• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont 3 tramwajów za ponad 11,5 mln zł

bra
11 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Bombardiery jeżdżą po Gdańsku już od 15 lat. Przez ten czas kursowały na różnych liniach, jak chociażby 11, która obecnie nie istnieje. Bombardiery jeżdżą po Gdańsku już od 15 lat. Przez ten czas kursowały na różnych liniach, jak chociażby 11, która obecnie nie istnieje.

Trzy tramwaje Bombardier przejdą wkrótce generalny remont. Eksploatowane od 15 lat pojazdy, mimo że uchodzą za mało awaryjne, muszą w końcu zostać zmodernizowane. Prace potrwają 9 miesięcy i będą kosztowały 11,6 mln zł.



Którymi tramwajami jeździ ci się najlepiej?

Bombardiery NGT6-2 były pierwszymi nowoczesnymi tramwajami w Gdańsku. Zostały kupione do obsługi nowej linii tramwajowej na Chełm, która została otwarta w grudniu 2007 roku.

15 lat temu Bombardiery kosztowały 21 mln zł



Za trzy składy ZKM Gdańsk (obecnie GAiT) zapłacił wówczas 21,5 mln zł.

Po latach przyszedł czas na ich modernizację. Co ciekawe pierwszy przetarg został ogłoszony już trzy lata temu, ale wówczas nikt się nie zgłosił.

Tym razem ofertę złożyła jedna firma 4iB z Gdańska, która wcześniej modernizowała tramwaje N8C nazywane "Dortmundami". Za remont bombardierów zażyczyła sobie 11,66 mln zł.

GAiT na to zadanie przeznaczył 11,685 mln zł, więc oferta mieści się budżecie. Dla porównania jedna nowa Pesa Jazz Duo, która została zamówiona w 2017 roku, kosztowała ok. 9,2 mln zł razem z pakietem serwisowym (obecnie byłoby już zapewne znacznie drożej).

Remont Bombardierów obejmie:


  • modernizację układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • modernizację układów napędowych i sterowania,
  • modernizację systemu informacji pasażerskiej,
  • montaż odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych,
  • naprawę nadwozia zewnętrznego tramwajów oraz elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi,
  • wymianę skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym,
  • naprawę wnętrza tramwajów - przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego,
  • montaż portów USB w przestrzeni pasażerskiej.

Na modernizację wszystkich tramwajów przewidziano dziewięć miesięcy, przy czym pierwszy tramwaj gotowy do przekazania spółce GAiT musi być w ciągu czterech miesięcy od dnia podpisania umowy, drugi - siedmiu miesięcy, a trzeci i zarazem ostatni - dziewięciu miesięcy.
bra

Miejsca

Opinie (71) 6 zablokowanych

  • koszt komunikacji w Gdańsku jest porażający (1)

    taniej by było kupić każdemu mieszkańcowi elektryczną hulajnogę co 3 lata.

    • 3 0

    • a jak wygląda to w innych miastach? ile kosztuje przejazd W Warszawie Poznaniu Wrocławie czy Łodzi?

      • 0 0

  • A czy za s p a l o n e łysy ODpowiedział?! Brak kontroli,nadzoru i właściwej organizacji za co bierze (1)

    grubą forsę ten ustawiony przez kolesi nieudacznik - nierób!!!

    • 2 0

    • jaką karę byś wymierzyła za tę zbrodnię ?

      • 1 0

  • w hiszpani kładzie się 10 kilomertów asfaltu w siedem dni.

    w polsce remontuje się tramwaj ( jesli tak mozna to nazwać ) w dziewięć miesięcy za grube miliony. nie wiem do końca kto tym steruje ale nie zmienia to faktu że ktos na tym robi gruby szmal a z mieszkańców miasta robi sie deb.li w biały dzień z usiechem na twarzach towarzystwa wzajemnej adoracji w gdańsku.

    • 1 0

  • kto tam rządzi w tych sprawach w tym całym Gdańsku.

    kto o tym decyduje.

    • 1 0

  • Czy osoby decyzyjne w tej sprawie wzajemni sie znają,czy spędzają z sobą prywatny czas.

    • 1 0

  • Przestańcie

    Reanimować w nieskończoność te truchła, kupcie nowoczesne tramwaje, tylko nie takie niepraktyczne i beznadziejnie rozplanowane kolumbryny jak Jazz czy Swingi. 11,5 miliona w reanimację trupa to bardzo dużo pieniędzy! Czy ktoś w końcu beknie w ZTM za ustawianie przetargów pod PESE?

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane