- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (421 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (221 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (73 opinie)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (348 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (5 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (57 opinii)
Reforma gdańskiej komunikacji miejskiej
- Transport zbiorowy musi być sprawny, pojazdy wygodne, tabor nowoczesny, dostosowany do wymagań konsumentów, trzeba wymienić szyny, zrealizować połączenie tramwajowe z południowymi dzielnicami Gdańska - podkreślał prezydent Paweł Adamowicz przed podpisaniem umowy związanej z realizacją Gdańskiego Projektu Transportu Miejskiego z konsorcjum SYSTRA .
W skład konsorcjum oprócz paryskiej SYSTRY wchodzą Agencja Rozwoju Miasta z Krakowa, Biuro Inżynierii Komunikacyjnej z Gdańska i CIE Consult z Dublina. Wybrana w przetargu francuska firma brała wcześniej udział w przedsięwzięciach komunikacyjnych m.in. w Warszawie, Białymstoku, Belgradzie, Budapeszcie, rumuńskiej Timisoarze, Bordeaux oraz w Tegucigalpie - stolicy Hondurasu.
- Systra ma pokazać, w jakiej kondycji jest gdańska komunikacja, zwłaszcza w porównaniu z innymi miastami Polski i Europy. Zadanie paryskiej firmy ma polegać na wypracowaniu przyszłościowego modelu prawidłowego funkcjonowania komunikacji miejskiej - wyjaśnił Jerzy Zgliczyński, dyrektor ZKM.
W efekcie ma dojść do przekształcenia ZKM, tak by zdjąć z budżetu miasta obciążenia finansowe i znaleźć inwestora. Systra ma więc przygotować zakład budżetowy do ewentualnej przemiany w prywatną firmę. Usługi ekspertó kosztować będą około 1 mln euro pochodzącego z unijnego funduszu Phare. Rok temu Gdańsk podpisał umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Dzięki temu miasto ma wieloletni kredyt na modernizację taboru autobusowego i tramwajowego oraz remont torowisk. W ramach tej umowy jest też zagwarantowanych parę milionów na prace projektowo-wykonawcze.
Opinie (31) 3 zablokowane
-
2002-08-21 23:34
Na Zgliszczach Szczyt przed wyborczy
taka jest prawda ... zbliżaja się wybory samorządowe i Zgliszczu ( Z.K.M. ) oraz jego znajomy Pan Antoni Sz. boją się o swoje fotele ... po drugie chcą zatuszować sprawę Remontu torowiska na Przymorzu .... do czasu kiedy KOMUNIKACJĄ zarzxądzaja w Gdańsku takie .... to nie ma o czy myśleć ... zobaczcie jakchociażby w Gdyni funkcjonuje poprawnie komunikacja .... a w Gdańsku
- 0 0
-
2002-08-21 23:40
a gdzie jakieś wieksze aglomeracje
szczególnie z Tegucigalpy należy brać przykład,choć i za Timisoarą jesteśmy trochę w tyle
- 0 0
-
2002-08-22 00:25
żenada
To co podkreśla Pan prezydent Paweł Adamowicz jest oczywiste bez 1 mln euro wydanego na jakieś konsorcjum. Z tego co pamiętam podobne badania były prowadzone już w latach 70-tych. A co należy zrobić? Wystarczy przejechać się po mieście w godzinach szczytu lub może zrobić wycieczkę do np. Budapesztu. Są tam ciekawe rozwiązania komunikacyjne (metro, drzwi z obydwu stron tramwaju - dobre np. na Orunię) Ciekawe gdzie znajdzie się idiota chcący zainwestować w firmę komunikacyjną, a wydawane pieniądze z kredytu na rozwój komunikacji widać na Przymorzu. Żęnada.
- 0 0
-
2002-08-22 00:43
moze sie udac
Wydaje mi sie, ze moze sie udac. Jesli to konsorcjum reformowalo warszawski transport miejski, to podpisuje sie pod tym obiema rekami (nogami tez); w Warszawie transport publiczny dziala doskonale (chociazby bilet 24 godzinny a nie "dokoncadniowy", czy autobusy nocne jezdzace do 30 minut). A tylko idiotom nie potrzeba konsultingu, zwlaszcza za pieniadze z PHARE. W Gdansku jest duzo do zrobienia, a najmniej potrzebne jest bzdurne i nieprzemyslane krytykowanie wladz, w koncu nie za wszystko ustawowo odpowiedzialny jest prezydent miasta, za inne rzeczy wojewoda. A remont torowiska zdaje sie po raz kolejny oprotestowaly firmy biorace udzial w przetargu a nie wstrzymaly wladze, a moze sie myle?
- 0 0
-
2002-08-22 01:49
trzy lata temu
rozmowa byla ta sama, wtedy nasi specjalisci (wole tym placic a nie dupkom z Paryza) mieli przygotowac koncepcje przeksztalcen. Pan prof. Szalucki z UG (o ile dobrze pamietam) przygotowal koncepcje (w kliku wariantach) jednak zadna nie spodobala sie ZWIAZKOM ZAWODOWYM (ktore jak wiadomo sa 'najmadrzejsze' i rzadza w naszym fajnym kraju). Koncepcja miala doprowadzic do wzrostu konkurencji w komunikacji w Gdansku (model gdynski, jeden z lepszych w kraju) - koncepcja przepadla - no to teraz trzeba wydac GRUBA kase - zeby ZWIAZKI ZAWODOWE NIE MIALY SIE DO CZEGO PRZYCZEPIC.... a ja bym dal W RYJ ZWIAZKOM i mial i w dupie i zreformowal do goownaine ZKM juz dawno.... nie ma jak politycy....
- 0 0
-
2002-08-22 06:22
"W skład konsorcjum oprócz paryskiej SYSTRY wchodzą Agencja Rozwoju Miasta z Krakowa, Biuro Inżynierii Komunikacyjnej z Gdańska i CIE Consult z Dublina"
ho ho ho ho
czuję wiekszą kaskę......
uważam że tu jest pies pogrzebany :))))
myślę sobie znając sposoby wyłudzania państwowej kaski że takich studiów i koncepcji to w UM będzie z pół tony???
po co wywalać kolejne pieniądze z resztki poharatanego gdańskiego budżetu skoro wiadomo że ZKM
DĄŻY DO OGRANICZANIA KURSÓW CO WIDAĆ NA PRZYKŁADZIE LINI 142 NA KTÓREJ MIMO ŻE ZACZĘŁA OBSŁUGIWAĆ KLIENTÓW HIPERMARKETU ZMNIEJSZONO ILOŚĆ KURSÓW?- 0 0
-
2002-08-22 09:07
szczyt-ne plany
"zrealizować połączenie tramwajowe z południowymi dzielnicami Gdańska" - pewnie, wszystko jest przygotowane juz od lat, np. na Armii Krajowej na Chełm. Ciekawe tylko, czy jeżdzić będą po tym tramwaje, czy kolejka górska. Władze miasta powinny też w końcu doprowadzić do otwarcia przystanku SKM za dworcem gł. (w okolicach Gildii). To piękna i potrzebna lokalizacja, a jak już będzie, to Holendrzy wybuduja nad nim Centrum Konferencyjno-Handlowe, a pod przystankiem proponuję władzom miasta zrobić podziemny parking, a podnim pasaż (zamiast ryć pod Węglowym i Długim Targiem). Miejsce nadaje się doskonale, bo w zeszłym roku pierwsze było zalane...
- 0 0
-
2002-08-22 09:33
Linia 142? a co z linia 110 i B? Nie dosyc, ze jezdza prawie rownoczesnie jeden 7:16, a drugi 7:18 itd. to jeszcze B jest spozniony, albo sobie nie przyjedzie.
- 0 0
-
2002-08-22 09:55
nietrafiony pomysl...
Radni zamiast bawic sie z ZKM gdansk - powinni pomyslec co by tu zrobic by polaczyc cala komunikacje miejska Trojmiasta - tak aby nie bylo juz takiej paranoi ze jadac z sopotu do gdanska wsiada sie najpierw do autobusu gdynskiego (jeden bilet) potem skm (inny bilet) i potem tramwaj (jeszcze inny bilet).
a wogole to mogli by nasi radni tez troche pomyslec o rozwoju SKM - z tego co mi wiadomo nie bylo by wielkim problemmem przedluzenie lini glownej do Pruszcza, zrobienia odgalezien - Gdynia Chylonia Gdynia Oburze oraz Gdynia Głowna Rębiechowo - tory sa, stacje wzasadzie tez - tylko puscic tabor......- 0 0
-
2002-08-22 10:08
„Firma ma zbadać w jakiej kondycji jest gdański ZKM i dać wytyczne jak udoskonalić komunikację.” Za 1M euro, drogo i prawdopodobnie nic odkrywczego z tego nie wyniknie.
To chyba najlepszy sposób na wyciąganie kasy. Tak działa Phare, dobrodzieje najpierw dają poczym władza płaci europejskiej firmie za nie wiele warta ekspertyzę. Trzeba się podzielić.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.