• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont składów SKM: będzie nowy przetarg

piw
8 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Docelowo tak wyglądać ma co druga wyjeżdżająca na tory kolejka SKM. Docelowo tak wyglądać ma co druga wyjeżdżająca na tory kolejka SKM.

Decyzja o ogłoszeniu nowego przetargu i próba wyłonienia firmy, która wyremontuje 21 składów kolejowych do końca 2014 roku - tak SKM zareagowało na to, że do sądu trafił wniosek o upadłość firmy Tabor Szynowy Opole, która wygrała poprzedni przetarg dotyczący modernizacji taboru.



Czy SKM w końcu uda się wyremontować swój tabor?

O kłopotach SKM z wykonawcą pisaliśmy pod koniec lutego. Wówczas przedstawiciele spółki twierdzili, że mają kilka wariantów awaryjnych. Dziś już wiadomo, iż wybrali ten, który przewiduje rozpisanie nowego przetargu na modernizację składów i próbę znalezienia firmy, która zakończy inwestycję do końca 2014 roku.

- Do nowej procedury przetargowej chcemy przystąpić jak najszybciej - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży. Owo "jak najszybciej" oznacza, że przetarg zostanie prawdopodobnie ogłoszony w ciągu miesiąca lub dwóch. Obecnie zaś trwa analiza... nowych przepisów dotyczących zamówień publicznych.

- Na pewno specyfikację będziemy chcieli przygotować w ten sposób, aby zabezpieczyć się przed podobnymi wypadkami, jak ten, który spowodował obecne problemy. Do końca 2014 roku jest jeszcze dużo czasu, liczymy więc, że w tym terminie uda nam się zamknąć cały projekt - dodaje Głuszek.

Patrząc na historię całej inwestycji, trudno się jednak uwolnić od przekonania o jej pechowym charakterze. Pierwszą firmą, która miała zmodernizować składy był Newag, ale przetarg trzeba było unieważnić, gdyż SKM zbyt późno pozyskała środki na własną inwestycję. Rozpisano wówczas kolejny przetarg, który wygrało właśnie konsorcjum Skody i Taboru Kolejowego Opole. Umowę podpisano w maju zeszłego roku. Pierwsza zmodernizowana kolejka miała wyjechać na trójmiejskie tory w styczniu. Nie wyjechała. Teraz zaś okazuje się, iż konieczny będzie kolejny przetarg.

Czytaj więcej o wcześniejszych problemach z przetargiem na modernizację składu SKM

SKM zdecydowało się na modernizację swojego taboru, bo koszt zakupu jednej nowej kolejki równa się kosztom modernizacji aż trzech składów. SKM posiada 64 kolejki, docelowo, kiedy projekt się zakończy, po remoncie ma być co drugi skład wyjeżdżający na tory.

Przedstawiciele spółki będą po raz trzeci szukać firmy, która wyremontuje całe pojazdy, zamontuje w nich nowe okna, nowe ławki, kabiny WC oraz akustyczny i wizualny system informacji pasażerskiej. Zmodernizowane składy mają być też wyposażone w monitoring. Wymienione na nowsze i bardziej oszczędne mają być też silniki.
piw

Opinie (120) 2 zablokowane

  • no to teraz czekamy, kto łapy wyciągnie po koperte

    zobaczymy kto po przetargu wyjedzie na dobre wczasy albo zacznie jeździć ładnym samochodem

    • 13 5

  • HAHAHAHAHA!!! nowy przetarg i termin z 2010 roku przesuwamy na koniec 2014! (2)

    Po drodze zrobimy 16 podwyżek cen biletów tłumacząc je inwestycjami w tabor oraz zredukujemy liczbę kursów tłumacząc brakami taborowymi związanymi z intensywną modernizacją parku maszynowego! Panie Głuszek, ludzie już tego nie kupią!

    • 23 5

    • jak zawsze Nas oszukują

      co za kraj

      • 1 0

    • Głuszek to kłamczuszek

      • 2 0

  • Śpieszmy się z przetargami, tak szybko upadają firmy, które je wygrywają

    • 16 2

  • szkoda slow na ta bande darmozjadow!!! (1)

    na Euro juz mialy byc a teraz kolejny przetrag banda darmozjadow!!!

    • 12 4

    • Głuszek juz dawno odtrabił sukces

      • 1 0

  • składy trójmiejskiej SKM- brudne i smierdzące stare trupy (2)

    przy życiu utrzymują je kolejne warstwy szpachlówki i farby

    • 19 4

    • Ciemnogród (1)

      Ciekawe kto w nich pali, pije, żyga? Odpowiedz: Społeczeństwo współczesne, które zwie się CIEMNOGRODEM a nie Polską. Czystość to dbanie o nią przez wszystkich i przez ciebie również. Peronowy? Hmmm? Peronowy czego? Chyba pierwotnych zachowań!!!!!

      • 2 5

      • SKM - Syf Kiła i Mogiła

        To pewnie taki "opserwator"

        • 2 0

  • To nie są składy projektowane do takich zastosowań jak w SKM. Za mało drzwi, niedostosowane silniki trakcyjne itp.

    • 8 0

  • DNO DNO DNO DNO DNO DNO DNO (1)

    1. Renoma -chamscy kontrolerzy bez szkół przyszłości
    2.Kolejki co 30 min w weekend ... paranoja....
    3. Po 24.00 tylko taxi kolejki nie jeżdzą ....
    4.Głupi głuszek facet gada co mu na ślina na język przyniesie

    5. najniższe zadowolenie pasażerów 3.7 na 5 punktów.
    6.śmierdzi brudno stare skmi
    7. Co chwilę podwyżka biletów masakra ceny nie adekwatne do jakości.

    • 18 2

    • ad 4 - za to mu placą :P

      • 1 0

  • Nie kończąca się historia (1)

    Podobno producenci brazylijscy mają w SKM-ie nowy serial kręcić. Ilość odcinków nieograniczona.
    Już w SKM-ie przetarg rozpisują...

    • 8 1

    • Pociąg zwany porzy9aniem

      • 2 0

  • "zamontuje w nich..nowe ławki, kabiny WC"

    a po co WC, skoro zamykaja drzwi by ludziska nie ssssrali miedzy Sopotem a Kamionką?

    siedzenia to pewnie w miejsce tych co je wywalili z przedzialow dla meneli, zmuszajac ludzi do sadzania jaj na grzejnikach?..

    • 11 1

  • Proponuję ogłosić przetarg na rozpisanie przetargu.

    W specyfikacji warunków zamówienia zawrzeć warunek jednoczesnej wymiany taboru i szczebli kierowniczych firmy. Nowego naboru dokonać spoza środowiska związanego z eSKaeMem i PeKaPem.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane