• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe do remontu po kilku latach

Krzysztof Koprowski
8 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wszystkie przystanki tramwajowe wzdłuż ul. Pomorskiej zostaną odświeżone, a ich nawierzchnia poprawiona. Wszystkie przystanki tramwajowe wzdłuż ul. Pomorskiej zostaną odświeżone, a ich nawierzchnia poprawiona.

Zaledwie kilka lat eksploatacji wystarczyło, by przystanki tramwajowe na pętli Zaspa oraz w ciągu ul. Pomorskiej wymagały remontu. Zarząd Dróg i Zieleni zleci wymianę oraz regeneracje ich nawierzchni.



Jak oceniasz jakość remontów torowisk sprzed kilku lat?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje całkowicie odświeżyć wszystkie przystanki na zaspiańskiej pętli zobacz na mapie Gdańska oraz perony przystanku Pomorska-Osiedle zobacz na mapie Gdańska. Prace te to efekt zużycia zastosowanych materiałów, które liczą zaledwie kilka lat.

Pętle na Zaspie remontowano od jesieni 2006 r. do wiosny 2007 r., a wykonawcą było konsorcjum firm Tor-Kar-Sson oraz Zeus, które zainkasowało ok. 8,5 mln zł za ten projekt.

Remont odcinka torowiska wraz z przystankami od ul. Subisława do ul. Chłopskiej wykonano w 2006 r. Tu również za prace odpowiedzialny był Tor-Kar-Sson, ale tym razem w konsorcjum z firmą Kromiss Bis. Koszt prac wyniósł wówczas ponad 3,6 mln zł.

- Od czasu zakończenia remontów powierzchnia płyt pokrywających perony tramwajowe stała się nierówna i wymaga naprawy. Z posiadanej przez nas ekspertyzy specjalistów z Politechniki Gdańskiej wynika, że na przystankach użyto niskiej jakości płyt peronowych - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.

Jak informuje ZDiZ, gwarancja na prace budowlane minęła w 2011 r., ale jeszcze przed jej zakończeniem stwierdzono wady techniczne zamontowanych płyt.

- Wykonawca został wezwany do usunięcia usterek poprzez wymianę płyt. Zamiast wymiany zaproponował on jednak inne rozwiązanie - ich regenerację. Po rocznych testach kilku na próbę zregenerowanych płyt uznaliśmy, że technologia ta jest dopuszczalna - dodaje Kaczmarek.

Urzędnicy postanowili zlecić więc prace wykonawcy, wyłonionego kilka lat temu, aby ten w podobnej technologii naprawił pozostałe płyty. Nie doszło jednak do tego, gdyż zdaniem wykonawcy, zastosowane płyty były zgodne z wymaganiami przetargowymi. Teraz ZDiZ planuje remontować płyty na własny koszt, a następnie domagać się zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej.

Zgodnie z dokumentacją przetargową na remont przystanków, poza regeneracją płyt, niezbędna będzie też ich wymiana na zupełnie nowe. Na samej pętli na Zaspie, na pięciu peronach, do wymiany zakwalifikowano aż 101 płyt, zaś 116 będzie regenerowanych. Kilkadziesiąt płyt będzie też ponownie ułożonych. Na przystankach Pomorska Osiedle do wymiany nadaje się 66 płyt, zaś do regeneracji 29 sztuk.

Pasażerów mogą czekać drobne utrudnienia, gdyż dopuszcza się wyłączenie poszczególnych peronów z użytkowania przy jednoczesnym zachowaniu ruchu tramwajów.

Prace naprawcze powinny zostać wykonane w terminie do dwóch miesięcy od zawarcia umowy, po rozstrzygnięciu przetargu zaplanowanego na 10 lipca br. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest wyłącznie cena.

Czytaj też: Torowisko zniszczone po pięciu latach

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • cena a nie jakość i takie efekty zresztą wszędzie i wszystkiego w Polsce

    • 7 2

  • Szczerze mówiąc jak patrzę na załączone zdjęcie to nie widzę, żeby płyty peronowe były krzywe (1)

    • 3 2

    • wsiadam tam i wysiadam i też tego specjalnie nie zauważyłam ;-)

      Jeśli można, to wolimy mieć NORMALNĄ ulicę, Pomorską.

      • 2 0

  • Najtańsze - znaczy najdroższe (1)

    kiedy to dotrze do świadomości ogłaszających przetargi? Za to przy rozdawaniu sobie premii kierują się akurat skrajnie innymi normami. Stać nas na takie fanaberie i pomnażanie kosztów w tym zapadającym się w ubóstwie kraju i naszym prowincjonalnym (od kilku lat) siole?

    • 13 3

    • niemasz racji w Polsce buduje sie najdrozsze autostrady na świecie!!

      POlitycy sie tłumaczyli ze tak musi byc bo to ma byc najwyższa jakość.Jak podawali Polskie autostrady kosztują więcej niż odcinki drogi w Szwajcarii przebijane przez góry!!Tylko dlaczego te POlskie autostrady sa ciągle w remoncie!!!

      • 8 0

  • Przecież w Polsce sie buduje "na bubel". To nie jest ani nowe, ani nie powinno nikogo dziwić...

    • 8 1

  • Pieniądz lubi się obracać, w szczególności ten publiczny. "Znajomi królika" czekają na kolejne publiczne zlecenie.

    • 12 0

  • (1)

    to miasto jest emejzing

    • 8 4

    • Jak skoda

      • 2 0

  • Bo u nas to jest sukces jak robole niczego nie podpie...la na budowie

    Na to idzie cala uwaga. Jakosc to juz sprawa drugorzedna. A i tak zawsze cos podpie...la.

    • 2 3

  • Tanie mięso psy jedzą.

    Tanie rzeczy są dla ludzi bogatych . Biedni muszą kupować droższe żeby na dłużej starczyło.

    • 9 0

  • Kuzwa,w tym chorym kraju nic nie moze byc normalne (1)

    • 19 1

    • głosujcie tak dalej

      • 9 0

  • Mogli zrobić te przystanki z budyniu

    Przetargi ech. Jedna jedna WIELKA RODZINA. I ta bezradność urzędasów i bezkarność pseudo wykonawców.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane