- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Przedłuża się remont dworca podmiejskiego w Gdyni. Negocjacje nowego terminu
Przebudowa dworca podmiejskiego w Gdyni miała zakończyć się w środę, 22 listopada 2023 r. Termin nie został dotrzymany. - Pojawiły się okoliczności wymuszające konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę, które zatrzymały prace - mówią przedstawiciele SKM. Trwają negocjacje nowego terminu.
- Zakres prac za 62 mln zł:
- Prace, które zostały do wykonania na dworcu podmiejskim w Gdyni
- Budynek w rejestrze zabytków, więc konieczne zamienne pozwolenia na budowę
- Na SKM Grabówek prace trwają, gotowy peron SKM Leszczynki
Wtedy się nie udało, a przedstawiciele SKM jako nowy termin podawali jesień. Ta jest w pełni, podobnie jak prace, których końca nie widać.
Zakres prac za 62 mln zł:
- przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
- budowa w nim centrum monitoringu
- modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
- montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo
Rozkład jazdy SKM
Prace zostały zakończone na dziewięciu peronach linii 250, na których zostały uruchomione systemy bezpieczeństwa oraz informacji pasażerskiej. Na pozostałych peronach prace mają różny stopień zaawansowania. W najbliższym czasie powinny rozpocząć się odbiory systemów na kolejnych peronach.
Najwięcej problemów jest z przebudową dworca podmiejskiego w Gdyni.
Prace, które zostały do wykonania na dworcu podmiejskim w Gdyni
- Wymiana nawierzchni na peronie w Gdyni Głównej wraz z montażem linii nawierzchni specjalnych
- wymiana małej architektury,
- Prace wykończeniowe w budynku, m.in. malowanie, posadzki, instalacja,
- Uruchomienie teletechnicznych systemów budynkowych,
- Renowacja niektórych elementów stolarki drzwiowej oraz montaż wyposażenia.
![Dach na peronie Gdynia Główna cieknie. SKM: będzie szczelny, prace trwają](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3507/150x100/3507641__c_0_552_1080_756__kr.webp)
- W trakcie modernizacji budynku dworca pojawiły się okoliczności, które spowodowały konieczność uzyskania pozwoleń zamiennych na budowę. Podczas prac rozbiórkowych okazało się, że w narożniku budynku, w którym znajdował się lokal gastronomiczny, pierwotnie był otwarty podcień, przez który wchodziło się do budynku - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Budynek w rejestrze zabytków, więc konieczne zamienne pozwolenia na budowę
Budynek jest wpisany do rejestru zabytków i objęty opieką konserwatorską, więc konieczna była konsultacja z Wojewódzkim Pomorskim Konserwatorem Zabytków, który zalecił odtworzenie historycznego podcienia w tym miejscu.
- Niestety wymagało to wykonania kilku projektów zamiennych oraz uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. W związku z tym prace na tym odcinku oraz te zależne od nich musiały zostać wstrzymane do czasu pozyskania tych dokumentów. We wrześniu br. została wydana decyzja o zamiennym pozwoleniu na budowę. To umożliwiło wykonawcy wznowienie prac na wspomnianym odcinku, a także pozostałych robót objętych pozwoleniem zamiennym - wyjaśnia Złotoś.
![Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3402/150x100/3402841__c_448_0_3085_2157__kr.webp)
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Leszczynkach
Na SKM Grabówek prace trwają, gotowy peron SKM Leszczynki
Dodaje przy okazji, że z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wydłużają się też roboty budowlane na przystanku Gdynia Grabówek oraz znacząco zmieniły się terminy modernizacji peronów Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.
Ukończony został za to przystanek SKM Leszczynki.
Filmy z prac na Leszczynkach i Grabówku
- Całość inwestycji "Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna" będzie mogła zostać zakończona po zakończeniu prac budowlanych na przystankach Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia Uniwersytet-Morski. Umowę na za zaprojektowanie i modernizację tych przystanków spółka PKP SKM podpisała z firmą PORR SA 14 sierpnia 2023 r. Zgodnie z tą umową wykonawca ma 2 lata od podpisania umowy na realizację tych inwestycji - kończy Złotoś.
![Kolejowe Trójmiasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3075/405x405/3075959__kr.webp)
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (134) 5 zablokowanych
-
2023-11-24 09:37
A po zakończeniu "remontu",
nikt nie zauważy żadnej różnicy.
- 1 2
-
2023-11-24 09:46
Znowu nieprzewidziane okoliczności wyskoczyły? Normalnie ręce opadają.
- 1 1
-
2023-11-24 09:48
abc
naprawdę nie mam pojęcia po co ten remont
było ok to tylko miejsce przez które się przebiega w drodze na pociąg który jeździ najczęściej co 8 min ️- 1 2
-
2023-11-24 09:52
Gdynia to porażka
- 1 4
-
2023-11-24 10:07
Czy w Gdyni jakieś prace ukończone były w terminie ? Kto pamięta? Bo ja nie.... (1)
Rządy PIS przeznaczyły na modernizacje Polskich Kolei Państwowych 135 mld zł , widać efekty w całej Polsce .Jak będzie za rządów TUSKA ,które pociągi i które stacje będą w pierwszej kolejności likwidowane?
- 1 4
-
2023-11-24 16:49
Efekty widzimy. Wszystko rozkopane i nie dokończone. Główny Gdańsk jeszcze robią. Wrzeszcz stoi. Oliwa rozwalona. Skm Gdynia GL Lesczynki Grabówek leżą.
- 0 0
-
2023-11-24 10:34
to kiedy nowy termin zakonczenia? (1)
to kiedy nowy termin zakonczenia?
- 2 0
-
2023-11-24 12:26
Niespodzianka. Już wkrótce a może później.
- 0 0
-
2023-11-24 10:46
Zabytek,ale niepraktyczny (1)
Lokale, które znajdują się w przejściu pomiędzy dworcami szybko plajtują. Dlaczego mało kto z tego korzysta? Bo faktycznie są to lokale na zewnątrz, można tylko siedzieć w środku, na zewnątrz niemal zawsze za zimno, wprawdzie nie pada,ale zawsze wiatr i cień. Można spokojnie ożywić tę przestrzeń po prostu zamykając przejście pomiędzy dworcami. Pozostawić kolumny,dorobić pomiędzy mini pasujące architektonicznie ściany lub zrobić je szklane, wstawić drzwi, aby było wejście z zewnątrz i już. Wiele osób poruszałoby się pomiędzy dworcami spokojnie i w ciepłe, to i handel by ożył
- 1 2
-
2023-11-24 12:28
Handel na dworcach nie ożyje. Skoro kolejarze
za wynajem 10 metrowego pomieszczenia chcą więcej niż wynajem 50 metrowego pomieszczenia na dworcu w Paryżu.
- 0 0
-
2023-11-24 10:52
Czemu nie robia??? (1)
Pod zadaszeniem jakiś ścianek w każdym kierunku by uchronić się przed wiatrem....czy zacinaniem deszczu śniegu gradu...
- 2 0
-
2023-11-24 12:29
Ubierz się ciepło i stosownie do pory roku.
- 0 2
-
2023-11-24 10:54
Kryterium cena i mamy efekt.
Nie dość, że budynek jest nadal niegotowy to peron też jest nie ruszony. Jak skończą do końca przyszłego roku to będzie dobrze.
- 0 2
-
2023-11-24 11:07
co za bzdury! zwykła wymówka!
co ma projekt zamienny lokalu w budynku do peronu, który jest w rozsypce? Jeśli są zblokowani pozwoleniem projektu zamiennego to chyba zwolniły im się siły i reszta tematów powinna być wykonana nawet przed terminem!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.