacja z Wojewódzkim Pomorskim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu.

- Niestety wymagało to wykonania kilku projektów zamiennych oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te zależne od nich musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów. We wrześniu br. została wydana decyzja o zamiennym pozwoleniu na budowę. To umożliwiło wykonawcy wznowienie prac na wspomnianym odcinku, a także pozostałych robót objętych pozwoleniem zamiennym - wyjaśnia Złotoś.
Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia



Na SKM Grabówek prace trwają, gotowy peron SKM Leszczynki



Dodaje przy okazji, że z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wydłużają się też roboty budowlane na przystanku Gdynia Grabówek oraz znacząco zmieniły się terminy modernizacji peronów Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.

Wizualizacja nowego wyglądu SKM Grabówek Wizualizacja nowego wyglądu SKM Grabówek
Ukończony został za to przystanek SKM Leszczynki.



- Całość inwestycji "Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna" będzie mogła zostać zakończona po zakończeniu prac budowlanych na przystankach Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia Uniwersytet-Morski. Umowę na za zaprojektowanie i modernizację tych przystanków spółka PKP SKM podpisała z firmą PORR SA 14 sierpnia 2023 r. Zgodnie z tą umową wykonawca ma 2 lata od podpisania umowy na realizację tych inwestycji - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • Czy cokolwiek można zakończyć w terminie? (1)

    Niezależnie od inwestora, każda większa inwestycja ma jakieś opóźnienia. Zawsze tłumaczeniem jest, że pojawiły się nieprzewidziane przeszkody. Oznacza to, że dokumentacja, którą posiada inwestor jest niedokładna. Niestety, pewnie tak jest. Ale procedury, które wymagają nowych projektów trwają zbyt długo. Myślę, że nasi urzędnicy nie nauczyli się pracować zadaniowo, lecz "oszczędzają" pracę, aby się nie przemęczać. Powinni brać pod uwagę konsekwencje przekraczania terminów i traktować takie zmiany priorytetowo.

    Inna sprawa, to czy inwestorzy nie zwalają na "nieprzewidziane przeszkody" innych swoich niedociągnięć mających wpływ na termin odbioru?

    • 14 0

    • Niestety, ale przy modernizacji starych obiektów...

      ...dokumentacja najczęściej jest niedokładna, a jak jeszcze w to wszystko wmiesza sie konserwator zabytków, któremu nigdy się nie śpieszy, a jego uwagi często są z kosmosu, to opóźnienia mnie nie dziwią.

      • 4 0

  • Kostka na peronie

    Chciałbym wiedzieć, czy ingerencja konserwatora wpłynęła również na to, że na peronie pierwszym nadal nie jest położona nowa kostka brukowa? Może panów od układania kostki decyzja konserwatora sparaliżowała?

    • 19 0

  • Takie rzeczy tylko w Gdyni

    • 10 3

  • remont przystanku SKM Gdynia Główna (1)

    Czy dobrze zrozumiałam tekst, i remont przystanku SKM Gdynia Główna będzie dokończony dopiero po modernizacji przystanków Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia, tj. po sierpniu 2025 r.?

    • 5 5

    • Modernizacja Gdyni to część większego projektu SKM

      Całość zakończy się w 2025 po remoncie "Stoczni". Gdynia Główna ma być skończona wczesniej, ale kiedy dokładnie, jest to właśnie ustalane pomiędzy SKM i wykonawcą.

      • 3 0

  • Z 5 rok o tym słyszę (2)

    Ktos powinien za to stracić stanowisko, a pewnie awansuje...

    • 12 4

    • Na samej tablicy informacyjnej przy dworcu jest info: data zakończenia "Marzec 2023"

      • 0 0

    • Nie stracą stołka bo się przyspawali.

      • 0 0

  • "montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo" (2)

    Cała linia SKM nie kończy się na Janowie.... :/

    • 7 4

    • (1)

      Linia SKM kończy się a Janowie. Dalej to po prostu jeździ tam SKM ale tory i perony nie są ich.

      • 5 0

      • Dokładnie.

        Od Rumi w stronę Weja i Lęborka skmki jeżdżą po torach pkp plk i te wszystkie egzotyczne przystanki typu Reda Pieleszewo też są własnością PLK.

        • 3 0

  • W Gdyni żyje się fatalnie. (11)

    Mieszkam na Karwinach i często podróżuję pociągami służbowo. Ostatnie lata to koszmar, ale spokojnie - wyprowadzam się do swoich "Bartoszyc", bo wracam do pracy zdalnej. Miłych korków, wysokich cen i płatnych parkinków dumni Gdynianie!

    • 17 6

    • Zaraz pewnie pojawią się tu prześmiewcze komentarze o sloikach (6)

      ale jest to w ostatnim roku często obserwowany trend. Jeszcze 10 lat temu, jak ktoś przyjechał na studia do Trójmiasta, to najczęściej po tych studiach się tu osiedlał, zakładał rodzinę, pracował i kupował mieszkanie. Teraz, jak większość korporacji zgodziło się na pracę zdalną, aby utrzymać pracowników, nie ma dla nich powodu żeby mieszkać w Trójmieście i ponosić wysokie koszty życia, skoro na zdalnym kontrakcie mogą pracować skąd chcą. Taniej więc jest im wrócić do rodzinnej miejscowości, lub mają możliwość kupić/wynająć mieszkanie w innej atrakcyjnej lokalizaji, np dom nad jeziorem na Mazurach czy w górach. Podejrzewam, że w przeciągu kilku lat zmieni to największe miasta w Polsce, które w ostatnich latach stały się przeludnione i ceny nieruchomości są nienormalne i przeszacowane a sama Gdynia poza zatoką niewiele ma im do zaoferowania, poza drożyzną i korkami.

      • 10 3

      • Nie zmieni (2)

        Miasta dalej będą puchnąć ostatnimi podrygami demografii, ale coraz bardziej zaczną się zapadać pod własnym ciężarem na polu usług publicznych i jakości życia, które są coraz niższe i niższe... Co do Gdyni to tutaj nic nie funkcjonuje jak należy. Władze obsesyjnie dążą do pozbycia się aut, ale nie dają żadnej sensownej alternatywy (ostatni pomysł z abonamentem na parkowanie pod Parkiem Centralnym za 550 zł mnie rozbawił). Koszty życia, w stosunku do jakości są niekorzystne, a centrum w biały dzień jest zawłaszczane przez hotelarzy i deweloperów. Wszystko zmierza do tego, żeby pozbyć się z centrum mieszkańców oraz małego biznesu i zrobić miejsce dla "Warszawki". Skutki tego będą opłakane.

        • 7 2

        • (1)

          Abo za 550 obowiązuje w Gdyni od lat. Teraz co zrobili to dodali parking pod centralnym do miejsc, gdzie można abo wykupić. Tyle i tylko tyle.
          Nie zawsze trzeba brać samochód. Wtedy na drogach się zluzuje, dla tych co już koniecznie muszą, np odwozić dziecko do szkoły 16 rok z rzędu.

          • 1 1

          • nie zawsze, ale niech dadzą alternatywę w postaci komunikacji miejskiej

            • 1 0

      • A co ma do zaoferowania np. Bydgoszcz (2)

        Tudzież Rzeszów czy inny Szczecin?

        Jeżeli ktoś uważa, że mieszkając w Gdyni mieszka w przeciętnym mieście, to współczuję. Ja z kolei znam ludzi, którzy tu się przeprowadzili są zszokowani np jakością komunikacji miejskiej, w poprzednim mieście, 100 tysięcznym, było dużo gorzej. Więc punkt widzenia zależy od naszych doświadczeń i oczekiwań, często wybujałych.

        • 2 4

        • Nie wiem, co takiego ma do zaoferowania Rzeszów, czy Szczecin...

          ... ale wiem, czego nie ma do zaoferowania Gdynia: służby zdrowia (SOR dookoła płatnego parkowania w centrum to nieporozumienie), sensownego centrum miasta (czy coś jeszcze da się zabudować i zabetonować?), dialogu z mieszkańcami, czy spójnej polityki komunikacyjnej (mieszkańcy nie chcą ograniczeń w ruchu autami, ale i tak je dostają bo władza wie lepiej od nich, albo władze ograniczają ruch autami i jednocześnie nie dają żadnej alternatywy, bo komunikacja miejska ma obcięte kursy). W ogóle co to za "what aboutyzm"? Dyskutujemy tu o Gdyni, a nie Pcimiu.

          • 5 1

        • Chociazby tansze mieszkania, rodzina blisko.

          To wbrew pozorom dużo. Podejrzewam, że oferta kulturalna i gastronomiczna w mniejszych miastach również może być ciekawa, a umówmy się, że codziennie się po muzeach nie biega. Mając wizję kredytu na 700000 albo takiego za 300000 przy tych samych zarobkach, kuszące jest rozważenie zmian.

          • 2 1

    • No cóż (2)

      Nikt nikogo na siłę nie trzyma. Od urodzenia mieszkam w Gdyni i widzę to nieco inaczej. Nowi mieszkańcy Gdyni nie są z nią związani emocjonalnie, stąd ich podejście do niej jest często wymuszone pracą, nauką i koniecznością zamieszkania w niej. Może ich ocena bywa przez to bardziej obiektywna. Tyle, że często ta "obiektywna" ocena wynika z marzeń o mieście idealnym, żeby było jak w filmie. A takiego miejsca w Polsce nie ma. Każde miasto ma podobne problemy, i jak komuś Gdynia nie odpowiada może wracać do swoich "Bartoszyc". Bo one są jego. Tak jak Gdynia jest moja i nie zrozumiem pociągu do owych "Bartoszyc"

      • 4 1

      • Po prostu bieda ucieka z Gdyni.

        Gdynia była, jest i będzie miastem dła ludzi bogatych. Biedactwo w Gdyni się nie utrzyma.

        • 0 4

      • Czynnik emocjonalny ma tu duze znaczenie.

        Jeśli ktoś może utrzymać te same zarobki (dzięki pracy zdalnej) i mieszkać blisko rodziny, w mieście, w którym się wychował to trudno mu się dziwić.

        • 2 0

    • Nas stać na ceny i płatne parkingi.

      • 1 2

  • Przywracanie blasku? A w jakiej technologii? Oklejania tłuczonymi lusterkami czy pazłotkiem?

    • 10 4

  • kiedy coś się ruszy ze zdewastowanym tunelem w Oliwie? (2)

    były ładne płytki a teraz z peronu schodzi się jak do jaskini

    • 7 2

    • W Oliwie prace wstrzymał konserwator. (1)

      Dworzec ma trafić do rejestru zabytków.

      • 2 1

      • Czekac teraz na zmianę konserwatora. Inaczej będziemy czekać miesiącami na jego decyzje

        • 0 0

  • Czy za władzy Szczurka a więc w ciągu 25 lat (1)

    była choć jedna inwestycja, która zakończyła się w planowanym zgodnym z umową terminie?

    • 13 5

    • PAN Szczurek nie jest we władzach skm.

      Tam są wierni ale mierni.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane