• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystankowa rewolucja we Wrzeszczu

ms
1 marca 2024, godz. 16:00 
Opinie (130)
Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone. Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone.

Wszystkie perony tramwajowe na przystankach od "Traugutta" do "Wojska Polskiego" zostaną wydłużone. To niezbędne, by przyjąć długie, 45-metrowe tramwaje, które chce kupić Gdańsk, ale nie tylko.



Najwygodniejszy środek transportu miejskiego to:

Przebudowanych - bo chodzi nie tylko o wydłużenie - zostanie osiem przystanków, głównie we Wrzeszczu.

Przystanek "Traugutta" zostanie przystosowany do obsługi autobusów jadących w kierunku centrum Gdańska.

Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy do obsługi autobusów jadących w tę samą stronę.

Przebudowane zostaną także pary przystanków "Politechnika", "Miszewskiego" "Jaśkowa Dolina", "Klonowa", "Galeria Bałtycka" i "Wojska Polskiego".

Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej. Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej.

Dłuższe przystanki = krótszy czas przejazdu



Czym spowodowane są zmiany? Poza dodatkową obsługą autobusów na dwóch przystankach, chodzi o poprawę przepustowości całej trasy tramwajowej.

Dłuższe przystanki przyczynią się do tego w dwójnasób.

Po pierwsze, będą one mogły obsługiwać długie, 45-metrowe tramwaje, które Gdańsk zamierza kupić w najbliższym czasie.

Po drugie, pozwolą w tym samym czasie obsługiwać dwa tramwaje o normalnej długości.

- To pozwoli na zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów. Jednoczesna obsługa na przystanku dwóch pojazdów pozwoli na ich odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.


Przetarg teraz, projekt za 1,5 roku, a budowa?



To właśnie DRMG w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie sześciu spośród ośmiu wymienionych wyżej przystanków. Przebudowa pozostałych dwóch, czyli "Klonowa" (od tego przystanku pobiegnie nowa trasa tramwajowa do dworca we Wrzeszczu) i "Miszewskiego", została już zaplanowana podczas opracowania projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).

Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna). Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).
Prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku. Przebudowa przystanków na al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego będzie więc prowadzona jednocześnie z budową trasy łączącej Moreną (skrzyżowanie ul. Rakoczego z Jaśkową DolinąMapka) z Wrzeszczem (skrzyżowanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z GrunwaldzkąMapka).

Trasa Nowa Politechniczna i warianty zabudowy we Wrzeszczu


Najpierw długie przystanki przy dworcu Gdańsk Główny



Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone przystanki tramwajowe na Podwalu Grodzkim. Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Podczas prac zostaną wydłużone także przystanki w tym miejscu.
ms

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Nie chce ale muszę

    Czy to nie aby kiełbasa wyborcza?

    • 13 1

  • To po co skracali lata temu?

    • 19 1

  • Zwrócę uwagę, że widoczny na fotce ciężki kosz na śmieci to jest, można powiedzieć, wz. 83. Wzór 1983 (2)

    W stanie wojennym w Trójmieście i Warszawie były w 1982 co kilka miesięcy intensywne demonstracje. W ich czasie w milicję, w ZOMO część manifestantów rzucała ówczesnymi metalowymi koszami na śmieci, mającymi niezłą, odpowiednią wagę. Były z grubej blachy stalowej, o przekroju kwadratowym, z tym że od pewnej wysokości, np. 70 procent, lekko zwężającym się ku dołowi (co ułatwiało pracownikom MPO wysypywanie z nich śmieci). Ktoś w miarę zbudowany był w stanie tym na 5-7 metrów rzucić. Komuchy błyskawicznie wymyśliły więc patent, opracowali ciężkie kosze z betonu, pokryte kamyczkami (takie nieszlifowane lastriko) i to było za ciężkie, a w środku jest lekki wyjmowalny metalowy cylinder na śmieci. Za lekki, aby rzucony szpalerowi z MO coś poważniejszego zrobił. To jest przemilczane po 1989, grube kreski itp., ale tak było. Może i w kilku innych największych miastach Polski były i są. Kartek na cukier przez lata znieść nie byli w stanie, ale wymienić w Polsce kosze na śmieci "antymilicyjne" - a to błyskawicznie.

    • 12 0

    • Magdalenkowcy klaskali na to

      Tusk, Kaczyńscy jedno zło

      • 0 0

    • Mimo nieciekawej genezy powstania

      są dobrze pomyślane i spoko wyglądają. No i hordy kiboli też nimi nie mogą rzucać

      • 1 0

  • Ale będzie bieganina

    • 9 1

  • Autobusy do Gdańska? (1)

    Żaden autobus nie jeździ do Gdańska. Zostały zlikwidowane linie 101, 131, 162, A, B.
    Nie ma żadnej komunikacji autobusowej bezpośredniej która była by alternatywą dla komunikacji tramwajowej

    • 17 2

    • 225, 283

      też o tym myślę. 115 i 283 jada do Smoluchowskiego traktem konnym. Ciekawe jak miałyby skręcać z ul. Grunwaldzkiej?? Coś mi tu mi tu nie gra. Czyli to chyba "kiełbasa wyborcza"?? Bez sensu, chyba, że jednak planują nową linie.

      • 1 1

  • Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem wkomunikacji najgorszym nadrozszym zadnych zalet!!Ale jak widac patologia mortorniczych (4)

    • 2 23

    • (2)

      Żadnych zalet nie mają protesty mieszkańców ul. BGW, którzy miejsca parkingowe dla swoich aut stawiają ponad szynową komunikację dla znacznej części Gdańska.

      • 2 3

      • aleś się odpalił :-D. To wątek o przystankach, a już udało ci się naskoczyć na mieszkańców jakiejś ulicy. Relax.

        • 2 0

      • i mają...

        ...rację.

        • 0 0

    • najgorszym szkodnikiem komunikacji publicznej są kierowcy samochodów prywatnych

      paraliżują i opóźniają niemal każdy kurs!

      • 1 0

  • Skręt tramwaju z p. Klonowa do dworca

    Widzieliśmy już piękna wizualizację deptaka z torami. A gdzie wizualizacja samego skrętu z al. Grunwaldzkiej? Tramwaj będzie zjeżdżał pod kątem prostym, przed przystaniem Klonowa? Czy skosi cały plac Czerwonych Gitar? Gdzie ten geniusz projektant? Niech się ujawni. Miałam piątkę z geometrii, ale tego skrętu jakoś nie widzę.

    • 19 8

  • Marzenia!! (1)

    Gdyby w Gdańsku było METRO to problemy by się skończyłÿ!!!

    • 4 5

    • Mamy Metro

      Ale naziemne. Nazywa się SKM. Zrównając całe trójmiasto łącznie z dalszymi miastami i aglomeracją to powinno kursować max co 5 minut i 8 w weekendy...

      • 7 0

  • Jak naście lat temu krytykowałem skracanie przystanków to już wtedy byłem nazywany pisowskim hejterem.

    Gdańsk to stan umysłu.

    • 18 1

  • Mam nadzieję, że te prace nie będą zbyt uciążliwe dla nas, podróżujących.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane