• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystankowa rewolucja we Wrzeszczu

ms
1 marca 2024, godz. 16:00 
Opinie (130)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone. Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone.

Wszystkie perony tramwajowe na przystankach od "Traugutta" do "Wojska Polskiego" zostaną wydłużone. To niezbędne, by przyjąć długie, 45-metrowe tramwaje, które chce kupić Gdańsk, ale nie tylko.



Najwygodniejszy środek transportu miejskiego to:

Przebudowanych - bo chodzi nie tylko o wydłużenie - zostanie osiem przystanków, głównie we Wrzeszczu.

Przystanek "Traugutta" zostanie przystosowany do obsługi autobusów jadących w kierunku centrum Gdańska.

Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy do obsługi autobusów jadących w tę samą stronę.

Przebudowane zostaną także pary przystanków "Politechnika", "Miszewskiego" "Jaśkowa Dolina", "Klonowa", "Galeria Bałtycka" i "Wojska Polskiego".

Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej. Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej.

Dłuższe przystanki = krótszy czas przejazdu



Czym spowodowane są zmiany? Poza dodatkową obsługą autobusów na dwóch przystankach, chodzi o poprawę przepustowości całej trasy tramwajowej.

Dłuższe przystanki przyczynią się do tego w dwójnasób.

Po pierwsze, będą one mogły obsługiwać długie, 45-metrowe tramwaje, które Gdańsk zamierza kupić w najbliższym czasie.

Po drugie, pozwolą w tym samym czasie obsługiwać dwa tramwaje o normalnej długości.

- To pozwoli na zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów. Jednoczesna obsługa na przystanku dwóch pojazdów pozwoli na ich odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.


Przetarg teraz, projekt za 1,5 roku, a budowa?



To właśnie DRMG w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie sześciu spośród ośmiu wymienionych wyżej przystanków. Przebudowa pozostałych dwóch, czyli "Klonowa" (od tego przystanku pobiegnie nowa trasa tramwajowa do dworca we Wrzeszczu) i "Miszewskiego", została już zaplanowana podczas opracowania projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).

Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna). Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).
Prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku. Przebudowa przystanków na al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego będzie więc prowadzona jednocześnie z budową trasy łączącej Moreną (skrzyżowanie ul. Rakoczego z Jaśkową DolinąMapka) z Wrzeszczem (skrzyżowanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z GrunwaldzkąMapka).

Trasa Nowa Politechniczna i warianty zabudowy we Wrzeszczu


Najpierw długie przystanki przy dworcu Gdańsk Główny



Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone przystanki tramwajowe na Podwalu Grodzkim. Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Podczas prac zostaną wydłużone także przystanki w tym miejscu.
ms

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Oby przy okazji przejścia dla pieszych przy Galerii Bałtyckiej poszerzyli (3)

    Tyle ludzi tam chodzi, że trudno się minąć

    • 73 2

    • Przy Manhattanie. (1)

      .... jest to samo,odkąd zlikwidowano przejście vis a vis CH

      • 4 0

      • Przy Manhattanie mogliby zrobić drugie przejście ale z tyłu przystanku, pomogłoby osobom przesiadającym się z autobusu w stronę Strzyży, a i ruch by się rozłożył na dwa przejścia.

        • 5 0

    • Albo nauczyli ludzi kultury, gdyby wszyscy nauczyli się chodzenia prawą stroną, nie było by problemu

      • 11 4

  • Opinia wyróżniona

    No nie wierzę... (3)

    Projektowanie 1,5 roku ??? No brak słów.. zawsze przychodzi mi na myśl jedna rzecz - gigantyczny budynek jakim jest Pentagon postawiono w stanie surowym w ciągu 16 miesięcy... w 1948 roku.....

    • 69 10

    • Pula do rozdania

      Czas to pieniądz

      • 7 0

    • Ten czas jest potrzebny ...

      żeby "opinia publiczna" zapomniała o starej koncepcji i wykonanych projektach, aby po tym czasie "odgrzać kotleta" i pzytulić kasę po raz drugi ... trzeci ...

      • 16 0

    • Tyle trwa zatwierdzanie...

      Tzw. Papierologia.

      • 11 0

  • Mafia rządzi (1)

    Kolejne miliony wydawane na bzdury zaraz po słupkach ...

    • 10 4

    • I bus pasach !!!

      • 1 1

  • światło..

    zielone dla tramwaju jak się zbliża..to nie potrwa latami ...

    • 4 1

  • no i fajnie

    Rozkłady już są zrobione jak by w naszym mieście były wszystkie przystanki podwójne... przez wrzeszcz przelecimy jak burza i staniemy na dworcu i Hucisku i potem dalej gdzie przystanków podwójnych już nie ma a światła przepuszczają po jednym tramwaju....nioi jeszcze zrobią na Traugutta i Operze przystanek dla autobusów które jadą w kierunku Centrum...a tu ciekawostka tam nie jeżdżą autobusy w kierunku Centrum...? A w wykonaniu naszego ZTM już widzę jak obcinają czas przejazdu bo przystanki podwójne czyli zrobi się jeszcze bardziej niebezpiecznie na torach. Już przez pospieszanie tramwajów mamy więcej kolizji i wypadków a tramwaje które jeżdżą po mieście to złom...Dworzec główny takie nasze CPK torowisk w koło pełno a wszystko co jeździ puszczają przez dworzec....uparcie i z premedytacją. Trzeba pogonić tego Doktorka z polibudy co doradza za niewielkie pieniądze w mieście i miesza w tramwajach bo więcej szkody chłop robi niż pożytku, spełnia swoje marzenia i wizje a my wszyscy musimy się z tym mierzyć i co fajne dla niego nie bierze za to żadnej odpowiedzialności ani finansowej ani administracyjnej bo tylko chłop doradza kwity podpisują inni...To dzięki jego pomysłów tabor jest u kresu wytrzymałości koszta obsługi wzrosły wozy się rozsypują, a że kasa idzie na obsługę bierzącą
    to nie ma kasy na remonty i za rok w tym mieście nie będzie już czym jeździć...

    • 5 1

  • Kiedy na Dworcu ???

    Gdańsk Główny będzie można napić się kawy lub herbaty ??? Bo wszystko zamknięte na głucho. Więc po to wydano miliony i przez prawie 3 lata utrudniano życie pasażerom żeby teraz puste boksy straszyły nadal wszystkich w koło

    • 7 2

  • Tramwaje

    I było sens skracać przystanki...w sumie większość podlega przebudowie na dłuższe.Na Przymorzu to jest obciach tak krótkie przystanki...teraz miasto musi wyłozyc kasę zupełnie nie potrzebnie w grubą przebudowę infrastruktury.Trzeba było zostawić długość przystanków taka jak była,gdyż ona była opcjonalna dla składów 3 x105 Na gdzie na Operze były w stanie pomieścić się po dwa takie składy...na przystanku...a teraz kolejny remont...45 metrowe tramwaje już dawno powinny być zakupione w warunkach Naszego miasta które jako jedyne w Polsce może poszczycić się torowiskiem wydzielonym od jezdni...mimo paru odcinków gdzie torowisko jest w jezdni...ale to są sporadyczne przypadki i dotycza tylko krótkich odcinkow

    • 3 2

  • Projektowanie 1,5 roku

    Projekt za 1,5 roku aby się ładnie w kampani pochwalić kolejnym wielkim sukcesem w kampani samorządowej.

    • 2 0

  • (2)

    Czy w ramach rewolucji przystankowej, można zwiększyć liczbę biletomatów ?

    • 5 1

    • nie za dużo byś chciał? obecnie jest fala w której można kupić bilet

      • 0 1

    • mamy 2024r. na co komu biletomaty?

      archaiczne rozwiązanie w dodatku mega awaryjne

      • 0 0

  • Dulkiewicz na Ukrainę

    Jak zwykle brednie pod egida ukrainki Dulkiewicz. Nie ma skomunikowania autobusu czy tramwaju na PKM Brętowo czy choćby 155 na PKM Jasień a wypisują bzdury. Raz skracają przystanki raz je wydłużają a kasa podatników za niedolne rządy leci

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane