• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont 3 tramwajów za ponad 11,5 mln zł

bra
11 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Bombardiery jeżdżą po Gdańsku już od 15 lat. Przez ten czas kursowały na różnych liniach, jak chociażby 11, która obecnie nie istnieje. Bombardiery jeżdżą po Gdańsku już od 15 lat. Przez ten czas kursowały na różnych liniach, jak chociażby 11, która obecnie nie istnieje.

Trzy tramwaje Bombardier przejdą wkrótce generalny remont. Eksploatowane od 15 lat pojazdy, mimo że uchodzą za mało awaryjne, muszą w końcu zostać zmodernizowane. Prace potrwają 9 miesięcy i będą kosztowały 11,6 mln zł.



Którymi tramwajami jeździ ci się najlepiej?

Bombardiery NGT6-2 były pierwszymi nowoczesnymi tramwajami w Gdańsku. Zostały kupione do obsługi nowej linii tramwajowej na Chełm, która została otwarta w grudniu 2007 roku.

15 lat temu Bombardiery kosztowały 21 mln zł



Za trzy składy ZKM Gdańsk (obecnie GAiT) zapłacił wówczas 21,5 mln zł.

Po latach przyszedł czas na ich modernizację. Co ciekawe pierwszy przetarg został ogłoszony już trzy lata temu, ale wówczas nikt się nie zgłosił.

Tym razem ofertę złożyła jedna firma 4iB z Gdańska, która wcześniej modernizowała tramwaje N8C nazywane "Dortmundami". Za remont bombardierów zażyczyła sobie 11,66 mln zł.

GAiT na to zadanie przeznaczył 11,685 mln zł, więc oferta mieści się budżecie. Dla porównania jedna nowa Pesa Jazz Duo, która została zamówiona w 2017 roku, kosztowała ok. 9,2 mln zł razem z pakietem serwisowym (obecnie byłoby już zapewne znacznie drożej).

Remont Bombardierów obejmie:


  • modernizację układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • modernizację układów napędowych i sterowania,
  • modernizację systemu informacji pasażerskiej,
  • montaż odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych,
  • naprawę nadwozia zewnętrznego tramwajów oraz elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi,
  • wymianę skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym,
  • naprawę wnętrza tramwajów - przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego,
  • montaż portów USB w przestrzeni pasażerskiej.

Na modernizację wszystkich tramwajów przewidziano dziewięć miesięcy, przy czym pierwszy tramwaj gotowy do przekazania spółce GAiT musi być w ciągu czterech miesięcy od dnia podpisania umowy, drugi - siedmiu miesięcy, a trzeci i zarazem ostatni - dziewięciu miesięcy.
bra

Miejsca

Opinie (71) 6 zablokowanych

  • Ja

    To jest piękny UKŁAD 4ib oraz zarząd gait. Gdzie prokurator

    • 20 0

  • Modernizacja 4ib

    Zmodernizowane piasecznice zawsze się zapychają w przeciwieństwie do starych które przeważnie sypią ten piasek podczas hamowania.

    • 14 0

  • W 4ib większość pracowników

    To ukraińcy i to nie są kobiety z dziećmi i starcy niezdolni do obrony ukochanej ojczyzny przed wrogiem.

    • 7 3

  • Mnie się jeździ najwygodniej (1)

    105

    • 9 4

    • To się wyprowadź do Łodzi.

      Tam jeżdżą jeszcze te złomy.

      • 2 3

  • (2)

    Najlepiej jeździ się bombardierami bo mają dużo miejsc siedzących. A na godzinną podróż z Wrzeszcza do Łostowic to jednak ciężko stać...

    • 8 1

    • (1)

      Ciekawe od kiedy z Łostowic do Wrzeszcza jedzie się godzinę?chyba z awariami?

      • 2 0

      • Ja jadę zgodnie z rozkładem, od Miszewskiego do Świętokrzyskiej 31 minut..

        • 0 0

  • statystyka..

    czytałem,ze gajt jest najdrozszą w utrzymaniu i świadczeniu usług komunikacyjnych firmą w Polsce.
    I nie ma sie czemu dziwić :))
    Chyba nie bez przypadku przetargi na naprawy,remonty itd wygrywają firmy poukładane..różnica w ofercie np przy 11mln to tylko 20-cia tysięcy zł.(ktos komus odpala):((((za zlożenie oferty.
    Maja potęznie rozbudowane zaplecze techniczne z "doświadczonym kierownictwem"a tramwaje po naprawach np przez 4ib, cztery razy dziennie do zajezdni na usterki zjeżdzają.
    Lepiej jest w autobusach,bo tam tabor w leasing wzięty i naprawa usterek po stonie dostawcy a jak wcześniej kupiony i zle utrzymywany to do kasacji jest przekazywany.
    Tam "doświadczenie kierownictwa" przebija sufity...trzeba kupić następne autobusy..

    • 9 0

  • 7 mln? (1)

    7 mln złotych za nowy tramwaj? Czyli prawie 1.7 mln dollarów? Ja pierniczę świat zwariował...

    • 2 1

    • .. albo 7 zł za l paliwa....tylko tutaj to nie wiem kto zwariował

      • 0 0

  • Jasne, czemu nie 30 mln

    • 1 0

  • Co to są za kwoty?! Jak jeden zwykły tramwaj może kosztować miliony złotych?!

    A co do tramwajów to bez dyskusyjnie najlepsze były, są i będą bombardiery. Głównie za ogromną liczbę miejsc siedzących niczym w autobusie. Niech tego nie rozpiepszą!

    • 5 0

  • Może dołożyć i kupić nowe bo mielibyśmy nowe a tak będziemy mieli 15 letnie tyle że wyremontowane ? Przez 15 lat wiele się zmieniło w konstrukcjach i wyposażeniu tych pojazdów .No i te 9 miesięcy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane