• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystankowa rewolucja we Wrzeszczu

ms
1 marca 2024, godz. 16:00 
Opinie (130)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone. Przystanek przy Galerii Bałtyckiej będzie jednym z ośmiu znajdujących się przy al. Grunwaldzkiej, al. Zwycięstwa i ul. Wojska Polskiego, które zostaną wydłużone.

Wszystkie perony tramwajowe na przystankach od "Traugutta" do "Wojska Polskiego" zostaną wydłużone. To niezbędne, by przyjąć długie, 45-metrowe tramwaje, które chce kupić Gdańsk, ale nie tylko.



Najwygodniejszy środek transportu miejskiego to:

Przebudowanych - bo chodzi nie tylko o wydłużenie - zostanie osiem przystanków, głównie we Wrzeszczu.

Przystanek "Traugutta" zostanie przystosowany do obsługi autobusów jadących w kierunku centrum Gdańska.

Na przystanku "Opera Bałtycka" także powstanie peron autobusowo-tramwajowy do obsługi autobusów jadących w tę samą stronę.

Przebudowane zostaną także pary przystanków "Politechnika", "Miszewskiego" "Jaśkowa Dolina", "Klonowa", "Galeria Bałtycka" i "Wojska Polskiego".

Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej. Ogłoszony lada dzień przetarg będzie dotyczył przebudowy sześciu z ośmiu widocznych na grafice przystanków. Projekty przystanków "Miszewskiego" i "Klonowa" powstały już wcześniej.

Dłuższe przystanki = krótszy czas przejazdu



Czym spowodowane są zmiany? Poza dodatkową obsługą autobusów na dwóch przystankach, chodzi o poprawę przepustowości całej trasy tramwajowej.

Dłuższe przystanki przyczynią się do tego w dwójnasób.

Po pierwsze, będą one mogły obsługiwać długie, 45-metrowe tramwaje, które Gdańsk zamierza kupić w najbliższym czasie.

Po drugie, pozwolą w tym samym czasie obsługiwać dwa tramwaje o normalnej długości.

- To pozwoli na zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów. Jednoczesna obsługa na przystanku dwóch pojazdów pozwoli na ich odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.


Przetarg teraz, projekt za 1,5 roku, a budowa?



To właśnie DRMG w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie sześciu spośród ośmiu wymienionych wyżej przystanków. Przebudowa pozostałych dwóch, czyli "Klonowa" (od tego przystanku pobiegnie nowa trasa tramwajowa do dworca we Wrzeszczu) i "Miszewskiego", została już zaplanowana podczas opracowania projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).

Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna). Projekt przebudowy przystanku "Miszewskiego" powstał w ramach opracowywania dokumentacji trasy tramwajowej Gdańsk Południe Wrzeszcz (Nowa Politechniczna).
Prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku. Przebudowa przystanków na al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego będzie więc prowadzona jednocześnie z budową trasy łączącej Moreną (skrzyżowanie ul. Rakoczego z Jaśkową DolinąMapka) z Wrzeszczem (skrzyżowanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z GrunwaldzkąMapka).

Trasa Nowa Politechniczna i warianty zabudowy we Wrzeszczu


Najpierw długie przystanki przy dworcu Gdańsk Główny



Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone przystanki tramwajowe na Podwalu Grodzkim. Na początku lutego ogłoszono przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem Gdańsk Główny PKP. Podczas prac zostaną wydłużone także przystanki w tym miejscu.
ms

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Obietnice

    Wybory, Wybory...Obiecanki cacanki jak to u tejże kłamliwej opcji

    • 2 0

  • Pasazer (1)

    Wydłużony przystanek jest np. przy dworcu Gdańsk. Wjeżdżają dwa tramwaje,jeden nr 8 drugi nr 6 i co się dzieje? Bieganina,przepychanka pasażerów, bo każdy chce zdążyć do tramwaju który jedzie w stronę Wrzeszcza,inni chcą jechać w stronę Nowego Portu. Są starsi ludzie czy panie z małymi dziećmi,którzy nie zawsze zdążą wsiąść do tramwaju stojącego z tyłu. Należy jeszcze to przemyśleć.

    • 9 0

    • Slowo klucz - przemyśleć

      Tu nie ma miejsca na ale.....

      • 0 0

  • ile metrów długości mają

    tramwaje normalnej długości?

    • 4 0

  • A może w końcu

    najpierw nalezało by zająć sie tym obskurnym widokiem jaki przedstwawia pętla w Oliwie .Totalny SYF.

    • 3 0

  • wolałbym aby nasze miasta były czyste, zadbane, można było gdzie zaparkować samochód, można było pójść do kawiarenki umówić się np z pracodawcą albo firmą, można było usiąść na ławeczce koło zielonego drzewa. wskoczyć do tramwaju i zapłacić telefonem, aby móc wrzucić papierek do kosza a nie szukać kosza w promieniu 2 kilometrów. Mnie drapacze chmur nie obchodzą wolałbym aby nasze pomorskie miasteczka zostały takie jakie są tylko trzeba je usprawnić do życia. Bardziej żywo i kolorowo - niestety nie zawsze tak jest z uwagi na uchwałę krajobrazową która w moim przekonaniu nie zawsze działa, albo działa połowicznie.Smutne są te nasze elewacje-brudne pozimowe - zwłaszcza we Wrzeszczu jak i w centrach Trójmiasta.

    • 3 0

  • Autobusy zamiast tramwaju -- tańsze mniej awaryjne jak jeden się zepsuje to nie blokuje całej trasy i Latwiej dopasować

    • 0 0

  • Trasa nowa politechniczna jest po tożeby zniszczyć zabytkowa część Wrzeszcza i wpuścić tam deweloperów !!!!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • ja czekam ....

    na opinię 'wybitnego " eksperta łysickiego....
    ten to wie co kupić i za ile.....

    • 0 0

  • Najpierw

    Tory na prawić przy Operze Bałtyckiej to strach jechać w Brzeźnie to katastrofa na ulicy gdańskiej w stronę pętli Hallera nic lepiej te tramwaje się wykoleja

    • 0 0

  • Czy to nie przegięcie. "Tylko" 18 miechów na projekt. To powinno trwać max 3 miesiące. Najpierw wizja lokalna. Potem sprawdzenie gruntu i planów ewentualnych instalacji podziemnych ( powiedzmy dodatkowy miesiąc na przeprojektowanie tych kolizji. I do roboty. No chyba , że jeszcze złożenie kwitów na wszelkie pozwolenia. Tu to długo trwa. I być może tak długi okres na projektowanie. Wystarczy wziąć przykład z sąsiadów zza Buga. Na zaprojektowanie ,pozwolenia i budowę linii kolejowej od granicy do Lwowa o europejskim rozstawie szyn dają sobie na to 12-14 miesięcy z ewentualnym poślizgiem że względu na obecną sytuację do 18 miesięcy. A to jest ok. 80 km trasy. U nas to by zajęło nie mniej niż 5 lat. Wystarczy chcieć

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane