- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (642 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (53 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (34 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Przystanki tramwajowe do remontu po kilku latach
Zaledwie kilka lat eksploatacji wystarczyło, by przystanki tramwajowe na pętli Zaspa oraz w ciągu ul. Pomorskiej wymagały remontu. Zarząd Dróg i Zieleni zleci wymianę oraz regeneracje ich nawierzchni.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pętle na Zaspie remontowano od jesieni 2006 r. do wiosny 2007 r., a wykonawcą było konsorcjum firm Tor-Kar-Sson oraz Zeus, które zainkasowało ok. 8,5 mln zł za ten projekt.
Remont odcinka torowiska wraz z przystankami od ul. Subisława do ul. Chłopskiej wykonano w 2006 r. Tu również za prace odpowiedzialny był Tor-Kar-Sson, ale tym razem w konsorcjum z firmą Kromiss Bis. Koszt prac wyniósł wówczas ponad 3,6 mln zł.
- Od czasu zakończenia remontów powierzchnia płyt pokrywających perony tramwajowe stała się nierówna i wymaga naprawy. Z posiadanej przez nas ekspertyzy specjalistów z Politechniki Gdańskiej wynika, że na przystankach użyto niskiej jakości płyt peronowych - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak informuje ZDiZ, gwarancja na prace budowlane minęła w 2011 r., ale jeszcze przed jej zakończeniem stwierdzono wady techniczne zamontowanych płyt.
- Wykonawca został wezwany do usunięcia usterek poprzez wymianę płyt. Zamiast wymiany zaproponował on jednak inne rozwiązanie - ich regenerację. Po rocznych testach kilku na próbę zregenerowanych płyt uznaliśmy, że technologia ta jest dopuszczalna - dodaje Kaczmarek.
Urzędnicy postanowili zlecić więc prace wykonawcy, wyłonionego kilka lat temu, aby ten w podobnej technologii naprawił pozostałe płyty. Nie doszło jednak do tego, gdyż zdaniem wykonawcy, zastosowane płyty były zgodne z wymaganiami przetargowymi. Teraz ZDiZ planuje remontować płyty na własny koszt, a następnie domagać się zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej.
Zgodnie z dokumentacją przetargową na remont przystanków, poza regeneracją płyt, niezbędna będzie też ich wymiana na zupełnie nowe. Na samej pętli na Zaspie, na pięciu peronach, do wymiany zakwalifikowano aż 101 płyt, zaś 116 będzie regenerowanych. Kilkadziesiąt płyt będzie też ponownie ułożonych. Na przystankach Pomorska Osiedle do wymiany nadaje się 66 płyt, zaś do regeneracji 29 sztuk.
Pasażerów mogą czekać drobne utrudnienia, gdyż dopuszcza się wyłączenie poszczególnych peronów z użytkowania przy jednoczesnym zachowaniu ruchu tramwajów.
Prace naprawcze powinny zostać wykonane w terminie do dwóch miesięcy od zawarcia umowy, po rozstrzygnięciu przetargu zaplanowanego na 10 lipca br. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest wyłącznie cena.
Czytaj też: Torowisko zniszczone po pięciu latach
Miejsca
Opinie (101) 2 zablokowane
-
2013-07-08 20:55
temat-rzeka
I tak urzedasy tych wpisow nie czytaja a jesli juz to maja z nas beke , wiec szkoda waszego czasu na klepanie w klawiature...ps.-Moze ktos zna nazwiska tych,ktorzy robili odbiory tych inwestycji za nasza kase?
- 5 0
-
2013-07-08 21:20
A ja jutro pojde skladac CV na urzednika do UM,ZKM,ZDiZ,SM,PKP itd.
- 2 0
-
2013-07-08 22:42
he hehe gdansk sie sypie (1)
gdansk to miasto smrody brudu blota smieci i gnoju i traw nie koszonych
- 7 3
-
2013-07-09 08:46
Budyniowo i wszystko jasne!!!
- 0 0
-
2013-07-09 00:07
Ja to nie wiem czywy wieće ale w 2042 roku bendzie tramwaj z pętli Siedlce na Suchanino pod biedronke na padereskiego uha
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.