• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą

Patsz
7 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (182)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom. Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom.

Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. ChwarznieńskiejMapka na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.



Przypomnijmy:

  • Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  • Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  • Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej



- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.

Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze



Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.

Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.

Patsz

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • rządam szerokiej ścieżki rowerowej (5)

    mieszkańcy niech jeżdżą rowerkami albo niech wskakują do autobusów, Rowery to nasz przyszłość!

    • 8 20

    • A ja żondam

      szerokiego hodnika dla pijanych

      • 6 0

    • (1)

      Zobaczymy dzisiaj jesteś zdrowy , a jutro? Może już rower nie będzie dla Ciebie.

      • 4 1

      • A, co nosze?

        • 0 1

    • (1)

      Ty ziomuś kochasz roweru a my wygodę i jeździmy samochodami do pracy z tego względu że nie którym tak jak mi oplaća się bardziej samochodem w 20 min dojechać do pracy niż autobusem 1h a czasami 1.10 h,ale jako kierowca uważam że są potrzebne ścieżki rowerowe jak i rozbudowa dróg a jak mówiłem ty kochasz rowery a ja swój samochód bo mam jeden zabytkowy i uwielbiam nim jeździć latem a po trzecie co zrobimy jak za 15 lat większość samochodów będą elektryczne a nie będą rozbudowywane drogi a trójmiasto ciągle się powiększa a wraz z nimi porty.

      • 4 1

      • Ok, ale mi się bardziej opłaca popedałować 15 min do pracy niż 20 min samochodem plus szukanie miejsca do zaparkowania. Auta też mam i to jedno zabytkowe, ale używam dla przyjemności.

        • 0 0

  • Już to widzę (7)

    Jak wszyscy z Sokółki, Chwarzna, Wiczlina, po odstawieniu dzieci do szkół i przedszkoli, jadą na ten parking park & ride. Czekają na spóźnione autobusy lub zlikwidowane kursy, aby sobie postać w korku na Witominie, aby dotrzeć na SKM na Wgórzu lub Redłowie, która się spóźni lub nie przyjedzie, aby dostać się np do Gdańska Głównego z przesiadką we Wrzeszczu. Poza tym to piękne skrzyżowania, włączenia się do ruchu, lub zwężenia pasów z 2 do jednego. :D

    • 79 6

    • (6)

      Ale kto im kazał mieszkać na jednak lekkim wypizdowiu? Przecież kupując mieszkania wiedzieli z czym to się wiąże. Tymczasem miasto robi w końcu coś żeby usprawnić zbiórkom i poprawić kwestie opóźnień- też źle, ranyyyy

      • 4 31

      • aha (2)

        Czyli w/g Ciebie powinni mieszkać w ścisłym centrum? To może niech granice Gdyni też tylko centrum zmniejszą?
        Miasto likwiduje połączenia i kursy, tak usprawnia połączenia :D

        • 17 2

        • (1)

          Nie. Niech mieszkają gdzie chcą, ale kupując mieszkanie dalej powinno się wziąć pod uwagę za i przeciw i stawiać na rozwój zbiorkomu w pierwszej kolejności a ludzie tutaj oczekują 3 pasowych autobahnów pod sam dom

          • 2 17

          • No tak, mieszkańcy nie mają prawa mieć żadnych oczekiwań

            Powinni tylko płacić podatki, głosować co cztery lata na tych samych i siedzieć cicho.

            • 15 1

      • No ale to "miasto" twierdzi, że to rozwiąże problem. A przynajmniej taki jest wydźwięk przekazu. (1)

        Mieszkam na Wiczlinie i nie widzę problemu. Jest jak jest, większość osób zapewne wiedziała z czym się wiąże mieszkanie w tej okolicy. Osobiście widzę więcej plusów niż minusów mieszkania w tej lokalizacji. Jednak z całą pewnością rozwiązania serwowane przez miasto nie rozwiążą problemów komunikacyjnych jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

        • 14 3

        • Dokładnie tak, 100

          • 4 0

      • Miasto obiecywało ponad 15 lat temu nowe drogi, a od tego czasu mamy jedynie buspas... i ponad 15 tys. mieszkańców więcej. Gdyby obietnice zostały spełnione chociaż w 30% nie byłoby tematu. Ludzie kupują w tej okolicy bo nie stać nikogo na ceny z centrum.

        • 10 0

  • A dlaczego nie bedzie po dwa pasy w kazda strone ? Przeciez tam powstaja osiedla jak grzyby po deszczu (2)

    • 46 3

    • Dlatego, że nie ma pieniędzy więc jak już coś robią to na pół gwizdka najwyżej.

      • 8 2

    • Jak się coś robi to robi się dobrze albo wcale.

      • 6 0

  • Co 10 lat przebudowa przebudowy (1)

    • 39 0

    • Powoli, pozwoli i od nowa.

      • 2 0

  • liczy się czas - wiadomka, że z powodu wyborów

    lepiej wybrać droższą ofertę i w dobrym czasie przeciąć wstęgę- to mareczek ucieszy elektorat

    • 20 1

  • Opinia wyróżniona

    (18)

    Nie oszukujemy się, bus pas powinien być ale tylko w momencie rozbudowy dla samochodów do 2 pasów w każdą stronę. Mieszkańcy chwarzna cenią sobie komfort podróży własnym samochodem. A tak inwestycja za 33 miliony posłuży nielicznym a nie wszystkim.

    • 161 43

    • powinien być tylko buspas (5)

      żebyś szybciej dojechał i żeby nie opłacało ci się kupować auta

      • 18 36

      • Tajest, zrównoważony transport (1)

        • 7 10

        • chyba tylko dla niezrównoważonych..

          • 0 1

      • Każdy, powtarzam każdy powinien jeździć autobusem lub rowerem! (2)

        • 7 18

        • A monocykl to co?

          • 1 0

        • jak kiedyś w chinach...

          a w ogóle to jeszcze na boso i w worku po ziemniakach i w sumie, po co komu mieszkania, lepiej w ziemiance na polu, a zamiast autobusów furmanki, taniej i ekologoczniej, no bo chyba ci się spieszy skoro z rumii do gdanska możesz na rowerze do pracy nie?

          • 1 2

    • po co buspasy, ważniejsze autostrady przez całe miasto (2)

      zburzyć bloki bo drogi za wąskie, wyciąć lasy bo dróg za mało a potem budować domki na wsi gdzie jeszcze nie ma autostrad żeby był pretekst do budowy kolejnych, a no i ważne też są miejsca parkingowe, w centrum jest bardzo mało więc trzeba co trzeci budynek wyburzyć żeby było miejsce na nowe parkingi, no i plażę zabetonować żeby można było samochodem podjechać nad wodę, no nikt przecież nie pójdzie pieszo na plażę, w marketach za wąskie alejki między regałami, poszerzyć żeby można było robić zakupy jeżdżąc autem po markecie

      • 20 20

      • Nie, najlepiej zastawić wszystko osiedlami

        Każdy kawałek pustej przestrzeni. A potem dziwić się, że nie da się do nich dostać

        • 24 1

      • Leków zapomniałeś

        • 9 3

    • Nie oszukujmy się, kierowcy nie zmieszczą się wcentrum miasta. (2)

      Najlepiej byłoby zatem zablokować wjazd do centrum pojazdom osobowym. Dotyczy to centrum każdego większego miasta. Przy okazji mogłaby jeszcze szybciej działać komunikacja. W sumie świetne rozwiązanie.

      • 6 22

      • Wtedy w centrum Gdyni zostaną już same puste lokale

        • 22 1

      • Nie trzeba blokować wjazdu, wystarczy wprowadzić opłatę za wjazd. Jak np. w Londynie.

        • 2 0

    • To jak sobie cenią komfort siedzenia w samochodzie (3)

      Nikt im nie broni siedzieć. Zabawne jest, gdy nałogowy kierowca uważa, że 33 miliony dla 52% udziału ruchu miejskiego to jest "dla nielicznych", a 10x tyle dla 48% to już "dla wszystkich"...

      • 15 16

      • Przecież z tych wydanych 33 mln nic nie będzie dla kierowców. Problem jest nie dojazd do centrum, tylko już dojazd do obwodnicy. Do centrum Gdyni i tak nie ma co jeździć bo tam już nic nie ma.

        • 4 1

      • zabawne jest gdy kalesoniarz wypowiada się na temat dróg dla aut (1)

        zapłać najpierw OC za swój rower, płać podatek drogowy itp itd, i ciekawe że buduje się za publiczne pieniądze bus pasy dla autobusów które są dotowane.....z mojej kasy również, mojego auta nikt nie dotuje geniuszu. Więc zanim wjedziesz na ścieżkę rowerową, albo na bus pas dotowanym autobusem pomyśl że to też z mojej kasy, gdzie dla kierowców aut którzy nimi pracują tak jak wielu nie robi się nic w mieście, tym mieście.

        • 3 3

        • xD

          Kalkulator w dłoń i licz. Dla ułatwienia dodam, że podatki płacone przez kierowców wynosiły w 2017 r. 38,2 mld zł, a wydatki samorządów i państwa na same tylko drogi (bez kosztów zewnętrznych zanieczyszczenia, wypadków i korków) wynosiły 54 mld zł.

          • 0 0

    • Może docenią podróż autobusem.

      • 1 1

    • Miasta sa dla ludzi a nie dla samochodow

      Zadna inwestycja nie sluzy wszystkim. Jesli uwazasz inaczej: Podaj 1 przyklad ze wszystkim?
      Usprawnianie komunikacji miejskiej/czasu jej przejazdu, ma zwiekszyc atrakcyjnosc tej formy. W Polsce sa 664 samochody na 1000 mieszkancow, srednia UE to 560, a w miejscach gdze ich ewidentnie stac, ale nie chca/potrzebuja samochodu - jeszcze mniej, np. w Szwecji i Danii 470.

      • 2 0

  • Oś komunikacyjna (14)

    Niestety w trójmieście komunikacja jest głównie oparta o SKM. Mieszkający na górnym tarasie i tak muszą zjechać do centrum, żeby przesiąść sie na kolejkę i znowu wjechać na górę. Przykład mieszkam na Witominie, pracuję na Osowej.
    Jak jadę samochodem odległość 13 kilometów. Dojazd samochodem 15 minut. Zbiorkomem półtorej godziny w jedną stronę.
    Kto mnie przekona do zmiany środka transportu?

    • 98 7

    • kto przekona do zmiany środka transportu? (2)

      Daniel Obajtek.

      • 17 6

      • Czym? Najtańszym paliwem w Europie? (1)

        Niech podniesie do 15 złotych to wtedy będzie ok

        • 1 5

        • Akurat w Polsce jest najdroższe w europie

          • 4 2

    • PKM (3)

      PKM jedzie z przystanku Gdynia Stadion na Osową 12/13 minut. Po elektryfikacji pewnie będzie szybciej i częściej. A do stadionu to już chyba dasz radę jakimś autobusem/rowerem/hulajnogą

      • 2 14

      • Wszystko fajnie (1)

        Ale jak na razie to w ciągu dnia na tej trasie jest wykonywanych całe trzynaście kursów. I na razie nie zanosi się na więcej.

        • 19 0

        • To nie ma znaczenia. PKM nie jest żadnym rozwiązaniem dla mieszkancow Gdyni Zachod

          Potrzebny jest bezpośredni autobus do Gdańska, a przynajmniej do Sopot. Jazda przez Wzgórze SKM jest drogą okrężną i nie jest dobra alternatywą w dojazdach do Sopotu czy Oliwy. Do tego potrzebny jest jeszcze dodatkowy drogi bilet i uzależnienie się od fanberii SKM

          • 12 1

      • No i fajnie

        Zapronowałeś mi jeszcze dłuższą opcję . Chyba zamelduuję się w pracy. Będę miał bliżej. Dojeżdzam na Spacerową.
        Dziękuję za spacer , w pracy niżle się nachodzę.

        • 6 0

    • Oś....

      Warto przy okazji zauważyć, że drogowa oś komunikacyjna jest z kolei oparta tylko na obwodnicy. Drodze, która robi bokami na maksa i nie spełnia swojej roli od wielu lat. Co było do przewidzenia wiele lat temu i podczas jej generalnego remontu w latach 2000 powinna być poszerzona do 3 pasów. Tylko to wymaga jakiejś wizji i planowania strategicznego. Takiej samej wizji potrzeba teraz, zamiast wyrzucania pieniędzy, należy coś zrobić raz, a dobrze i na wiele lat. Inaczej remonty i przebudowy będą non-stop i wyrzucanie pieniędzy w błoto. Może ktoś sobie wreszcie zda sprawę, że Trójmiasto ma bardzo nietypową topografię i jest po prostu długą, wąską, prawie 50-kilometrową kichą, która na dodatek może się rozbudowywać tylko w kierunku zachodnim. Wiadomo, że organizacja sprawnej komunikacji jest naprawdę niełatwa, nietypowa i porównywanie wszelkich innych rozwiązań z aglomeracji o regularnym kształcie jest kompletnie pozbawione sensu. Z pewnością wymaga rzetelnej wiedzy i przede wszystkim podejścia kompleksowego i neutralnego, bez skrzywienia w jakimkolwiek kierunku. Większość z nas czasami korzysta z samochodu, czasami ze zbiorkomu, czasami porusza się rowerem. Najgorzej jest gdy jednak zabiera się za to ktoś, kto nawet nie ma prawa jazdy. I to jeszcze w poczuciu jakiejś misji i kompletnej odporności na argumenty oponentów.

      • 16 1

    • Tak jest. Jestem zmuszony do korzystania z SKM i ponoszenia związanych z nią wydatkow

      Zamiast jeździć naokoło z Wiczlina przez Redlowo SKM do Oliwy OBC mogliby wreszcie zorganizować bezposredni autobus (wydłużyć 181 w obu kierunkach) z Chwarzno Sokółka przez Dąbrowa, Karwiny, Sopot do Oliwa OBC. Przejazd zająłby pomiędzy 30 a 45 minut, a teraz mnie zajmuje 1,5 godziny !!!!! I dodatkowy bilet miesięczny na SKM

      • 8 1

    • 1.5h? (2)

      Wystarczy pojechać 192 do stacji Stadion i stamtąd pociągiem na Osobę. Cała trasa liczy ok 20 minut.

      • 0 8

      • door to door ???

        • 2 0

      • 182 nie jeździ z Chwarzna

        • 1 0

    • Oficer rowerowy Cię zmusi zamykając śródmieście dla aut spalinowych.

      • 4 1

    • Nikt

      • 1 0

  • Geniusz Łucyka

    Czyli w jednym czasie będą prowadzone prace na Chwaszczyńskiej, Nowowiczlińskiej i Chwarznieńskiej. Wiekszego zametu nie mogli posiać. Zgroza.

    • 37 2

  • no to lokalna władza przytuli trochu groszu

    • 13 3

  • Jak Marek cos powie to jest swieta prawda

    I tak nam dopomóż Wojtek

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane