• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont składów SKM: będzie nowy przetarg

piw
8 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Docelowo tak wyglądać ma co druga wyjeżdżająca na tory kolejka SKM. Docelowo tak wyglądać ma co druga wyjeżdżająca na tory kolejka SKM.

Decyzja o ogłoszeniu nowego przetargu i próba wyłonienia firmy, która wyremontuje 21 składów kolejowych do końca 2014 roku - tak SKM zareagowało na to, że do sądu trafił wniosek o upadłość firmy Tabor Szynowy Opole, która wygrała poprzedni przetarg dotyczący modernizacji taboru.



Czy SKM w końcu uda się wyremontować swój tabor?

O kłopotach SKM z wykonawcą pisaliśmy pod koniec lutego. Wówczas przedstawiciele spółki twierdzili, że mają kilka wariantów awaryjnych. Dziś już wiadomo, iż wybrali ten, który przewiduje rozpisanie nowego przetargu na modernizację składów i próbę znalezienia firmy, która zakończy inwestycję do końca 2014 roku.

- Do nowej procedury przetargowej chcemy przystąpić jak najszybciej - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży. Owo "jak najszybciej" oznacza, że przetarg zostanie prawdopodobnie ogłoszony w ciągu miesiąca lub dwóch. Obecnie zaś trwa analiza... nowych przepisów dotyczących zamówień publicznych.

- Na pewno specyfikację będziemy chcieli przygotować w ten sposób, aby zabezpieczyć się przed podobnymi wypadkami, jak ten, który spowodował obecne problemy. Do końca 2014 roku jest jeszcze dużo czasu, liczymy więc, że w tym terminie uda nam się zamknąć cały projekt - dodaje Głuszek.

Patrząc na historię całej inwestycji, trudno się jednak uwolnić od przekonania o jej pechowym charakterze. Pierwszą firmą, która miała zmodernizować składy był Newag, ale przetarg trzeba było unieważnić, gdyż SKM zbyt późno pozyskała środki na własną inwestycję. Rozpisano wówczas kolejny przetarg, który wygrało właśnie konsorcjum Skody i Taboru Kolejowego Opole. Umowę podpisano w maju zeszłego roku. Pierwsza zmodernizowana kolejka miała wyjechać na trójmiejskie tory w styczniu. Nie wyjechała. Teraz zaś okazuje się, iż konieczny będzie kolejny przetarg.

Czytaj więcej o wcześniejszych problemach z przetargiem na modernizację składu SKM

SKM zdecydowało się na modernizację swojego taboru, bo koszt zakupu jednej nowej kolejki równa się kosztom modernizacji aż trzech składów. SKM posiada 64 kolejki, docelowo, kiedy projekt się zakończy, po remoncie ma być co drugi skład wyjeżdżający na tory.

Przedstawiciele spółki będą po raz trzeci szukać firmy, która wyremontuje całe pojazdy, zamontuje w nich nowe okna, nowe ławki, kabiny WC oraz akustyczny i wizualny system informacji pasażerskiej. Zmodernizowane składy mają być też wyposażone w monitoring. Wymienione na nowsze i bardziej oszczędne mają być też silniki.
piw

Opinie (120) 2 zablokowane

  • Jakim kryterium kierowała się SKM wybierając Skodę i TKO ???

    czy tylko cena? czy nie sprawdzono kondycji finansowej tej firmy ? jak to jest w tym kraju z tymi przetargami??? wygrywaja najtańsi po czym upadają i rozkładają inwestycje na łopatki. To się nadaje do prokuratury CBA itp....

    • 9 2

  • Rok 2013 (2)

    A oni po raz kolejny remontują składy zbudowane w latach 70 i 80-tych.

    Jestem przekonany, że za 10 lat te same "odremontowane" (lub nie) EN57 będę jeździły w ramach SKM.

    Takie rzeczy tylko w Polsce.

    • 15 1

    • To już będą EN67 (sześćdziesiąta siódma warstwa farby).

      • 9 0

    • ale Głuszek zostanie

      • 0 0

  • nie chcemy modenizacji! (2)

    Chcemy nowych jednostek! Nowych pociągów!
    Zarządzie SKM, od upadku komuny nie potraficie stanąć na wysokości zadania. Nowoczesne jednostki EW58 i EW60 odstawiliście w krzaki! I do usranej zamierzacie wozić pasażerów wiecznie modernizowanymi, topornymi kiblami (EN57/71 dla niewtajemniczonych)
    Podniecacie się zachowaniem 10 minutowej częstotliwości pomiędzy Gdańskiem a Gdynią, ale kilkanaście lat temu SKM napie*dalała co 6 minut i to na trzy jednostki!!!
    Nie pogrążajcie w głupocie szarej masy! I dajcie Nam SKM na jaki zasługuje trójmiejska metropolia, albo zwijajcie interes i wyp********.

    • 25 0

    • popieram

      Jeśli nowe jednostki będą miały mniejszy odstęp między drzwiami a peronem to prawdopodobnie będę tym czymś podróżować - na chwile obecną do Gdyni pozostaje mi samochód lub wersja łączona autobus do Sopotu i dalej autobus do Gdyni.

      • 1 0

    • Tylko że EW60 było wyprodukowane w liczbie sztuk dwóch. Co utrudniało serwis i eksploatację. Teraz chyba jeżdżą gdzieś pod warszawą. EW58 to była jedna wielka usterka. Jak jeździliśmy z kumplami tymi trupami to nazywaliśmy je PRL-ami.

      • 0 1

  • Czy ktoś przyjrzał się? (2)

    Zwróćcie uwagę na detale "odrestaurowanych" składów. No przecież witki opadają! Takiej tandety nawet w Chinach nie robią. Źle dopasowane panele, listwy maskujące, podłoga z 3 paneli na 3 różnych wysokościach, że tylko kostki sobie kręcić etc, etc, etc. NO LUDZIE KOCHANI!!!
    A ja płacę. Ja ciężkie pieniądze płacę!

    • 8 2

    • Ciemnogród (1)

      Widocznie za mało płacisz!!! Krytyku wszystkiego naucz się sam pracy i życzę ci abyś wszystko robił idealnie choć trochę lepiej niż Made in China!!!!!

      • 0 8

      • Ciemnogród?

        Ciemnogród to robić byle jak.
        Albo porządnie albo wcale.
        A kolega Realista chyba z PKP ze zniżką 99%. Za darmo to i ocet słodki

        • 0 0

  • Po co kible ... Kurna - 21 składów do remontu, mają w sumie 64 kolejki to niemal 1/3 a nie połowa! Marnować kasę od pasażerów to potrafią ale wody z mózgu nie zrobią

    • 9 0

  • Byleby tylko minister Tomasz Lipiec nie ustawial tego przetargu! Bo bedzie kosztowalo razy dwa!!!!!!!

    Tacy to juz sa ci Prawi i Sprawiedliwi!

    • 4 2

  • Zakupić nowe Elfy z Pesy Bygdoszcz!!!

    Warszawie zamiast remontować stary złom zakupi Elfy nowy tabor z bydgoskiej Pesy.Jechałem nimi w warszawie rewelacja.A u nas modernizuje eis stary złom!!! Wygrywa firma która cenowa jest najtańsza.I jak najczęściej bywa nie dokończa remontu albo po remoncie znika z rynku.I nagle nie ma gwarancji!!!! Jak byly oferty porządnych firm na remont tego złomu jak Pesa Newag to je daliście bo daliście wygrać firmie krzak!!!! Ciekawe kto znów wziął w łape. Unia Europejska powinna wam dać nauczkę jak nie zrealizujecie tego!!!!!!

    • 13 0

  • wypitala,,,,,, z tym starym złomem!!!!!

    • 6 0

  • Elektryczne Zespoły Trakcyjne z Newaga zakupić!!!!

    Nie chcemy złomu!!!! Zło do Rosji.Niech sobie tym modernizowanym złomem jeżdżą posłowie PO i PISu I Palikot.Ja chce nowe kolejki!!!!!

    • 7 3

  • Nowy Tabor

    Wykorzystajcie szanse, ktora sie pojawila ! Kupcie nowy tabor! Ile bedziemy jezdzic EN57? Do konca swiata??!! W calej Polsce tabor wymieniaja, tylko nie w wojewodztwie Pomorskim! Wstyd!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane