- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (101 opinii)
- 2 Na lotnisku szybko wyrobisz paszport (87 opinii)
- 3 Zabytkowa brama zostanie przeniesiona (44 opinie)
- 4 Miało być udogodnienie, jest bałagan (49 opinii)
- 5 Kładka na Wyspę Spichrzów znów działa (32 opinie)
- 6 Zapadł się portal w Nowym Ratuszu (107 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24000__kr.webp)
- Nie ma już ruchu na liniach Kisielice-Prabuty, Małdyty-Malbork, Lębork-Maszewo, Wejherowo-Gniewino-Garczegorze, Pszczółki-Skarszewy, Morzeszczyn-Gniew, Bytów-Korzybie, Skórcz-Opalenie Tczewskie-Szlachta. Przewozy osobowe zawieszono na trasach Szymankowo-Nowy Dwór Gdański, Pruszcz-Kartuzy-Lębork, Kwidzyn-Prabuty. Nie planowano zlikwidowania żadnej linii. Jedynie ograniczono liczbę pociągów - poinformował "Głos" zastępca dyrektora gdańskiego Zakładu Linii Kolejowych Julian Skrochocki. - Na razie wprowadzenie zmian odłożono do 1 kwietnia. Może zostanie ograniczona nieco ich skala, ale jeśli nie znajdą się jakieś dodatkowe pieniądze, nie da się ich uniknąć.
Ograniczenie liczby przewozów wyzwoliło obawy o redukcje w licznych kolejowych spółkach.
- W naszym województwie w Zakładach Przewozów Regionalnych nie przewidywano zwolnień. Rzeczywiście planowano ograniczenie liczby pracowników, ale miało się to odbyć w sposób naturalny, w wyniku przejścia na emerytury - powiedział Leszek Romanowski rzecznik Zakładów Przewozów Regionalnych.
- Szacuję, że w wyniku planowanych zmian w rozkładzie jazdy musielibyśmy zlikwidować 64 miejsca pracy - stwierdził Jan Połomski dyrektor Zakładu Taboru spółki "Cargo".
- Dotąd nie robiliśmy symulacji szacujących, z ilu miejsc pracy będziemy musieli zrezygnować. Nie wiemy zresztą, jak będzie ostatecznie nowy rozkład jazdy wyglądał. Na razie nie planujemy zwolnień. Być może po wprowadzeniu nowego rozkładu będziemy zmuszeni zlikwidować jakiś posterunek, ale ze zwolnieniami będziemy ostrożni. Dyżurny ruchu to praca wymagająca znacznych kwalifikacji. Dlatego zbędnych pracowników wolimy raczej przesunąć na inne stanowiska. Myślę, że do redukcji u nas nie dojdzie - poinformowała Danuta Kumińska rzecznik Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Gdyni.
W związku z zagrożeniem redukcjami związki zawodowe kolejarzy i dyżurnych ruchu prowadziły wśród załóg konsultacje na temat ewentualnej akcji protestacyjnej. Skoro jednak odłożono grożącą zwolnieniami zmianę w rozkładzie, akcja protestacyjna na razie została zawieszona.
- Na razie nikt nas oficjalnie nie poinformował o planowaniu takiej akcji. Wiem że prowadzono referendum wśród załogi, ale o jego efektach nic nie umiem powiedzieć. - powiedział dyr. Skrochocki.
W żadnym z działających na kolei związków zawodowych nie udało nam się nikogo zastać.
Opinie (43)
-
2003-03-04 09:03
kombatant
Kancelaria Prezydenta Mościckiego, który miał o niebo większe uprawnienia, zatrudniała 24 osoby, u Kwaśniewskiego pracuje ok. 600.
- 0 0
-
2003-03-04 09:27
Szkoda
Likwidacja lokalnych połączeń, to przede wszystkim odcięcie ludzi od świata. Nie kazdy ma samochód i nie wszędzie jedzie PKS. Z drugiej strony szkoda tych linii.
Ja lubuję się w podróżach sennymi pociągami, przez miejsca zagubione gdzieś na mapie. Któż nie pamięta podróż ze Skórcza do Ocypla legendarnym wagonem motorowym...
Pozostaną tylko drezyny.- 0 0
-
2003-03-04 09:55
"najpiękniejsze są takie podróże
które pamięć na zawsze zachowa
gdy dziewczyna kochać nie umie
a kolejka jest wąskotorowa":)
a kto pamięta kowbojki na trasie pruszcz-przywidz??
kurcze taka wąskotorówa pod malborkiem sunąca w morzu zielonej trawy?? pamietam ten widok
motyw na foldery turystyczne
mówili, że to komuna umiała tylko psuć
to nie komuna tylko pacany o sercach towarzyszy- 0 0
-
2003-03-04 10:14
pociąg ruszył
"pociąg ruszył lecz w wagonie
nikt juz nie jest obcy
jeśli nie wiesz, czy dojedziesz,
spytaj zawiadowcy"
Pociąg ruszył lecz w przeciwną stronę.
Tylko dokąd te tory prowadzą.- 0 0
-
2003-03-04 10:25
Gdańszczanko z Przymorza
Przed wojną PKP także nie miało konkurencji!!!!!!!!
- 0 0
-
2003-03-04 10:31
UFF jak gorąco
Stoi na stacji Lokomotywa
Tłusta , ogromna i pot z niej spływa........- 0 0
-
2003-03-04 10:35
równowaga musi byc
Jak kolej likwiduje linie - bo np. nie ma kogo wozic - to niech zwieksza liczbe polaczen na liniach "gdzie jest kogo wozic"
1. Dlaczego np. nie ma lini na rembiechowo? tory sa, stacje sa .... - a wozic na pewno jest kogo skoro nawet z Gdyni jeżdzi autobus na lotnisko (linia 600)
2. Dlaczego nie przedłuży sie SKM do Pruszcza? tory sa, stacje sa!!!
3. Nastepna linia niewykożystana, a z której na pewno byloby komu kożystac to tory z Gdyni Chylonii na Obłuże i Pogórze!- 0 0
-
2003-03-04 10:37
widze abram brachu, ze klenczon i "trzy korony" nie są ci obce??
już cie lubie:)
1972 rok:)
"ale nie martw sie już dłużej
usiądź na przeciwko
maszynista ci odpowie
gy wypije piwko..."- 0 0
-
2003-03-04 10:41
i sie ludzie żyło
gitara skrzynia "stara 25" i sie jechało czym popadnie do lubej na czeska granicę
wilki straszyć:)
głównie samochodami na stopa
ale pare incydentów z wąskotorówą było
powinni to odtwarzać
po sopocku "rewitalizować"
i robić kasę.....- 0 0
-
2003-03-04 11:17
a narazie pozostaje bieszczacka ciuchcia :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.