• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • Budynki stawiają w rok

    A przejścia nie potrafią
    Edit i tak są światła to niech przejście będzie

    • 1 7

  • Brawo.

    pani prezydenta wiernym spadkobierca budynia.
    Robi wszystko żeby ludzie się wynieśli do innych miast.

    • 11 2

  • Co za bzdury Pani opowiada

    Jak zrobienie zwykłego przejscia dla pieszych ma zwiększyć bezpieczeństwo w stosunku do przejścia podziemnego?. Ile było potrąceń pieszych w tym tunelu przez auta się pytam?? A ile będzie jak będzie przejście z sygnalizacją do której niekoniecznie stosują się kierowcy oraz piesi? Jak to ma zwiększyć bezpieczeństwo?

    • 11 1

  • inżynierskie rozwiązania - farba i światła. XXI wiek

    o estakadach lepiej zapomnieć

    • 6 0

  • same minusy !!! Więcej smrodu z rur samochodów

    Mimo, że bardzo rzadko tam bywam autem to oceniam tę inwestycję samymi minusami:
    1) większe korki w okolicach
    2) bardziej zanieczyszczone powietrze. Nawet gdy nie będzie korków to ruszające samochody (gdy zapali się zielone światło) wygenerują więcej spalin niż by były w ruchu. Gdzie jest sprzeciw ekologów??
    3) mniej bezpiecznie od przejść podziemnych !! Nie słyszałem aby kogoś potrącono pod ziemią :)
    4) zmarnowane pieniądze, gdy już jest przejście podziemne.
    5) gdy będzie czerwone światło dla pieszych to przejściem podziemnym można bezkolizyjnie dotrzeć szybciej
    Już tyle było artykułów na temat tego przejścia. Zawsze pod nimi przeważały negatywne opinie . Nasi włodarze nie biorą pod uwagę większości głosów mieszkańców ... bo ktoś w urzędzie wbił sobie do głowy że coś takiego wykonają i uparcie do tego dążą.
    Nie chcę tego przejścia. Niech ewentualnie zrobią te przejściowa podziemne bardziej wygodne dla osób starszych i niepełnosprawnych
    ..dziwić się że ludzie chcą wjechać autem parkując pod drzwiami skoro włodarzom nie chce się nawet skorzystać z schodów w takich przejściach podziemnych.

    • 14 3

  • Mam wrażenie, że w Gdańskim urzędzie

    siedzą jakieś trolle i mają konkurs jak uprzykrzyć bardziej życie mieszkańcom. Naprawdę muszę przyznać, że idzie Wam to coraz lepiej. Z jednej strony odwracacie ruch na Piramowicza we Wrzeszczu żeby było rzekomo bezpieczniej a z drugiej narażacie ludzi ma potrącenia w centrum. Po co wprowadzać ograniczenie 50 km/h na Grunwaldzkiej, może najlepiej zupełnie zwinąć asfalt i zlikwidować ruch samochodowy ?

    • 10 0

  • To jest dopiero chory pomysł. Naprawdę tych miejskich Przekrętów (anty) Obywatelskich czas wykopać. (3)

    Odsunąć od koryta i**otów z UM.

    • 10 2

    • To właśnie projekty obywatelskie. (2)

      Gdańsk nie może być miejscem tranzytu.

      • 0 2

      • Nie powinien ale jest w końcu grunwaldzka to droga wojewódzka która prowadzi do drogi krajowej nr 7. Jak dla mnie mogą przebudować pół centrum by zmienić bieg dw ale na to trzeba pieniędzy i czasu, a oni zaczynają od przejścia. I to wcale nie dlatego ze mieszkańcy tak chcieli tylko tego wymaga umowa z inwestorem forum... Za które zresztą ktoś powinien siedzieć

        • 1 0

      • ...

        Ten projekt odpadł/nie zyskał odpowiedniej ilości głosów w BO, więc nie bajdurz, że to projekt "obywatelski"... Ja rozumiem, że przez środek miasta nie powinien iść cały ten ruch, ale niestety nie ma póki co alternatywy, a budowa tych przejść naziemnych spowoduje tylko jedno i wszyscy niestety doskonale wiemy co.

        • 1 0

  • Ta ekipa w UM jest do wymiany natychmiast

    Później 10 lat się nie pozbieramy po tej kadencji

    • 9 3

  • Gdyby żył P.A a przy nim pracował Lisicki.

    Przejście naziemne jak się domyślam nigdy by nie powstało bo handel w tunelu przy LOT by upadł...

    Wyj..... jak obliczam subiektywnie

    • 2 2

  • deptak

    proponuję żeby z całej Grunwaldzkiej zrobić deptak tylko dla pieszych i już

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane