• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą

Patsz
7 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (182)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom. Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom.

Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. ChwarznieńskiejMapka na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.



Przypomnijmy:

  • Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  • Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  • Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej



- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.

Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze



Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.

Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.

Patsz

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Rządzący zaniedbali budowy dróg,rozbudowy i remonty od wielu lat.

    Od lat budują bezmyślnie osiedla bez planowania komunikacji.Ciekawe co będzie w centrum Gdyni,ile będzie docelowo apartamentów i gdzie pan prezydent pomieści tych mieszkańców auta(teraz 2 na rodzine to chyba standard),jakimi drogami będą się w Gdyni poruszać jak się ogranicza czy zamyka drogi oraz gdzie ci nowi mieszkańcy będą parkować kiedy wyjadą ze swoich podziemnych parkingów????

    • 17 0

  • Ile apartamentowców powstaje i powstało

    w centrum Gdyni?Ile to będzie apartamentów i ilu przybędzie mieszkańców w ścisłym centrum???Dodatkowe 20 tysięcy?Panie Łucyk zamykacie ulice,ograniczanie ruch i zamykacie parkingi.Jaki jest wasz plan na bardzo możliwe korki w centrum spowodowane wpuszczeniem ogromnej ilości mieszkańców do ścisłego centrum????Kiedy zacznie pan pomagać rządowi w rozbudowie portu dla którego to miasto było zbudowane?Dzieki portowi a nie pana biurowcom będzie praca i rozwój miasta.Tak ciezko to wam zrozumieć?

    • 28 0

  • Kiedy porzadne połączenie od Wagnera do Wiczlińskiej ?

    Powstaje kolejne osiedle (Velocity) a droga ciągle bez alternatywy tylko przy Lidlu :/

    • 12 0

  • 10 lat opóźnienia (1)

    Droga powinna powstać 10 lat temu kiedy robili Chwarznieńską od obwodnicy do Witomina a nie teraz bo zachciało im się buspasa.Mieszkańcy dalej będą stali w korkach,tam potrzeba dwa pasy w każdym kierunku!!!!+ewentualny buspas

    • 26 1

    • Rozbudowany był także odcinek

      który obecnie będzie znowu rozkopany,
      a 10 lat temu nikt nie pomyślał, że kiedy
      dzielnica zostanie zabudowana osiedlami będą korki? Przecież mieszkania kupują głównie młodzi ludzie, którzy pracują i mają dzieci a więc
      muszą się przemieszczać, z 2 tysięcy mieszkańców ma się powiększyć do 50 tysięcy, czy naprawdę nasi włodarze nie wiedzą co się z tym wiąże? Pomijam fakt, że 10 lat temu powstały ronda, nowe chodniki i ścieżki rowerowe,które teraz zostaną przesunięte czyli zlikwidowane i wybudowane od nowa. Czy to nie marnotrastwo? A takie piękne prospekty dostawaliśmy 10 lat temu.....

      • 2 0

  • A czy kiedyś powstanie Obwodnica Witomina?

    • 29 0

  • Skończcie zadymę na Karwinach

    Uwolnijcie ludzi na dobrowie a potem zabierajcie się za kolejne budowy

    • 28 0

  • najszybsze wykonanie?

    firma Strabag nigdy nie oddaje inwestycji w terminie, więc o czym my mówimy. Ale Gdynia bogata to ma rozmach

    • 12 1

  • Chory pomysł chorego umysłu.

    Budowa największej dzielnicy Gdyni od lat bez planu, ładu i składu. Dominacja Hossy bez wymogu budowy sieci ulic lokalnych i dojazdów. Drogi między blokami z płyt albo gruntowe, od lat przeciążone drogi dojazdowe (raptem dwie), ograniczeni i likwidacja kursów autobusów. Niestety, jak się chce budować dzielnicę dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, to trzeba zacząć od dróg, a nie na drogach kończyć. Dawno powinna być Chwarzenka w układzie 2x2 na całym odcinku, tak samo Kielecka i Małokacka i Wiczlińska. Powinna powstać nowa droga przez las w miejscu leśnej drogi technicznej szutrowej do Pustek Cisowskich. Powinien być bezkolizyjny węzeł na obwodnicy dla Chwarzna-Wilczlina w typie koniczyny lub innego podobnego rozwiązania. Komu potrzebny ten parking na 109 aut? Każdy ma parking na swoje auto w hali garażowej lub pod blokiem, a dojeżdża do pracy często po 50km w miejsca, gdzie żadna komunikacja nie jeździ. Czy ktoś powstrzyma w końcu ten obłęd urzędników, co zamiast działać na rzecz tych, którzy ich utrzymują swoimi podatkami zamiast oczekiwanych od lat inwestycji serwują im buspasy z farby połączone z likwidacją autobusów i plastikowe delfiny połączone z likwidacją miejsc postojowych. Gdynia to po prostu dom wariatów.

    • 44 1

  • I taki jeden bus pas pozwoli znowu wygrać najbliższe wybory!

    • 12 2

  • Opinia wyróżniona

    A jak przejedziemy przez Witomiono (8)

    Obecnie korki czasami są aż od obwodnicy? Tam należało rozwiązać problem z przejazdem.

    • 97 1

    • robić remonty siedem razy zamiast raz porządnie

      ale zawsze więcej przetargów ;)

      • 14 0

    • Będzie tak samo

      Tylko wydane 33 mln. A autobusy staną w korku tylko trochę dalej.

      • 16 1

    • A czy ktoś jeszcze pamięta ulotki które

      dostawaliśmy przy poprzedniej przebudowie? O ile pamiętam to odcinek witomiński miał być wykonany w 2014 roku

      • 8 0

    • Obwodnica Witomina.

      • 3 1

    • brakuje buspasów

      dlatego autobus stoi w korku

      • 4 3

    • Gdynia miasto farbą stoi

      Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.

      • 0 1

    • 90% samochodów dziennie tylko przejeżdża przez Witomino więc lepiej wybudować obwodnicę niż marnować pieniądze na przeróbkę

      • 2 0

    • Przez Witomino...

      ...przejedziemy autobusem ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane