- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku
Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały Jagiellońskie. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.
- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zyskają piesi, ale też kierowcy
To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.
- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
Opinie (410) 8 zablokowanych
-
2021-03-01 20:39
Budynki stawiają w rok
A przejścia nie potrafią
Edit i tak są światła to niech przejście będzie- 1 7
-
2021-03-01 20:43
Brawo.
pani prezydenta wiernym spadkobierca budynia.
Robi wszystko żeby ludzie się wynieśli do innych miast.- 11 2
-
2021-03-01 21:03
Co za bzdury Pani opowiada
Jak zrobienie zwykłego przejscia dla pieszych ma zwiększyć bezpieczeństwo w stosunku do przejścia podziemnego?. Ile było potrąceń pieszych w tym tunelu przez auta się pytam?? A ile będzie jak będzie przejście z sygnalizacją do której niekoniecznie stosują się kierowcy oraz piesi? Jak to ma zwiększyć bezpieczeństwo?
- 11 1
-
2021-03-01 21:06
inżynierskie rozwiązania - farba i światła. XXI wiek
o estakadach lepiej zapomnieć
- 6 0
-
2021-03-01 21:06
same minusy !!! Więcej smrodu z rur samochodów
Mimo, że bardzo rzadko tam bywam autem to oceniam tę inwestycję samymi minusami:
1) większe korki w okolicach
2) bardziej zanieczyszczone powietrze. Nawet gdy nie będzie korków to ruszające samochody (gdy zapali się zielone światło) wygenerują więcej spalin niż by były w ruchu. Gdzie jest sprzeciw ekologów??
3) mniej bezpiecznie od przejść podziemnych !! Nie słyszałem aby kogoś potrącono pod ziemią :)
4) zmarnowane pieniądze, gdy już jest przejście podziemne.
5) gdy będzie czerwone światło dla pieszych to przejściem podziemnym można bezkolizyjnie dotrzeć szybciej
Już tyle było artykułów na temat tego przejścia. Zawsze pod nimi przeważały negatywne opinie . Nasi włodarze nie biorą pod uwagę większości głosów mieszkańców ... bo ktoś w urzędzie wbił sobie do głowy że coś takiego wykonają i uparcie do tego dążą.
Nie chcę tego przejścia. Niech ewentualnie zrobią te przejściowa podziemne bardziej wygodne dla osób starszych i niepełnosprawnych
..dziwić się że ludzie chcą wjechać autem parkując pod drzwiami skoro włodarzom nie chce się nawet skorzystać z schodów w takich przejściach podziemnych.- 14 3
-
2021-03-01 21:13
Mam wrażenie, że w Gdańskim urzędzie
siedzą jakieś trolle i mają konkurs jak uprzykrzyć bardziej życie mieszkańcom. Naprawdę muszę przyznać, że idzie Wam to coraz lepiej. Z jednej strony odwracacie ruch na Piramowicza we Wrzeszczu żeby było rzekomo bezpieczniej a z drugiej narażacie ludzi ma potrącenia w centrum. Po co wprowadzać ograniczenie 50 km/h na Grunwaldzkiej, może najlepiej zupełnie zwinąć asfalt i zlikwidować ruch samochodowy ?
- 10 0
-
2021-03-01 21:31
To jest dopiero chory pomysł. Naprawdę tych miejskich Przekrętów (anty) Obywatelskich czas wykopać. (3)
Odsunąć od koryta i**otów z UM.
- 10 2
-
2021-03-02 07:59
To właśnie projekty obywatelskie. (2)
Gdańsk nie może być miejscem tranzytu.
- 0 2
-
2021-03-02 08:08
Nie powinien ale jest w końcu grunwaldzka to droga wojewódzka która prowadzi do drogi krajowej nr 7. Jak dla mnie mogą przebudować pół centrum by zmienić bieg dw ale na to trzeba pieniędzy i czasu, a oni zaczynają od przejścia. I to wcale nie dlatego ze mieszkańcy tak chcieli tylko tego wymaga umowa z inwestorem forum... Za które zresztą ktoś powinien siedzieć
- 1 0
-
2021-03-02 08:30
...
Ten projekt odpadł/nie zyskał odpowiedniej ilości głosów w BO, więc nie bajdurz, że to projekt "obywatelski"... Ja rozumiem, że przez środek miasta nie powinien iść cały ten ruch, ale niestety nie ma póki co alternatywy, a budowa tych przejść naziemnych spowoduje tylko jedno i wszyscy niestety doskonale wiemy co.
- 1 0
-
2021-03-01 21:34
Ta ekipa w UM jest do wymiany natychmiast
Później 10 lat się nie pozbieramy po tej kadencji
- 9 3
-
2021-03-01 21:40
Gdyby żył P.A a przy nim pracował Lisicki.
Przejście naziemne jak się domyślam nigdy by nie powstało bo handel w tunelu przy LOT by upadł...
Wyj..... jak obliczam subiektywnie- 2 2
-
2021-03-01 22:08
deptak
proponuję żeby z całej Grunwaldzkiej zrobić deptak tylko dla pieszych i już
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.