• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystankowa rewolucja we Wrzeszczu

ms
1 marca 2024, godz. 16:00 
Opinie (130)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone. Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone.

Wszystkie perony tramwajowe na przystankach od "Traugutta" do "Wojska Polskiego" zostaną wydłużone. To niezbędne, by przyjąć długie, 45-metrowe tramwaje, które chce kupić Gdańsk, ale nie tylko.



Najwygodniejszy środek transportu miejskiego to:

Przebudowanych - bo chodzi nie tylko o wydłużenie - zostanie osiem przystanków, głównie we Wrzeszczu.

Przystanek "Traugutta" zostanie przystosowany do obsługi autobusów jadących w kierunku centrum Gdańska.

Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy do obsługi autobusów jadących w tę samą stronę.

Przebudowane zostaną także pary przystanków "Politechnika", "Miszewskiego" "Jaśkowa Dolina", "Klonowa", "Galeria Bałtycka" i "Wojska Polskiego".

Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej. Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej.

Dłuższe przystanki = krótszy czas przejazdu



Czym spowodowane są zmiany? Poza dodatkową obsługą autobusów na dwóch przystankach, chodzi o poprawę przepustowości całej trasy tramwajowej.

Dłuższe przystanki przyczynią się do tego w dwójnasób.

Po pierwsze, będą one mogły obsługiwać długie, 45-metrowe tramwaje, które Gdańsk zamierza kupić w najbliższym czasie.

Po drugie, pozwolą w tym samym czasie obsługiwać dwa tramwaje o normalnej długości.

- To pozwoli na zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów. Jednoczesna obsługa na przystanku dwóch pojazdów pozwoli na ich odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.


Przetarg teraz, projekt za 1,5 roku, a budowa?



To właśnie DRMG w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie sześciu spośród ośmiu wymienionych wyżej przystanków. Przebudowa pozostałych dwóch, czyli "Klonowa" (od tego przystanku pobiegnie nowa trasa tramwajowa do dworca we Wrzeszczu) i "Miszewskiego", została już zaplanowana podczas opracowania projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).

Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna). Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).
Prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku. Przebudowa przystanków na al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego będzie więc prowadzona jednocześnie z budową trasy łączącej Moreną (skrzyżowanie ul. Rakoczego z Jaśkową DolinąMapka) z Wrzeszczem (skrzyżowanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z GrunwaldzkąMapka).

Trasa Nowa Politechniczna i warianty zabudowy we Wrzeszczu


Najpierw długie przystanki przy dworcu Gdańsk Główny



Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone przystanki tramwajowe na Podwalu Grodzkim. Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Podczas prac zostaną wydłużone także przystanki w tym miejscu.
ms

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Wilanowska (4)

    A czy można wydłużyć przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku Ujeściska? Po drodze jest rozwidlenie więc nie doszło by do zatorów na kolejnym przystanku, którym jest Przemyska.

    • 28 14

    • A można, jeszcze jak!

      • 3 2

    • (1)

      Ame na przemyskiej masz 3 tory 2 w kierunku łostowic i ujeściska i jeden do centrum

      • 1 5

      • I właśnie dlatego przystanek wcześniej mógłby być podwójny. Dzięki czemu na zielonym mogły by przejechać odrazu 2 tramwaje. Ci co jeżdżą wiedzą że popołudniami podczasz szczytu robi się zator i stoją po 3 tramwaje jeden za drukim, czekając na zielone.

        • 3 0

    • Cała trasa od Śródmieścia do Łostowic powinna mieć podwójne przystanki od dawna.

      • 4 0

  • Jeszcze szoferów wyrzucić na obwodnicę z miasta. (3)

    • 9 21

    • Myślisz o kierowcach autobusów miejskich ?

      • 4 11

    • I ciebie do śmietnika. (1)

      • 9 5

      • A ciebie do psychiatryka !

        Widać że ojciec nie miał co robić i zrobił ciebie przez przypadek !

        • 2 10

  • A moze niech sie wcale nie zatrzymują.

    Bedze szybciej. Bo co to za roznica jak dwa staną a ludzie nie dobiegną. I tak Ne wsiądą.

    • 26 21

  • Więc mam nadzieję że te 45 metrowe składy będą obsługiwały najdłuższe trasy tramwajowe ! (4)

    Takie jak linia nr 12 która jest najdłuższą linią tramwajową w mieście obsługuje wiele dzielnic a więc z racji tego jest bardzo obłożona pasażerami ! Ale dotychczas najwięcej z starych 40- sto letnich Dortmundów jeździ tą linią które z racji tego że są krótkie są zawsze przepełnione Czas to zmienić jest okazja wraz zakupem nowych dłuższych składów a dzięki takiemu rozwiązaniu na pewno zachęci się więcej osób do korzystania z tramwaju zamiast jazdy własnym autem !

    • 15 21

    • (3)

      Chodzi o tę obciążoną trasę na Adamowicza, gdzie dałby radę autobus przegubowy zamiast tramwaju, bo tak wielkie są tam potoki pasażerskie?

      • 3 1

      • Jesteś w wielkim błędzie ! (2)

        Wcale nie chodzi o trasę Budyniową ! a o całość linii nr 12 gdybyś był mieszkańcem Gdańska to byś wiedział że jest to najstarsza i najdłuższa trasa tramwajowa w Gdańsku ! obsługuje tak wiele dzielnic że całkowicie naturalnym jest albo zwiększenie liczby tramwajów albo dłuższe składy obsługujące tę linię !

        • 1 1

        • Najstarsza? Może do Emaus. (1)

          A najdłuższa, to fakt. Lecz kto przy zdrowych zmysłach będzie jechał 72 minuty z Ujeściska na Zaspę, skoro ma 2 lub 4? Z kolei z Moreny jest 127, 227

          • 0 1

          • Może nikt jak tak myślisz !

            Ale gdy powstanie trasa tramwajowa łącząca Morenę bezpośrednio z Wrzeszczem przez ul. Sobieskiego nikt nie będzie wybierał autobusu który stoi w korkach a tramwaj dzięki skróconej trasie i wydzielonemu torowisku pojedzie najszybciej i najwygodniej w dobie wszechobecnych korków autobus jest nieopłacalny sprawdza się tylko gdy tramwaje mają awarię !

            • 0 0

  • Rewolucją byłoby gdyby gdańska komunikacja zaczęła jeździć według rozkładu i nie bez odpadania poszczególnych kursów.

    • 32 11

  • przecież tam wszystkie tramwaj jadą w jednym kierunku

    • 6 13

  • Ciekawe (1)

    Czyli im dłuższy tramwaj tym większy zator jak się rozkraczy co często się zdarza z tramwajami . 45 m czyli pomieści więcej ludzi, to i więcej ludzi oburzonych wyjdzie z zepsutego tramwaju. Czyli reasumując w razie awarii miasto postoi nieco dłużej niż zwykle.

    • 26 12

    • Do każdego długiego przystanku powinny prowadzić 2 przejścia - na początku i na końcu

      Juz teraz ludzie wpadają na siebie i tramwaj musi czekać

      • 6 5

  • Pradziadek

    Pradziadek też brał udział w Rewolucji - Październikowej

    • 7 9

  • "mamy metro w domu"

    • 7 4

  • Wydłużanie peronów - spoko pomysł

    Tylko pousuwajcie część tych przystanków np. chodowieckiego aby tramwaj nie zatrzymywał się co 300 metrów bo potem się jedzie godzinę

    • 36 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane