- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (71 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (197 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (45 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (252 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (343 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (183 opinie)
Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą
Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. Chwarznieńskiej na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.
Przypomnijmy:
- Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
- Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
- Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zakres inwestycji to:
- budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
- przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.
Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze
Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.
Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.
Miejsca
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-07 15:58
Opinia wyróżniona
(13)
Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.
- 171 31
-
2022-12-08 07:55
o, następny najmądrzejszy
będziesz miał parking - tam zostawisz swój samochód
- 0 3
-
2022-12-08 07:26
Korki są przez nadmiar samochodów.
Miasto nie jest z gumy i należy ograniczać ilość samochodów. Jak tylko wejdzie ustawa o opłatach za wjazd autem do miasta to korki automatycznie znikną.
- 4 8
-
2022-12-07 20:37
W przyszłym roku wybory, kierowców rozlicz Szczurka, a w szczególności malarza bus pasów Łucyka, tej ekipie podziękujemy.
- 20 3
-
2022-12-07 16:26
musisz zrozumiec jedną rzecz (5)
aby kierowcy wybrali komunikację miejską to oprócz buspasów muszą skończyć się ułatwienia dla kierowców!
po prostu społeczeństwo musi zmienić postrzeganie dojazdu do miejsca docelowego. I na pewno nie jest nim np wjazd samochodem na plażę :)- 12 36
-
2022-12-07 16:39
Ludzie wybierają lepsze dla nich rozwiązanie (1)
Widocznie jest nim samochód. Wystarczy zrobić tak, żeby to zbiorkom był lepszy (ale nie psując ruch samochodowy, tylko poprawiając zbiorkom)
- 20 4
-
2022-12-08 07:57
no i poprawiaja - będzie buspas
czegoś tu nie rozumiesz?
- 5 4
-
2022-12-07 16:35
A może byś zrozumiał, (2)
że zawsze lepiej działa marchewka, niż kij? Jeśli zbiorkom zacznie być atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym organizacyjnie, kosztowo, czasowo itd, to nikogo nie trzeba będzie przekonywać, aby z niego korzystał.
- 31 7
-
2022-12-08 18:29
Pełna zgoda. Dlatego właśnie zbudują buspas, żeby zbiorkom był bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym czasowo.
- 2 1
-
2022-12-08 07:56
bzdura, kij lepiej działa
- 3 4
-
2022-12-07 16:12
(1)
Akurat kwiatkowskiego jest dobrze przebudowana 2 pasy w górę + buspas tam praktycznie nie ma już korków a główny zator robi się w stronę Oksywiu tam jest potrzebne poszerzenie jezdni
- 9 2
-
2022-12-07 17:29
Czy umiesz czytać? Pisze o buspasie w dół. A ten do góry będzie zbędny jak u góry poszerzą most
- 13 5
-
2022-12-07 16:07
co ty wypisujesz? (1)
bardzo dobrze, że jest w dół buspas
- 15 21
-
2022-12-07 19:25
Ma autobus i ścieżkę i jeszcze narzeka
- 2 3
-
2022-12-07 19:40
Opinia wyróżniona
A jak przejedziemy przez Witomiono (8)
Obecnie korki czasami są aż od obwodnicy? Tam należało rozwiązać problem z przejazdem.
- 97 1
-
2023-01-26 21:06
Przez Witomino...
...przejedziemy autobusem ;)
- 0 0
-
2022-12-08 11:44
90% samochodów dziennie tylko przejeżdża przez Witomino więc lepiej wybudować obwodnicę niż marnować pieniądze na przeróbkę
- 2 0
-
2022-12-08 10:59
Gdynia miasto farbą stoi
Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.
- 0 1
-
2022-12-08 07:57
Obwodnica Witomina.
- 3 1
-
2022-12-08 07:57
brakuje buspasów
dlatego autobus stoi w korku
- 4 3
-
2022-12-08 00:46
A czy ktoś jeszcze pamięta ulotki które
dostawaliśmy przy poprzedniej przebudowie? O ile pamiętam to odcinek witomiński miał być wykonany w 2014 roku
- 8 0
-
2022-12-07 21:51
Będzie tak samo
Tylko wydane 33 mln. A autobusy staną w korku tylko trochę dalej.
- 16 1
-
2022-12-07 21:11
robić remonty siedem razy zamiast raz porządnie
ale zawsze więcej przetargów ;)
- 14 0
-
2022-12-07 15:43
Opinia wyróżniona
(18)
Nie oszukujemy się, bus pas powinien być ale tylko w momencie rozbudowy dla samochodów do 2 pasów w każdą stronę. Mieszkańcy chwarzna cenią sobie komfort podróży własnym samochodem. A tak inwestycja za 33 miliony posłuży nielicznym a nie wszystkim.
- 161 43
-
2022-12-08 15:19
Miasta sa dla ludzi a nie dla samochodow
Zadna inwestycja nie sluzy wszystkim. Jesli uwazasz inaczej: Podaj 1 przyklad ze wszystkim?
Usprawnianie komunikacji miejskiej/czasu jej przejazdu, ma zwiekszyc atrakcyjnosc tej formy. W Polsce sa 664 samochody na 1000 mieszkancow, srednia UE to 560, a w miejscach gdze ich ewidentnie stac, ale nie chca/potrzebuja samochodu - jeszcze mniej, np. w Szwecji i Danii 470.- 2 0
-
2022-12-08 10:19
Może docenią podróż autobusem.
- 1 1
-
2022-12-07 16:27
To jak sobie cenią komfort siedzenia w samochodzie (3)
Nikt im nie broni siedzieć. Zabawne jest, gdy nałogowy kierowca uważa, że 33 miliony dla 52% udziału ruchu miejskiego to jest "dla nielicznych", a 10x tyle dla 48% to już "dla wszystkich"...
- 15 16
-
2022-12-08 11:32
zabawne jest gdy kalesoniarz wypowiada się na temat dróg dla aut (1)
zapłać najpierw OC za swój rower, płać podatek drogowy itp itd, i ciekawe że buduje się za publiczne pieniądze bus pasy dla autobusów które są dotowane.....z mojej kasy również, mojego auta nikt nie dotuje geniuszu. Więc zanim wjedziesz na ścieżkę rowerową, albo na bus pas dotowanym autobusem pomyśl że to też z mojej kasy, gdzie dla kierowców aut którzy nimi pracują tak jak wielu nie robi się nic w mieście, tym mieście.
- 3 3
-
2022-12-10 01:11
xD
Kalkulator w dłoń i licz. Dla ułatwienia dodam, że podatki płacone przez kierowców wynosiły w 2017 r. 38,2 mld zł, a wydatki samorządów i państwa na same tylko drogi (bez kosztów zewnętrznych zanieczyszczenia, wypadków i korków) wynosiły 54 mld zł.
- 0 0
-
2022-12-08 09:30
Przecież z tych wydanych 33 mln nic nie będzie dla kierowców. Problem jest nie dojazd do centrum, tylko już dojazd do obwodnicy. Do centrum Gdyni i tak nie ma co jeździć bo tam już nic nie ma.
- 4 1
-
2022-12-07 16:09
Nie oszukujmy się, kierowcy nie zmieszczą się wcentrum miasta. (2)
Najlepiej byłoby zatem zablokować wjazd do centrum pojazdom osobowym. Dotyczy to centrum każdego większego miasta. Przy okazji mogłaby jeszcze szybciej działać komunikacja. W sumie świetne rozwiązanie.
- 6 22
-
2022-12-08 10:21
Nie trzeba blokować wjazdu, wystarczy wprowadzić opłatę za wjazd. Jak np. w Londynie.
- 2 0
-
2022-12-07 17:27
Wtedy w centrum Gdyni zostaną już same puste lokale
- 22 1
-
2022-12-07 16:05
po co buspasy, ważniejsze autostrady przez całe miasto (2)
zburzyć bloki bo drogi za wąskie, wyciąć lasy bo dróg za mało a potem budować domki na wsi gdzie jeszcze nie ma autostrad żeby był pretekst do budowy kolejnych, a no i ważne też są miejsca parkingowe, w centrum jest bardzo mało więc trzeba co trzeci budynek wyburzyć żeby było miejsce na nowe parkingi, no i plażę zabetonować żeby można było
zburzyć bloki bo drogi za wąskie, wyciąć lasy bo dróg za mało a potem budować domki na wsi gdzie jeszcze nie ma autostrad żeby był pretekst do budowy kolejnych, a no i ważne też są miejsca parkingowe, w centrum jest bardzo mało więc trzeba co trzeci budynek wyburzyć żeby było miejsce na nowe parkingi, no i plażę zabetonować żeby można było samochodem podjechać nad wodę, no nikt przecież nie pójdzie pieszo na plażę, w marketach za wąskie alejki między regałami, poszerzyć żeby można było robić zakupy jeżdżąc autem po markecie
- 20 20
-
2022-12-07 16:10
Leków zapomniałeś
- 9 3
-
2022-12-07 16:10
Nie, najlepiej zastawić wszystko osiedlami
Każdy kawałek pustej przestrzeni. A potem dziwić się, że nie da się do nich dostać
- 24 1
-
2022-12-07 15:49
powinien być tylko buspas (5)
żebyś szybciej dojechał i żeby nie opłacało ci się kupować auta
- 18 36
-
2022-12-07 19:29
Każdy, powtarzam każdy powinien jeździć autobusem lub rowerem! (2)
- 7 18
-
2022-12-08 11:26
jak kiedyś w chinach...
a w ogóle to jeszcze na boso i w worku po ziemniakach i w sumie, po co komu mieszkania, lepiej w ziemiance na polu, a zamiast autobusów furmanki, taniej i ekologoczniej, no bo chyba ci się spieszy skoro z rumii do gdanska możesz na rowerze do pracy nie?
- 1 2
-
2022-12-08 06:57
A monocykl to co?
- 1 0
-
2022-12-07 15:53
Tajest, zrównoważony transport (1)
- 7 10
-
2022-12-08 11:24
chyba tylko dla niezrównoważonych..
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2022-12-07 15:02
33 miliony i zero ułatwień dla zmotoryzwoanych mieszkańców (11)
Pan prezydent też będzie dojeżdżał autobusem?
- 70 13
-
2022-12-07 15:11
(4)
jak zero ułatwień? parking + usprawnienie zbiorkomu to duże ułatwienie dla osób, które aktualnie się poruszają autem; czego chcieć tu więcej? świetna zachęta do przesiadki
- 7 18
-
2022-12-07 15:13
parking z parkomatem (2)
- 10 2
-
2022-12-07 15:21
(1)
nadal: dlaczego parkingi mają być darmowe? jeśli ktoś udowodni, że przesiada się na zbiorkom, to ok; ale zaraz się z tego zrobi parking dla wszystkich z okolicy co chcą tylko parkować i nie ruszać dalej w drogi = cell budowy park & ride jest inny i się to wtedy rozmija
- 4 10
-
2022-12-07 17:22
ten parking jest tam kompletnie zbedny
- 7 1
-
2022-12-07 17:22
tia, ty byś nawet dziekowal za wprowadzenie kartek na benzyne
- 2 0
-
2022-12-07 15:12
Nowa i parking droga to nie ułatwienie? (4)
to ja już nie wiem jak dogodzić kierofczykom
- 3 17
-
2022-12-07 15:22
ja też nie; co ciekawe najbardziej szczekają i narzekają właśnie ci, co mieszkają na dalszych dzielniach; oni zwykle najbardziej roszczeniowi
- 4 11
-
2022-12-07 15:40
Na początek przestań używać lekceważących określeń.
- 13 0
-
2022-12-07 17:21
bo jestes ograniczony umysłowo - stad to uwielbienie dla działan ekipy Szczurka
zachowujesz się jak taki typowy Janusz bez prawa jazdy - każde uszczypliwości wobec mądrzejszych, którzy zdali egzamin, na którym poległeś dają ci masę radości.
- 11 2
-
2022-12-08 11:35
wystarczy im nie przeszkadzać wąskosiodełkowcu
- 0 0
-
2022-12-07 15:17
No co ty
Przecież wszyscy w Gdyni mają się przesiąść na rowerki, konie i komunikację miejską :D
- 10 1
-
2022-12-07 15:02
(4)
Mam tylko nadzieję,że parking będzie darmowy?A cena ofert coraz większa,wszak szaleje inflacja.Ciekawe tylko kiedy miasto spłaci swoje długi...bo na razie dziura coraz większa...
- 21 16
-
2022-12-07 15:13
niby dlaczego miałby być?
za darmo się nie wybuduje
- 4 4
-
2022-12-07 15:19
Miasto: "hold my poranna kapuczina"
Zaraz to naprawimy, fioletowa strefa albo prywatny najemca :)
- 6 0
-
2022-12-07 15:48
A ja mam nadzieję, że jak najszybciej przestaniesz się wypowiadać na tym forum.
- 2 1
-
2022-12-07 20:24
Ty się tym nie interesuj, bo w Gdyni nie płacisz żadnego podatku o ile w ogóle jakieś płacisz
- 1 0
-
2022-12-07 15:03
Gdynia (2)
Najdroższa oferta,nie mtm?coś tu smierdzi
- 42 10
-
2022-12-07 15:24
O, już jest pierwszy malkontent! (1)
- 8 9
-
2022-12-07 17:23
To malkontent. To płatny hejter
- 3 3
-
2022-12-07 15:06
budowa buspasów i jednocześnie w przyszłym roku największe w historii cięcia kursów w komunikacji
brak kierowców a ci którzy pracują są zmęczeni i słabo opłacani
- 68 8
-
2022-12-07 15:07
Kiedy zostanie wykonana obwodnica Witomina ?! (3)
- 80 6
-
2022-12-07 15:09
tak
- 8 1
-
2022-12-07 15:10
Za niecałe dwadzieścia lat
- 18 0
-
2022-12-07 16:00
Nigdy
- 10 0
-
2022-12-07 15:08
Kilkadziesiąt milionów wydane na to żeby kilka pojazdów na godzinę mogło szybciej pojechać (10)
W tym czasie na tej drodze w korku będzie stało kilka tysięcy zwykłych mieszkańców.
- 77 23
-
2022-12-07 15:13
nikt zwykłych mieszkańców siłą do samochodów nie pakuje (3)
warto przemyśleć czym się jeździ
- 9 23
-
2022-12-07 16:59
zobacz ofertę komunikacji w tym regionie (1)
mieszkańcy są siłą pakowani do samochodów bo autobusem stąd można dojechać tylko do centrum albo na dąbrowę. Wszędzie indziej trzeba jechać na około i z przesiadkami co jest stratą czasu, samochodem jest po prostu szybciej (do niektórych dzielnic nawet rowerem jest szybciej niż autobusem). Pomijam fakt, że już o 5:30 autobusy mają opóźnienia i skoordynowanie przesiadki jest praktycznie niemożliwe. Mieszkańcy od lat proszą o więcej kursów 121, wydłużenie 147 do pkmki i połączenia z innymi dzielnicami. Co dostają? Obcinanie kursów i piktogramy na chodnikach na przystankach (tak, piktogram wymalowany na chodniku na przystanku ma zachęcić kierowców do korzystania komunikacji miejskiej). I teraz hit! Parking Park & ride na 100 samochodów powstaje akurat w tym miejscu bo po przebudowie z tego przystanku aż jeden autobus będzie może odjeżdżał o czasie. Tak uzasadnił ten wydatek pan Ubych.
- 20 1
-
2022-12-07 17:22
O tym ciągle piszę, ale Jakub Ubych jest gluchy na te glosy, a Urzad Miasta jeszcze bardziej
- 7 0
-
2022-12-07 17:20
Nie zgodzę się. Bus pasy są potrzebne, ale wtedy
Najważniejsza jest bardziej rozbudowana siatka połączeń. Urząd Miejski w Gdyni usiłuje nas na siłę wozić zawsze przez centrum Gdyni, podczas gdy my potrzebujemy dostać się do Cisowej, Karwin, Sopotu, czy Matarni. I wtedy centrum miasta czy SKM są nam zupełnie nie po drodze i...chwytamy sami za kieorwnice
- 10 0
-
2022-12-07 15:25
(5)
'zwykłych'? aha, to ci w zbiorkomie to jakaś podklasa? albo nadludzie? moim zdaniem to jak najnormalniejsze osoby, które na co dzień poruszają się w zrównoważony sposób; a ci co jadą wielkim SUViskiem w pojedynkę (1.3 osoby na auto wg badań), to jednak one powodują korki i zapychają drogi, sorka; więc tak, to rozsądnie wydaje hajsy, żeby usprawnić przejazd osobom, które poruszają się racjonalnie i to one, skoro nie mają auta/albo nie chcą, to należy na to stawiać, elo
- 10 12
-
2022-12-07 15:37
sorka hajsy elo
- 4 0
-
2022-12-07 15:59
Zbiorkom jest dotowany (2)
przez UM a kierowcy prywatni nie. Co wiecej to też my, kierowcy płacimy podatki na dotacje do komunikacji miejskiej a nie korzystamy i z nami te becwaly z UM powinni sie liczyć.
- 6 5
-
2022-12-07 16:21
Najbardziej dotowani są kierowcy (1)
Ilość kasy jaka idzie na drogi znacznie przekracza wpływy z podatków drogowych typu akcyza
- 5 10
-
2022-12-07 16:52
Na pewno tylko kierowcy? Rusz kolego wyobraźnią.....
Nawet najszczęśliwszy użytkownik roweru, czy wniebowzięty pasażer autobusu to nie korzysta z tych dróg? Jeśli nie bezpośrednio, to tą drogą dojeżdża jego chlebek na śniadanie, ulubiona pizza, wędlinka na chlebek i setki milionów ton innych towarów, które są nam niezbędne do życia. Więc skończ z demagogią albo włącz myślenie. Ono raczej nigdy nie zawodzi.
- 8 1
-
2022-12-07 16:00
Zrównoważony sposób?
Skąd znasz takie określenie, owco? Sam wymyśliłeś czy włożyli Ci to głowę jakieś celebryty?
- 5 4
-
2022-12-07 15:10
Trzeba utrzymać stołki więc zaczynają się obietnice
Trzeba przecież utrzymać stołki. W ostatniej kampanii wyborczej obiecał obwodnicę Witomina a w poprzedniej całoroczne lodowisko i basen olimpijski.
- 54 1
-
2022-12-07 15:10
(1)
A to ciekawa sprawa. Strabag to najlepsza z firm na liście.
- 20 4
-
2022-12-07 15:13
Niby dlaczego?
- 3 3
-
2022-12-07 15:10
Jak skończą to ocenimy czy najszybsza ta oferta?!
- 28 1
-
2022-12-07 15:11
(8)
Miasto powinno inwestowąć w zbiorkom i drogi dla rowerów.
Tak sie robi w Europie- 23 78
-
2022-12-07 15:16
oczywiście, zgoda w 100% ale zaraz się pojawią argumenty 'zmotoryzowanych', szczególnie z dalej wysuniętych dzielnic, że hola hola, gdzie parkingi dla nas? gdzie po 3 pasy?! czemu o nas nikt nie myśli!. jak zawieść dzieci? babcie do lekarza?! zrobić zakupy z elektromarketu, no jak?! Jesteśmy dyskryminowani!
- 7 23
-
2022-12-07 15:31
hahahahah jasne, bo takie są "trendy" zapewne.
Nikt nie broni chętnym zapierdzielania na rowerze przez cały rok i korzystania z autobusu.
Osobiście testuję komunikację miejską co jakiś czas i niestety nie zyskuje na czasie, a ostatnio nawet podróż z Gdyni Zachód do Wrzeszcza kosztuje mnie więcej niż jazda autem w LPG.- 20 4
-
2022-12-07 15:33
samo sobie jezdzij rowerem w zime. 5 mcy to martwy sezon, zobacz drogi rowerowe w gdyni (1)
pusto i hula wiatr.
- 18 5
-
2022-12-07 16:08
w Gdyni nie ma prawdziwych dróg rowerowych
zobacz te względnie porządne w Gdańsku i zauważ że tam cały rok się na rowerze jeździ bo po prostu w ogóle się da
- 6 4
-
2022-12-07 15:42
Jak tylko zbiorkom/rower stanie się konkurencyjny w wymiarze czasu podróży i komfortu (2)
np. w relacji Oksywie - Przeróbka, Dąbrowa - Oliwa, Sopot - Port Lotniczy. Chcesz się pościgać ?
- 10 3
-
2022-12-07 16:16
spoko, start o 16, opcja rower - pociąg - rower najczęściej wygrywa z samochodem na długich trasach (1)
na krótkich sam rower wygrywa, Dąbrowa Oliwa jest świetnym przykładem, rowerem to jest w dół pół godziny, w górę 40 minut, czasy przez sporą część dnia nieosiągalne samochodem bo tyle stoi się na samej Spacerowej a czasem drugie tyle na Dąbrowie, no i co najważniejsze zawsze mam taki sam czas jazdy więc mogę dobrze zaplanować wszystko, samochodem czasem 20 minut a czasem godzina, nic się nie da zaplanować
- 5 10
-
2022-12-07 18:44
Masz rację.
Ale piszesz do typow, którzy rower biorą jak jadą kilometr do żabki jak się specjal na grylu u szwagra na działce skończy
I ok, sam nie jestem rowerzysta sportowym.
Ale wtedy bym pomyślał o elektryku, za 10k pewnie już się coś kupić sensownego na takie trasy, ale drogo! A pewnie jak się policzy paliwo, stracony czas, ubezpieczenia to zwroci się w rok/dwa, a takie coś jedzie praktycznie samo...
A teraz poleca historie, że kazdy z nich codziennie robi 20kg zakupów, wozi chora babcie, serce do przeszczepu i dzieci do szkoły...
Jasne, widać to na ulicach, w każdym samochodzie pełen komplet i bagażnik- 4 6
-
2022-12-08 09:01
No tak,Europa to jedyna prawda objawiona,może coś własnego,czy tylko bezkrytyczne małpowanie wszystkiego.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.