• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystankowa rewolucja we Wrzeszczu

ms
1 marca 2024, godz. 16:00 
Opinie (130)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone. Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone.

Wszystkie perony tramwajowe na przystankach od "Traugutta" do "Wojska Polskiego" zostaną wydłużone. To niezbędne, by przyjąć długie, 45-metrowe tramwaje, które chce kupić Gdańsk, ale nie tylko.



Najwygodniejszy środek transportu miejskiego to:

Przebudowanych - bo chodzi nie tylko o wydłużenie - zostanie osiem przystanków, głównie we Wrzeszczu.

Przystanek "Traugutta" zostanie przystosowany do obsługi autobusów jadących w kierunku centrum Gdańska.

Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy do obsługi autobusów jadących w tę samą stronę.

Przebudowane zostaną także pary przystanków "Politechnika", "Miszewskiego" "Jaśkowa Dolina", "Klonowa", "Galeria Bałtycka" i "Wojska Polskiego".

Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej. Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej.

Dłuższe przystanki = krótszy czas przejazdu



Czym spowodowane są zmiany? Poza dodatkową obsługą autobusów na dwóch przystankach, chodzi o poprawę przepustowości całej trasy tramwajowej.

Dłuższe przystanki przyczynią się do tego w dwójnasób.

Po pierwsze, będą one mogły obsługiwać długie, 45-metrowe tramwaje, które Gdańsk zamierza kupić w najbliższym czasie.

Po drugie, pozwolą w tym samym czasie obsługiwać dwa tramwaje o normalnej długości.

- To pozwoli na zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów. Jednoczesna obsługa na przystanku dwóch pojazdów pozwoli na ich odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.


Przetarg teraz, projekt za 1,5 roku, a budowa?



To właśnie DRMG w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie sześciu spośród ośmiu wymienionych wyżej przystanków. Przebudowa pozostałych dwóch, czyli "Klonowa" (od tego przystanku pobiegnie nowa trasa tramwajowa do dworca we Wrzeszczu) i "Miszewskiego", została już zaplanowana podczas opracowania projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).

Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna). Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).
Prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku. Przebudowa przystanków na al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego będzie więc prowadzona jednocześnie z budową trasy łączącej Moreną (skrzyżowanie ul. Rakoczego z Jaśkową DolinąMapka) z Wrzeszczem (skrzyżowanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z GrunwaldzkąMapka).

Trasa Nowa Politechniczna i warianty zabudowy we Wrzeszczu


Najpierw długie przystanki przy dworcu Gdańsk Główny



Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone przystanki tramwajowe na Podwalu Grodzkim. Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Podczas prac zostaną wydłużone także przystanki w tym miejscu.
ms

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Mniej spóźnień komunikacji - wrzeszcz

    Chcecie mniej spóźnień komunikacji przejeżdżającej przez Wrzeszcz? Ogarnijcie się na przejeździe przez tory przy Manhattanie i następującym skrzyżowaniu. Wystarczyły by dwa dni wlepiania kwitków dla blokujących tramwaje i przejazd w stronę centrum Gdańska

    • 20 2

  • Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Czytaj

    nadal się trzymają tej głupoty, a plat**sy będą na nich głosować

    • 29 12

  • Opinia wyróżniona

    "Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy ..." (5)

    Czegoś nie zakumałem. To autobusy będą miały zatoki z lewego pasa? Mam nadzieję, że się mylę

    • 33 7

    • (2)

      Nie. Wspolny przystanek jak np Warnenska

      • 10 2

      • wspólny przystanek

        czyli przy torowisku, czyli lewy pas dla autobusów zwalniających do zatoczki i wbijających się w ruch za zatoką

        • 5 2

      • czyli autobus na torowisku

        nie chcę wiedzieć jak to rozwiążą przy operze

        • 8 1

    • Jak na Morenie (1)

      Jak w temacie

      • 5 0

      • Przystanek Przeróbka i Głęboka też tak ma dawna czyli po remoncie mostu Siennickiego i Siennickiej

        • 1 0

  • wydłużanie przystanków (2)

    wydłuzanie przystanków to nie jest dobry pomysł zwłaszcza dla osób starszych i niepełnosprawnych.Jesli na przystanek zajadą rónocześnie 2 tramwaje po 45 metrów to ile metrów ma przebyć pasażer aby wsiąść do własciwego tramwaju?

    • 28 6

    • 2 metry? (1)

      Stoisz na środku przystanku i jeżeli Twój tramwaj jest piewszy to wsiadasz w jego ostatnie drzwi. Jeżeli jest drugi, to wsiadasz w jego pierwsze. To tak trudne do ogrnięcia? Nigdzie nie trzeba biegać.

      • 5 7

      • Przy dworcu juz to przerabialem

        Stoi jeden i podjeżdża drugi . Teoretycznie można podejść zwłaszcza jak na wąskim przystanku setki ludzi wysuadają a ty między nimi. Młody sobie może poradzi.

        • 9 1

  • hucisko

    super pomysł... tramwaje może pojadą ciut szybciej to ciut szybciej będzie mógł się zrobić korek na hucisku jak 10tka skręca, a za chwilę podjeżdża 12tka

    • 19 4

  • Jak tu zakorkować tramwaje. Widać gołym okiem, że Wrzeszcz jest świetnie skomunikowany.

    Eksperci od siedmiu boleści pchają dodatkowe szyny w uliczki Wrzeszcza. Poprawy zero, za to same koszty i problemy. No ale takich mamy mieszkańców.

    • 58 29

  • (1)

    Najpierw skracali przystanki zeby wydluzac. Brak slow

    • 27 1

    • Pan VP miał taką obsesję

      Rozjazdów też nie lubił i pętli. A teraz jest sobie na emeryturze.

      • 6 0

  • Do tego

    Można w centrum zaprojektować piękne, duże wiaty, które na swoich szczytach byłyby fasadami gdańskich kamieniczek

    • 12 3

  • napiszcie o likwidacji tramwajów wodnych

    to przecież kolejny sukces władz miasta

    • 31 5

  • Przeciez tramwaj z tylu nie moze

    Podjechać na bodajże odległość bliższa niż 100 metrów od poprzedzającego
    To jak mają być przystanki na 2 tramwaje jak ten z tyłu i tak nie może podjechać??

    Ktoś tu łamie prawo jawnie !!

    • 16 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane