• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w parkowaniu w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
6 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wkrótce kierowcy parkujący w Śródmieściu Gdańska będą musieli głębiej sięgnąć do kieszeni. Wkrótce kierowcy parkujący w Śródmieściu Gdańska będą musieli głębiej sięgnąć do kieszeni.

Jeszcze przed wakacjami powstanie Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania, która obejmie Stare i Główne Miasto oraz Długie Ogrody. Parkowanie będzie płatne przez siedem dni w tygodniu, a opłata za pierwszą godzinę wzrośnie z 3,3 do 5,5 zł. Spore zmiany zajdą też w dotychczasowych strefach płatnego parkowania.



5,5 zł za pierwszą godzinę parkowania w centrum Gdańska:

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania ma być lekiem na uwolnienie ścisłego centrum Gdańska od nadmiaru samochodów oraz zwiększyć konkurencyjność komunikacji miejskiej.

Jak mówią urzędnicy, mniej aut to też czystsze powietrze, mniejsze korki i więcej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Utworzenie ŚSPP jest możliwe dzięki nowelizacji ustawy, przygotowanej w 2018 r. przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Nowe przepisy dają dużym miastom możliwość do wydzielenia w centrum tzw. śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, w której parkowanie jest dłuższe (obowiązuje także w weekendy i święta), a także droższe.

Mieszkańcy Śródmieścia nie mają gdzie parkować



- Wielokrotnie, jako samorząd, apelowaliśmy o zmianę przepisów, ponieważ dzisiejsze strefy w dużych miastach nie do końca wypełniają cele ustawy. W naszym przypadku strefa płatnego parkowania nie chroniła mieszkańców Śródmieścia, którzy, wracając do swoich domów, nie mieli gdzie zaparkować. Problem nasilał się głównie w weekendy - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. - Przed wprowadzeniem strefy wymagane było przeprowadzenie analizy. Wynika z niej, że w Śródmieściu są takie obszary, gdzie samochody stały w jednym miejscu przez kilkanaście godzin. To nieefektywne wykorzystanie zapisów ustawy, bo pobieranie opłat nie było połączone z rotacją. Śródmiejska Strefa ma tę sytuację zmienić.
Obszar, jaki ma objąć Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania to Stare i Główne Miasto oraz Długie Ogrody. Pierwsza godzina parkowania ma kosztować 5,5 zł. Obszar, jaki ma objąć Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania to Stare i Główne Miasto oraz Długie Ogrody. Pierwsza godzina parkowania ma kosztować 5,5 zł.

Godzina za 5,5 zł, abonament za 800 zł



Wymusić rotację, ale i ograniczyć ruch w Śródmieściu po wprowadzeniu ŚSPP mają przede wszystkim wyższe stawki za godzinę parkowania.

Obecnie - po wrześniowych podwyżkach - pierwsza godzina parkowania kosztuje 3,3 zł. Gdy radni przegłosują uchwałę, stawka w nowej strefie wzrośnie do 5,5 zł, co jest porównywalne do innych miast, które zdecydowały się na wprowadzenie ŚSPP (w Krakowie stawka wynosi od 4 do 6 zł w zależności od podstrefy, w stolicy pierwsza godzina parkowania ma wkrótce kosztować 4,9 zł, a w Poznaniu - 7 zł).

Opłaty mają obowiązywać przez siedem dni w tygodniu w godz. 9-20. Miesięczny abonament w ŚSPP i SPP ma kosztować 800 zł (tylko w SPP - 550 zł). Ale to nie koniec zmian.

Wzrosną też stawki w zwykłej strefie płatnego parkowania. Pierwsza godzina ma kosztować 3,9 zł.

Czytaj też: Dużo mniej mandatów po zwiększeniu kar w Strefie Płatnego Parkowania

Na kierowcach spocznie też obowiązek wprowadzania w parkomacie numerów tablic rejestracyjnych, a opłatami za parkowanie zostaną objęci także posiadacze motocykli (dotychczas parkowali bez opłat). Na tzw. abonament miesięczny lub roczny w SPP będą mogły liczyć z kolei tylko osoby zameldowane.

Wnioski po zbadaniu 16 lokalizacji



Wysokość opłat wynika ze wspomnianej wcześniej analizy, w której zbadano zachowania i oczekiwania kierowców na 16 wybranych ulicach Głównego, Starego i Dolnego Miasta. By próba była jak najbardziej reprezentatywna, badane miejsca zostały dobrane wg zróżnicowanych kryteriów - np. generatorów ruchu w postaci znajdującego się w pobliżu urzędu czy ulicy wyjątkowo atrakcyjnej z punktu widzenia turystów.

Stawki są ustawowo powiązane z płacą minimalną, która w tym roku wynosi 2,6 tys. zł. Co ważne, dla mieszkańców Śródmieścia nic się nie zmieni, nadal obowiązywać będą roczne abonamenty w cenie 120 zł. Z kolei przedsiębiorcy będą rozliczać się według stawek ogólnych.

Co ważne, ustawa przewiduje, by co najmniej 65 proc. wpływów z parkowania w ŚSPP magistrat przekazywał na inwestycje w zieleń, infrastrukturę rowerową i pieszą. Jak usłyszeliśmy, Gdańsk chce na ten cel przeznaczyć większe środki.

Nowa strefa jeszcze przed wakacjami



Projekt uchwały ws. utworzenia ŚSPP w Śródmieściu Gdańska ma być procedowany jeszcze w tym miesiącu podczas sesji rady miasta (27 lutego). W marcu zostanie dokupionych 30 nowych parkomatów, a we wszystkich dotychczasowych urządzeniach zostanie uruchomiona funkcja płatności BLIK.

Nowa strefa ma zacząć obowiązywać pod koniec czerwca, a więc tuż przed tzw. wysokim sezonem turystycznym, gdy nasila się problem z parkowaniem w centrum Gdańska.

Opinie (1461) ponad 50 zablokowanych

  • (4)

    A gdzie idą pieniadze za parkowanie bo jakoś tego nie przyswoiłem ?

    • 42 11

    • (1)

      masz napisane. pisac umie, czytac juz nie?

      • 4 5

      • trochę umie

        przeczytał nagłówek.

        Umie też pisać, bo sklecił zdanie.. tylko wolno przyswaja...

        Podobnie jak reszta "górnokciukowców" pod jego postem.. - to jeszcze bardziej przeraża...

        • 1 3

    • Chyba nie tylko tego nie przyswoiłeś

      • 2 1

    • Napewno nie do sloikow nie zameldowanych w miescie od 10lat

      • 0 1

  • (3)

    Najgorsze jest to że są ludzie którzy łykają takie argumenty jak powietrze,komunikacja itp.brednie. Czemu nasi politycy nie powiedzą wprost że chodzi o polepszenie budżetu???? Sami z kolei korzystają z identyfikatorów dzięki którym nie muszą wnosić żadnej opłaty.

    • 89 8

    • Bo to grosze na rok dla budzetu

      Wiem, że to najpopularniejszy argument januszy, którzy nawet nie wiedzą, ile wynosi riczby budżet Gdańska

      • 0 1

    • To nie brednie.

      • 0 0

    • Pazerność

      Zrobic platne miejsc postojowe dla urzednikow UM. Dla Pani prezydent też.
      Moze jezdzic komunikacja miejska.

      • 0 0

  • nareszcie

    • 12 21

  • Nie chodzi o pieniądze (4)

    To dobra i odważna zmiana, mam nadzieje że strefa będzie rozwijana opłatowo, wielkościowo i miastowo. Trzeba być dość krótkowzrocznym by patrzeć na to jako na łupanie obywateli, chodzi o strefę czystego transportu o ograniczenie ruchu aut w centrum miasta i tą idee popieram, każdy chciałby żyć zdrowo, mieć czyste powietrze itd więc zadbajmy o to, korzystajmy z komunikacji, rowerów itd a samochody zostawmy na wypady poza miasto i większe zakupy....Czas zmienić swoje egoistyczne podejście, niezapominajcie o carsheringu który posiada darmowe rozwiązanie, nie mówiąc, że jak się policzy paliwo, koszty amortyzacji i opłatę parkingową dzisiejszą to i tak taxi wyjdzie taniej ale stereotyp rządzi ....

    • 27 78

    • Mieszkam poza Gdańskiem a pracuje w samym centrum,nie mam komunikacji spod samych drzwi, za to większość z Gdańska ma pod nosem komunikację (ztm,skm) ale musi dojeżdżać do pracy samochodem,to jest dopiero logika, 15 minut do pracy ale samochodem w korku, z drugiej strony jechać spóźnionym tramwajem czy autobusem w ścisku i smrodzie to nic miłego

      • 9 3

    • Chyba żartujesz.

      Carsharing wychodzi nieporównywalnie drożej niż własny samochód!

      • 11 2

    • I teraz zburzyłeś światopogląd większości mieszkańców Gdańska. Bo nagle się okazało, że nie można myśleć jedynie o swoich 4 literach.

      • 4 6

    • Chodzi tylko o pieniądze

      Inaczej zaczęliby od parkingów poza centrum. Ale nuż ktoś tam postawi samochód i kasa odleci!

      • 3 0

  • Poprawcie komunikacje (2)

    Więcej autobusów i tramwajów parkingów typu p+r

    • 43 7

    • (1)

      Autobusy i tramwaje jada co kiilka minut

      • 1 6

      • zapraszam na Chełm rano na walkę o wejście do tramwaju !!!

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Parkowanie płatne dla motocyklistów??? (47)

    Że co??? My nie zabieramy aż tyle miejsca na drogach i nie przez nas są korki. A niby gdzie mam włożyć kwit z parkometru?

    • 293 195

    • (11)

      Smrodzisz i trujesz tak samo jak samochód a halasujesz pewnie bardziej, więc dlaczego miałbyś nie płacić?
      Następny raz przyjedź rowerem.

      • 117 76

      • Dopóki mało ludzi jeździ motorami, powinno być darmowe. (9)

        Zawsze to 3x więcej miejsca na parkingu.
        Jak się ludzie przesiądą, 1/3 opłaty za parking brzmi sensownie.

        • 27 34

        • (1)

          ale zajmiesz całe miejsce

          • 39 16

          • Jak całe? W poprzek parkuję, często w miejscach między samochodami, jeżeli widzę, że nie utrudniam wyjazdu.

            Żeby zająć całe miejsce trzeba znaleźć całe miejsce, a wtedy równie dobrze mogę wyciągnąć puszkę z garażu :)

            • 18 11

        • Nigdy nie widziałem 3 motorków na jednym miejscu parkingowym. (3)

          Zawsze stoi jeden, jeszcze zwykle ukośnie żeby nikt mu nie postawił drugiego obok.
          Smrodza bardziej, hałasuja jak ciężarówki. A najgorsze te skutery pierdziawki.

          • 56 28

          • A ja zawsze widzę po kilka zaparkowanych w rządku obok siebie. (1)

            W różne części miasta musimy chodzić :D

            Ja tam widzę po 3-4 na 1 miejscu parkingowym.

            Zwykle na zlotach - to fakt, ale często też na mieście.

            • 6 18

            • sam wiesz, że są ludzie i parapety w każdym towarzystwie
              są wśrod katamaryniarzy, to muszą i byś wśród jednośladów

              jak stoi trzech-czterech na jednym miejscu, chyba wystarczyło by jak by zaplacili za jedno, co nie?

              • 1 0

          • Dlaczego nie zrobić prawa, że płaci się za zajęte miejsce, a nie za to, czym się to miejsce zajmuje?
            Jak motur albo rower bagażowy stoi zajmując całe miejsce parkigowe, powinien płacić za całe miejsce, ale jak stoi między zderzakami furmanek, nie widzę powodu by z niego zdzierać, chyba że jakiś towarzysz furman pies ogrodnika "łaknie ludowej sprawiedliwości społecznej", a nie odkorkowania miasta.

            Analogicznie, jak wał w suwie (czyli suwał, nie mylić z Suwalszczaniniem) stoi okrakiem na dwóch miejscach parkingowych, niech płaci za dwa, a jak stoi "na Kurskiego", na przejsciu dla pieszych, albo na trawniku, to dać mu mandat dwa złote (z d**ili nie można zdzierać) oraz opłata za holowanie i centralny parking policyjny za Mławą.

            A rowerzyści se dadzą radę. Jak nie będzie wyznaczonego miejsca, to se znajdą drzewko, albo znak drogowy, byle nie zaparkowali do klamki drzwi sklepu. Ale zaparkować do klamki urzędu miejskiego czasem warto, szkoda, że nie można by zaparkować tylko urzędników, a nie petentów.

            • 15 1

        • parking 3 x droższy (2)

          bo hałasujesz i smrodzisz 3 razy tyle...

          • 9 10

          • wypad ze szlifierkami z centrum

            za hałas jak matoł jeden z drugim piłuje silnik. mało który motocyklista wykazuje procesy myślowe większe od "gazu, szybciej....' , znaków zakazu wjazdu dla motocykli w wąskie ulice z uwagi na hałas też nie widzicie.

            • 8 11

          • Kto smrodzi?

            Mój motocykl pali w mieście 4,2l/100km i spełnia najnowsze wyśrubowane europejskie normy (KTM z 2019 roku). A ile Twój samochód?

            • 13 6

      • Rowerem?

        A niby jakim jak system padł, a kasta zagarnęła zdeponowane wpłaty... Motor to nie auto, czy autobus. Zdxirusom z urzędu ciągle mało...

        • 1 0

    • Czyli nie ogarniesz .

      • 18 4

    • Skoro stajesz na miejscu do parkowania to zajmujesz je i tym samym placisz... proste.

      • 47 15

    • Motocykle to hałas... lepiej żeby nie parkowały.

      generalizując oczywiście!!! ;)

      • 17 19

    • (3)

      Podczas opłaty za bilet, wpisz koniecznie numer rejestracyjny i schowaj bilet do portfela.

      • 19 7

      • Hmm (2)

        CIekawe, jak nowoczesne samochody wykryją rejestrację, gdy stanę "tyłem" ;)

        • 6 7

        • Jak nie wykryją, to i nie zapłacisz mandatu.

          • 3 0

        • ktoś z tego auta wyjdzie i sprawdzi manualnie.

          • 0 1

    • (2)

      Skoro ja płacę jako kierowca auta osobowego to ty też będziesz. Nie martw się Seba z pińcet plus sobie odbijesz:)

      • 20 23

      • A Ty z czego sobie odejmiesz? (1)

        Z puszki na wośp, czy z darowizny na ecs?

        • 19 10

        • odejmuję z dobrowolnej darowizny ministrów zjednoczonej prawicy na ,,zbożne dzieło"" o.Tadka z grodu piernika

          • 8 9

    • (6)

      Podział społeczeństwa już przynosi skutki. To tylko początek, ale już można z wami robić co się chce, co będzie dalej nawet nie chcę mi się tego wyobrażać. Wy i tak tego nie rozumiecie i nie zrozumiecie dlatego jestem za łupaniem was, aż do bólu, aż wycisną z was wszystko niewolnicy.

      • 27 8

      • Gdyby chodziło o rotację to pierwsza godzina byłaby za darmo (2)

        • 41 4

        • Bo to chodzi o wydojenie mieszkańców.

          • 30 2

        • Masz nie jechać samochodem, a jak musisz, to stawiać go na jak najkrótszy czas.

          A mieszkańcy przecież mają abonamenty i wyższe opłaty dla wszystkich innych to dla nich więcej miejsca.

          • 5 7

      • (2)

        "Z wami"? Jesteś Panem Bogiem? Czy raczej trollem z innego miasta, wtrącającym się w nie swoje sprawy?

        • 3 4

        • (1)

          Dobry niewolnik, szybciutko do Pana i to raz.

          • 5 2

          • Twój Pan ma 4 koła + ew. zapas

            • 1 4

    • I to ma b6ć zachęta do zmiany 4 na 2 kółka ???? (2)

      Czyste złodziejstwo i cwaniactwo

      • 15 3

      • (1)

        2 kółka tak ale bez silnika spalinowego, jakie normy spełniają motocykle? a normy hałasu?

        • 8 8

        • Spalinowe? Takie same jak samochody.

          Głośności? Wyższe,bo nie da się tak upakować tłumika jak w samochodzie.

          • 9 4

    • To pewnie za hałas.

      • 3 2

    • wprowadzasz nr rejestracyjny a bilet sobie wsadz ...wiesz gdzie?

      • 8 0

    • Jak wpiszesz w parkomacie

      nr rejestracyjny to sobie sprawdzą.

      • 6 1

    • doczytaj

      masz podawać blachy. Gdzie problem?

      • 4 2

    • Nie musisz zostawiać biletu.

      Wpisujesz przed wydrukowaniem biletu nr rej. i zabierasz go ze sobą.

      • 3 1

    • za ten hałas który generują motory powinien być dodatkowy podatek dla ich posiadaczy

      • 6 10

    • w.....wsadź

      • 1 0

    • taa (1)

      Ale płacisz za parkowanie a nie jazdę.....
      Ile chcesz zdjęć motorów zajmujących pełne miejsce prakingowe?

      • 3 1

      • wyznaczone miejsce dla jednośladu

        w całej europie są wyznaczone miejsca do parkowania jednośladu. a u nas nie i to oznacza że nie o rotacje miejsc jest sprawa a o KASE. panie Grzelak powiedz pan chociaż raz prawde
        P.S jeżdze elektrycznym skuterem , skończcie ztym że motor hałasuje , samochody są niby ciche i nie dymią hahajha

        • 4 0

    • parko-kartka (1)

      Nie zdziwię się jak kierowcy będę brali takie bileciki z motocykli.

      • 0 4

      • Będę pierwszy

        A kto mi zabroni? A mandaty niech płacom moto cykliści

        • 0 0

    • Pamiętacie Mikołaje na Motocyklach?

      Teraz Wam te Mikołaje przyjadą, zaparkują każdy na osobnym miejscu, zapłacą i pogadamy...

      • 9 1

    • za to że to są wariaci na drogach. dawcy narządów.

      • 1 3

    • Po to właśnie wprowadzą obowiązek podawania Nr rejestracji do systemu.

      • 0 0

    • Motocykle powinny płacic tyle samo

      Miejsca powinny być przystosowane dla motocykli,żeby nie zajmowały całego miejsca samochodowego i oczywiście płatne.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Świetna decyzja (153)

    Super decyzja. Nareszcie. Nie mogłem sie doczekać na ten moment. Ale dlaczego ograniczymay się tylko do centrum? Podobne problemy ma Gdańsk Południe, Morena, Oliwa, Zaspa i Przymorze? Dlaczego nie wprowadzą płatnej strefy w granicach całego miasta? Wtedy ludzie by zostawiali auta na obrzeach i piechotą dochodzili do miasta. Zero spalin z aut oraz komunikacji miejskiej. Byśmy mogli być miastem zeroemisyjnym :)

    • 412 608

    • (84)

      A dlaczego kierowcy mają sponsorować infrastrukturę rowerzystom? Wprowadzić im abonament na jazdę po mieście i będą pieniądze na ścieżki. Kierowcy wola płacić za remonty ulic.

      • 87 39

      • A ja bym zrobil w ogole zakaz poruszania sie samochodem po centrum (1)

        A raz w tygodniu Dzien Pieszego Pasazera

        • 34 25

        • Zostań w domu

          Tfuuu

          • 0 1

      • Uderz w stół, a nożyce się odezwą (26)

        Tu Cię boli:), choć w komentarzu powyżej nie ma jednego słowa o infrastrukturze rowerowej:)

        • 32 33

        • To chyba czytać nie umiesz, ale czego się spodziewać po użytkowniku rowerka. (10)

          "Co ważne, ustawa przewiduje, by co najmniej 65 proc. wpływów z parkowania w ŚSPP magistrat przekazywał na inwestycje w zieleń, infrastrukturę rowerową i pieszą. Jak usłyszeliśmy, Gdańsk chce na ten cel przeznaczy większe środki."

          • 37 15

          • Czytanie ze zrozumieniem

            "w komentarzu powyżej", a nie "w artykule powyżej".

            • 11 9

          • Może dlatego, że mój dochodowy sponsoruje parking pod Twoim domem? (8)

            • 10 9

            • Nie. Grosze z twojego dochodowego nie sponsorują parkingu pod moim miejscem zamieszkania. (7)

              Samochód trzymam w hali garażowej w której miejsce wykupiłem. Płacę za nie także coroczny podatek od nieruchomości. To ja w moim PIT płacę na twoje ścieżki rowerowe. Także japa kolego :)

              • 23 5

              • I z tego parkingu nie wyjeżdżasz? (5)

                nie korzystasz z jezdni? z żadnej przestrzeni publicznej?
                wszyscy płacą za wszystko.
                problem w tym że kierowcy ciągną z budżetu miejskiego zdecydowanie najwięcej.

                • 5 10

              • hola hola (4)

                to jest twój komentarz: "Może dlatego, że mój dochodowy sponsoruje parking pod Twoim domem? "
                Wyjaśniłem ci, że za mój parking nie płacisz. Kropka.
                A jeśli nie wyjeżdżam to co? Zabronisz mi?

                • 9 2

              • Rozumiem, że parkujesz tylko i wyłącznie w hali, nie zatrzymując się nigdzie indziej? (3)

                Czy może utrzymanie trawników to już nie pieniądze za parking, więc wolno, Janusz?

                • 2 8

              • No typowy rowerrak, który nie ogarnia co się do niego pisze :) (2)

                Tak samo jak z przepisami na drodze. Ma DDR a jedzie ulicą...
                Tak dobrze rozumiesz. Kupiłem miejsce w garażu tylko dlatego, że
                lubię na niego patrzeć na swój zabytkowy samochód. Nie służy mi do jazdy na co dzień. Mam do niego sentyment. Pytam po raz kolejny: zabronisz mi?

                Mam po raz kolejny cytować twój inwalidzki komentarz o sponsorowaniu parkingu pod moim domem z twoich podatków Grażynko?

                • 8 3

              • Można jechać ulicą wzdłuż DDR w wielu przypadkach (1)

                No, ale niestety Typowego Janusza za kółkiem to przerasta.

                Jak nie parking, to dojazd do parkingu.
                Co za różnica?
                Twój szrot jeździ dzięki moim podatkom, więc "japa", jak to inteligentie napisałeś :)

                • 1 9

              • Hahaha

                Twój pit by nawet na naparstek benzyny nie wystarczył do mojego samochodu więc idź popedałuj, może zejdzie ci ciśnienie i rozumu nabierzesz.

                • 3 2

              • Ale smrodzisz samochodem właśnie pieszym i rowerzystom

                Tyle w temacie

                • 0 0

        • (11)

          O infrastrukturze rowerowej jest w artykule i do do tego myślę odnosi się komentarz.
          I też nie rozumiem, dlaczego kierowcy mają płacić za gładkie ścieżki rowerowe , kiedy mamy w mieście chyba najgorsze ulice w kraju. Same dziury,tylko główne arterie są w dość dobrym stanie, nie mówiąc o studzienkach. Bo te nawet na głównych drogach się zapadają.

          • 16 10

          • Jestem za. (5)

            Niech drogi będą budowane tylko i wyłącznie z podatków pobranych od kierowców.
            Nawet nie wiesz, ile pieniędzy miastu zostanie na chodniki, DDR i komunikację, jak przestanie do tego dopłacać...

            • 13 7

            • (3)

              przecież kierowcy nie płacą żadnych podatków. więc nie będzie niczego

              • 1 5

              • (2)

                jak to nie ? VAT - benzyna

                • 1 2

              • No właśnie :) (1)

                Z vatu i akcyzy z benzyny buduje się drogi krajowe, a to i tak tylko niewielki procent kosztów. A z czego chcesz zbudować drogi miejskie?

                • 2 0

              • A dziwisz się skoro większość tej kasy jest pompowane w PKP?!

                • 1 2

            • hahaha

              a autobusem nie jeździsz? łatwo się rzuca "niech płacą inni..." też korzystasz z dróg a nawet o tym nie wiesz. karetka trawnikami cię do szpitala zawiezie?

              • 0 0

          • (2)

            Ponieważ komunikacja miejska, rowery, hulajnogi i poruszanie się pieso to jedyny sposób żeby miasta nie utonęły w samochodach.

            • 11 7

            • a i tak toną (1)

              a będzie gorzej...

              • 2 2

              • Nie będą, gdy parkowanie będzie kosztować 10 zł

                • 1 4

          • ale od kiedy "ścieżki rowerowe" są dla rowerzystów? (1)

            "ściezki" to wymysł kierowców by wyrzucić rowerzystów z jezdni.

            Jak dla mnie możecie je sobie zabrać. ja tam wolę jezdnie od takich bubli jakie mamy na mieście.

            • 4 6

            • podobnie tzw węzły przesiadkowe z autobusu na tramwaj są po to,aby do centrum szybciej można było dostać się samochodem.

              • 1 0

        • (2)

          Typowy rowerzysta - zero czytania ze zrozumieniem i myślenia.

          • 10 10

          • (1)

            pojęcia nie masz lamusie o czym piszesz

            • 2 9

            • Właśnie pokazałeś,

              że jednak ma 100% racji.

              • 1 1

      • (5)

        Na remonty ulic płacą wszyscy w podatkach miejskich, w paliwie płacisz na drogi państwowe.

        • 20 4

        • w paliwie płacisz na drogi państwowe.... (3)

          a ta forsa i tak idzie na TE Nagrody nam się po prostu należały...

          • 12 7

          • Należy to się oświetlenie za 10 baniek (2)

            I na rydwan. Rządowi Ewki się należało! To nic że potem cały rząd odwołali... Donkowi się nalezało i chłopakowi Kaśki co se samolotem latał. Wiesz, w końcu psa trzeba wyprowadzić. Zamiast chlapać tym jęzorem porównaj sobie premię w latach 2007 i 2019... Peowski trollu

            • 3 7

            • A wszystko to przebili w pierwszym roku grabieżcy z PiS

              A już szósty leci...

              • 6 1

            • nie przekonasz

              wyborcy PO - czytelnicy GW i odbiorcy TVNu - maja pamięć krótką, ale za to wybiórczą

              • 0 5

        • W paliwie płaci się za wypadki

          Łączny koszt wypadków drogowych kosztował budżet państwa 43,6 mld złotych i równał się wartości 2 proc. PKB. Z kolei łączny koszty wypadków i kolizji wynosił 58,2 mld złotych, czyli 3 proc. PKB. dane z 2019r.

          więc na nic innego już nie starcza.

          • 3 3

      • Dlatego, że samochody trują środowisko i ludzi (12)

        a rowery nie. Ludzie jednak nic nie kapują

        • 20 25

        • Ale jak to możliwe?

          Przecież jestem taki dorosły, bo mam 10 letni samochód po Niemcu, a na rowerku to przedszkolaki jeżdżą, bo ich nie stać!

          • 7 7

        • Zgadzam się (4)

          Rower zajmuje mniej przestrzeni i nie smrodzi jak te blacho smrody:)

          • 8 10

          • (1)

            a płacisz na ścieżki rowerowe? nie, kolejny który uważa ze wszystko mu się należy.

            • 12 7

            • Oczywiście, że płaci

              DDR, tak samo jak i drogi miejskie, są fundowane z podatków płaconych przez wszystkich mieszkanców. Tylko rowerowe kosztują dwa rzędy wielkości mniej za kilometr.

              • 9 7

          • (1)

            jak będziesz chciał podwieźć babcię emerytkę to będziesz jej musiał wynająć karocę

            • 2 1

            • Nie gadaj bzdur

              Przecież dojedziesz do centrum. Nikt Ci nie zabroni. Babcie wyaadzisz zapłacisz za postój 5 PLN i bez problemu
              Ale
              Płaczą tutaj kierowcy co mieli darmowy parking na długich ogrodach i teraz się skończy. Taka jest prawda. Nie że drogo tylko że trzeba płacić. Ile by nie było to za drogo. I zaraz żądania że budujcie parkingi. Od czerwca bez problemu zaparkujesz na Szafarni, Długich Ogrodach, więc po co parking? Acha... Miałby być za darmo...

              • 2 0

        • (5)

          Ale dlaczego darmozjadzie ja mam sponsorować ścieżkę rowerową dla ciebie??? płaćcie na to podatkiem od posiadania roweru i tyle!

          • 10 9

          • (4)

            najpierw należałoby wprowadzić podatek od samochodu ( jak np. w Niemczech ). potem można myśleć o podatku od roweru

            • 3 4

            • Jesteś głupi czy tylko udajesz? (3)

              Niech państwo wprowadzi podatek za rower i niech sobie płynie strumień kasy do budżetu centralnego. Wtedy byś dopiero zaczął jojczyć, że jak to tak rowerraków okradajo!

              • 6 1

              • Jeżeli dostanę za to 1/100 infrastruktury, którą budują dla samochodów?

                Z miejsca i bez pytania idę płacić.

                Ale niestety, zamiast tego moje podatki idą na sianie trawy po raz 17 w tym samym miejscu, bo biedaka nie było stać na parking...

                • 2 1

              • (1)

                A Ty płacisz podatek za samochod?
                Ja za rower zapłaciłem VAT tak jak i Ty. Za części też płacę, tak jak i Ty. A za paliwo nie płacę bo nie kupuję. Też nie musisz, ale nie pojedziesz...

                • 1 1

              • Co więcej, to czy on je kupi czy nie

                nie ma żadnego przełożenia na stan budżetu miasta - z którego finansowane są te drogi miejskie, ich remonty i utrzymanie czy też odtwarzanie rozjeżdżonych trawników i chodników

                • 0 0

      • Kto tu kogo sponsoruje (16)

        Jeśli wyłącznie kierowcy mieliby płacić za remonty ulic, to parkowanie musiałoby kosztować 100 zł/h

        Budowa i utrzymanie ulic są tak koszmarnie drogie, że wszystkie opłaty za parkowanie, akcyzę za paliwo itd nie wystarczyłyby nawet na kilka procent dróg. Obecnie za drogi dla kierowców płacą wszyscy mieszkańcy.

        • 27 14

        • (13)

          infrastrukturę drogową w mieście sponsorują mieszkańcy, a nie żadne podatki w paliwie. podatki w paliwie nie rekompensują nawet kosztów związanych z wypadkami.
          Dla przypomnienia:

          Łączny koszt wypadków drogowych ( w 2019r) wyniósł 43,6 mld złotych i równał się wartości 2 proc. PKB. Z kolei łączny koszty wypadków i kolizji wynosił 58,2 mld złotych, czyli 3 proc. PKB.

          I to są koszty publiczne które ponosi państwo ( wypłaty z OC, AC i NWW w to się nie wlicza)

          • 14 8

          • (6)

            A ty dalej z tym. Szacunek kosztow wypadkow (smierc 2.4 mln, ciezki uszczerbek na zdrowiu 3.3 mln) liczy sie na podstawie zalozenia, ze osoba ktora ginie/zostaje ciezko ranna a) pracowalaby cale zycie b) dozylaby do emerytury. To tylko szacunek a nie twardy pieniadz, prawda jest taka, ze wedlug tej teorii wypadki emerytow sa oplacalne dla panstwa, bo swoje juz wypracowali a odpada koszt wyplacania im emerytury !

            • 8 6

            • Słyszałeś o czymś takim jak statystyka? (5)

              Uczy się ludzi, jak wziąc pod uwagę takie rzeczy, żeby na dużej próbie wyszło mniej więcej tyle, ile trzeba.

              Państwo przez pierwsze 25 lat życia człowieka inwestuje w niego całkiem spore pieniądze, z nadzieją że zwróci mu się to w podatkach.

              • 5 2

              • statystyka to największe kłamstwo (1)

                ststystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi

                • 3 6

              • Statystyk w odróżnieniu od laika nie łączy w jednej analizie prób z dwóch różnych zbiorowości

                • 3 2

              • to nie żadna statystyka tylko konkretne wyliczenia (raport) dokonywane przez uniwersytety na zlecenie rządu niemal co roku.

                Wszystko da się policzyć.

                • 1 2

              • Super jest przytaczać statystykę

                nie podając metodologii i podstawowych założeń. Bo te można tak zmanipulować, pardon, dobrać, że trafienie szóstki w totka wiązać się będzie z niewyobrażalną stratą finansową.

                • 2 1

              • niech państwo lepiej się przyzna ile miliardów straciło na UE

                • 0 2

          • (5)

            ale ze ofiary wypadkow maja wyplacane odszkodowania z OC ktore kupujesz w prywatnych zakladach ubezpieczeniowych to juz nie doczytales? Za to kierowcy placa polowe ceny paliwa na rozne podatki w tym na sciezki dla rowerow.

            Przy okazji musisz kupowac OC na rower? A jak na kogos wpadniesz i zlamiesz mu kregoslup to po tem co? Renta do konca zycia na twoj koszt? MOze warto OC dla rowerow wprowadzic.

            • 6 3

            • Ignorancja ludzi na tym forum czasem poraża (1)

              Nie, kierowcy nie płacą na ścieżki dla rowerów z żadnych podatków w paliwie - w ogóle nie płacą z tych źródeł za drogi lokalne.

              Jak najbardziej ryzyko jazdy rowerem można ubezpieczyć - OC w życiu prywatnym.

              • 3 1

              • Nawet mam takie OC.

                Jest śmiesznie tanie. Wiesz dlaczego? Bo rowerem naprawdę ciężko spowodować poważne szkody, kiedy samochody zabijają codziennie po kilkadziesiąt osób...

                • 1 1

            • (2)

              OC nie ma tu nic do rzeczy. To inne koszta. OC nie wypłaca rent, OC nie płaci za rehabilitacje. Z OC co najwyżej ofiara może sobie auto wyklepać. ewentualnie jakieś odszkodowanie uzyskać.
              Za akcje ratunkową płaci państwo z podatków, za twój pobyt w szpitalu płaci państwo, za rehabilitacje płaci państwo. za rentę płaci państwo utrata wpływów podatkowych, utrata wpływów na składki.. wszystko jest po stronie państwa.

              I ta połowa ceny w paliwie nie starcza nawet żeby zrekompensować same wypadki, a gdzie budowa infrastruktury? a gdzie ją utrzymać.? gdzie inne koszta?

              • 3 0

              • A gdzie składki, które przez całe życie odprowadzał człowiek, który uległ wypadkowi? (1)

                A gdzie renty, które są najczęściej przerzucane na sprawcę wypadku?

                • 1 1

              • Czemu ktoś ma finansować ze swoich składek leczenie i rehabilitację obrażeń

                spowodowanych przez sprawcę wypadku? Spowodował, niech płaci. Idąc Twoim rozumowaniem OC jest wcale niepotrzebne, bo możesz sobie naprawić z własnego AC jak ktoś w Ciebie wjedzie...

                • 0 0

        • No dokladnie jak zbirkom nierentowny i utrzymywany przez wszystkich z podatków

          • 3 1

        • Ciekawe urzędasie skąd masz takie dane? Grzelak kazał pisać? żenada

          • 1 3

      • a gdzie ty w Gdańsku widziałeś infrastrukturę rowerową? (5)

        ścieżki rowerowe w Polsce buduje się jedynie z myślą o kierowcach, a nie rowerzystach.

        • 8 13

        • (3)

          Potrafisz mysleć? chyba nie, kolejny inteligentny rowerzysta.

          • 3 4

          • Gdyby budowano je z myślą o rowerzystach, nie istniałyby CPRy (2)

            Gdyby budowano je z myślą o pieszych, nie byłyby wycięte z chodnika.

            Co zostaje?

            • 2 1

            • Gdyby były budowane z myślą o kierowcach (1)

              to nie byłyby wycinane z jezdni.

              • 0 1

              • Dla polskiego kierowcy jezdnia, chodnik, przejście dla pieszych, droga dla rowerów i trawnik to wciąż jezdnia

                • 2 0

        • dokładnie

          I tak jest cały czas, pomimo że za asfalty płacą nawet piesi.
          Kierowcy bezczelnie krzyczą won z jezdni do przechodzących przez przejście pieszych i korzystających z jezdni rowerzystów.
          Moim zdaniem powinni już za samo to karać na grubo, podciągając to pod agresję drogową itd.

          • 3 4

      • (7)

        A dlaczego piesi mają sponsorować infrastrukturę kierowcom???

        • 11 5

        • a dlaczego kierowcy mają dokladać sie do zbiorkomu ?? (1)

          • 4 6

          • ponieważ korzystanie ze zbiorkomu generuje tzw. "korzyści zewnętrzne"

            dzięki temu, że wielu posiadaczy samochodów korzysta ze zbiorkomu, użytkownicy innych samochodów mają możliwość korzystania z przestrzeni, którą ci pierwsi uwolnili zostawiając samochód pod domem. Każdy pieszy i każdy rowerzysta także generuje kierowcom takie korzyści. Dlatego opłaca się dbać o dobre warunki ruchu pieszych, rowerzystów i dobrą jakość połączeń miejskim transportem zbiorowym.

            • 2 2

        • (4)

          A dlaczego kierowcy maja sponsorować pieszym chodniki?

          • 5 3

          • Bo sami z nich korzystają? Dla ciebie to takie dziwadło.

            • 4 3

          • ponieważ sami z nich nagminnie korzystają

            zarówno chodząc jak i parkując na nich samochody.

            • 2 1

          • Nie sponsorują

            • 0 0

          • A Ty kim jesteś jak wysiądziesz z samochodu? Samochodem?

            • 2 0

      • (1)

        W końcu, ktoś mądrze napisał, podatek dla wiecznie ględzących rowerzystów a i podatek dla pieszych również bym wprowadził. Wiecznie się czepiają tych kierowców a tylko my płacimy na podatek drogowy, podatek przy rejestracji itd..

        • 5 11

        • Te nie idą na drogi miejskie

          Ich budowa i utrzymanie jest finansowane z gminnych udziałów w podatku dochodowym. Nie musisz go wprowadzac, już jest - i dla kierowców, i dla rowerzystów, i dla wszystkich innych uczestników ruchu. Więc podpiszę się chętnie pod inicjatywą ustawodawczą, że za całkowity koszt budowy i utrzymania infrastruktury dla każdego typu użytkownika tej infrastruktury płaci wyłącznie grupa wykorzystująca. Najwięcej zyskają wprawdzie turyści, ale zaraz po nich piesi. W dalszej kolejności rowerzyści. Użytkownicy zbiorkomu skończą z grubsza na zero, a kierowcy będą płacić radykalnie więcej niż dotychczas.

          • 4 4

      • Podatki od kierowców nie pokrywają nawet samych wydatków na budowę i remonty ulic (2)

        Polecam poczytać. Państwo (czyli rząd i samorządy) na budowę i utrzymanie dróg wydają 50 mld zł rocznie - samorządy ok. 20 mld, 25 mld + 2,1 mld budowa i utrzymanie dróg przez GDDKiA + 0,5 mld na samą GDDKiA, drogówka - 4,5 mld zł, GITD - 137 mln zł. Do tego program Morawieckiego na drogi lokalne to kolejne 3,6 mld rocznie. Dalej - koszty wypadków - 48,2 mld zł rocznie, koszty środowiskowe (hałas, smog, degradacja przestrzeni) - 27 mld zł rocznie, koszty społeczne (korki, problemy zdrowotne) - 37 mld zł rocznie. Wszystko razem 166 mld zł rocznie. A ile kierowcy wpłacają do budżetu? 6,9 mld zł - opłata paliwowa, 1,5 mld zł - opłaty drogowe, 31,4 mld zł - akcyza w paliwie. Łącznie zaledwie 38,4 mld zł.

        Źródło: wyborcza.pl 7,155287,24497977,panstwo-dojna-krowa-kierowcow-wszyscy-doplacamy-do-drog-nawet.html

        • 4 2

        • Jak widzę "źródło wyborcza" (1)

          i cytowane z niego, że jest dzień, to dla pewności wyglądam za okno.

          • 3 4

          • I to samo powinieneś robić przy reżimowych mediach

            Ale wtedy jakoś klapki na oczy spadają i już pełne zaufanie, nie?

            • 2 0

    • Tylko zatkaj se jeszcze tyłek to tez będziesz zeroemisyjny

      • 22 7

    • (2)

      Tak, jestem za mieszkańcy niech też parkują poza miastem zwłaszcza ci z centrum, przecież jak będą chcieli gdzieś pojechać to niech wsiada w cudowna komunikację,dojadą po samochód i zobaczą jak fajnie można spędzić czas w tłoku i smrodzie

      • 29 11

      • (1)

        Niech płacą za parkowanie poza strefami.

        • 4 7

        • Przecież płacą za parkowanie w innych strefach i innych fragmentach własnej strefy

          • 4 0

    • I kogo? Cudownej Pani Prezydent! (8)

      Hip hip Pani Olu! Hurra rada miasta z Koalicji Obywatelskiej! Pamiętajmy przy wyborach!

      • 30 8

      • A Grzegorz Braun powiedział, że nie będzie wprowadzał opłat za parkowanie (7)

        No, ale lud wolał Dulkiewicz

        • 9 8

        • Obecna władza krajowa też powiedziała, że żadnego podatku nie wprowadzi (3)

          • 5 2

          • Pamiętamy (2)

            PO wprowadzilo podatek liniowy. A nie, czekaj...

            • 5 1

            • Otóż to, gadać można w Polsce wszystko

              Wyborca i tak idzie tam, gdzie socjal

              • 3 0

            • To 10zł/h to wymiar ZUSu po nowych reformach?

              • 0 0

        • I słusznie. (1)

          Braun ładnie by się odnalazł jakieś 200 lat temu, teraz nie ma miejsca na takich ludzi...

          Nawet założył w sejmie kółko drogowych Januszy i broni prawa do "szybko, ale bezpiecznie, chociaż bez przeglądu"...

          • 5 2

          • a w średniowieczu nawet mógłby być profesorem

            • 1 1

        • Bo woli realistyczne podejście do zatłoczenia miasta

          a nie średniowieczne mrzonki

          • 3 1

    • znikną ostatnie sklepy w centrum (5)

      przesyłka w cenie parkowania. Kurier przyniesie. Firmy się tez wyniosą.

      • 35 9

      • Sklepy w centrum - jakie? (1)

        Przy większych można parkować pod ziemią i zawsze się płaciło, małe sklepy są dla mieszkańców śródmieścia raczej i turystów z hoteli/hosteli, nie znikną

        • 8 7

        • Mądrołek kolejny.

          Specjalnie dla ped**arzy powinni utworzyć rowerową straż pożarną, rowerowe pogotowie i piesze dostawy do sklepów.

          • 4 2

      • (2)

        Wszyscy tak płakali jak wywalono samochody ze Stągiewnej. Ze biznesy upadną, ludzie zbankrutują. A co się stało? jest dokładnie odwrotnie!

        • 7 4

        • (1)

          akurat Stągiewna to zły przykład bo to deptak

          • 2 3

          • Teraz deptak, ale kiedyś był parking i ludzie psioczyli jak zamykali...na Długiej też jeździły samochody. Tu będzie tak samo. Problem mają wyłącznie pracownicy którzy dojeżdżają do strefy parkowania. Reszta kierowców będzie zadowolona bo sobie zaparkuje bez konieczności poszukiwania miejsc postojowego.
            I tu jest największy płacz

            • 2 0

    • (9)

      Czemu mieszkańcy śródmieścia są uprzywilejowani? Mieszkają w samym centrum i narzekają że nie mają gdzie zaparkować jakże im potrzebnego auta.

      • 15 13

      • Mają słabo skomunikowaną dzielnicę. (2)

        • 9 6

        • (1)

          5 minut dojść do przystanku to nie łaska?

          • 6 6

          • też o tym myślę

            jak widzę całe rzędy samochodów zaparkowanych na chodnikach, trawnikach czy przystankach autobusowych, bo zaraz obok jest sklep.

            • 0 0

      • Bo muszą dojeżdzać do znajomych który mieszkają na zad*piu.

        • 3 2

      • No jasne przyjechac do centrum samochodem, zostawić na xx godzin po zakrapianej imprezie, wydrzeć się mieszkańcom pod oknem (4)

        i jeszcze marudzić, że mieszkańcom się to nie podoba

        • 4 3

        • Mogli nie kupować mieszkania w centrum? Mogli. Mogą się wyprowadzić jak za głośno? Mogą. (3)

          Więc w czym problem? Widziały gały co brały.

          • 1 6

          • (2)

            Mogli nie kupować mieszkań na peryferiach? Mogli. Mogli nie przyjeżdzać do centrum samochodem? Mogli. Mogli nie zalewać trupa i kompromitować się, zostawiać samochodu na całą noc? Mogli. W czym problem? Widziały gały co brały.

            • 5 2

            • Kupić mieszkanie w centrum, narzekać na hałas i "miejskość" takiej lokalizacji- bezcenne (1)

              Za wszystko inne zapłacisz kartą mastercard.

              • 2 3

              • Parkowanie w każdym możliwym miejscu niedozwolonym

                Nie ma nic wspólnego z miejskością. Wprost przeciwnie.

                • 1 0

    • (22)

      Nie wiem czy ten komentarz to sarkazm czy naprawde tak uwazasz. Wg mnie wprowadzenie takich przepisow w calym miescie spowodowaloby jego upadek. Dodatkowe 800 zl miesiecznie od samochodu to wystarczajacy powod zeby zmienic miejsce zamieszkania. Gdyby tak bylo w calym miescie to bym sie z niego wyniosl, a moje mieszkanie przeznaczyl na wynajem dla turystow.

      • 24 6

      • I o to im właśnie w magistracie chodzi! (8)

        Tu nie ma być mieszkańców. Tu mają być turyści. Bo turyści nie będą protestować jak będzie budowany kolejny wieżowiec, betonowane następne koryto rzeki, czy brak poprawy infrastruktury drogowej w okolicy nowego osiedla. Turysta parkowanie wliczy sobie w koszt urlopu, przyjedzie, zabawi się i wyjedzie. Narzekać nie będzie.

        • 31 3

        • (7)

          Teraz właśnie zalewa nas morze samochodów turystów. Niech płacą albo zmienią środek transportu. Ulice są jak wielkie parkingi, żle to wygląda, jest niebezpieczne i niepraktyczne, cieżko przejść czy przejechać. Jezeli mają już stać jakieś samochody to pierwszeństwo powinny mieć te mieszkańców.

          • 3 3

          • Nie zrozumiałeś. (6)

            Tu nie ma być mieszkańców. Anie pracowników. Tu mają być sami turyści. Do tego dążą władze, żeby ściągać kasę i mieć święty spokój.

            • 2 1

            • (4)

              Jakoś ludzie dalej tu mieszkania i mieszkania kupują. Ja osobiscie wolę kupić mniejsze mieszkanie i więcej zapłacić żeby mieszkać w centrum niż mieć duże mieszkanie gdzieś na południu. Dodatkowo oszczędzam pieniądze bo nie potrzebuję własnego samochodu, korzystam ze wszystkich dostępnych alternatyw. Mam blisko do pracy, do kultury i rozrywek. A mieszkając za miastem każde wyjście to wielka wyprawa z korkami po drodze. Gdzie tu sens?

              • 3 3

              • A taki sens, że dla ciebie to są atrakcje (3)

                a dla kogoś innego atrakcją to nie jest bo woli obcowanie z przyrodą na wsi. Ktoś ma dużą rodzinę i potrzebuje dom, ma mniej pieniędzy to kupuje na obrzeżach a pracuje z domu albo ma swoją pracownię. Nie wiem czego tu nie rozumiesz? Niektórzy nie potrzebują mieć ciągłego hałasu, świateł miasta czy innych rozrywek bo wystarcza im spokojne życie.

                • 3 1

              • ok, tylko niech nie jojczą o korkach, darmowym parkowaniu i miejskich priorytetach inwestycyjnych (2)

                • 1 0

              • Ty jojczysz za to, że nie masz gdzie zaparkować pod domem w centrum, więc jaka to różnica? (1)

                A jak nie o to to zaraz zaczniesz, że ci za głośno w centrum miasta.

                • 2 1

              • U Ciebie naprawdę kiepsko z czytaniem wątków, w których się wypowiadasz. Kto niby jojczy o braku możliwości parkowania?!

                • 0 1

            • Przecież ograniczanie dzikiego parkowania zwiększa atrakcyjność miejsca zamieszkania

              Najzamożniejsi właśnie w takie miejsca się przeprowadzają

              • 0 2

      • nawet bez strefy w całym mieście tak zrobię (3)

        wszystkie te zmiany idą w złym kierunku... Nie rozumiem dlaczego tak bardzo rządzący uwielbiają model zarządzania opresyjnego...
        Tylko nie zapomnijcie przy przenoszeniu się zmienić też Urząd Skarbowy, niech uderzy tych mądrali po kieszeni :)

        • 19 5

        • (2)

          Będziesz musiał zmienić poza Europę, bo wszystkie potencjalne miejsca docelowe z porównywalnym rynkiem pracy mają to samo lub znacznie bardziej restrykcyjnie ;)

          • 4 2

          • jeśli prowadzisz swoją firmę (1)

            to nie ma większego znaczenia :)

            • 1 1

            • Jeśli tą "firmą" jest optymalizacja podatkowa de facto etatu świadczonego zdalnie

              albo sprzedazy obwoźnej - oczywiście. Statystycznie nieistotny udział wśród ogółu mieszkańców. Jeśli natomiast jest to faktycznie firma, to potrzebuje odpowiednich pracowników (którzy mają swoje własne uwarunkowania logistyczne) i sensownego dostępu do rynków zbytu - i nie bez powodu takich się na środku Podkarpacia nie zakłada.

              • 1 1

      • (7)

        Gdyby nie było w ogóle aut, to oznaczałoby że autobusem dojedziesz niemalże wszędzie w mieście w 15 minut. Ale Ty wolisz stać godzinę w swoim aucie w korku.

        • 9 15

        • Tak? To dlaczego nawet jak nie ma żadnych korków, zupełnie poza godzinami szczytu (6)

          autobusem albo co gorsza tramwajem nadal jedzie się X tyle czasu co samochodem? Wytłumaczysz mi?

          • 9 3

          • Bo samochodem przekraczasz dopuszczalną prędkość?

            • 4 4

          • Bo samochodem nie liczysz czasu na znalezienie miejsca na zaparkowanie i dojście z niego. (4)

            • 3 4

            • Liczę. (3)

              Liczę również dojście z domu do przystanku jak i z przystanku do miejsca docelowego.

              • 3 1

              • Liczysz czas na znalezienie miejsca, czy wciśnięcie samochodu, gdzie popadnie? (2)

                • 1 1

              • Nie mierz wszystkich swoją miarą. (1)

                Parkuję w dozwolonych miejscach.

                • 0 0

              • Tak, w ankietach trojmiasto.pl wszyscy są legaliści

                tylko w świecie rzeczywistym ze świecą takiego szukać

                • 0 0

      • Abonament dla mieszkańców to 120 zł. Abonament dla reszty to 800 zł. Może czas ruszyć tyłek do tramwaju?

        • 0 2

    • Też jestem takiego zdania! I nie 5,50zł A 6 lub 9 zł.

      • 9 5

    • x

      czas na hulajnogi:)

      • 1 3

    • Bzdura

      Na obrzeżach, czyli gdzie? Może niech miasto pieniadze z podwyżek przeznaczy na budowę parkingów typu park&ride? To nie wina mieszkańców, że potrzebuja wjechać do miasta samochodem. To wina miasta, że nie zadbała o odpowiednia infrastrukturę by ten ruch w centrum zminimalizować. Ale cóż, to typowo polskie wprowadzać wyłacznie zakazy, nakazy i opłaty. Kijem kijem go....

      • 15 5

    • Grzelak boisz sie podpisać?

      • 3 0

    • Jak tak to zrobia

      To gwarantuję tobie że dojdzie do tragedii

      • 1 1

    • jestem za wiekszymi oplatami

      Powinno sie wieciej placic za parkingi i powinno byc wiecej stref parkowania.Ludzi zmusiloby do korzystania z komunikacji miejscej/roweru/pieszo

      • 2 5

    • Zeroemisje już macie

      W strefie intelektu.

      • 4 0

    • Cały Gdańsk strefą płatnego parkowania!!

      • 0 1

    • (1)

      Ty jako Gdańszczanin też powinieneś płacić za wjazd do innych gmin

      • 1 1

      • Jeśli mieszkańcy innych gmin będą płacić za wjazd do Gdańska, chętnie i ja zapłacę

        • 0 1

    • Świetna decyzja (139)

      Chory z nienawiści jesteś .

      • 1 0

    • stary ale dałeś, dobra prowokacja

      • 1 0

    • Opinia wyrozniona

      Ja bym chciał co byście ta osoba wyr9żniona ppszedstawiła.ja

      • 1 0

    • Wytrzeźwiej.

      • 0 0

    • To może zlikwidujmy samochody osobowe i wróćmy do dorożek. Komunikacja miejska to tragedia.

      • 1 0

    • Yyy...

      Nie skupczaj się... Jak niby te kartki mają wisieć na tym motocyklu? Pomyśl zanim będziesz dochodził do kolejnego orgazmu

      • 0 0

  • Dla mnie spoko (2)

    Jak przyjeżdżam z rodziną to i tak taniej niż bilet dla wszystkich. Jak sam, to podjadę tramwajem.

    • 19 10

    • I dokładnie o to chodzi!
      Jestem tego samego zdania.

      • 4 6

    • Dokładnie tak samo, autem tylko z rodziną lub kogoś odwieźć. Sam tylko komunikacją.

      • 5 3

  • opłata (7)

    uważam że to będzie Ok podnieść opłat i czas 7 dni w tygodniu pod warunkiem że kasa będzie przeznaczona na utrzymanie infrastruktury drogowej i jeszcze jedno my którzy mieszkamy w tych strefach może będziemy mieli ułatwione parkowanie w okolicach naszych miejsc zamieszkania

    • 65 86

    • Jak to jest? Inni niech płacą ale nie ja!

      Ponoć komunikacja jest tam świetna, to po co ci samochód skoro mieszkasz w tej strefie? Rozwiązałbyś problem z parkowaniem.

      • 13 8

    • (1)

      Ułatw sobie kupując miejsce parkingowe na własność.

      • 13 4

      • nie ma możliwości wykupienia kawałka ulicy

        • 2 1

    • Przeznaczą kase na poprawę infrastruktury, jednocześnie zmniejszając dotychczasowy budżet miasta na ten cel. Efekt? Wydane zostanie tyle samo kasy.

      • 7 3

    • Podniesienie stawek to wynik analizy

      Dobra dobra, jakiej analizy. Przestańcie wymieniać milion powodów i uzasadniać. Analiza jest jedna, potrzebna jest kasa. Cała reszta to zbyteczne mielenie jęzorem

      • 8 6

    • Z tego co wiem to podatek na utrzymanie dróg już płacimy.

      I jest on wliczony w cenę paliwa. Niedawno pojawił się artykuł o tym że w miejskiej kasie jest taka bieda, że latanie w nocy będą powyłączane. A teraz podwyższono opłaty. Tak więc jak zawsze chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze.

      • 6 3

    • Kasa będzie przeznaczona na utrzymanie infrastruktury drogowej

      Chodniki i drogi dla rowerów to też infrastruktura drogowa.

      • 2 2

  • Popieram - stać na auto, to na parking też (7)

    Jak ktoś kupuje auto, musi pomyśleć, że będzie płacił za parking. Jak nie, to sorry zapraszam do autobusu. Wielu ludzi tak dojeżdża

    • 33 54

    • (4)

      Tak dedukując pytam: Dlaczego mam płacić za parkowanie skoro place podatki w Gdańsku i utrzymuję to miasto wraz ze "wspaniałym" jej Naczelstwem??
      Jaki jest koszt utrzymania miejsc parkingowych w Gdańsku, które są bo śą a nie wybudowało ich miasto. Odpowiem. Zerowy!!

      • 9 9

      • (2)

        Ile placisz tych podatkow? 50zl podarku od nieruchomosci?

        • 10 8

        • (1)

          przynajmniej kilkanaście tysięcy z PIT

          • 8 4

          • podatki

            + mega podatki w paliwie

            • 2 2

      • Dlaczego mam płacić za autobus skoro płacę podatki?
        Dlaczego mam płacić za mieszkanie skoro płacę podatki?
        Dlaczego mam płacić za jedzenie skoro płacę podatki?

        Podatek nie gwarantuje bezpośredniego świadczenia wzajemnego. A wynajęcie powierzchni w centrum miasta kosztuje. Utrzymanie jej też. Choć jak widzę, jesteś gotowy żeby zacząć to robić za darmo.

        • 1 1

    • tym od samochodów podzękuj

      płacimy podatki i dotujemy autobusy którymi ty jeździsz a my z nich nie korzystamy

      • 3 3

    • co za niewolnik systemu! Sam dygaj tym śmierdzącym autobusem.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane