- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (145 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (211 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (185 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (201 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (133 opinie)
Remont blisko 100-letniego tramwaju za ponad 1 mln zł
Tramwaj Bergmann wyprodukowany w 1927 roku przejdzie pierwszy kapitalny remont. Koszt przywrócenia wyglądu sprzed blisko 100 lat wyniesie ponad 1,1 mln zł. Prace potrwają prawie rok.
Pasażerów woził przez 46 lat. Ostatni kurs wykonał 31 marca 1973 r.
Przez ten czas przechodził wiele "modernizacji o nieokreślonym zakresie, z wykorzystaniem części głównie od nowszych tramwajów generacji N".
Przywrócą wygląd tramwaju z 1927 roku
Prowizoryczne metody napraw przez lata
Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, "Stan obecny niniejszego Bergmanna jest wypadkową różnych epok, stosowanych prowizorycznych metod napraw bieżących oraz stosowania elementów wyposażenia charakterystycznego dla innych typów tramwajów".
Dlatego teraz ma on przejść kapitalny remont, który przywróci wagon do stanu fabrycznego z 1927 r.
Naprawa dotyczyć będzie elementów zewnętrznych i wewnętrznych oraz odtworzenia pierwotnej kolorystyki tramwaju.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w całym Trójmieście
Do przetargu stanęło dwóch oferentów.
Oferty na remont tramwaju Bergmann
- Firma 4iB z Gdańska - 1 143 900 zł
- Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie - 1 831 470 zł
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zamierzała wydać na ten cel 738 tys. zł. Po analizie zdecydowała się dołożyć brakujące 400 tys. zł i wybrała ofertę firmy 4iB.
Wykonawca będzie miał 48 tygodni (ok. 11 miesięcy) na uporanie się ze wszystkimi pracami. Wcześniej w specyfikacji zapisany był termin o połowę krótszy.
Cotygodniowy raport z postępów w naprawie
Co ciekawe, samą modernizację poprzedzi etap przygotowawczy, który trwał będzie 30 dni. w tym czasie wykonawca przedstawi do akceptacji wykaz materiałów i części zamiennych, które zostaną wykorzystane przy wykonywaniu napraw. I dopiero po ich akceptacji będzie mógł rozpocząć remont pojazdu.
Potem, co najmniej raz w tygodniu, przedstawiał będzie raport z wykonanych prac.
Po modernizacji Bergmann znów będzie służył do do okazjonalnego przewozu pasażerów jako atrakcja turystyczna.
Miejsca
Opinie (197) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-07 11:59
Dzięku pisflacji taka cena
- 0 6
-
2023-03-07 12:00
banka to duzo, ale wiemy jak to jest jak urzad zleca
- 5 0
-
2023-03-07 12:06
Milion złotych!?!?!?
Dlaczego nie dwa miliony? Ze złota ten tramwaj czy co?
- 5 1
-
2023-03-07 12:06
Można dać 2.7 miliarda na szczujnie TVP można miljon na remont
- 1 7
-
2023-03-07 12:07
Kazda rocznice sierpnia 80 bedzie mozna uczcic oprawa z Bergmannem, wytaczajac go na tory pod haslem: Wylaczenia pradu Heni.
- 3 0
-
2023-03-07 12:09
Taniej i szybciej będzie zrobienie repliki
I niech służy mieszkańcom.
- 5 2
-
2023-03-07 12:11
Milion!!!???
- 2 0
-
2023-03-07 12:27
To przedsiębiorstwo komunikacyjne
z innego miasta może wykonać remont a sam zainteresowany już nie?brakuje fachowców ,chęci,zaplecza czy standardowo "niedasie", dlaczego?n
bo nie i ch...!- 4 0
-
2023-03-07 12:43
Io
Gait sam powinien remontować
- 4 0
-
2023-03-07 13:15
Lisek
Republika kolesi 4ib
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.