• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • uuuu

    ale będzie burdel. Ale trudno, niech robią porządek, kiedyś to trzeba zrobić w końcu.

    • 0 0

  • eeech,

    aż strach się bać......remont wprawdzie konieczny, ale już widzę te korki...i mnie wśród nich....wrrrrrrrrrrrrrrrrr!

    • 0 0

  • Nareszcie

    Nie ma rady... będziemy cierpieć, ale trzeba to zrobić zanim się rypnie :) Cieszę się, że w końcu się za to zabrali. Szkoda tylko, że na Jana z Kolna jest taki wąski przesmyk. Gdyby nie to, przejazd byłby dużo wygodniejszy. Mam nadzieję, że jak to wyremontują to 50 lat będzie dobrze. Powodzenia panowie drogowcy.

    • 0 0

  • Będzie Wielki problem

    Cieszę się , że ZDIz w Gdańsku wziął się za tak wielką przebudowę Błędnika.
    Chciałbym ,żeby zrobiono więcej objazdów.
    Z tramwajemi nie będzie problemu , ale z samochodami osobowymi i autobusami uff... szkoda mówić.
    Z drugiej strony pporawi to bezpieczeństwo jazdy po błedniku.
    Tak wielkiego remontu nie było od dawna.
    Drogowcom życze powodzenia w realizacji zgodnie z planem
    różnie to bywa z dotrzymywaniem terminów.

    • 0 0

  • Błędnik sie pier....; )

    A mi sie błętnik pierd... Czy to znaczy, że nadaje się do remontu ? hehe Pozdrawiam po świętach.

    • 0 0

  • nareszcie cos ten leniwy gdańsk zrobi dla kraju

    zbudujemy nową trase pochodów, ale tym razem troche bardziej zorganizowanych niby z cyklu "światło i dźwięk"

    mocherowe berety na czele z senatorem RP synem ziemii pomorskiej obecnym posłem strąkiem, zrehabilitowanym proboszczem i wykupionym z aresztu przez kolegów jakiegoś buca...

    kto wie może i same "k***iki w oczach" wezmą udział paradzie zwycięstwa??

    a potem jak 60 lat temu na placu zebran ludowych igrzyska dla gołodupców czyli sądy doraźne nad lobbistami hobbistami i czerwonymi kutafonami zakończone przekazaniem ich organów po egzekucji wielkiej orkiestrze niejakiego owsika....

    • 0 0

  • Remont Błędnika

    Nareszcie! Informacja mnie zaskoczyła, ale w sumie pozytywnie. Oby tylko remont został przeprowadzony poprawnie!
    Pozdrawiam wszystkich myślących.

    • 0 0

  • Cwiczenia w Gdańsku

    Na czas remontu, po ostatnich ćwiczeniach w Gdańsku plicja gwarantuje nam że dołoży wszelkich starań aby całe miasto sparaliżować.

    • 0 0

  • "16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku."
    1 1/2 roku? Jezu. W półtorej roku na zachodzie buduje się tunele.

    • 0 0

  • tyle wiesz co zjesz
    tunel pod dworcem w gdańsku drążono chyba 5 lat a dawny hotel monopol zamiast 10 miał 4 i pół piętra
    pod zieleniak z kolei wstrzykneli betonu o objętości wód zatoki gdańskiej
    kurzawka plus bak doświadczenia i wyspecjalizowanych firm spowodowało źe odkąd pamietam w tamtym rejonie dworzec PKP -monopol-estakada błędnik hucisko od końca lat 60-tych wiecznie coś budowano
    i popatrz:)
    przeżylismy i Alleluja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane