• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • głowna droga metropolitalna

    zróbcie jeszcze progi zwalniające. Bo to łatwiej niż mandaty wystawiać. Wpiszecie się do
    Księga rekordów Guinnessa

    • 5 1

  • Brawo um. Zadam tylko pytanie... Skoro zmniejszają przepustowość drogi wojewódzkiej to rozumiem że teraz czas na wydanie miliardów na przebudowę skrzyżowania od placu zebrań ludowych przez 3 mają do węzła uni by ruch bezkolizyjnie objeżdżał centrum i wpadal z powrotem na trakt... Jeśli nie to gratuluję wydania kasy na nowe wiadukty przy urzędzie marszałkowskim

    • 1 1

  • Bardzo dobrze. Gdańsk dla mieszkańców a nie tranzytu.

    • 0 5

  • Powinno się jeszcze wprowadzić opłaty za wjazd do centrum. (4)

    Tak jak w setkach europejskich miast. Mieszkańcy na tym skorzystają.

    • 3 5

    • idźmy dalej (2)

      zakaz używania auta w centrum - skoro tam mieszkasz, to możesz z komunikacji korzystać

      • 0 0

      • (1)

        I zakaz dostaw do restauracji na starym Mieście, glovo na rowerze może ich zaopatrywać

        • 1 0

        • Najlepiej dostawy do wszystkich sklepów w centrum tylko rowerami

          a potem szok że ceny wszystkich produktów wystrzelą w górę

          • 0 0

    • Idźmy dalej.

      Tam gdzie nie ma aut tam nie wolno używać pieniędzy z podatków od paliw na budowę infrastruktury.

      • 0 0

  • Wychodzi na to, że okolice centrum są całe do przebudowy. No chyba że taki jest plan miasta by ten obszar był wiecznie zakorkowany i zniknął w smogu. Przypominam że zaraz sezon turystyczny i żaden covid tego nie powstrzyma, tak samo jak nie znikną samochody

    • 2 1

  • tragedia

    Może w pierwszym etapie powinno się pomyśleć o obwodnicy Starego Miasta, dokończyć Nową Wałową, zrobić przekop pod Motławą albo most połączyć z Siennicką, a potem można zamykać miasto

    • 1 0

  • trzeba uciekać z Gdańska... (1)

    trzeba uciekać z Gdańska, bo niedługo to będzie jeden wielki parking na ulicach... samochody zamiast jechać, będą stały na wszystkich głównych 3 pasmowych ulicach, bo komuś się nie podoba najbezpieczniejsza forma przejścia na drugą stronę jaką jest tunel... nie czekasz tam na zielone światło i nie masz szans na potrącenie przez samochód, ale zmieńmy to bo będzie ładnie wyglądało...

    • 2 0

    • Już teraz dużo firm ma siedziby na obrzeżach lub poza granicami Gdańska. Zamożna klasa średnia przeprowadza się na wioski... Już to widzimy, gdańsk w aktualnej formie przestaje być atrakcyjny dla kogoś kto może sobie wybrać miejsce pracy albo sam ja sobie organizuje.

      • 1 0

  • poj.....

    brawo urzedasy chyba czas was wymienic to co sie dzieje przez ostatnie 10 lat to juz lekka przesada , nikt z PO nie ma szansy na mój głos

    • 2 3

  • ulica

    proponuje pasy dla rowerów , hulajnóg , wrotek , a i dla balonów no nie wspomnę o biegaczach . niech kur... każdy ma swój pas a co tam . Ciekawe jak dojedziemy do pracy , szpitala, itd.... bo na komunikację miejską też nie ma co liczyć

    • 4 1

  • Gdynia jest coraz bardziej nieprzyjaznym miastem dla własnych mieszkańców.....może czas na wymianę tych którzy za tym postępującym marazmem stoją.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane