• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe do remontu po kilku latach

Krzysztof Koprowski
8 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wszystkie przystanki tramwajowe wzdłuż ul. Pomorskiej zostaną odświeżone, a ich nawierzchnia poprawiona. Wszystkie przystanki tramwajowe wzdłuż ul. Pomorskiej zostaną odświeżone, a ich nawierzchnia poprawiona.

Zaledwie kilka lat eksploatacji wystarczyło, by przystanki tramwajowe na pętli Zaspa oraz w ciągu ul. Pomorskiej wymagały remontu. Zarząd Dróg i Zieleni zleci wymianę oraz regeneracje ich nawierzchni.



Jak oceniasz jakość remontów torowisk sprzed kilku lat?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje całkowicie odświeżyć wszystkie przystanki na zaspiańskiej pętli zobacz na mapie Gdańska oraz perony przystanku Pomorska-Osiedle zobacz na mapie Gdańska. Prace te to efekt zużycia zastosowanych materiałów, które liczą zaledwie kilka lat.

Pętle na Zaspie remontowano od jesieni 2006 r. do wiosny 2007 r., a wykonawcą było konsorcjum firm Tor-Kar-Sson oraz Zeus, które zainkasowało ok. 8,5 mln zł za ten projekt.

Remont odcinka torowiska wraz z przystankami od ul. Subisława do ul. Chłopskiej wykonano w 2006 r. Tu również za prace odpowiedzialny był Tor-Kar-Sson, ale tym razem w konsorcjum z firmą Kromiss Bis. Koszt prac wyniósł wówczas ponad 3,6 mln zł.

- Od czasu zakończenia remontów powierzchnia płyt pokrywających perony tramwajowe stała się nierówna i wymaga naprawy. Z posiadanej przez nas ekspertyzy specjalistów z Politechniki Gdańskiej wynika, że na przystankach użyto niskiej jakości płyt peronowych - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.

Jak informuje ZDiZ, gwarancja na prace budowlane minęła w 2011 r., ale jeszcze przed jej zakończeniem stwierdzono wady techniczne zamontowanych płyt.

- Wykonawca został wezwany do usunięcia usterek poprzez wymianę płyt. Zamiast wymiany zaproponował on jednak inne rozwiązanie - ich regenerację. Po rocznych testach kilku na próbę zregenerowanych płyt uznaliśmy, że technologia ta jest dopuszczalna - dodaje Kaczmarek.

Urzędnicy postanowili zlecić więc prace wykonawcy, wyłonionego kilka lat temu, aby ten w podobnej technologii naprawił pozostałe płyty. Nie doszło jednak do tego, gdyż zdaniem wykonawcy, zastosowane płyty były zgodne z wymaganiami przetargowymi. Teraz ZDiZ planuje remontować płyty na własny koszt, a następnie domagać się zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej.

Zgodnie z dokumentacją przetargową na remont przystanków, poza regeneracją płyt, niezbędna będzie też ich wymiana na zupełnie nowe. Na samej pętli na Zaspie, na pięciu peronach, do wymiany zakwalifikowano aż 101 płyt, zaś 116 będzie regenerowanych. Kilkadziesiąt płyt będzie też ponownie ułożonych. Na przystankach Pomorska Osiedle do wymiany nadaje się 66 płyt, zaś do regeneracji 29 sztuk.

Pasażerów mogą czekać drobne utrudnienia, gdyż dopuszcza się wyłączenie poszczególnych peronów z użytkowania przy jednoczesnym zachowaniu ruchu tramwajów.

Prace naprawcze powinny zostać wykonane w terminie do dwóch miesięcy od zawarcia umowy, po rozstrzygnięciu przetargu zaplanowanego na 10 lipca br. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest wyłącznie cena.

Czytaj też: Torowisko zniszczone po pięciu latach

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Gwarancja dwuletnia to może być quźwa na buty

    ale nie na tak drogie inwestycje. Tumany z magistratu puknijcie się w te puste makówy

    • 12 0

  • A o Stogach zapomnieli (3)

    a na Stogi niedługo tramwaje będą latające, a wszyscy się martwią o Zaspę, przystanki na Stogach to dopiero cud techniki - kałuże na przystanku i na ulicy

    • 15 1

    • Kałuże? To są jeziora.

      • 5 0

    • Stogi są PANA TYGRYSA

      miasto chyba nie moze bez pozwolenia tego pana nic tam zrobić

      • 2 0

    • Człowieku pogieło cie?Remont trasy na stogi,przecież nikt z rodziny pana prezydenta budynia tam nie mieszka więc po co remont.Nie szkodzi do zimy musimy tylko nauczyć sie latać przez przystanki żeby co nie złamać nogi na plytach chodnikowych z lat 50.Przecież na pomorskiej płyty mają już 2 lata!Tych z trasy na stogi nie warto rusza,pewnie już puściły korzenie.

      • 2 0

  • Coś mi sie wydaje, ze TIR'y rozjeżdziły te przystanki...

    Tiry na tory ;-))

    • 4 1

  • hahahahahaha :-)

    • 2 0

  • Zgłaszam swoją kandydaturę na remont (1)

    Przez 2 lata pracy firmy zainkasowały 12mln zł, a remont wystarczył na 7 lat:) Zgłaszam swoją kandydaturę sam naprawię przystanki za 10mln zł, muszę byc konkurencyjny:) To jest polska poprostu, jak kraśc to miliony:)

    • 5 0

    • No a kto Ci broni założyć firmę i złożyć ofertę? Tylko taka mała podpowiedź, nie robi się tego w komentarzach na trojmiasto . pe el

      • 0 2

  • W Brzeznie to samo

    chyba z półtora roku temu wstawiali tam nowe tory i od razu po oddaniu przed pętlą koło Supersamu tramwaje zwalniają i ogólnie czuje się jak na rodeo, dalej za pętlą też nie jest lepiej

    • 4 1

  • Stogi (1)

    To jest śmieszne przystanki na stogach nie były remontowane ani razu przetrwały 50 lat i nic nie trzeba z nimi zrobic

    • 10 0

    • przetrwały 50 lat

      no właśnie, chyba przekwalifikowano je na zabytkowe. Podobna sprawa z mostem Siennickim. Że media nie pokazują w mediach tego jakże zabytkowego mostu.

      • 1 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A na przystaku koło Manhattana to dopiero "trwałość"..

    Już widzać wychodzące zbrojenie.. na Mieszweskiego nie lepiej.. ;/

    W specyfikacji przetargu jest napisane jakie materiały mają być użyte.. pod to sa obliczane ceny.. wiec to raczej wina urzędników a nie firm ktore sie pod to stosują..;/.

    • 6 0

  • albo pis albo narodowościowcy :)

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane